|
|
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
http://video.google.com/videoplay?docid=6444453634416523444# hade inte sett hela, grym dokumentär, tack!
|
|
|
Tänkte dela med mig lite om sneakerscenen i London Efter Paris var det Londons tur. Eftersom jag shoppade en hel del i Paris så hade jag inte direkt pengar att shoppa i London så det blev mest en observation. Den mesta shoppingen i London sker på Oxford Street. Där ligger bla Footlocker, JD Sports, NikeTown, Adidas och flera sportbutiker som säljer en hel del sneakers. Först ut NikeTown vid Oxford Circus.  Tyvärr så byggde de om just nu, typiskt, så de hade bara 2 av 4 våningar öppna. På bottenvåningen hade de mest skor o kläder. Mycket som man redan har sett i butik i Sverige eller på nätet, men även en del grejer som jag inte har sett tidigare, men tyvärr inget av större intresse. På övre plan ligger fotbollsavdelningen men framförallt NikeId. Längre ner mot Bond Street ligger Footlocker.  I stort sett samma där, mycket som man redan har sett, men till lite lägre pris. Butikens har tre våningar. Längst ner ligger House of Hooops, där det är basket som gäller. Mycket rörde sig om basket VM. De hade alla lagdräkter och skor och även en del US-tees med Lebron & Kobe. I soho hittade jag Size? (På Carnaby street), som är granne med Converse. På size? hade dom bra grejer, både skor o kläder. Hyffsade priser (speciellt på rean) också! På Converse försökte dom hypa lite extra... http://farm5.static.flickr.com/4076/4907889061_6f2795b985_m.jpg converse Patta x converse Hann även smita förbi Foot patrol, men det var väldigt litet... Dom hade en del fina grejer, som tex Dunk Low Elephant print, Old Love/ New Love (för 2000 kr) men det var verkligen inget stort utbud. Pluspoäng för att personalen försökte prata svenska! Annars måste jag säga att Paris var fan så mycket bättre om man ser till sneaker scenen. Mycket mer att välja på och folk verkar lite mer intresserade av mer än Am90's. BONUS: http://farm5.static.flickr.com/4116/4908484484_08b8015a2e_m.jpg london eye
|
|
|
OBS: DET GÅR BRA ATT TA BORT MITT FÖRRA INLÄGG!
|
|
|
Tänkte dela med mig lite om sneakerscenen i London Efter Paris var det Londons tur. Eftersom jag shoppade en hel del i Paris så hade jag inte direkt pengar att shoppa i London så det blev mest en observation. Den mesta shoppingen i London sker på Oxford Street. Där ligger bla Footlocker, JD Sports, NikeTown, Adidas och flera sportbutiker som säljer en hel del sneakers. Först ut NikeTown vid Oxford Circus.  Tyvärr så byggde de om just nu, typiskt, så de hade bara 2 av 4 våningar öppna. På bottenvåningen hade de mest skor o kläder. Mycket som man redan har sett i butik i Sverige eller på nätet, men även en del grejer som jag inte har sett tidigare, men tyvärr inget av större intresse. På övre plan ligger fotbollsavdelningen men framförallt NikeId. Längre ner mot Bond Street ligger Footlocker.  I stort sett samma där, mycket som man redan har sett, men till lite lägre pris. Butikens har tre våningar. Längst ner ligger House of Hooops, där det är basket som gäller. Mycket rörde sig om basket VM. De hade alla lagdräkter och skor och även en del US-tees med Lebron & Kobe. I soho hittade jag Size? (På Carnaby street), som är granne med Converse. På size? hade dom bra grejer, både skor o kläder. Hyffsade priser (speciellt på rean) också! På Converse försökte dom hypa lite extra...  Patta x converse Hann även smita förbi Foot patrol (Berwick Street, för övrigt samma gata som Oasis skivomslag till What's the story), men det var väldigt litet... Dom hade en del fina grejer, som tex Dunk Low Elephant print, Old Love/ New Love (för 2000 kr) men det var verkligen inget stort utbud. Pluspoäng för att personalen försökte prata svenska! Annars måste jag säga att Paris var fan så mycket bättre om man ser till sneaker scenen. I Paris finns det mycket mer att välja på och folk verkar lite mer intresserade av mer än Am90's och Reebok Classics... BONUS:
|
|
|
aja blev lite fel där men men...
|
|
|
haha gillar att de skrivit "HYPE!!" på lappen. Slösurfade lite oxh såg dessa på sneakernews.  Simple and clean. Kanske blir ett köp.
http://www.slagskottfilm.com/
|
|
|
fet report jtothe:
/hud fan de där såg riktigt nice ut! vad är det för modell?
Forumssignatur...<br>
|
|
|
|
Moderator
2010-08-19 23:12
|
Vad trött jag blir av att läsa kommentarer på tex. Hypebeast. Så fort det visas bilder på SB's eller Jordans är det fyrtio inlägg i stil med: "butterz! I'm def gonna cop these joints!", och omedelbart ser jag framför mig en blek, tanig rikemansamerikan i fjortonårsåldern med för stor New Era-keps som precis har fått sina första SB's i födelsedagspresent (obs! Inget fel med att få Nikes i födelsedagspresent) som absolut inte får köpa fler skor för sin mamma och hur han i nåt sorts revolutionärt parningstjut skriver ut att han minsann ska "coppa" dessa butterjointz...
Vad vill jag få ut av detta inlägget kan man fråga sig. Egentligen ingenting. Jag har absolut ingenting emot varken amerikaner eller rikemanskids, men jag är trots allt svensk och vi svennebananer brukar klaga på ingenting emellanåt.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
|
|
|
MODERATOR
Var snäll att ta bort mitt första inlägg på denna sida (det andra totalt på denna sida), tack
|
|
|
Fina reportage jotothegizzo! Jag åker över till London nu till veckan, men fokuset kommer ligga mer på att besöka pubarna.
Utöver affärerna du nämner kan det vara värt att kika på de andra size-butikerna i Covent Garden och Notting Hill.. Brukar oftast finnas bra grejer i reaställen.
1948 i Shoreditch säljer Nikes Tier 0-släpp, men brukar ha rätt konstiga öppettider. Kanske är stängt nu t.o.m.?
Sen är ju Hideout, Goodhood och DSM trevliga vad det gäller kläder och en del dyrare skor.
|
|
|
New Eras flagshipstore "nedanför" carnaby street är ju värd ett besök. En extremt skitnödig Bape butik & nån stor jävla streetwear butik med 2 råheta asiatiskor i, finns runt hörnet åxå, vill jag minnas..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
TheMatt: Hideout va? som ligger bredvid bape. En av väldigt få butiker som får in Supreme
|
|
|
/hud Grymt fina twilights! Och ett fint London-reportage från jtothegizzo. Ska dit i vår så skönt med updates!
Ingen i Sthlm som svänger förbi SNS för att spana in Ricky Powells "The World Famous Slideshow" och sedan vidare till Mosebacke? Ses där isåfall!
Yes! In Concert — For the love of music
|
|
|
|
|
|
Squirtle haha! :)
Forumssignatur...<br>
|
|
|
|
|
|
Noooo, stackars kicks :(
Artikeln har en bra poäng: "wear your kicks before it's too late"
What else is there?
|
|
|
jaaa hud såg den för några dagar sen. Ren skräck. Tur att man inte bor i sådant klimat!
|
|
|
Håller med bman! Såvida man inte sitter på OGs är det bara att använda dom, shoes are made for walking!
|
|
|
/hud Jag får sova med tänd lampa inatt efter den där skräckbilden
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
|
|
|
Tinker och Nike har lämnat in en patentansökan för the Automatic Lacing System! Det som sitter på Nike Air Mag år 2015 (enligt back to the future). Tror ni att det här är ett första steg i en möjlig release 2015? Det kommer ju bli världens största sneakerhype. AUTOMATIC LACING SYSTEM Abstract: An article of footwear with an automatic lacing system is disclosed. The automatic lacing system provides a set of straps that can be automatically opened and closed to switch between a loosened and tightened position of the upper. The article further includes an automatic ankle cinching system that is configured to automatically adjust an ankle portion of the upper.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
|
|
|
För att citera från robocop "I would buy that for a dollar!"
|
|
|
|
|
|
bara jag som tycker 24kilates 577 ser ut som en tredje pigeon? den röda åtminstone. nu köper jag ju inget direkt men hade jag gjort det hade det ändå varit en easy pass för 1349 riksdaler
stick the fucking flag up yer god damn ass
|
|
|
Sneaker fest Oslo.  Jag drar med mig kappsäcken full i kicks o kläder, ska sälja o byta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
poo...
nä, dom ser ut som en pigeon till... undrar vad Jeff Staple tycker om det...
|
|
|
TheMatt,
vet du hur det den norska tullen är om man beställer grejer från USA? Tjänar man på att beställa hem till Sverige istället?
|
|
|
Rent teoretiskt så har väl norska tullen mer pengar o mindre invånare, så logiskt sett torde chansen att torska på tull etc vara mindre i Sverige. Hur skillnaden är i % på olika varor vette fan. Beställer ja från Eu så kör ja alltid Sverige, såklart. Ebay Usa/Asien tar jag i Norge, ber dem (eller de gör det automatiskt) att skriva ner värdet. Fastnade på ett par Spizikes en gång. tullen blev 75 :-, för de hade satt värdet till 50 dollars. allt under 200 Nok är dock tull/momsfritt.
|
|
|
Tack för infot! Satsar nog på Norge då...
Får nog bli ett besök på sneakerfesten förresten, hopppas bara att inte alla norrmän dyker upp med sina råfula Nike Shox. Alla i Norge har dom!
|
|
|
näe, det är ju bara turkarna & Frognerstekarna.. har ju inget med skokultur o göra.. :)
|
|
|
Känns det inte lite som att Jeremy Scott borde hålla sig borta från att designa sneakers?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
|
|
|
De där är lite för galna alltså...
What else is there?
|
|
|
hahaha inte ens jag som har typ bara galna sneakers skulle tänka mig kunna ha dem.
Igår boka jag resa till Paris om en månad, gick på 2100 hotell, flyg fram och tillbaka. För en vecka. Så får gå jtothegizzos lilla guide
|
|
|
perez> det är bara att säga till om du vill ha mer adresser o annat så ska jag försöka hjälpa till
|
|
|
Läste en ganska lång artikel i NY Times om fejkindustrin runt sneakers. Så trist att man ska behöva vara på sin vakt så man inte får piratkopior :S
What else is there?
|
|
|
pereZosOo F22 Vilket hotell boka du?
|
|
|
Jag tycker dessa som Alife designa va galna (fula) när de kom. De känns ju cleana i jämförelse med de adidasskorna som JS designat
|
|
|
Jag vill ha de mest 80-taliga kicks jag kan hitta, med en plös tjock som Babben Larsson & stor som ett badlakan. Vad ska jag leta efter? LA Gear i us 8,5 på ebay impade inte, o Supra överlåter jag till dåliga rappare & promiskuösa hypebeastare.
|
|
|
Nån Reebok pumpmodell eller Nike RT1? Eller Nike Air Flight Lite!
|
|
|
Har några Pumps, men nja.. gillar bara de "pete sampras" og's. o de har jag som sagt. Ari Flight Lite är najs, tackar, ska ebay lurka lite.
|
|
|
jtothegizzo aa tack, jag hör av mig när det börjar närma sig.
trendnet hotel de paris trodde jag det hette. Min kompis boka så har inte så stor koll. Men kan fråga om du vill
|
|
|
the matt
jag tror du ska sikta på reebok reverse jam... annars så skulle du haft tag på nån reebok blacktop, men jag tror desvärre inte att de har gjorts om på läääänge...
sen fans där ju en nike force serie innan air force serien... kommer ihåg jag hade ett par svart/vita nike force innan air som hade huuuur tjock å stor plös som allra helst... kommer dock inte ihåg va dom hette exakt...
|
|
|
Tack för feedbacken, keep em comin, minuset är ju att alla 80's hairmetalpjucks drar iväg så.. Blev störtkär i "Air flight, white men cant jump" ed. men de fuckersena går för 250 dollares plus frakt, det passsar sig inte just nu, men men, jag tror inte jag blir en komplett människa utan dem. Apeman: du har väl ett par Air Flight i "100 disco färger", eller är det ett par 180's? de är iaf jävligt baallin, o sikkert dretadyra..?
/full, dax o krascha.
|
|
|
Mina senaste kicks:
|
|
|
Apemans är Air Force 180 Union edition, och de är straight ballin'!
|
|
|
-Napoli- Snygga kicks, snygg bild, "fel tråd". Finns en tråd som är dedikerad för senaste köp, droppa bilden där också :D
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
|
|
|
|
|
|
jaaa apemans air force 180s från clerks packet är inget man glömmer bort. De ligger ju runt 400-500 dollar på ebay. Letat efter dem i min storlek under 3 år men icke.
|
|
|
Kane: ahah tack, det ska jag göra :)
|