Att cutta sig på armarna!?

Övrigt - Blandat

Att cutta sig på armarna!?

Stötte på en liten tös förut.

Liksom, är det inte exakt det hon är ute efter? Uppmärksamhet. Annars hade hon väl inte lagt ut bilden och skrivit allt det där. Han vill ju ha mothugg och kommentarer, även medlidande. Vad är grejen med att skriva sådär om man inte är ute efter uppmärksamhet - och varför skär man sig? I mina ögon är det ju uppmärksamhet.. för inte fan blir man mindre deppad av att skära sig. Det är ju bara sjukt.

Någon som har svar på mina frågor?

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Promotor

2009-11-17 19:17
Den armen ser inte frisk ut..

fast det där är ju en enskild person, finns många som jobbar rätt hårt på att dölja sina ärr.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
såg en flicka på skara för nåt år sen som va cuttad överallt verkligen såg förjävligt ut, hon hade helt fullt på båda armarna & båda benen folk kollade som fan.. fattar inte varför man gör så asoo..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
ptja, man mår ju inte bra om man gör så iallafall, i många fall så handlar det väl om att skapa ett enkelt och lättbegripligt utlopp, att distrahera sig själv från sitt psykiska mående genom att skapa en mer påtaglig och "vettig" smärta.
Sjukt onödigt att skära sig eftersom skiten aldrig försvinner. :///////
i många fall så handlar det väl om att skapa ett enkelt och lättbegripligt utlopp, att distrahera sig själv från sitt psykiska mående genom att skapa en mer påtaglig och "vettig" smärta.

Det låter ju rätt "vettigt". Men jag förstår ändå inte.. jag själv skulle ju bara må ännu sämre genom att skära mig sådär. Verkar som det bara är en "genväg" eller vad man ska säga.
anna_m_maria

vet inte hur du menar med genväg men det är ju ungefär exakt vad det är, en enkel men temporär och ofta lite desperat lösning.
Tycker att idén att skära sig är helt dum, ingen INGEN skulle skära sig om inte nån hade börjat, dem flesta gör det för att bevisa för sig själv att dem mår dålig, är dock många som döljer sina är jämfört med denna brud
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
vet inte hur du menar med genväg men det är ju ungefär exakt vad det är, en enkel men temporär och ofta lite desperat lösning.

exakt. frågar är ju bara varför man gör så istället för att ta itur med problemen på ett mer effektivare sätt.

exakt. frågar är ju bara varför man gör så istället för att ta itur med problemen på ett mer effektivare sätt.

Haha, är nog inte så lätt att tänka rationellt om man verkligen är deprimerad.. Men att skära sig i armarna är otroligt efterblivet, ja.
sellish

dem flesta gör det för att bevisa för sig själv att dem mår dålig

hur menar du?

anna_m_maria

lär ju vara väldigt individuellt men ptja,
-för att det är enklare?
-för att man mår så kasst att man inte orkar?
-för att man inte vet hur man tar itu med det på ett bättre sätt?
-för att man är desperat och det är en snabb väg att få undan de "verkliga" problemen en stund?
-därför att för en människa som mår dåligt och inte tycker så mycket om sig själv kan destruktiva lösningar vara tilltalande?

och så vidare och så vidare i all oändlighet
men av alla grejer så skär man sig?! hajar inte vad just själva snitten gör för nytta. jag förstår ju att det är ett sätt att "tömma sig" eller nåt.. att man sårar sig själv istället för andra, men ja.. är klyven i frågan.
men just denna tjejen då: varför la hon upp bilden, tror ni?
anna_m_maria

är ju inte alla som skär sig, inte helt obanligt att istället bränna sig med cigaretter, dunka huvudet i väggar, slå sig själv med hammare, och liknande.

grejen är väl att det gör ont, det gör ont på ett fysiskt, påtagligt sätt som är lätt att förstå sig på och därför enkelt att hantera, väldigt convenient att "ersätta" sitt psykiska dåligmående med en stund.
jag känner inte henne, vet ingenting om henne, ser inget syfte i att sitta och spekulera i varför hon gör som hon gör, fråga henne istället?
Herregud, vadå inget syfte och uppmärksamhet?

Att skära sig är ju ett sätt att få utlopp för sin ångest eller vad det nu är som plågar en. Eftersom ångest och illamående ofta är svårbegripligt är detta ett sätt att göra det begripligt. Att för stunden fokusera på något annat.

Publicerar man bilder sådär är det nog snarare ett rop på hjälp än att endast söka uppmärksamhet.

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Man ersätter en smärta med en annan.

Om man trillar och gör illa sig på knät, så kan man slå sig själv på t.ex låret för att avleda smärtan/skriva över smärtan med en annan som du själv har orsakat och är lättare att hantera. Antar att det är samma princip.
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
Misery_chick
Att dem skär sig för att mer "övertyga" sig själva att dem mår dåligt, fattar dock inte vrf, lite mer uppmärksamhet fast till sig själv. Antar att du/ingen inte fattar?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Dom här tjejerna har jag ingenting för, absolut ingenting. SMUTS!
Can't break necks in boxes
För den fysiska smärtan ska ta över den psykiska
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Sellish P14

Att dem skär sig för att mer "övertyga" sig själva att dem mår dåligt, fattar dock inte vrf, lite mer uppmärksamhet fast till sig själv. Antar att du/ingen inte fattar?

nej jag förstår faktiskt inte hur du tänker nu.

whosa

man mår dåligt och hanterar det inte på bästa sätt, då är man enligt dig "smuts" ?
varför då?
Vet fan inte hur ja ska förklara de >: /
Har sett galet mycket värre grejor än mesarmarna som EMOsarna i Sverige kör på, och folk som skär sig på halsen osv också..

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
du det finns en del riktigt scary självdestruktiva människor i sverige också ska du veta.
Poet

2009-11-17 22:37
50% av de som skär sig skulle säkerligen inte gjort det om det inte vore för ärr som andra ska se och undra om sen så dom ska känna sig speciella... jokes on 'em på 10 år då de växt upp...

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-11-18 00:12:55)
"life's a garden, dig it."
uuh, vart är gränsen till att dö? @ Sellish
Don't!
dem skär sig för att få uppmärksamhet för sin psyiska status. Ett rop absurpt rop på hjälp likväl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag hoppas att ingen undgår ironin i att någon som kallar sig för misery_chick sitter och skriver i en tråd om folk som skär sig själva :)

Jag vet inte om det är särskilt vanligt med folk som gör det här, men jag tror definitivt att det i regel är något slags utlopp för psykisk ohälsa/depression/whatever.

I min mening så är problemet att de här sjukdomarna ofta drar till sig många fjortisar/"posers". Jag kanske kommer uttrycka mig lite luddigt här men skitsamma: för ett par år sedan så började det skrivas mycket i media om unga människor som är deprimerade, och helt plötsligt var det en hel drös av människor i min närhet som gick omkring och pratade om hur dåligt dom mådde. Man kunde inte förklara för dem att de var helt vanliga tonåringar som betedde sig/mådde precis som vanliga tonåringar gör ibland, för då var man plötsligt "okänslig" eller taskig.
Senare hände samma sak med aspbergers syndrom - en lavinartad mängd ungamänniskor som gav sig själva diagnosen aspbergers gick omkring och led för sin "åkomma".

Det här är bara två exempel, men det finns så många fler. Det jag vill säga med det här är att även om det finns människor som verkligen lider av de här sjukdomarna eller vad man ska kalla det så finns det en stor mängd människor som faktiskt inte gör det alls. De kanske gör det för uppmärksamhetens skull, eller för att de verkligen tror på det, men i slutändan är det inte så mycket fel på dom egentligen. Problemet är självfallet att dessa människor - fjortisarna - tar uppmärsamhet från dom människorna som verkligen behöver den, vilket resulterar i att många människor sen trivialiserar de här problemen, vilket är sjukt synd.

P.S. Ingen diss menad till misery_chick, jag tycker att du hade mycket bra o säga i frågan :)
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel
Moderator

2009-11-17 23:44
Det e synd att massa fjortisar börjat cutcutcutta sina armar för att få uppmärksamhet då det faktiskt finns dom som gör det o mår riktigt jävla piss.

Dom flesta tjejer som skär sig o säger att dom mår dåligt o hela deras liv är förstört har typ bråkat med sin mamma o gjort slut med sin pojkvän. :P
//TW
Misery_chick

Bara skitsnack att dom skär sig för att dom mår dåligt. Precis som vanligt fjortisar söker dessa småtjejer bara efter uppmärksamhet, inget annat. Därför är det smuts i mina ögon.

TRÅD RENSAD

Det är inte okej att länka till stötande material.
Delam tange barat
misery_chick

ffs, plz jag har sett heroinister mfl som var cuttade över brösten, hela armarna och halsen.

Så det där är ingenting i mina ögon :]

!! !!I AM THE MASTER OF SEEING - THE EYE OF THE HURRICANE!! !!
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Konstigt hur alla verkar tycka att skära sig är mest tilltalande,varför ser man inga dunkande mot väggar,knäskålar i stengolv,tår i trösklar? Känns som någon deppig person började för längesen sen följer alla andra deppiga personer efter. Emomode alltså
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/
whosa

Bara skitsnack att dom skär sig för att dom mår dåligt. Precis som vanligt fjortisar söker dessa småtjejer bara efter uppmärksamhet, inget annat. Därför är det smuts i mina ögon.

inte för att jag håller med dig, men säg att du har rätt och det "bara"handlar om uppmärksamhet, hur bra tror du man mår om man skär upp sig själv för att bli sedd?
hur friskt tycker du det är?

psyko_slusk

ffs, plz jag har sett heroinister mfl som var cuttade över brösten, hela armarna och halsen.

Så det där är ingenting i mina ögon :]

jaha?
jag ser inte riktigt din poäng?
vad är "det där"?

du vet inte vad jag sett, eller var.
jag lovar dig, alla destruktiva människor på psyken i sverige har inte snygga små raka skärsår över armarna.

p-m

Konstigt hur alla verkar tycka att skära sig är mest tilltalande,varför ser man inga dunkande mot väggar,knäskålar i stengolv,tår i trösklar?

men man ser ju visst annat, som sagt, dunk mot väggar, bränn med cig, slå sig med tillhyggen, inget så värst ovanligt.
Jag har varit omgiven av människor som mått så dåligt att de måste skapa fysisk smärta för att stå ut med den psykiska, och de har bränt, skurit, punkterat och slagit sig för att bara nämna några exempel. Så särskilt ovanligt med andra metoder än rakblad/kniv är det inte.

Förstår inte varför armarna är så populära dock. Visst, om man vill att det ska synas så är det väl ett idealiskt ställe. Men vill man tvärtom dölja det för andra så är "vecken" på fingrarna ett utomordentligt ställe att karva. Och det gör troligtvis exakt lika ont som på armarna. Eller mellan tårna kanske? Finns ju många ställen som är oerhört diskreta.
My heart lives in my vagina.
Misery_chick

tänkte iofs inte bara på henne.. formulerade mig lite dåligt kanske. det jag undrar är också varför dessa plågade själar lägger upp bilder på sig och sen skriver att dom INTE är ute efter uppmärksamhet. när dom redan vid första skriva ordet är ute efter det. det lyser ju igenom. och varför skall alla deppade tonåringar tro att dom är speciella bara för att dom sticker ut lite genom att vara deppad och skära sig själv.

frågan är inte bara riktad mot dig Misery.
jag var ju dum att i somras...för första gången i mitt liv..skära mig för jag ville få uppmärksamhet av en person.

och jag var ju dum som skar in personens namn.

som tur var är det ett vanligt namn..

så nu drar jag det mer som ett trick för alla nya jag möter med samma namn..
Amazighen will remember
och just det där "jag bryr mig inte" som man hör/läser överallt.
om dom inte bryr sig så borde dom väl inte skriva nåt alls.. ens vilja visa sig arga.

men man ser ju visst annat, som sagt, dunk mot väggar, bränn med cig, slå sig med tillhyggen, inget så värst ovanligt.
Okey det gör man säkert!
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/
att den fysiska smärtan tar över den psykiska vet jag inte om ja tror på, alltså ja tror nog att de är typ en befrielse att skära sig så de blir skönt att få ut all smärta å ångest man bär på inombords.

Amazigh, tycker det var fint gjort <3 jag har själv ett brännmärke från en cigarett på mitt ringfinger som jag fick av en kvinna jag gillade en gång i tiden. jag brukar med jämna mellanrum bränna upp det på nytt så det inte försvinner. fast det är mer av en ritual och ett minne.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
handlar om uppmärksamhet som tidigare nämnts.. Hade man fysiskt vilja skada sig för att "lindra" de psykiska besvär man har så finns det otroligt mycket bättre sätt.

Så min slutsats: Uppmärksamhetsökande 13årsbrudar och/eller bara otroligt korkade.

Så min slutsats: Uppmärksamhetsökande 13årsbrudar och/eller bara otroligt korkade.

Wöörd Croz
Trög eller?
Slutsatsen är snarare tvådelad om du hade tänkt lite längre eller läst vad folk skrivit..
Producent

2009-11-18 14:55
hahahahaha såå pinsamt när folk skär sig fan

fick sluta umgås med en polare, för han hade en tjejkompis som gick dit rätt ofta, hon skar sig i armarna. haha man kokar inombords av pinsamheten när man ser sånt skit.
Jag tycker folk ska tänka på barnen i Afrika. Gammal klyscha, men kom igen, helt ärligt? "Jag mår så psykiskt dåligt att jag måste skära mig, folk som svälter eller blir jagade ur sina hem (Darfur, typ?) eller rentav torterade vet INTE hur ont det gör i mitt psyke!"

OTACKSAMT! Typ som att jag skulle ge någon i öknen mitt PISS att dricka för att han är så jävla törstig, sen avslöja att jag har Hepatit eller AIDS eller vad fan som sprids genom piss.
Moderator

2009-11-18 15:22
Jag vet inte jag... Jag tycker alla ni som gnäller på ungdomar som skär sig är ungefär lika patetiska som de som skär sig.
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
dom som skär sig och mår dåligt på riktigt känner skam över det och försöker dölja ärren.

hon på bilden stog väl mellan valet och kvalet att visa fittan eller att cutta sig. Se mig, se mig......
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
dom som skär sig och mår dåligt på riktigt känner skam över det och försöker dölja ärren.

hon på bilden stog väl mellan valet och kvalet att visa fittan eller att cutta sig. Se mig, se mig.....

Dem skär sig väl snarare för att visa "här är jag, hjälp mig" Än att dem skulle ha döljt ärren..
Vad vet du om hon på bilden förresten? Eller sa det nåt om dig själv?
Jag tycker folk ska tänka på barnen i Afrika. Gammal klyscha, men kom igen, helt ärligt? "Jag mår så psykiskt dåligt att jag måste skära mig, folk som svälter eller blir jagade ur sina hem (Darfur, typ?) eller rentav torterade vet INTE hur ont det gör i mitt psyke!"

OTACKSAMT! Typ som att jag skulle ge någon i öknen mitt PISS att dricka för att han är så jävla törstig, sen avslöja att jag har Hepatit eller AIDS eller vad fan som sprids genom piss.

Oerhört ignorant, varför tänka på något överhuvudtaget då om barnen i afrika är toppen av allt? heh