Tips om Peking.

Övrigt - Blandat

Tips om Peking.

Jag och en vän planerar en resa på två veckor i januari men eftersom varken hon eller jag varit där tidigare skulle det hjälpa med lite tips. Tips om vart vi ska bo främst.
Vi vill ju slippa åka kommunalt och taxi. Vart i centrum ska man bo om man vill ha nära till shopping och liknande? Finns det någon på whoa som kan tipsa om nåt hotell som har personal som kan engelska och som ligger centralt?

Thats so 97
Le Life Quiet
---Input Moustache Here---
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Buss är billigt, taxi också. Men kom ihåg att inte ta en Taxi från flygplatsen in till stan, utan ta istället en utav bussarna som går utanför flygplatsen. Man brukar också kunna få boende om man stannar lite längre på samma hotell (men då måste ni själva fråga om det och försöka pruta). Jag har sparat visitkort från olika Hotell i Kina, dessa låg rätt så centralt men det är nog ändå skönare att åka buss om man vill shoppa.

Jag scannar in visitkorten och kan länka en till lokala hotell som brukar finnas i Kina. Jag bifogar visitkortet i ett PM (om jag får det att fungera). Så sedan brukar det bara vara att visa det för en taxi-chaffis eller något liknande. Men många av mina visitkort är helt på kinesiska, men jag är ganska säker på att detta kort var det vi stannade på i Peking. Om du har fler frågor så är det bara o fråga.

Länk till http://english.homeinns.com/phoenix.zhtml?c=203641&p=irol-homeProfile

Okej, det gick visst inte att bifoga bilder som man har på datorn. Så jag får lösa det på annat sätt om du vill ha visitkortet. Ska försöka kika in lite mer här och se om du undrar något.
De på våra hotell kunde måttlig engelska i varje fall en utav tjejerna som jobbade där. Men räkna inte annars med att de kan någon engelska alls över huvudtaget.
det kommer antagligen vara snorkallt i janurari, är ni medvetna om det?
Sofia är en ärkeaktivist
å i hjärtat en sann anarkist
www.fittforcefive.wordpress.com
Jao, men det ska väl inte hindra en från att resa? Det kan ju vara skoj o upptäcka städer och länder i deras vinterlandskap :)
Om man vill bo centralt och är intresserad av att shoppa "västerländska" prylar så ska man satsa på att bo någonstans nära Wangfujing- Peking största turist/shoppinggata. Såklart dyrare än om man väljer att bo längre bort från Himmelska Fridens torg.
Annars är mitt favoritområde Wudaokou, studentkvarteren nordväst om centrum. Finns bra barer, dansställen och en stor marknad med billiga kläder&prylar.