Hur fastnade du?!
..Vilken låt fick dig att fastna för Hip Hop?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2009-10-12 12:47
Haha, så jävla underbart!Lloyd Banks - I'm so fly
time isn't wasted when you're getting wasted .
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Luniz - I got 5 on it ..1996.. då var man 10 år...och man diggade , åhh som man diggade!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag är en sån där som inte lever Raplife utan är öppen för mer musik
Jag fick stånd när jag hörde polarens brorsas N.W.A efil4zaggin. Så mycket svordommar på så kort tid, jag blev frälst.
Collio gangstas paradise när jag gick på mellanstadiet kanske?
Det var ett mixtape med:
& fler
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
"it was all a dream .."
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Snow - Informer / 1993 Inte direkt hiphop... men tyckte det då Jepp...
Rock out with your cock out!
Toastare
2009-10-12 13:50
Naughty by Nature - O.P.P
spelades flitigt gårdens mellanstadiediscon 91.. jag gick i 5an.
Jag skyller allt på Emma!
Petter - Repa skivan. Sen dess har man stegvis gått från: Svensk hip-hop (Petter, Ken, Snook) Amerikansk mainstream hip-hop (Eminem, 50 Cent, D12) Allt som har med Premo att göra (Gang Starr, Afu-Ra, Big Shug) Amerikansk underground hip-hop (Strange Fruit Project, Illmind, Slum Village)
Beat the odds like an abusive freak show owner
Outkast - Two Dope Boyz (In a Cadillac)
Slap a bitch, allways
måste varit då jag fick låna MMLP utav en kompis, fastnade direkt för eminem då och sen dess har jag lyssnat på hiphop :)
Jag kommer inte ihåg vad jag lyssnade på först, men det var väl fattaru typ precis när dom kom. Mitt seriösa hiphoplyssnande inleddes av Army of the pharaohs - battle cry
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Toastare
2009-10-12 16:10
Kan ni inte skriva hur ni hörde låten också.. gissar att de flesta blivit inspirerade av äldre syskon med tanke på ålder på er själva och låten. toys.. ;)
Jag skyller allt på Emma!
Min storasyster lyssnade på hiphop. Fick ett mixtape av henne när jag var runt 8 med bland annat 2pac och mob deep. Hon hade Kris Kross på väggen och kom ihåg när jag kom hem från skolan och hon skrek 2pac är döööd! Har alltid lyssnat på hiphop sedan dess. Nu tycker min syrra att jag lyssnar på för mycket hiphop haha.
Va väl tupac-changes eller liknande.. va runt 6 år då.. perezoszoooo något - Tupac is not dead!... fast jo
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Raper's delight (Sugarhill Gang)
ellt was here !
Vet inte hur mkt den klassas som hiphop, men om man nu ska kalla den för hiphop så var det den. Annars så var det den här:
Fastnade för den när jag gick i 4an tror jag... Jag ljög för mina vänner och sa att jag var tillsammans med Eminem.. Hahahaha.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Eller Luniz - i got 5 on it. Som var första plattan jag köpte
Som Empire P25, stod man som en lite bråkstake och hoppade, medans man sjöng med i refrängen "Jump Jump Jump around EEEEEEIIIIIIIIII" Kan tillägga att det var stora syrran som spelade den plus massa annat
Jag står för det, okej? Och jo, det är visst hiphop.
För mig var det Camp Lo med Luchini (this is it). Den va på ett blandband min syster hade fått av nån kompis. Så jag lyssnade konstant på den och sen såg jag "Big Poppa" Videon med Biggie på Yo mtv Raps så jag gick och köpte den skivan, min första skiva (som fortfarande håller!)
Den här tyckte man var jävligt fet i 4an, fattade inte direkt allt dom sa men det räckte att kolla på framsidan av kasettbandet för att fastna. tidlöst omslag... kolla uzin bakom ice's rygg!!
det var äldre kids i skolan som introducerade den
Medoria: Tror varken snow eller de flesta som har koll på reggae/dancehall skulle kalla det hip hop.. crossover kanske eller så säger vi som dr alban i "no coke":
hip hop reggae inna dancehall style!
Mabuhay!
Dampbarn med dampryck
eller kanske Eminem med superman
Är osäker som fan alltså. Var säkert någon före, men jag vet bara att jag lyssnade mycket på annan musik när jag var yngre också..
be the change
Petter - mitt sjätte sinne. Fick den av min kusin (som kände petter på nåt jävla vänster? tror dom gick i samma skola eller samma fotbollslag eller nåt, kommer inte ihåg..) hösten 08. tycker fortfarande att det är en bra skiva. =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
.... Oh oh oh! glömde. denna är ju inte att leka med
AAAAAAh ..... gåshud
Mabuhay!
Någon Tupac låt min kusin dunkade i sin spelare. Som fick en att haja till. Det var efter han hade dött. Hon sa att man skulle lyssna på texten av låten, jag var inte så gammal och kunde inte engelska men har alltid haft det med mig. "lyssna på texten.."
Jag har ingen personlighet
Jag har aldrig tänkt på det förut men jag tror att det kanske var den här
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Moderator
2009-10-12 21:59
Haha, ag hade nyss börjat sjuan, var med min bästa kompis Omar och gled runt mycket med hans bror och hans kompisar, trodde man var nått liksom. När väl hela gänget var hemma hos någon dunkade vi G-Unit med låtar som Poppin' them thangs och annat, jag fastande dock som sagt mer för Lloyd Banks. Så Slowdown och I'm so fly blev dom låtarna som gjorde att jag fastnade för hiphop. G-G-G-G-G-G-UNIT!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Kommer ag verkligen inte ihåg.. Men har för mig att det var något med Dr Dre..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
daddydan: bara för att jag är på det humöret. vem har dött och utsett dig till det allvetande hiphoporaklet? jag förstår verkligen inte. orka liksom. ja vissa säger att det är reggae, vissa att det är hiphop. vem bryr sig? det är inte på liv eller död. bara så sjukt skitnödigt av dig att lägga en sådan kommentar, i synnerhet då jag la in en disclaimer bara för att slippa besserwissers som du. låten är för övrigt med på vh1:s lista över de bästa hiphoplåtarna genom alla tider. inte för att det på något sätt behöver betyda någonting. men ändå. dö! sura jävla pmsiga hälsningar från bitterfittan you all know as Medoria
Snoop - whats my name :D:D
Genom Puff Daddy & the family , någon skiva jag köpte helt random när jag var 11 år och var på någon marknad i Malaysia. Haha, hade nog egentligen ingen aning om vad det var men tyckte den verkade häftig. sen fastnade jag för det. Men antagligen mest på grund av Petter feat. Kaah - "Du vet att jag gråter" . SHIT vad jag ÄLSKADE den låten, hade den på cd-singel. Gillar den iofs nu med med kanske snarare pga. ett nostalgiskt och sentimentalt perspektiv på det hela :)
Kris kross Totally Krossed Out plattan 1992 House of pain - Jump around 1992 Doggystyle plattan 1993-94 När jag verkligen fastnade var 1996, 2pacs Makavelli platta som jag lyssnade på varje dag det året på min "freestyle" till och från skolan. Biggies Hypnotize spelades friskt det året också. Sen året där på så var de R U Still down som gällde, vilket var min första egen köpta skiva. Samtidigt så släpptes Wu-tang Forever som jag också hade en lång tid på min "freestyle". Och sådär fortsatte de.. Det är min 2 år äldre brorsa som har dragit in hiphopen i vårat hem om man ska bortse från doggystyle som farsan köpte och spelade friskt..
my name is xelly smelly
Tror det var den här. 11 bast och såg den på Mtv och blev hooked direkt
Säg Whalla!?
Snodde Illmatic av morsan när jag var 6 år gammal. Vart fast sen dess~^_^
För det var första "låten" på albumet så kan man väl säga det är på grund av denna jag fastnade, var fast redan vid bas dropet i början. De elaka trummorna... Nä rough shit front to back.
Måste ju säga att hitintills har det ju bara varit bra musik folk fastnat för också, im so fly är ju astung!
Fick dessa två plattor av min kära far en julafton för många år sedan sen var man fast :)
Slap a bitch, allways
kan tillägga att det tog några år innan jag uppskattade rough house survivers dock! :)
Slap a bitch, allways