I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mångkultur - en utopi? Avskaffa alla kulturer!

Övrigt - Blandat

   

2008-12-28 18:04

Mångkultur - en utopi? Avskaffa alla kulturer!

Tredje gången gillt, Mabande.

Stopp!

Väl att märka är att de idéer som presenteras i denna tråd inte grundar sig i något så enfaldigt som rasism, utan snarare har sin grund i min obevekliga vilja att finna en lösning på de motsättningar som under den senaste tiden spirat upp i detta vårt öppna och fria Sverige, som en naturlig följd av, menar jag, mångkulturen (!).

Nej, var nu icke hastig i dina slutsatser, kära läsare! Jag är medveten om att invandringspolitiken är ett ytterst delikat dilemma, och sålunda ämnar jag förklara vad jag menar i följande stycken:

Otaliga är de länder som splittrats till följd av mångkulturen. Många människor flyr idag till Sverige från krigshärjade platser där olika kulturer av olika anledningar kolliderat. Att våra politiker söker förvandla också Sverige till en mångkultur gör mig sålunda huvudbry, särskilt som det nu börjat brinna inte bara utanför Sverige, utan även innanför våra gränser, i områden som Rosengård och Tensta. Åtskilligt pekar alltså på att Sverige är på väg att gå samma öde till mötes som de länder varifrån många av mina och kanske också dina vänners familjer flytt!

Olika kulturer förmår inte leva bredvid varandra i fred. Det vittnar världshistorien om. Följaktligen bör alla vi avsäga oss våra kulturer, för att därigenom uppnå ett fridfullt samhälle där människor inte, som idag, föses ihop till olika grupper som i sin tur tillskrivs negativa egenskaper av människor från andra grupper.

Låt oss avskaffa våra kulturer så att de inte får fortsätta skapa problem! Men, tänker ni säkert då: Om vi avskaffar alla kulturer, borde inte det då leda till en kultur i sig?

Nej, är svaret på den frågan. Om vi valde att avskaffa alla krig så skulle inte avsaknaden av krig plötsligt leda till ett nytt krig, utan till ett annat samhällstillstånd, nämligen fred.

Visst är det spännande med nya kulturer, och visst skulle vi i viss mån förlora på att avskaffa dem, men denna förlust kompenseras i hög grad av den frid och den fröjd som skulle komma av en total avsaknad av kulturer.

Ingen svensk, muslimsk, buddhistisk, amerikansk, västerländsk, österländsk, ja ingen kultur!

Detta är alltså i huvudsak en filosofisk idé. Det svåra är att komma på hur man skall gå tillväga för att driva igenom denna idé. Har ni några förslag?

Opus är tvivelsutan sjukast på whoa och dessutom stolt över det. I verkliga livet är han nästan som alla andra, bortsett från att han är smart som fan. På internet gömmer han sig bakom hemliga identiteter för att ostraffat kunna göra det som han gillar allra mest: att driva folk till vansinne.