I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ökad kroppstemperatur?

Övrigt - Blandat

2009-11-30 23:53

Ökad kroppstemperatur?

Vet inte varför men det verkar som min kroppstemperatur har höjts en aning.
Klagar ständigt på att det är varmt och känner själv att det hettar (har ingen feber).

vad kan detta bero på?

"Som klockrenh säger."
- oneoo
Graffare

2009-12-01 00:54
Du börjar att få feber

2009-12-01 01:04
"Klagar ständigt"

Hur länge har du haft det så? Är det länge och du är orolig över din hälsa, kontakta läkare.
 HELSINGBORGS IF!

2009-12-01 01:09
Har haft det ett par 5 dagar kanske.
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2009-12-01 01:56
Har ingen aning om vad det kan vara, men det behöver inte vara feber.
Min kroppstemperatur skiftar hela tiden och det har den gjort under flera år. Då & då är jag extremt varm även fast jag inte rört mycket på mig. Har till och med vänner som märkt detta då det hänt att jag nästan blivit för varm ett antal gånger. Har ingen aning om vad det kan bero på, men skumt är det iallafall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-01 01:58
klockrenh - Dricker du?

Och då menar jag dricker du vatten eller annan vätska som inte är kaffe, te, cola, alkohol?
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2009-12-01 02:33
Vet inte varför men det verkar som min kroppstemperatur har höjts en aning.
Klagar ständigt på att det är varmt och känner själv att det hettar (har ingen feber).

Lite offtopic. Varför svettas man om man har feber (höjd kroppstemperatur), och ändå upplever man det som varmare när man är full (sänkt kroppstemperatur). Allt kan vl inte ha att göra med blodkärlen?

I teori borde man frysa av feber och svettas av sprit. eftersom skillnaden mellan kroppstempen och lufttempen blir större/mindre.
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-12-01 02:41
Du svettas för att du är varm. Att känna sig kall när man är varm låter dumt. Det finns ju en anledning till att kroppen, mha svett, försöker kyla ner kroppen. Dessutom förs mer blod ut i huden, och blodet är som bekant rätt varmt i jämförelse med huden.

När man är full skulle jag tro att det är så enkelt som att det handlar om ökad blodtillförsel till huden helt enkelt. Det torde leda till ökad avkylning och därmed sänkt kroppstemperatur.

Sen är det ju inte allt för sällan man blir kall av att svettas, det är ju trots allt det som är poängen. Lite samma lika som att luften bör kännas kallare om hudtemperaturen ökar då det är så vi är funtade.

jag spekulerar dock bara. har faktiskt ingen koll på saken. Det är iaf. en rimlig förklaring varför hudtemperaturen kan vara hög i båda fallen trots att kroppstemperaturen i det ena fallet ligger över normalt och i det andra fallet under normalt.
cry me a river!
--> thcrew

2009-12-01 11:34
Sån var jag med förra veckan. Nu ligger jag i halsfluss och 39 graders feber. Inte så kul.
Kila upp till farbror doktorn.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Producent

2009-12-01 12:17
du håller på att bli en varulv...
V-Trax of LME

2009-12-01 12:27
vtrax

Fan...
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2009-12-03 18:41
e du tjej kan det vara att du har ägglossning, då höjs tempen....... =P

2009-12-04 02:20
kolla din sköldkörtel.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.