I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sneaker freaker! [Officiell sneakertråd 3]

Övrigt - Blandat

2011-05-29 18:22
har inte skrivit här på några dagar, fan vad man missar grejer

missade swapen, var på bröllop i öregrund iställlet - prioriteringar... :)

men var det nån som sålde retro J's? förra året sålde ju en av snubbarna från SNS några par. fick tag på DS AJ5 vita/ röda för runt en lax, eller kanske lite mer

var för övrigt inne på Footlocker i Gallerian i Sthlm o såg att dom hade kvar ALLA släpp av jordan värt att nämna (3 cement, 13 playoffs, 5 wolfgrey, 7 orion mfl.), om det är nån som inte fick tag på dom när de släpptes!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-29 23:40
Öregrund liksom! Haha aldrig hört talas om.
Forumssignatur...<br>

2011-05-30 11:59
jtothegizzo
Swapen va sådär tycker jag. WESC hade ett hörn, adidas hade ett hörn, cali hade typ 8 bord och sen var det 5-6 tapptra samlare som sålde. Lite synd att det inte va fler privatpersoner som sålde. Men det fanns en del. Dock inte mycket jordans, va en sån sålde ett gäng i us 9-9½.
Cali hade en sample sale samtidigt och sålde nya skor och kläder för 100-300 så det va svårt att matcha deras priser.

2011-05-30 17:23
trendnet> det var det jag misstänkte. tyckte förra året var sådär också, men det är alltid kul att gå runt o kolla på vad som finns

alkor> haha jag vet, trodde det låg i skåne men det låg nånstans i uppsala, precis vid vattnet. hela mitt kompisgäng från viksjö var där och festade runt. till slut kom en stackars indier som jobbade på "hotellet" in och sa "di time is nov 5 oclock and di vokking piple niid to sliiiiip!" haha priceless
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-30 17:43
Trendnet: Vad sålde snubben för Jordans i US9-9½? Jag kom aldrig iväg till swappen pga sjukdom :(
 What else is there?

2011-05-31 09:32
bman: han hade vita och svarta aj 4, två par aj1, ena va svart/vit/röd canvas.. den som kom förra året om jag minns rätt. Och ett par bruna med typ army loggor. Och säkert några till, minns inte riktigt.

2011-05-31 21:28
öppen fråga

vad tror ni om sannolikheten att aj3 true blues finns kvar på tex champs, footlocker eller niketown i ny om ca 1 månad eller är dom ruskigt limited?

jag ska till ny om en månad o det känns lite dumt att spendera 1500 på ett par skor som går för ca 1000 i usa.

så, vad tror ni?

2011-05-31 21:36
Om inte annat finns de säkert kvar på footlocker i Gallerian när du kommer tillbaka.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2011-05-31 21:47
iofs...

2011-06-01 08:56
Jag tror dom är slut i NY nån vecka efter dom släppts.

2011-06-01 13:40
eller så utnyttjar du 25% rabatten som SNS ger genom Facebook och får dom lite billigare redan imorgon =)
Formerly known as BobbyBlingBling

2011-06-01 13:42
jtothegizzo: maila goliath (spanish harlem). De gjorde jag för några år sedan och la undan ett par skor och kom dit 5 veckor och köpte dom.

2011-06-01 14:41
Sneakerheads!

Passa på, Storlekar 40-42

http://funktillsalu.tumblr.com/

2011-06-01 17:51
tack för alla svar!

2011-06-01 17:55
trendnet> de verkar inte ha jordans eller nike, mest lite mer dressade skor

2011-06-01 19:33
First i was like "SHIEEEET!!!"

Then i was like "FFFUUUUUUUCK!!!"

Var i Riga i helgen och hittade en Nike Outlet, men som ni ser på bilden så var de sz16...bara lite för stora! :)

Mycket annat bra hade de inte...
Hellsinki Sneaker Freak!

2011-06-02 00:12
En efterlysning genom min vän. Det var en snubbe som sålde reebok x sns(dalaskon) i typ size 9.5 på swapen. Någon som vet vem det är och eller känner personen?
Forumssignatur...<br>
Skivsamlare

2011-06-02 11:17
Tycker att swapen var sådär gällande utbudet faktiskt. Man plöjde igenom det på några minuter, men då hoppade jag visserligen över allt i klädväg.

Hittade bara ett par av intresse och de köpte jag av Trendnet som helt klart hade roligast utbud på sitt bord. Annars så var det inte mycket spännande. Det lilla andra som fanns som var intressant hade antingen bull kvalité eller helt fel storlek.
Yes! In Concert — For the love of music

2011-06-02 15:37
Någon som vet var man kan få tag på ett par air jordanr Year of the Rabbit 7:or ? Just nu har jag en kille som vill sälja dem till mig med frakt till Sverige för 420 $ .. Känns lite mycket.

Köper hellre ett par air Jordan XI OG för dom pengarna då.

Vilka tycker ni att jag ska välja? Är en samlare så har inte planerat att använda skorna.

Air Jordan YOTR 7 - 420 $
el
Air Jordan XI OG BLK/RED - 310 $

2011-06-02 15:39
har inte läst igenom hela trüden sü jag vet inte om min früga redan blivit ställd; är det nügon som vet var man kan fü tag pü nike air max 90s infrared i strl 38? eller nün som har ett par att sälja? : >
vegan power

2011-06-02 16:42
Är en samlare så har inte planerat att använda skorna.

haha köpa skor som man inte ska använda verkar aningen nördigt
stick the fucking flag up yer god damn ass

2011-06-02 17:01
poo> word to the mummyfucker

2011-06-02 17:58
Jag tycker alltid att det är lite synd när sneakers inte används. De är ju inte gjorda för att stå i en hylla eller ligga i en kartong. Sneakers är gjorda så att vi människor ska kunna vara lite mer bawse och fly än vad vi kan åstadkomma barfota.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2011-06-02 18:53
sleepysmile Skriv om det du skrev, fast på svenska.
rawr

2011-06-02 21:20
I Sverige kanske det inte finns så mångs som samlar på sneakers i synnerhet Air Jordans. Men i Usa finns det väldigt många som gillar att ha en Collection av Jordans. Som några kanske vet så stiger oftast Air Jordans i värde efter release (Då menar jag dom med nummer på upp till 23) så det finns en liten investering i det också.

Sen kan det vara roligt att ha ett par helt nya Jays när folk redan har kört slut på sina :)

Några samlar på Vin andra på Jordans..

2011-06-02 21:46
I usa finns många som samlar på vapen oxå... tycker inte de är så balla heller.. Nejdå samla du på dina jordans ska väl jag skita i... fast jag tycker det är töntigt o köpa skor man inte ska använda.. byggde du inte med ditt lego som kid heller?

2011-06-02 22:12
Som jag skrev tidigare så ser jag mitt samlande mer som en investering. Tycker inte det är speciellt töntigt dock. Det är inte så att jag har massa skor, utan jag har hellre kvalitet än kvantitet. Håller mig till cirka 30 par. Sen säljer jag av några för att kanske få något bättre par.

Appropå Lego så lekte jag aldrig med det :(

2011-06-03 01:21
Gojira: jag förstür att det kan vara svürt att läsa när jag använder ü istället för å. faktum är att jag bor i tyskland och för tillfället inte har tillgüng till ett tangentbord med en knapp för "å". istället för att kopiera och klistra in varje güng jag ska använda den bokstaven ("å") använder jag bekvämt "ü" som sitter pü samma plats som "å" pü de svenska tangentborden. kliar detta lite i dina ögon och försvürar din läsning och förmüga att svara pü frügor sü für jag väl helt enkelt klara mig utan din hjälp och sympatier.
vegan power

2011-06-03 01:27
sleepysmole>> jag älskar när du skriver sådär... får fet hipp hipp vibes av det! försöker inte ens läsa det på svenska! fortsätt! skriv långt! kan inte hjälpa dig med infras dock

2011-06-03 06:54
Jag tycker alltid att det är lite synd när sneakers inte används. De är ju inte gjorda för att stå i en hylla eller ligga i en kartong. Sneakers är gjorda så att vi människor ska kunna vara lite mer bawse och fly än vad vi kan åstadkomma barfota.

wöööörd! =)=)
Formerly known as BobbyBlingBling

2011-06-03 10:29
Gjordes ens infrareds i 38? Vad är lägsta storlek i men sizes?
Forumssignatur...<br>

2011-06-03 12:48
sleepysmole: har sett dom i storlek US 6.5
http://cgi.ebay.com/Nike-Air-Max-90-Infrared-US-6-5-DS-2010-Laser-Blue-Grey-/250789104336?pt=US_Men_s_Shoes&hash=item3a64320ad0#ht_4730wt_1139

alkor: jag tror att minsta storleken är US 6 för mens sizes. Men jag kan ha fel. Det ligger där runt 6-7 tror jag.
http://www.slagskottfilm.com/

2011-06-03 15:00
poo: hahaha gött!! gillar att du skrev sleepysmole ocksü; sleepys-mole.. höhö. naja.
vegan power

2011-06-03 18:43
var är true blue hypen? ;)

2011-06-03 19:03
Tänkte ta en helhets bild på alla mina jays har dock inte så många. Kul och höra hur många par jays ni har?

2011-06-03 19:12
Jag har tre par Jordans (tror jag). Mars IV, French VII och OG Playoff XII. Mina kids, som delar skor, har tre par OG Playoff XII, ett par Rising Sun XII och ett par Spizzies.

2011-06-03 19:37
lite snabbräknat har jag 17 (snart 18) par j's

i början köpte jag bara 1:or men har tröttnat lite på dom så på senaste tider har det blivit retro släppen (cement 3, bordeaux 7 o imårn blire ett till par true blue 3).

candide> du har små fossingar va? är sjukt sugen på ett par mars IV, får se om det blir några i NY. såg att man kunde få ett par för runt 200-250 (VNDS eller t o m DS)

2011-06-03 19:58
Jag har 10-10.5.

Det är nog inga problem att hitta ett par Mars IV för under 200 dollar tror jag. Tror att IV är min favoritmodell från Jordan. Det svänger rätt mycket dock.

2011-06-03 20:06
candide> det är ju min size...

nej, ska nog följa apemans tips om att skriva till nån på niketlk eller iss o bestämma meet-up. bättre pris då än att skicka över halva klotet.

förresten, visst var det dig jag träffade på berns? du har inte lust att skicka över den bilden, har för mig att jag var bra på lyret...

2011-06-04 11:39
Det var mig du träffade på mr Burns :). Tror jag har kvar bilden/erna
Forumssignatur...<br>

2011-06-04 14:10
alkor> just det! haha :)
har du lust att skicka dom på [email protected]
tack

2011-06-04 14:11
det var lite kö till sns imorse iallafall. 4 pers...
ingen aning om det var nån härifrån. jag var sjukt bakis så jag var inte så social...

2011-06-04 14:51
kom inte de där förra året oxå?

2011-06-04 15:10
2 år sen va?

jtothe: jag fixar!
Forumssignatur...<br>

2011-06-04 16:25
Här kommer min Jordan Collection. Har med de flesta, har dock inte med mina helt utslitna jays.

Och Mina OG + Min Grail THE THUNDER

2011-06-04 16:49
Snyggt där Dinkli!
Hellsinki Sneaker Freak!

2011-06-04 16:52
Trist att ha ett par Thunder IV som du inte kan glänsa i. Ta på dem och gå ut och spela boll!

2011-06-04 17:48
fint där dinkli, men lite för mycket "nya" jordans för min smak. allt över 12 är mer eller mindre oviktiga för mig.

men en fråga; samlar du för att sälja eller för att du gillar j's eller både och kanske?
jag tycker det är lite som seinfeld, som har ett hangar fullt med bilar men som han inte kör...

2011-06-04 17:58
Candide- Om jag fixar ett till par av thunders så lovar jag att spela i dem. Men nu känns dom alldeles för dyra för att spela i :)

Jtothegizzo- Jag samlar J's för att i första hand sälja dem. Fast det har jag inte tänkt göra inom en snar framtid. Men jag gillar dom otroligt mycket också, just för att jag själv spelar basket på hög nivå så är det kul att samla på en gammal basketspelares skor :) . Mina favoriter är utan tvekan 11 orna och dom är de skönaste och spela i.

2011-06-04 19:56
dinkli> ok, men vad använder du för skor i vardagen då? använder du jordan eller går du runt i uggs? ;)