I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Halmstad eller Eskilstuna?

Övrigt - Blandat

2008-10-30 15:04

Halmstad eller Eskilstuna?

Ni som bor eller har varit på någon av orterna.

Vilken är softast?

hur ser det ut på följande fronter:

uteställen
affärer
feeling/utseende (för jävla betongigt eller skönt stylish)

Nu är jag ju såklart införstådd med att etuna är större, och följdaktligen "har mer", men om ni ska bedöma separat alltså.

2008-10-30 15:48
Jag måste nog säga eskilstuna, denna staden växer dagligen känns det som. Mycket nytt som byggs hela tiden och vi har ju även vårt fina köpcenter (tunapark) som faktiskt är helt ok. Så jag lägger nog min röst på eskilstuna kanske beroende på för min hatkärlek och för att det ändå är min hemstad men även för att jag känner att halmstad inte har mycket jämnfört med eskilstuna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-10-30 15:50
Skulle ta eskilstuna, finns mycket vackra lämningar från industrialiseringen där.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-10-30 15:52
Det enda jag kan säga är att när jag åkte igenom Halmstad sist såg jag fyra personer varav tre var blonderade flickor som gömde sig under ett paraply i vita klackaskor. Den fjärde var brevbärare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-30 15:53
asså. Hatkärlek är nog rätta ordet för eskilstuna. Jag pratar ändå som en utomstående. Jag flytta hit för 1 år sen för att plugga men har varit rätt sporadiskt i eskilstuna i 3 år. Det finns vissa grejjer som är pärlor men vissa grejjer som man bara vill spy på. Tex tycker jag att det är väldigt mycket småstadsmentalitet och inskränkta människor men det finns också de som är jätteroliga. Utelivet är väl som vilken småstadsuteliv som helst. finns några barer och typ 5 stora klubbar. Sen finns det en del riktigt mysiga fik faktiskt.

2008-10-30 16:11
Har bott i Eskilstuna nästan hela mitt liv och jag kan säga att jag håller på att spy på skiten. Men jag ska hjälpa dig iaf;

1. Utseendet är helt OK. Mycket konst och en jävla massa rondeller.
2. Uteställen finns det som ovanstående sa, Harrys finns bl.a. men ha skyddsväst om du går dit. Indrivning av HA finns där.
3. Det finns ett köpcentrum (tuna park) och sen finns det "stan" med affärer. Det finns allt, skulle jag vilja säga.

Ställen där du vill och inte vill bo;

Torshälla (där jag befinner mig) är det mycket pundare, knivmord, a-lager etc.

Skiftinge/Årby är som Eskilstunas Hässelby. Högt antal invandrare, mycket rån, stöd osv

Lagersberg är på ett ungefär som Skiftinge/Årby

Stan - Här vill du bo om du frågar mig. Inte så högljut om du bor vid rätt ställe och hyran är oftast inte så skamligt hög heller.

Hoppas att detta hjälpte lite. Hör av dig om du vill ha mer info eller något.
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.

2008-10-30 16:46
Är väl så att alla e fett trötta på "sitt" plejs för det är så uttjatatat.

Och sverige i allmänhet är väl mest, rondeller, dressman, statoil, betonghus eller 1700tals lämningar, samt villor med vita knutar. Vart man än kommer!

Trodde inte etuna var tillräckligt litet för att ha småstadsmentalitet, men men. "litet" är ju relativt begrepp.

Halmstad verkar dock ingen vara från här, hm.

Btw. är HBG ett säkrare kort? Det är ett annat alternativ jag kan tänka mig. Egentligen var jag sugen att prova umeå oxå, men det är så jävla långt att ta sig från när man vill åka nånstans!

2008-10-30 17:34
Halmstad är nice, litet och alla känner alla, pratar för jävla fult och så men det är fint och mysigt, eller så är jag bara jättepartisk.

2008-10-30 17:55
Aldrig vart i halmstad, men är i eskilstuna rätt ofta, skulle fan hellre chansa på halmstad isåfall.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2008-10-30 22:17
Snara F19

Jag som har tyckt mig höra att halmstadsbor är relativt oskadade av grov dialekt, men jag har alltså fel? :( Hade det inte varit för att skåningar pratar skånska hade jag övervägt fler ställen i skåne.

2008-10-30 22:26
nej du, där har du tåetan, kåeven och bååaaeedeet(bordet)
beroende på vilken del av kommunen så förekommer också vidriga R...

2008-10-30 22:37
alltså, man kan gnälla bäst man vill på skånskan men det där jävla målet i eskilstuna är fan SVERIGES VÄRSTA JÄVLA DIALEKT! totalt jävla outhärdligt är det. om jag nånsin blir tvångsförflyttad dit kommer jag seriöst överväga att skära ut trumhinnorna.

och det borde vara argumentation nog :D
vadå? jag dyster?

2008-10-30 22:39
ja dom pratar för jävla fult i eskilstuna också, och halländska är inte lika illa som skånska iaf

2008-10-30 22:52
Haha en gång i tiden när jag försökte fixa lägenhet i halmstad så hörde ja fan inte vad folk sa när man skulle styra nåt över telefon, det värsta var när en snubbe skulle ge mig sin mail.
 DIF!

2008-10-30 22:53

2008-10-30 23:54
åh fyfan snara, vilken guldsida!

2008-10-31 08:23
:D ugglis

2008-10-31 12:03
Jag flyttade från Eskilstuna så fort jag kunde. Bodde där tills jag var 19 år.

2008-10-31 12:43
eskilstuna är en skev stad
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2008-10-31 13:27
Halmstad är ju en soft sommarstad iaf.