Cypress hill va de, nån låt från temples of boom, komemr inte ihåg vilken. men sedan dess kommer dom alltid ha en plats i mitt hjärta.
Först: House Of Pain - House Of Pain (1992) Sen: Beastie Boys - Ill Communication (1994)
Look with your own eyes - See with your own mind
Medoria
ha ha shit va sne du blev=)
trodde min sista del av inlägget skulle få dig att förstå att det var inte så seriöst.
vem har dött och utsett dig till det allvetande hiphoporaklet? vafan de va ju du som först påstod att du satt inne med sanningen:
Och jo, det är visst hiphop. fuck it. jag ville bara uppmärksamma att det inte finns någon rap i snows stil utan är 100% dancehall (beatet är ju ett klassiskt hip hop beat a la 90) och att det vore synd om folk inte fattar hur mycket rap/hip hop har att tacka den lilla ön med 3 miljoner i karibien
lycka till med PMSen och bitterheten =)
Mabuhay!
Jag tror fan det var RZA's "Bobby Digital in Stereo"-platta från '98... En polare i högstadiet brände skivan till mig och jag fastnade rätt fort.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vill länka till Pharcyde, Mos Def, el. nästan vem som helst och vilken låt som helst förutom denna men sanningen måste ju komma ut :P
Det är bara att älska.
Skivsamlare
2009-10-13 11:00
Nån som minns den här? kom -94
fair enough..
Toastare
2009-10-13 11:05
Kloak haha ja.. fast då var jag 14 och stenhård så den köpte jag inte.. men en "polare" hade den ;)
Jag skyller allt på Emma!
Skivsamlare
2009-10-13 11:25
hur stenhård är man om man dissar mega rap? det är ju hiphopestetik på topp!
fair enough..
frågan var om det inte var en singel med petter man fick när man var liten och gick i skolan :/
be the change
Ken Ring först.. sen fick Tupac Amaru Shakur mig att utforska hiphop-världen.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Konsertbesökare
2009-10-13 13:06
När jag var 7 och All Eyez On Me-plattan kom. Fastnade speciellt för:
Toastare
2009-10-13 15:32
Kloak, du är 6 år yngre än mig... så för 8-åringar var det säkert så ;)
Hade ett blandband med en massa svenska rappare, fastnade speciellt för den här:
Skivsamlare
2009-10-13 16:02
Bounty, hänvisar till min signatur
fair enough..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lyssnade på diverse hiphop låtar men det var Promoe - Freedom Fighters Som fick mig att verkligen ge mig in på HipHop´en seriöst och utforka allt den hade o erbjuda.
Aight Aight Aight
jag skäms så otroligt mycket för detta men, ska jag vara helt ärlig är det
-:(
första skivan jag köpte i alla fall.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
TCM Snodde Illmatic av morsan när jag var 6 år gammal. Hade din morsa Illmatic? Haha, kul!
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Jag har ju varit Down with the shit sen jag var 10, o däromkring så var det nog den här låten som fick mig att bli hooked
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Jag blev såld på hiphop när jag kom hem med "The Marshall Mathers LP". Brände rakt av med låten Kill You o vart fast. Dock när jag flyttade från mitt hood och började högstadiet blev man kallad neger så fort man sa att man gillade hiphop, så man höll tillbaka lite. Började sedan spela elgitarr då vare allt vad hårdrock innebar. Sen hade jag en reaggeperiod/rap och nu är det straight out hiphop/rap.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Den Första låten som fick mig fast var Louis Logic - Logic And Reason ft. R Son. Blev ju helt sprallig när broshan spelade upp den ! (yy)
Sen dess har nog LL varit en stor favorit!
"When you drop the drive and it's all Hip-Hop" www.algerstam.blogg.se
looptroop - jag sköt palme. Hörde låten i en dokumentär om palmemordet.
jag hatar hiphop. men det började väl med beastie boys och sen wu-tang clan.
måste nog säga att det var något från Petters Bananrepubliken. Och sen en revival när någon kompis visade mig "jag 97" av Pst-q i sjuan eller åttan. den var ju bara för tokig.
Eller
WutangClan AInt nothing...
Tror det var Genesis och Gimme Some More av Busta Rhymes som en killkompis hade lagt in på en blandskiva han hade bränt. Får extrema och sköna nostalgiänslor av Genesis idag.
markoolio för fan har dock aldrig riktigt fastnat för hip hop. finns många bra låtar som är hiphop men det finns det i nästan alla genrer
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine
fy fanken vilka gamla minnen denna tråden väcker allså!!! mega rap haha grym som fan!! cypress hill - insane in the brain! house of pain - jump a rund me fy fanken va man röjde till dom på discona! haha
blä
Får inte in den i tråden.. men: http://www.youtube.com/watch?v=wfab6P0TeIE Bone Thugs N Harmony - Creepin on a come up är en av de första jag kommer ihåg. Tillsammans med de senare klassiska Crossroads och 1st of tha month. Blev introducerad av en kompis äldre kusin. BAck in the days, vet inte när detta var, men länge sen iaf.
This game has no end.
Producent
2009-10-16 16:27
Det var väl förmodligen
eller
eller
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Ouff vad jag önskar att det inte var så, men har för mig att det första minnet av just rap var denna
När jag verkligen gick in i att upptäcka hiphop var det lite senare samma år med Skee-Lo I Wish
Fan jag har inte tänkt på 1995 som nåt särskilt hiphopår förrän nu haha :) För min del iaf.
och Luniz - I got 5 on it (tog dock flera år innan jag hajade vad låten gick ut på). Året efter var det Fugees och 2pac, och året efter det var det Pras (speciellt Blue Angels). Galen nostalgi!
da grassroots-kennys theme om de e någon som har den så får dom gärna slänga upp den
Toastare
2009-10-17 00:06
dopeness, haha skriver under på dina låtar också...
Jag skriver också under på Dopeness låtar, fast det vad "Grannar" med JustD som jag fastnade för. Men Kriss Kross - Jump... jag var inte mer än 8 när jag vände byxorna bakofram och försökte hänga med i "miggedymiggedymiggedymackdaddy".
www.nativeswedes.se
Toastare
2009-10-17 18:55
Alla killar i klassen vände på kläderna.. och vi tyckte självklart de var sjukt löjliga!
Det var riktigt häftigt och våga inte påstå nåt annat! Något obekvämt dock... det visade sig att byxor inte är tillverkade för att bäras bakofram.
www.nativeswedes.se
Denna fick mig att diggidy digga hip hop!
The Threacherous Three
När jag var jätteliten (12 år och yngre) lyssnade jag bara på hiphop, men det var ju snarare för grupptrycket än för musiken. Gillade allt med Wu-Tang och Eminem osv. Sen hade jag en period där hiphop var totalbannat från mina högtalare (13-14 års ålder) varefter jag började lyssna som fan på MBMA och allt som hör dit till. Så man kan väl säga att Org och grabbarna räddade mig från ondskan. Sen vill jag påpeka att jag inte sitter fast i hiphop heller. Lyssnar på förbannat jävla mycket musik.
Det var min storebror som dunkade MBMA, TLK och Looptroop på den enda gemensamma datorn. Det var där det började, men sen när jag började lyssna på eminem var det väl där jag riktigt blev ett hiphop head så att säga. Det var dock inte min brors förtjänst utan min kompis som gled hem från USA med en skiva, kommer självklart inte ihåg vilken det är nu..
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
"Petter - Saker & Ting" från Bananrepubliken Haha..
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Eller kom en här innan? Nån som minns?
Jag och Hiccory är samma person.
"Who the motherfuckin' bawse?"
Har fortfarande bara lärt mig första textraden =(
My heart lives in my vagina.
Jag fastnade rejält när jag köpte min första Gangstarr platta, tror det var Moment of Truth.