candide, självklart kan ingen sälja saker så billigt och tjäna på det.
Hey guys, De borde finnas en liknande fråga men jag är så fucking trött/ pallar inte leta... Iallfall så ska jag införskaffa ett par sneakers som jag tänkt måla själv, någon som har erfarenhet av detta kan väl tipsa om material på skon och vilken sorts färg som lämpas bäst... Kick it, peace
NoRemorse
Du bör läsa på lite om det här. Finns rätt bra guider på nätet. Iaf, jag kan ge dig en lite snabb genomgång, har inte kladdat så mycket själv men några skor har det blivit.
Skor i skinn är att satsa på tror jag, tyg lär ju funka det med men då vet jag inte vilken färg som är bäst att använda sig av.
Det första du måste göra är att tvätta bort den gamla färgen från lädret, det här är jobbigt och tidsödande. Du tar aceton på en bomullstuss och sen gnuggar du tills du märker att patinan ändras, att den blir matt istället för blank. Detta är väldigt viktigt eftersom att färgen måste sätta sig i lädret för att du ska få ett bra resultat. Tvättar du inte bort gammal färg så kommer den nya färgen flagna av. Viktigt att tänka på är att sitta på ett ställe som är mycket bra ventilerat, annars kommer du må sådär efter att ha inandats aceton i ett par timmar.
Efter det är det bara att måla på. Den mest populära färgen på marknaden heter Angelus och säljs på den här sidan (
Länk till http://www.turtlefeathers.net/text/angelus/paint.html ).
Ett annat roligt tips som jag provade första gången var att ta en träbrännare, du vet en sån man hade i träslöjden för att skriva i trä, då kan man göra lite mönster och skit innan man målar på.
Beställ hem lite färger där och prova dig fram. Som sagt, det viktigaste är att rengöra och få bort gammal färg. När du målar är det även viktigt att köra tunna lager, annars syns det väldigt väl att du målat dem. Alltså, hellre 4-5 tunna lager än 1-2 tjocka lager.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Moderator
2010-01-30 12:07
candide Jag hade ett par vanliga Triax och ett par AM 1:or i skåpet som han hade fått syn på och gärna ville spana in lite extra. Till historien hör också att jag först blev skitskraj när han knackade mig på axeln och jag vände mig om och fick se denna maffiga snubbe med mohawk och en tår tatuerad under vänstra ögat. Fördomarna dog över för en sekund men han var jäkligt trevlig.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
De här drömmer jag om Amsterdam är ju överkomliga om du inte har elefant storlek, är ju bara dom riktigt små storlekarna el över size 11 som drar iväg över 1000 strecket.
Enda du är motherfucked på egentligen är om du har size 13 eftersom det finns fyra stycken totalt , två med signatur och två utan.
Fan för reor egentligen. Blev 3 par skor, en windrunner och en casio till. Fan.........va fint!
http://www.slagskottfilm.com/
Det enda jag verkligen vill ha från rean är spike lees g-shock men har fan inte råd nu..
Jag såg en snubbe på gymmet som tränade ett par structure triax OG färgen. Lite synd på skon kanske. Men det gäller väl att vara fly överallt ;) Jag tränar iofs i ett par stan smith just nu. Tennis-style!
Forumssignatur...<br>
Jag tränar i jordantofflor! Fly fresh fellow forever :)
Har lite grejer till salu om någon är intresserad.
HÄR.
måste göra en shameless bump för
http://www.flickr.com/foreverfresh vi har nyss gjort en stoooor uppdatering!
Sen vill jag uppmana att skicka in bilder på era clydes suedes etc till
[email protected] eller
[email protected] Kan löna sig med en sån här om man tar sig tid o ork
Särskilt nya släpp är intressanta för vi saknar det mesta som kommit senaste åren!
sns get suedes tex o de lär väl många köpt?
stick the fucking flag up yer god damn ass
hoppas du har ordnat med dom där tishorna i vuxenstorlekar ;)
Skivsamlare
2010-02-01 22:49
Bara jag som var på SNS x Denim Demon galejet i Fredags på Folkbaren? Var rätt tomt med folk men sjukt bra drag och trevlig stämning ändå! Gratis dricka och kanonbra musik. SNS borde köra upp en klubb..
Yes! In Concert — For the love of music
Moderator
2010-02-02 17:49
bojjan Då kommer naturligtvis frågan om du plockade ett par jeans? Och följdfrågan på det; är dom värda sin vikt i guld (2499:-)?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
För sabla synd att man inte kan handla på faktura från Shelta..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2010-02-02 22:34
Squirtle - Nope, 2500kr är för mycket för ett par jeans. Har inte de pengarna. Men de är riktigt snygga..
Yes! In Concert — For the love of music
pellesvansloez Snygga! :)
Est. 1984
Moderator
2010-02-03 17:55
bojjan I feel you! 2500:- är vansinnigt, hur snygga dom än må vara.
Såg att shelta fått in lite fler utav NB "Flimby"s
Gillar verkligen de grå. Tycker de är snyggare än de 1300 i grått som kom tidigare. Är det nån som spanat in nån speciell modell i packet.
Gråa är schyssta.. Shelta nämner ju dock inte att det är wmns-storlekar på det släppet så trist för den som beställer en US8.5 och får en liten överraskning.. Shelta har varit bra på att ta in NBs på senaste. Verkar inte sälja så överdrivet bra så jag hoppas på att kunna plocka hem den gråa 1300 på nästa rea. Har lite vintage nbs på ingång nu som jag är jävligt peppad på..
är inte de där 577 N ? ser lite små ut tycker jag... Helt ok båda två men fattar verkligen inte vitsen med gråa snören i de svarta!?!
är inte de där 577 N? ser lite små ut tycker jag... Helt ok båda två men fattar verkligen inte vitsen med gråa snören i de svarta!?! Är nog för att det är wmns som N'et är så pass litet.
jo tänkte att de kan va fallet när jag såg va du skrev... men visst blire en skum 576 med sånt N?
Känns som en helt annan sko än äldre 576 i samma stuk.
Inte riktigt samma modell va?
Håller med dig realidad helt olika stuk på dom. Och visst är det W576 och inte M577. Tänker faktisk som dig realidad. Väntar tills sommaren för att se om den gråa 1300 kommer på rea. Är sugen på den 577 i mörkblått som kom på restock hos SNS också. Har börjat snöa in mig på NB nu. Det krävdes en första och men nu vill man bara ha fler :-)
hela modellen påminner ju om 577 eftersom de är en 576 med perfa shape:) ist för stora tålådor med uppåttår
Verkar inte sälja så överdrivet bra så jag hoppas på att kunna plocka hem den gråa 1300 på nästa rea. this!
Forumssignatur...<br>
Om så blir fallet så gissar jag att vi slåss om samma storlek alkor ;)
8.5 här
Må bäste man vinna! :) Hur är storlekarna i 1300?
Forumssignatur...<br>
I flera veckor har Shelta haft AJXISJ i storlekarna US8 och US8.5 kvar. Idag randomkollade och vips hade de den skon i US10.5. Inte längre >:)
Må bäste man vinna! :) Hur är storlekarna i 1300? Jag kör på US8 i 1300s.. Har något par i 8.5 också men är lite onödig luft där framme :)
alkor om man ska lita på det som sagts i sizing guide tråden på CT så har jag såhär iallafall New balance 577 us8 576 us8 860 us8 670 us8 990 us8 575 us7,5 991 us8,5 992 us8,5 1500 us8,5 1300(UK) us9 1300(US) us8,5 675 us8,5 998 us8-8,5
Jag håller inte med där riktigt. Vi verkar ha samma storlek då jag också har us8 i 576 670 860 osv. En us9 i en UK 1300 är dock alldeles för stort för mig. Jag har en 8 och en 8.5 där den senare är lite för rymlig. Jag tycker en 8.5 i 1300 känns större än en 1500 i samma storlek. UK båda då. Av de 1300 som är gjorda i USA har jag bara provat senaste ARC-släppen som också kändes stora i storlekarna.
Då klarar jag mig iallafall us8.5 här.
fiiifan vad snabbt alla hög skywalker skorna idag... snabbare än ljusets hastighet asså... ;)
Ja jävlar shelta har 7.5 kvar, SNS 12 och cali har helt slut. Blev inga själv men det är ju skywalkers som är de fetaste i sw släppen imo. Är lite sugen på Darth Vader zippen:-) Köper man den så behövs det ju bara en mask så är man set. Bara ta fram videokameran och svinga sin lightsaber like "the star wars kid"!
jaså, ville nån verkligen ha dem? ja, det är väl inte min typ av skor direkt.
Gick alla åt så fort? Hade jag aldrig trott. De var väl sådär, yoda är bättre.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Moderator
2010-02-04 23:18
En bekant har dubblat upp på alla Star Wars-kicksen. Själv hoppades jag på ett par Skywalkers, men som ni redan nämnt gick dom snabbt.
tycker ändå det är helt rubbat vad snabbt skywalker gick alltså... så in i helvete special är dom inte... å dom kan inte vara hur limited som helst med tanke på hur många butiker som ändå fått... till å med impala i malmö skyltar med att de har fått in star wars släppen... å dom är inte ens en sneakerbutik.. utan en klädaffär med lite sneakers...
Det kanske är en kombination av geeks och geeks som köper dem ;)
Forumssignatur...<br>
alla som köper skywalker är incestmän :B
oh wait, too early?
En bekant har dubblat upp på alla Star Wars-kicksen hur många har det kommit hittills? 6par? x1000 x2 = 12 000:-
på riktigt?
skywalkers är rätt shyssta men inget speciellt om ni frågar mig.. kanske bästa hittills men det säger eg inte så mkt eftersom de andra är så bedrövliga.... har för mig att jag såg nån jag gillade innan de började släppas... x wing samban o at at kanske.. kommer mest troligt inte köpa nåndera o knappast ångra mig se
Enligt SNS kommer en re-stock på Skywalker.
Shelta är snabba, beställde ajxisj igår och fick dem idag, lycka!
Båda de här tycker jag är grymma.
frispråkar såg ut o rocka puma suedes på melodifestivalen nyss
för helvete poo! inte melodifestivalen åxå!!!
kollar på allt som har med musik o göra.. varför inte liksom.. tänk på att jag är gammal.. byter allt oftare bort p3 mot p4 nuförtin oxå dans o skridskodans på tv kan de däremot ge bort till finland