engångsligg - borta eller hemma?

Övrigt - Blandat

engångsligg - borta eller hemma?

vart vaknar ni helst upp efter ett one night stand? Hemma eller bortaplan? båda kan ju ha sina för- och nackdelar. vad tycker ni?

t. ex.

hemma:

fördel - slippa leta rätt på kläderna och dra (oftast så fort som möjligt)
nackdel - är inte ragget lika snyggt som kvällen innan vet du inte hur länge hon/han kommer stanna, nödlögner!

borta:

fördel: man slipper bekymra sig över hur stökigt man har det, pälsänglar under sängen osv
nackdel - det kanske kändes värt besväret med den långa resan eller promenaden kvällen innan, inte morgonen efter

låt höra vad du tycker, motivera gärna! egna berättelser uppmuntras! moralkakor och diverse anklagelser undanbedes

Vi blir aldrig som dom från stan!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Bortaplan har också fördelen att man kan ligga och analysera saker i personens rum för att sen bestämma sig för om människan är värd att träffa igen.
Eller om man har sömnsvårigheter är det iaf en fördel..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, utomhus är ju the shizzle då ju..
be the change
borta gillar jag.

om bruden är ful säger man bara att man ska ha möte med sin chef för en halvtimme sen & måste dra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hemma gillar jag bättre, man har sina saker o kan glida runt obehindrat o är damen inte lika snygg som man tyckte kvällen innan är det ju bara att va rätt otrevlig så går hon ju!

måste bara dra en liten anekdot om när jag o en polare för flera år sen drog med två tjejer hem o vi ska sticka därifrån tidigt på morgonen. men kommer fan inte ut för hon hade ngt konstigt lås på dörren vilket resulterade i att hon som bodde där vaknade o undrade vad vi höll på med. min polare var snabbtänkt o sa att vi skulle ut o köpa frukost åt dem varav hon kontra med att hon hade allt som behövdes, dock så underskattade jag min vapendragare som sa att jag var laktosintollerant och det nöjde hon sig med och vi blev utsläppta.

aldrig hemma.
 HELSINGBORGS IF!
hemma. jag kan göra vad fan jag vill och jag be personen gå när jag vill. mycket bättre!

Hemma! För då får man sova en i skön o fräsch säng som luktar gott.
jag ser inga som helst fördelar med bortamatch, bara nackdelar. jag kan aldrig slappna av tillräckligt när jag sover hos ngn första gången för att faktiskt få någon som helst sömn. och som tjej är the walk of shame nästa dag det värsta man kan utsätta sig själv för. dessutom vet jag att jag alltid har kondomer hemma om jag drar hem ngn, alla är dock inte så förutseende. och jag rymmer inte kondomer i min yttepyttelilla kuvertväska.

drar jag hem någon kan jag alltid ligga och läsa eller kolla på tv medan personen sover ruset av sig, och när personen börjar vakna börja stöka, äta frukost och sen beroende på hur jag känner kasta ut människan ifråga, eller mysa hela dagen.
bor man hemma är det ju helt klart bäst med bortamatch om föräldrarna är hemma
Det är nog borta tror jag. Anledningen är nog i princip likadan som du nämnde högst upp.
Vaknar man hos bruden så är det bara att sticka när man vaknar utan att hon är medveten om det. (om hon fortfarande sover)

Är man hemma så kan det ju vara jobbigt om man är lite bakis och bruden inte vaknar på länge.

Finns inte så mycket annat dålig/bra jag kan komma på.
Evangeliet
gör det på mellanplan! i en buske!
Jag har flyttat till Kiruna och bott där i 1 år bara för den lattjo dialektens skull.
Newschooler, eller varför inte med någon som har en buske? GHGAHAHAHAHAH!!!1111

OnT: Borta bra men hemma bäst, mafakkazzz.
Toan på utestället
http://www.aktivdemokrati.se/
''nackdel - det kanske kändes värt besväret med den långa resan eller promenaden kvällen innan, inte morgonen efter''

Hahahha håller me!

Borta. Om hon visar sig vara psyko vet hon inte vart jag bor.
Svensk hiphop har gått åt helvette när DJs tror att "lite av det bruna" betyder "spela mer Timbuk"
Unclesam.. Jag tänkte precis säga samma sak : )
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
en bortamatch är helt klart värt en walk of shame hem dan efter.

man vill ju ha koll på vad man tar hem för patrask, och jag litar inte på mitt omdöme efter öl + krogen.

Jag föredrar ju helst bortaplan, jag bor hemma och jag hatar att stå och trängas med föräldrar dagen efter och dom inser exakt vad som pågått under övernattningen (särskilt om bruden är en uggly motha fucka som man drog hem för man var desperat)

Men det blir alltid hemmaplan för mig, lätt hänt när man bor mitt på stan hehe.
Men ett lätt sätt att bli av med skiten är ju att sätta sig vid datorn och typ lyssna på musik och ringa polare och verka upptagen haha.. Funkar alltid !

Bortaplan är dock bara nice om personen bor själv, det värsta är när man drar hem till någon som har ett vanligt familjeliv med familjen runt bordet på lördagsmorgonen, Mamman kommer in, bjuder än på frukost och hela köret haha.. och allt detta är ju så klart mest jobbigt om bruden är fett vidrig haha.
Fucka ur!
Krogragg som stannar på frukost? Myser hela dan?

Är inte det tämligen ovanligt?!
Grejen är ju att man ska kunna ha freaky fyllesex med en främling som man slipper möta igen, och som går innan man vaknar...

åh vad jag är glad att jag inte började ha sex förrän efter jag flyttat hemifrån, så jag slapp hela den där dra hem ngn till familjen grejen, det hade jag aldrig pallat med. har ju dock blivit hemdragen till folk med familj och det var jobbigt som fan.

conspi: inte om man råkar träffa mannen i sitt liv på krogen. händer väl en gång på hundra tusen men det var trevligt så länge det varade.
På bortaplan, känns så bull att komma upp bakis, så står pappa där och honler och drar någon retlig kommentar.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Hemma - Jag vet precis vart jag ska gå för att pissa eller i vissa fall gömma mig och gråta över vad fan jag tagit hem för något troll.

Borta - Jag kan dra när jag vill, inte så lätt hemma och ba "Ut, kärring".
Dra åt helvete!
Hemmaplan :

+ Man har tillgång till allting du vill ha utan att fråga om lov eller att slippa skämmas dagen efter om offret fortfarande bor hemma hos sina föräldrar och vill presentera dig.
- Man kan aldrig sticka iväg och sedan skitan i hon för hon vet ju vars du bor.

Bortaplan :
+ Du kan köra några crazy grejer och sedan aldrig mera ses eftersom hon inte vet din adress.
- Du har inte tillgång till nattkrubb, ligga i hennes unkna säng som ni nyss har gökat i är väll ändå inte så superduper mysigt och du kan aldrig ääh, jag vet fan inge mera så länge sedan något sådant här hände för mig.
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre.
Är man avsugen då ?:S
Bortaplan helt klart, så håller man sig vaken lite efter hon har somnat sen kan man dra hem, men innan man drar så lämnar man en tjuga på huvudkudden!
conspicuous F21

Precis min tanke. Vadå mysa hela dagen? Okej, frulle. Det kan ju vara en ren artighetsgrej...
Bortaplan är fan bäst, det enda keffa är när man glömt bort var man är och inte riktigt hittar hem sen.

medoria

ojdå... om jag träffar mannen i mitt liv på krogen, måste han vara ruskigt bra i sängen och skulle faktiskt få stanna hela dagen, men inte för att mysa.

medoria
jag kan aldrig slappna av tillräckligt när jag sover hos ngn första gången för att faktiskt få någon som helst sömn.

Poängen med one night stand är inte och sova =)

conspicuous
Inte för att mysa... hmm du skulle kommandera honom och fixa det som behövs fixas eller hur? Den knarrande dörren, trasiga listen där osv haha.

OT:
Hmm föredrar bortaplan, just pga att man kan skippa efter eget behag. Sämst värre är det när man hamnat någonstans man inte har någon aning om vart man är eller hur man kommit dit och kommer därifrån. Stå där utanför villan med mobilen i handen och beredd och ringa taxin utan nån som helst susning om vart man är.

En annan anekdot är ju fyllan så att man hamnade på efterfest och ehum i någons säng. Morgonen med första solstrålen långt över horisonten redan så skulle man dra iväg innan någon vaknade, bra kul och upptäcka att man är ute på en jävla ö i skärgården. Vart man vart, clearly clueless även tills idag. Att komma därifrån blev en alldeles egen projekt.
Alltid borta, bara fördelar.. gratis mat, kan dra när jag vill.
Two Face

Njaäe... jag hade väl passat på att ha så mycket sex som möjligt.

Men nu när du säger det så ska jag minsann passa på att få fixat persiennerna nästa gång jag har herrbesök!

Roligaste är ju att när tjejer har sex borta är det walk of shame dagen efter medans en kille(oxå borta match) känner sig glad. Om bruden inte är ett pucko.

Vaddå äta frukost på morgonen? Fyllde ni inte henne natten innan? De brukar ja gö :P :P
Jag har ingen personlighet
Alltså det beror ju blott och bart på hur jobbigt det är att ta sig dit på natten.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Konsertbesökare

2009-04-20 15:11
intressant hur alla säger bortaplan. Det borde ju betyda att det måste finnas ett helt gömt typ av folk som gillar hemmaplan.
So there you have it...
mellon: näe det är nog bara det att det finns dem som inte orkar stå på sig när man börjar diskutera var man ska ngnstans, ger efter lite för lätt.
Alltså jag tycker det beror på lite ... Om det är en riktig pudding och man har en fuck dungeon i garderoben så kan det faktiskt vara ganska värt att köra en hemmaplan
Renegade, den där ihopfällbara som man sen sätter över en garderobsdörr, innehållande ett kors med fästen i alla fyra hörnen, perfekt för lite fem i tre smisk som en första date, köper du nu (tv-shop.se) så får du även en extra bullwhip och nippelclamps med krokodiltänder i retroutförande.
fetlyrik
haha yep thats the one dude
Hemmaplan defenitivt...egentligen är fördelarna fler på bortplan iom att man kan dra när man vill osv...problemet är att jag inte tycker om att vakna upp på annan plats än min egen säng så om jag skulle hänga på nån hem tar jag taxi hem efteråt (fuck priset) eller så får kvinnan ifråga följa med till mig..¨.

men visst det e lite jobbigt med sånna som inte vill gå o sånt...man får ljuga bara o säga att det e ngt på g!
conspicuous F21

Men nu när du säger det så ska jag minsann passa på att få fixat persiennerna nästa gång jag har herrbesök!

- ja du vill ha dina krog karlar så länge hos dig som möjligt.
Ring mig, kan glida upp på lite frukost en dag.
Händig karl söker gärna med erfarenhet av rörmokeri *fniss*
Tical

Vad är det du missförstod? Någon frukost blir det inte!

On topic så föredrar jag hemmaplan, är inte så svårt att köra ut någon dagen efter när man inte orkar mer och man slipper ta sig hem i dagsljus med sönderslitna strumpbyxor och håret på sniskan.

Förresten så är det väl en oskriven regel att avlägsna sig så fort som möjligt dagen efter en bortamatch?

VA är det bara jag som spolar upp ett bubbelbad till gårdagens prinsessa, matar henne med chocklad praliner samtidigt som jag läser poesi i hennes öra ? Måste bara poängtera att detta bemöts av varierande reaktioner =(
hemmaplan ofc man vill inte bakfylle-bajsa hoss en fin (eller ful) brud
Survival of the fitest only the strong survive.
Fan jag tror aldrig det hänt att jag inte bjudit på frukost...är kanske för snäll...eller råkat träffa kvinnor som inte var så vidriga att dom behövde köras ut..fan vet jag!
Förresten så är det väl en oskriven regel att avlägsna sig så fort som möjligt dagen efter en bortamatch?

Den allmängiltiga regeln är att tiden man kan stanna hos ragget är omvänt proportionell till hur berusade ni var kvällen innan. Kommer du inte ihåg hur ni träffades ska du dra innan ragget vaknade, var ni på primatstadiet så är det någonstans mellan 'byta mobilnummer av artighet' till 'frukost under pinsam tystnad', var ni gladfulla är det god sed att hångla lite innan frukosten, och om ni var salongsberusade eller nyktrare så är det oartigt att inte knulla lite mer.
Regeln är dock förhandligsbar beroende på hur attraktiv personen är dagen efter, och hur bra sexet var (om du kommer ihåg det).

Det finns ännu en bra anledning att föredra bortamatch, och den är såpass bra att jag nästan anser att det borde upphöjas till allmän regel att man drar till tjejens lägenhet om oenighet råder: städning.

Jag har kommit fram till att väldigt många tjejer faktiskt bryr sig hur ren ett raggs lägenhet är. Ett äckligt badrum kan sabba hela grejen, och högar av smutstvätt och disk kan vara skillnaden mellan bakfyllesex dagen efter eller en falsk mailadress och ett 'vi hörs på msn'. Väldigt få killar bryr sig om din lägenhet är i bra skick eller inte; möjligtvis de med bacillskräck, och en snubbe med bacillskräck som hade fyllesex natten innan och vaknar i en okänd lägenhet, lär flippa hur som helst. För att en kille ska vara äcklad av hur en tjej bor ska det i princip vara flatlöss fasttorkade på tvålen, mensblod utsmetat på toaletten och foton på schlagerstjärnor fasttejpade på badrumsspegeln. Eller nyinköpta barnkläder i byrån och graviditetstest i badrumsskåpet. I övrigt går det mesta bra.

Behöver det sägas att det här inlägget ska tas med lite humor?
Svensk hiphop har gått åt helvette när DJs tror att "lite av det bruna" betyder "spela mer Timbuk"
hehe
AIK
hemmaplan så klart,.
min madrass är så jävla skön.till å med tjejerna brukar digga den ,tror dom brukar digga den mer än dom diggar mig=)
csavargo från ruff runkers
Byter ni alla nummer med tjejer varje gång? alltså på morgonen då...fan jag börjar märka att jag inte har det här mack-gamet on lock alls...jag har aldrig gett eller tagit en tjejs nr på morgonen hehe visste inte att man var "tvungen"
Gör det, gå hem
va?
UncleSam

Gillar ditt sätt att se på det hela!