I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pratade i sömnen inatt

Övrigt - Blandat

Producent

2008-10-28 16:56

Pratade i sömnen inatt

Jag låg brevid min flickvän och sov då hon plötsligt vaknade av att jag låg och pratade

jag minns det själv också, men jag trodde hela tiden att det ingick i drömmen...
drömmen var nämligen att jag hade legat bredvid henne och pratat om att jag var skyldig henne pengar (vi hade några dagar tidigare legat och pratat om just detta ämnet nämligen)

Konversationen löd tydligen nåt sånt här:

Jag: Jag är skyldig dig pengar
Hon: Nej det är du inte
Jag: Joo.. asså jag har massa fyrkanter i min plånbok, så det är lungt asså
Hon: Du pratar i sömnen Johan...
Jag: Nej..
Hon: Jo det gör du
Jag: Nej det är du som gör.. jag menar att....ehh..de *svammel svammel*.............eh skit samma

så blev det tyst en stund...sen

Jag: - Karma, det är vad jag mena...

*tyst förvirring*

Sen sov jag tyst som vanligt igen

Rätt komiskt eftersom jag minns allt rätt tydligt också, vad jag sa
tror till och med mina ögon var öppna under samtalet, fast jag trodde så starkt på att det var på riktigt eftersom drömmen jag hade var exakt likadan men påverkades utifrån av vad hon sa på riktigt :)

Nån mer som har någon sån här kul tala-i-sömnen historia får gärna dela med sig av den här!

Redaktionen

2008-10-28 17:09
Pratade du pipigt då med eller?

(Förlåt, det var inte ens roligt. Var bara tvungen)
namaste
Producent

2008-10-28 17:14
ÅderpåleOne
förmodligen :)
Producent

2008-10-28 17:21
ÅderpåleOne: btw det var visst roligt!

2008-10-28 17:58
xlnt

Haha, brukar hända mig med ibland. Men jag brukar inte minnas allt jag säger dock..
Haha men det är jävligt kul iaf, brukar få reda på vad man sagt sen när jag stiger upp, men samtalen i sömnen brukar också sluta som dina med "mummel mummel" sen somnar man.
Sen tror ju tjejen också att jag är helt klarvaken när jag babblar på.. :-)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-10-29 12:31
Jag snackar sådär i princip varje morgon/natt.. och jag kommer ihåg det.
Som värst blir det om jag varit vaken hela natten.. somnat på morgonen och morsan kommer in vid 12 tiden och snackar med mig.. då jävlar har vi intressanta konversationer. :P
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-10-29 12:48
min flickvän brukar berätta för min morsa om hur jag helt plötsligt kan sätta mig upp i sängen, säga något som hon inte fattar överhuvudtaget, kollar konstigt på henne, och sedan somnar igen.. det händer rätt ofta...

annars har även hon en tendens att prata i sömnen, och även gosa i sömnen.. altså, vid typ 4 på morgonen, när varenda vettig människa är trött och vill sova, då ska hon krypa intill och nästintill putta ut mig ur sängen.. samtidigt som hon mumlar något helt osammanhängande..

Poet

2008-10-29 13:22

Haha, älskar sånt här. Häromnatten sa jag till min gubbe att gå och hämta mat till lillen.

Han: "Jag hämtade nyss"
Jag: "Eh nej, det gjorde du inte"
Han: "Men jag håller på och hämtar nu"
Jag: "Nej, du sover..."
Han: "Du kan vara sur på mig, det får du"

What I said, yo!
Producent

2008-10-29 16:02
PhilAhz0phee F23
LOL :D

2008-10-29 16:18
haha.. sådär blir det för mig typ.. 2-3 gånger i veckan iaf..
Har sålt en bil til min flickvän, gett henne 10k, jag har tom försökt lega med henne i sömner.
Jag kan fortsätta.

2008-10-29 22:35
Joo.. asså jag har massa fyrkanter i min plånbok, så det är lungt asså

haha

Det roligaste med dom som snackar i sömnen är att försöka konversera med dom.
My three year old son can do that, and I don't even have a son!

2008-10-29 23:23
Har en polare som satte sig upp och skrek "YOGURT!!!!" i sin fullaste förtvivlan för att sedan helt lungt lägga sig ner igen.. På ett läger dessutom..

När jag sovde över hos en annan kompis satte han sig upp och sa "Mmmm.. bröd, vad gott!" helt random. Fast han gör sånt jämt, går i sömnen å skit.. Har nog 100 historier med honom inblandat som andra berättat att han gjort.

Inget ovanligt mao..

2008-10-30 01:48
haha det där är skitkul :P ganska frustrerande känsla dock när man inser att man är vaken och att allt är nonsen och man ska förklara va det var man menade för man inte vill erkänn att man svamlade :P händer mig i stort sett varje morgon :D
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-10-30 02:17
Gick i sömnen när jag var mindre och pratade en hel del samtidigt..
Mamma hittade mig en gång på toaletten när jag torkade golvet med en hel toarulle.

Mamma frågade: Vad gör du?
Jag svarade ilsket: Jag torkar upp all sand..det är ju en jävla öken här!

2008-10-30 02:35
när jag bodde i oslo så kom en rumskompis kompis på besök
han vaknade mitt i natten när vi anndra titta på film o skrek
JAG SKA HUUGGAAA DIIIIG JAG SKA HUUUUUUUUGGAAAAAAAA!!!
shit va rädd jag blev för jag känner inte ens subben, hade aldrig sett han tidigare. dessutom så ser han inte så frisk ut heller
?

2008-10-30 02:37
Scenario: intrasslad i ett duntäcke.
Skräck: Spindlar

Jag flyger upp från sängen, kastar av mig täcket, springer ut i hallen, möter en minst förvirrad inneboende som säger ; Va fan gör du?
- Spindlarna, för i helvete spindlarna.
*knuffar undan honom*
- det är tusentals spindlar, de kryper på mig
Det finns inga spindlar

Jag vaknar, inga spindlar, jag går o lägger mig igen.
PEACE, kul va?
CasOne

2008-10-30 02:40
Jag vakna en gång av att mitt ex stod bredvid sängen lutad över mig och sa: "DU SKA GE FAN I DEN DÄR JÄVLA PETER!!!" och jag fattade ingenting först och bara glodde på han och sa: "ehh jag känner ingen peter? vad fan snackar du om?" sedan såg jag hans tomma blick och fatta att han gick i sömnen och pratade. Så jag bad han att lugna ner sig och komma och lägga sig igen vilket han också gjorde. Och det var allt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-30 04:35
Har en polare som snackar om försäkringar i sömnen, måttligt random och lika wtf varje gång
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-10-30 06:00
Mitt ex vaknade en gång av att jag hade ett ordentligt strypgrepp om henne. Vilket också väckte mig då hon slog mig ganska hårt för att rädda sig själv.
Ganska spänd stämning efter det, hon var röd på halsen ett tag och hennes mamma gillade mig inte alls :/

Men jag har aldrig pratat i sömnen, för det är udda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-30 06:19
Min förra sambo skrattade på ett sjukt obehagligt vis i sömnen. Typ filmskurk-skratt!! Och en kompis som bodde i vårt kollektiv en kort stund skrek och var skitarg i sömnen. Varenda natt var man dum i huvudet och skulle dra åt helvete typ. Själv sover jag tyst och stilla som ett lik.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Producent

2008-10-30 14:27
najs berättelser XD

min brorsa brukar också prata i sömnen och en gång gick han ut i sömnen på väg till Konsum mitt i natten när det dessutom var vinter..
han hade dock tagit på sig jacka och skor, men i övrigt bara t-shirt och kallingar

en gång sprang han in i mitt rum kl 2 på natten och svamla, trodde det var inbrott i lägenheten
roligt men samtidigt läskigt när sånt händer
Poet

2008-10-30 15:20
Har en polare som snackar om försäkringar i sömnen, måttligt random och lika wtf varje gång

Haha fy bubblan vad tråkigt...
What I said, yo!

2008-10-30 15:30
Kom iofs på när jag var mindre vandrade jag i sömnen för första och ända gången.
Jag hade gått ner till tvättstugan i bara kallingarna och stod och bankade på dörren.
(Bodde i ett hyreshus) Sen kom morsan ner i trapphuset och frågade vad jag höll på med.

Mitt svar löd: Jag skulle bara tvätta lite, smutsigt.

Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-11-21 13:48
Hahaha. jag har också varit med om nåt helt sjukt. Kändes som jag var vaken och allt. Men hur som helst, jag vaknar av att det låter som nåt kryper på golvet. jag tänker vafan och tänder lampan. på golvet ser jag tusentals korta svarta feta ormar med gula ögon som ser ut glödlampor ungefär. märker att dom kommer ut från väggen precis vid lampknappen som jag håller handen på. jag får väärsta paniken och börjar gapa som fan och springer ut i hallen och möter min morsa som ser helt chockad ut och frågar vafan jag håller på med varav jag svarar, dom jävla ormarna kommer ut från väggen! hon skrattar lite lätt och säger åt mig att gå och lägga mig igen haha. det var väl några år sen men jag kommer ihåg det som om de var inatt XD
www.myspace.com/verbalvandalmuzic

2008-11-21 15:16
JAg gick i sömnen igår natt, är på kurs o bor med 3 andra killar, ena snubben hade följt efter mig o kolla vad jag gjort, gick in i köket och pilla med bestick och ställde ut saker från kylskåpet, sen vakna jag på toaletten..

asskumt, jag vet med mig att jag har gått mkt i sömnen när jag vart liten, men inte nu på äldre dagar.. skum känsla att vakna på toaletten..
Fucks your life up crew
Tjabo!
Toastare

2008-11-21 15:57
jag gav mitt ex en lusing i huvudet i sömnen..en ordentlig.

Om jag sover med andra pratar jag en del i sömnen, men jag pratar mycket i vaket tillstånde också så det är väl nån inbyggd sak hos mig.

när jag bodde hemma gick jag in till min mamma och stod vid hennes säng sträckte mig över henne och försökte nå något som inte fanns och sa "måste ha den, måste ha den"
Jag skyller allt på Emma!

2008-11-21 16:20
Jag brukar prata och gå i sömnen ganska ofta enligt mina polare och min familj.
Men jag kommer ihåg en gång när jag var liten så drömde jag att jag såg
prinsessan victoria bli skjuten av en kryppskytt och i verkliga livet hade jag
dunkat huvudet mot sängen och gapat victoria ett par minuter innan någon väckte mig
och vaknade av att jag låg och grät över att jag inte ville dö haha. riktigt whack.

2008-11-21 17:49
När jag var med farsan i Holland förra året så hade han legat och läst en bok på natten och då satte jag mig plötsligt upp och skrek "JAG HATAR DIG!" för att sedan lägga mig och sova som vanligt. Det var en litet wtf-moment sa han.
It's nice to be important. But it's more important to be nice.

2008-11-21 18:22
jag gör de mesta i sömnen- brukar vakna med kuddar på golvet, hund som ramlat ned, en bokhylla i sängen som ramlat ned etc. pratar dessutom mkt, speciellt om jag druckit eller sover dåligt.
brorsan brukade försöka ta reda på vem jag var kär i när vi reste med familjen mkt i tonåren o sov i samma rum.

pratar fortfarande mkt och har konstiga sovvanor, tex sover jag med benen på väggen om de är varmt, kan inte sova med täcket vid halsen eller mkt kläder på mig, eller -hu hemska tanke- en arm runt mig, för då känns de som jag stryps.

ja...
finns många exempel

2008-11-21 19:17
haha min brud klagar på att ja brukar prata i sömnen, och jag pratar fort som fan så hon hinner aldrig höra hon säger att jag speedpratar när ja precis har somnat,

2008-11-21 19:23
min polares lillebror på 17 år satte sig upp i sängen mitt i natten och skrek VAR FAN HAR DU LAGT MIN BIKINI
VAR ÄR DEN!!!

2008-11-22 02:54
loftsäng, ska gå ner som det är en vanlig säng, vaknar av att jag har fett ont i högra knät.

2008-11-22 03:31
Jag pratar tydligen i sömnen rätt ofta men säger bara enstaka ord och offtast säger jag bara "Nej". Så det är ju inte så kul. Min bror och far kan säga roliga saker. Farsan frågar brorsan:

- Johan, vart har löken tagit vägen

johan svarar

- Den har jag druckit upp

Jag tyckte iaf att det var skitkul men jag vet inte.

En av mina polare brukar smacka och skrika konstiga saker väldigt ofta. Ibland är det skrämmande, ibland är det bara kul:P

2008-11-22 14:26
Haha, min bror väckte mig vid 8 i morse och sa att jag höll på att rappa i sömnen, och han hade skrivit ner lite av det jag hade rappat;
"Ratt! Alla springer fram. Och tar allting dom ser, okej. VA?!"
Och jag hade hade rappat det som om det var från nån låt, men jag vet ingen låt som går sådär. Haha.
It's nice to be important. But it's more important to be nice.

2008-11-22 16:56
Haha brukar svära och skrika en hel del. Här är en konversation, skrik fri dock

Jag: Ska vi leka handleken?
Hon: Haha men Fredrik vad säger du?
Jag: Vänta, ska bara in på Åhlens först

xD

2008-11-22 17:27
En polare som låg och sov med sin flickvän drömde att han boxades, så råkade han boxa till henne i ansiktet på grund av drömmen men han märkte inte det. Så vaknade han en stund senare av att hon låg och blödde och grät.

---___---___---___---___

2008-11-23 15:05
Två klassiker jag har hasplat ur mig till morsan som jag minns när hon har väckt mig för att jag ska upp till skolan är, "det ligger en skopa bajs på golvet" och "ska vi ta pansarvagnen till skolan?"...

Den andra kan man ju förstå, men vill fortfarande veta vad skopan med bajs kom från för bisarr dröm. =/

En gång i tiden lyckades även min dåvarande flickvän hålla en lång konversation med mig precis i uppvakningsstadiet om någon form av allsmäktig laser som satt uppe i hörnet på mitt rum. Borde fan starta en religion och börja tillbe den.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2008-11-23 17:48
Min pojkvän berättade när han var mindre så hade han en planch med aliens på. Han drömde att han vaknade i en skog fullt med dimma och ett mystiskt vit/grönt ljus som sken i skogen så han börjar gå mot det i sömnen. Hans mamma & pappa var då i nere våningen och kollade på tv och så ser dom nån som går i hallen och hans mamma ropar hans namn (har hört att man dock inte ska säga ens namn när nån går i sömnen) men får ingen svar. Så hans mamma & pappa går ut mot hallen och ser min pojkvän med uppspärrade ögon och hans mamma går försiktigt fram till honom och säger hans namn igen då min pojkvän blir helt hysterisk och börjar skrika rakt ut i luften och punchar henne hårt i ansiktet och börjar springa ut mot balkongen och ut på bakgården (han bor i en villa). Hans pappa börjar springa efter honom och hans mamma långt efter min pojkvän springer runt huset nåra varv och skriker för full hals till slut får hans pappa tag i honom och lyfter upp honom i luften där med att han sprattlar och skriker och får in en smäll på hans pappa också. Men dom får efter ett tag in honom i huset och ställer honom i duschen (och det har jag också hört att man inte får göra) och då ser hans mamma att han börjar kvickna till och utbrister: vafan gör du?

haha det var nog det sjukaste jag har hört ifrån honom.... Men nu går han inte i sömnen men han brukar få typ cp ryck och rycker till som att han blir slagen eller faller till marken.... :D
Rappare

2008-11-23 18:28
Jenova
Men nu går han inte i sömnen men han brukar få typ cp ryck och rycker till som att han blir slagen eller faller till marken.... :D

Aaaah, klassiskt. Händer mig i stort sett varje kväll.

Jag pratar en hel del i sömnen. Jag brukar bli skitförbannad på folk som stänger av tv-apparaten om jag somnar med den på. En gång kastade jag en fjärrkontroll på en tjejkompis för att hon bytte kanal när jag hade somnat. Jag ville ju kolla på Extreme Sport Channel vettu...hon vart ju livrädd.

En annan gång drömde jag att jag klättrade på utsidan av ett höghus fyllt med glada japaner. Jag vaknade när bokhyllan jag hade klättrat i föll över mig.

2008-11-23 21:47
Pratar i sömnen ganska ofta.. bästa hittills var ju ett tacktal som jag höll.
jaja, mannen får sig ett gott skratt iaf :)
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>
Rappare

2008-11-23 22:12
Haha, tacktal? Utveckla gärna :D

2008-11-23 22:16
Jag snackar i sömnen nästan varje natt.

Har pratat i telefon flera gånger i sömnen. Fett läskigt när personen man snackat med sen frågar ngt från samtalet och man fattar ingenting.

När morsan sov över garvade jag som fan och sa att min polare skulle sluta dricka eftersom hon redan va fett full.

När en polare sov över "räddade" jag henne och skrek att hon inte skulle gå in i skogen. Hon kunde inte sova på hela natten sen.

Hemskt att man fan aldrig kan hålla tyst.
Trodde du ja!

2008-11-23 22:51
scrotum: Det började med mumel och sen kom ett "jag skulle vilja tacka samtliga inblandade..." osv och sen följt av mer mummel :)
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>
Rappare

2008-11-23 22:57

2008-11-24 00:06
jag burkar snacka om mitt jobb. Eller som att jag jobbar. jag är en sån där som bjuder på smakprov på affären. Min pojkvän brukar få lyssna på det ena å andra ...

...varsågod å smaka...
...nej den är gluten fri
smaka...varsågod

osv.

grymt jobbigt eftersom jag hatar mitt jobb. borde få slippa jobbet när jag sover!
socissi.wordpress.com
Producent

2008-11-24 00:51
hahaha... rappa i sömnen, hålla tacktal i sömnen! XD blir bara bättre å bättre den här tråden

2008-11-24 17:02
Pratar i sömnen i perioder. Hade en period för några år sedan då jag brukade stöna väldigt mycket i sömnen typ som istället för att andas.

Sen så kunde jag ligga och dra in massa luft för att sedan hålla andan. Då var min flickvän tvungen att säga till mig att andas, så gjorde jag det. Tror att hon va fet skraj de första gångerna när detta började...
8 månader, psst...jag hade ju lätt suttit 8 till

2008-11-24 18:12
Min flickvän härom natten

-Du måste sätta ut landmärkena!
-öhh vilka landmärken?
-För sverige så klart vad fan tror du.

Vilka jävla landmärken?
!?

I övrigt så är knivlisa den bästa bloggen. Hennes och hennes pojkväns konversationer är sjukt bra.

Länk till http://knivlisa.blogg.se/
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-11-24 19:54
sofia1 F20
Hahaha, jävla tur att du rädda henne haha :D!
Vi finns i varje hörn

2008-11-24 20:12
haha hålla tacktal? får upp så roliga scenarion i huvudet

2008-11-24 21:24
LoRia : Samma hander med mig, ar sa snall nar jag vaken sa nar jag sover skriker jag o gormar lite random :)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"