Borde jag bli sur?

Övrigt - Blandat

Borde jag bli sur?

Min bästa kompis är nu tillsammans med mitt ex som jag var tillsammans med i 1,5 år. Jag har nu en annan tjej som jag älskar över allt, borde jag bli sur eller bara skita i dom? Jag har varit kompis med han sen födsel..

que sera sera.. vi håller på AIK!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
bros before hoes
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Producent

2008-09-17 18:11
Om det är okej med dig så varför ska du vara sur? Och det är en polare för livet ju, så låt det bara vara! Annars pratar du med honom och så löser ni det.
snackar ni ingenting ni? beror ju på hur du känner, vilket band ni alla har med varann!

Enligt mig är det såhär det gäller, ens ex är förbjuden skatt för homies! Så e de iaf i vår krets, spelar ingen roll ifall du å ditt ex bara e friend eller hatar varann eller du inte bryr dej de e är ändå moralen mellan vänskapen mellan dej å din homie! Så ser iaf ja på saken
www.samyprod.com
men ni lär ju snacka, annars e de whack !haha
www.samyprod.com
Antingen ÄR du sur eller inte.
"Who the motherfuckin' bawse?"
När ska folk lära sig att dela med sig av sina erfarenheter?

inget att grina över hon är inte din ägodel, om det funkar bra mellan din vän o ditt ex så är det väl kul att det funka bättre med den kombinationen.

va glad för deras skull, du har ju ändå ditt på det torra..
Fucks your life up crew
Tjabo!
haha vilken fråga "borde jag vara sur" om du inte är det redan så äre väl lugnt?? kommer du bli sur om någon av oss här säger att du borde bli pissed?

och sen säger du att du har en flickvän som du älskar över allt, varför vill du då förstöra lyckan för din bästa kompis, och tjejen du en gång älskat? låt dom ha det bra, och så har du det bra med ditt.

fattar inte denhära roffa-åt-sig-grejen där man ska missunna andra att ha det bra.
One chapter a day
för mig hade det varit helt ok, men vad som är ok för er måste ju ni veta bäst själva?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
hur länge sen var du och hon ihop då?
du kanske borde sluta grina över dehära o tänka på hur bruden du har nu skulle reagera ifall du blev så sur för att din polare va tillsammans med ditt ex..
One chapter a day
Producent

2008-09-17 20:01
"jag tänker inte prata med dig, för dom på whoa säger att jag borde vara sur på dig" - awesome
låter väldigt dumt att gå och fundera om man borde vara sur eller inte fins så mycket annat att vara sur på varför skall man söka upp något mer att va sur över.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
Moderator

2008-09-17 20:36
Säger som de flesta andra. Är du inte sur redan är det ju onödigt att bli det nu. Och är de lyckliga och du inte vill att de ska vara olyckliga är det väl bara att låta dem vara.
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
men ni lär ju snacka, annars e de whack !

serri
du borde veta vad du tycker
fortsättning följer...
Det här var ju värre än alla trådar där man frågar om vad man ska göra eller köpa för sin blablabla.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Jag har pratat med både han och hon och det slutar med "Jag vet att det är väldigt fel blablabla". Men som sagt, hon är en hora. Det är inte min förlust :) Men ändå jävligt lågt av dom att göra så, aja.
Men som sagt, hon är en hora. Det är inte min förlust :) Men ändå jävligt lågt av dom att göra så, aja.

på vilket sätt är hon en hora?

vad är det som är lågt med att de får ihop det?
ni är inte tillsammans längre, du har en ny tjej, vad är problemet?
Vill du få det bekräftat att det är okej att vara sur så ja, det är okej även fast du har en ny tjej.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Misery_chick Problemet är nog att människan's känslor är lite mer invecklade än " Ny tjej, inte tillsammans längre & that shit ".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
på vilket sätt är hon en hora?

vad är det som är lågt med att de får ihop det?
ni är inte tillsammans längre, du har en ny tjej, vad är problemet?

Otrogen mot mig 3 gånger, höll på med ca 5 killar veckan före hon och min polare blev tillsammans. Det är ändå lågt att bli ihop med sitt ex bästa kompis, det är som Samy säger, det är, eller ska iallafall vara, förbjudet i mina kompis kretsar!
localareagraffw0rk

vet jag väl, undrade vad HANS anledning var.

ephedra

vad säger din polare om det hela då?
Jag har nu en annan tjej som jag älskar över allt

att bli sur över något sånt är ju bara 14 åring stil, speciellt när du har en ny tjej som du älskar över ALLT
Ditt ego borde bli förbannat, ditt större jag borde bli glatt för deras skull även fast de har betett sig som svin mot dig, ditt hämnlystna jag borde gotta sig i att de förtjänar & förhoppningsvis kommer göra livet surt för varandra.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
word på pimp..

hon är inte ditt problem längre.
Don't trouble trouble until trouble troubles you
Rätta mig om jag har fel.
Vid långa förhållanden är det så jävla mycket känslor inblandade att jag definitivt tycker att det är hands off för ett bra tag framåt iallafall, och händer något efter det ska de fan vara upp över öronen förälskade i varandra, annars tycker jag man ska hålla sig i styr.

Bros before ho's, om man inte är jävligt kär och vet att den andra parten känner likadant. Då är det lätt ho's before bros. Mina 34,1 öre vid rådande växelkurs gentemot dollarn.
"jag har fin hår. som en waterfall."
Din kompis är en inte en kompis! Jag skulle ta avstånd från en sådan bästa kompis som går o blir tillsammans med mitt ex. som dessutom har varit en fitta! det är inte ok i min bok iaf.
Totally agree with Rez.
Vem är det egentligen du "vill" vara arg på?
Ditt ex har ju inga obligations mot dig längre om hon nu blivit kär i din polare så behöver hon väl inte bry sig om dig nu när du har en ny tjej dessutom.
Din polare har väl en viss form av plikt mot dig men om han nu blivit kär... vad ska han göra? visst han kan hålla sig borta men vad är du för en slags kompis som inte vill att din polare ska va lycklig. Du verkar ju dessutom hata ditt ex så vad är problemet? Jag hade förstått dig om du hade varit kär i henne fortf eller nått liknande.
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Finns vissa oskrivna regler för att bli bästisar(hos killar iaf), Inte dejta ett x eller något släkting. De två är viktigaste iaf.. Kanske finns mer.
Jag skulle inte blivit sur men skulle säga: HEEY Va gör du? Gillar du mina rester? SMUUUUTS!

Hur styrde han upp det? Snackade han med dig innan eller bara blev han tillsammans med henne och sedan sade: Ehh jag har börjat träffa ditt x...

Vilken fiis kompis du har.
Jag har ingen personlighet
Word Math!

fiis kompis, rätt ord!
Klart som fan du ska bli sur! Din bästa polare borde veta bättre, speciellt när hon behandla dig som skit. Hur fan kan han ens vilija inleda något med en sådan tjej egentligen (jag utgår ifrån att han har fått reda på hur hon var)?
Enda anledningen till att det skulle vara lugnt är ifall det vore waaay back och erat förhållande bara vore en liten flirt.

Är du sur?
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk
Seriöst människor! Om du nu har en ny flickvän och ni är lyckliga varför då bry sig? Visst är det lättare sagt än gjort nu när dom är ihop men tänk över vad du säger för båda två verkar ändå stå dig rätt så nära. Att sura över det kommer bara göra din nuvarande flickvän sur.

Sen vad i menar du med att hon är en hora bara för att hon strular runt med 5 killar på en gång. Är det ditt bekymmer?Hon är fan ingen hora för det.Fall din polare hade gjort det vad hade du kallat han? Antar att du är 16 år och tycker alla tjejer som har legat med mer än 2 är horor. När du blir äldre så mognar du antagligen och upptäcker att kvinnor knullar med precis hur många dom vill och när dom vill, det är 2008 grabben! Vidrig kvinnosyn
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
R0feman: Om min killpolare hade gjort det hade jag kallat honom en slampa. :) Alla människor jag känner som jag kallar för slampor är fan killar, en del är fan vedervärdiga ibland.

Men gott folk, ni får ju tänka igenom varför ni anser att man ska bli sur. Om det som det oftast gör efter långa förhållanden finns en massa olika känslor som ligger kvar och gror så tycker jag att man ska kunna begära av sina vänner att kunna hålla sina känslor i styr om det bara gäller en smärre attraktion, åtminstone för en viss tidsperiod framåt.

Finns ju ingen jävla anledning att bli sur bara för att det finns någon "oskriven regel", bryr man sig inte så bryr man sig inte.
allt handlar om herr går man... har man fått herr går man så går man.. har man inte det så stannar man... förövrigt är sloppy seconds the shit.. kungen av sloppy seconds har kommit in i tråden..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe
att läsa den här tråden och alla sköna playahead kommentarer som har lagts så är jag nöjd för idag.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
hah.. din mes! Kom över din ex!
boogey:Det grundar sig faktiskt bara i din sexualmoralism och inte i hans sexism. Det är rätt orelevant vad du kallar din polare, men du måste erkänna att det finns en vidrig attityd gentemot kvinnors sexualitet som genomsyrar samhället? Den är sjukt förlegad och gynnar faktiskt inte någon (det betyder bara att du får svårare att komma till...) Fram för mer lösaktighet! Är ni singlar så knulla runt för fan varför skulle någon ha dåligt samvete för det? Det är inte 30-tal längre. Död åt sexualmoralismen!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

/yde - Bli sur!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Det är okej ifall din polare först frågat dig om lov / sagt rakt i ansiktet att han träffat på henne och det blir nog mer än en vänskapsgrej a la han ser möjligheten till ett förhållande och tänker köra på det. Hellre en polare man vet är reko för ens ex än någon random luffare som kan vara kvinnomisshandlare pundare eller whatever.

Det är inte okej om polaren smygit bakom ditt rygg och definitivt inte okej om du får höra det från någon annanstans än din polare.

Sen personligen anser jag att man ska stanna borta ifrån tjejer som ens polare haft seriösare/längre förhållande med, man får diskutera med sin polare om han säger go for it och "manar på en" så why not, men aldrig gå längre än prata innan man snackat med polaren.

Det spelar ingen roll hur mycket jag kommit över något ex, det känns ändå whack när en polare träder in.
Moderator

2008-09-20 14:37
Är han en av din bästa polare? NEJ, jag skulle aldrig tänka tanken att göra nått med nån av min nära polares ex, man gör inte det...så är det bara, spelar ingen roll situationen. man gör det inte, då är man inte så bra polare som man tror sig vara
//TW
Utan att läsa någonting vad det handlar så.

Ja du borde bli arg.
R0feman: Jag fattar precis vad du menar mannen, och är jävligt glad för att den synen inte är lika utpräglad bland de jag växt upp med, även om den till viss del finns.

Sen tycker jag att det är ganska skabbigt om man helt random hånglar upp fem personer på en kväll. Men det för att i 99% av de fall jag har varit med om det så har det grundat sig i dålig självkänsla, och de personerna brukar inte vara det vassaste pojk/flickväns-materialet om man som jag iallafall försöker vara monogam.

Handlar inte riktigt om sexualmoralism heller eftersom folk för min del gärna får bajsa och spy på varandra i grupp om de känner att det ger dem något. Skulle lätt kunna vara kompis med nästan vem som helst, så det handlar väl mer om att jag är aktsam på varningssignaler som skulle kunna ställa till det i ett eventuellt förhållande och har svårt att utveckla känslor för folk som har ett allt för "frikostigt sexualliv", men det är helt könsneutralt och jag har svårt att förstå tjejer som faller för manliga slampor också. Kan väl poängtera att jag inte tycker att ligga med folk man är hyfsat attraherad av till och från medan man är singel inte räknas som "frikostigt sexualliv" i min värld.

Önskar att tjejer kunde vara lika frispråkiga med hur många de legat med, och försöker banka in hos tjejer som jag träffar att de ska vara det, som vi killar oftast är och bara ge ett fett långfinger till killar som bryr sig...
Nej det är inte OK att ta sin väns ex, enligt mig. Du får dock själv komma fram till vad du tycker och kanske sluta klanka ner på bruden när det är din vän som gör det största sveket. Om vi säger såhär ; ditt ex har inga skyldigheter mot dig men din vän har.
Att kalla bruden för hora är också jävligt lågt.
Om hon varit otrogen mot dig tre gånger måste du ha förlåtit henne minst två gånger också? Then the jokes on you.

Det är ok att vara sur, ens ex är off limits för ens vänner så det du borde göra är att berätta för honom hur du känner.

Moderator

2008-09-20 17:14
Om din "vän" tänker fortsätta träffa ditt ex så be han dra åt helvete, så enkelt är det. skaffa dig en riktig vän istället för den där. han är iaf inte en riktig vän
//TW
Fan vad tröga människor det finns.. Varför i helvete skulle det INTE vara okej!?

Din kompis och ditt ex lever sina egna jävla liv, du har inget med det att göra. Bara för att du var tillsammans med personen i fråga betyder det inte att du har någon jävla äganderätt som säger att du ska få avgöra vem hon ska vara tillsammans med. Detsamma gäller din polare, vill han vara tillsammans med ditt ex så ska väl du för fan skita i det? Det är absolut inget som angår dig. Gillar dom varandra så gör dom det, så enkelt är det.
ephedra

Du är uppenbarligen redan sur. Och i såna fall är det "fel utav honom" (om han vet om att det gör dig sur/obekväm.. vilket han borde veta om ni är så pass tighta), han har uppenbarligen gjort ett val redan, nu är det din tur att göra ett val. Hur känner du?

Så simpelt är det.

Men jag antar att med frågan "borde jag vara sur" undrar du hur andra hade reagerat?

Om en polare till mig skulle strula eller ligga med ett utav mina ex, utan att först fråga hur jag känner inför det hela skulle direkt halka ner ifrån "kompis" hyllan och få stämpeln "bekant". Jag skulle klippa direkt.

Just på det här planet är jag personligen väldigt känslig, känner man att det är ok själv så är det givetvis ok. Jag vet ju inte hur du och din kompis etik och moral är, det är upp till er att känna efter. Men själv skulle jag faktiskt känna att det var lite... "äckligt" att röra något som någon kompis till mig varit med.

Och eftersom jag jag själv inte skulle göra det förutsätter jag givetvis att mina vänner inte heller skulle göra något sånt. Även om man är över ex:et så är det fortfarande oftast en hel del jobbiga känslor inblandat, man hamnar i en obekväm situation själv helt enkelt.

Givetvis finns undantagsfall, men undantagsfall är som sagt undantagsfall och inget annat.

jeppehehe: ja människor är grymt tröga bara för att de inte delar dina åsikter! Hemskt!!