I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sammanträffanden

Övrigt - Blandat

2010-01-26 23:35

Sammanträffanden

När hade du senast ett sammanträffande? Eller är det något särskilt du kommer ihåg.

Ett som jag tyckte var roligt hände nu för en halvtimme sen.

Satt och beklaga mig till en vän att jag aldrig kommer hitta något jobb i sverige och att jag inte har pengar.

då sa vännen: men jag har lite över, du kan få av mig iaf till resan hit ner till marocko.

Efter jag pratat med honom i 5 minuter så loggar en msnkontakt in som jag inte har så mycket kontakt med. inte pratat med han på kanske 4 månader och har många andra kontakter att bry mig om.

han frågar mig rätt ut utan att jag sagt något till honom:

söker du fortfarande ett jobb?

jag sa självklart ja. och jag berättade vad jag studerat och vad jag kan. och han fråga mig om hur mycket jag ska ha i lön och berättade att en han känner har några projekt på g.

så nu kan jag ta mig till mitt älskade land + att jag inte är bankrutt när jag kommer ner!

GRATTIS MIG SJÄLV.

Amazighen will remember

2010-01-27 02:25
Grattis till jobbet! Får man fråga vad det är för projekt?

2010-01-27 12:03
Inte helt säkert än. Men det är något med turism iaf. för det var vad jag jobbade förut när jag bodde där nere. Säkert att någon ny agency öppnats och han behöver folk att ragga turister.

världens softaste jobb
Amazighen will remember
Poet

2010-01-30 18:13
upp, sånt här är ju kul

tokigt sammanträffande när jag blev polare med en snubbe som heter Tom (samma som jag, men inte detta som är sammanträffandet om du trodde det!) vi blev polare via en gemensam kamrat, efter typ ett år snacka vi om släktingar vi har av nån anledning, så visade det sig att han Tom och jag Tom är tremänningar. det va sickat.

sen en gång så sa en polare att han hörde en låt på family guy, tjatade om den låten i en kvart men han kom inte på vad fan den hette, så sa jag skiiit i DET för fa-an!! sen slår jag på play på radio-funktionen på spotify med typ 80-rock, hiphop och country (?) förklickat. låten som kommer blir Journey - Don't stop believing. och det var den låten han gnällde om som var på family guy avsnittet! vi blev helt lyriska (har en ganska tråkig vardag)

sen sprang min morsas favvo katt bort för 4-6 år sedan, vi har delade åsikter om tiden... men så i sommras trilla morfar av pinn, och samma dag kom kissekatten tillbaka! illa tiltyglad, utan ett öra, ett köttigt sår på skallen, och utan förmågan att jama (har inte med saken att göra men vill pointera hur hård kisse det är). Tror inte på reinkarnation eller whatever, men kusligt sammanträffande :)
"life's a garden, dig it."

2010-01-30 18:24
Haha om man sitter och kollar på TV under en hel dag så dyker det upp en hel del sammanträffanden.
T ex nåt program på 5an kan handla om att någons bror blir skjuten, sen två timmar senare på 3an så finns det ett annat program med nästan samma handling..
Eller så finns det två brudar på två helt olika program, kanaler och tid som heter exakt samma sak, och då menar jag inte att det är något vanligt namn utan typ nåt namn som Kai (hände igår)..

Känns som att det händer mig varje dag,
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2010-01-30 18:29
sen sprang min morsas favvo katt bort för 4-6 år sedan, vi har delade åsikter om tiden... men så i sommras trilla morfar av pinn, och samma dag kom kissekatten tillbaka! illa tiltyglad, utan ett öra, ett köttigt sår på skallen, och utan förmågan att jama (har inte med saken att göra men vill pointera hur hård kisse det är). Tror inte på reinkarnation eller whatever, men kusligt sammanträffande :)

Galet :D

Haha om man sitter och kollar på TV under en hel dag så dyker det upp en hel del sammanträffanden.
T ex nåt program på 5an kan handla om att någons bror blir skjuten, sen två timmar senare på 3an så finns det ett annat program med nästan samma handling..
Eller så finns det två brudar på två helt olika program, kanaler och tid som heter exakt samma sak, och då menar jag inte att det är något vanligt namn utan typ nåt namn som Kai (hände igår)..

haha, fan va trist du verkar ha :P

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-01-30 18:32
Min mormor berättade om ett ganska häftigt sammanträffande.
Hon har iaf en hund(Labrador mixat med Boxer) som var 6-7år vid tidpunkten för det inträffade, alltså 1år sedan.
Hon satt iaf vid köksbordet med sin kamrat, och pratade och skulle läsa något i tidningen, hunden ligger bredvid.
Sen säger Mormor att hon kan inte läsa utan sina läsglasögon eller något sånt(hon ska läsa något i tidningen).
En minut senare kommer hunden med hennes glasögon försiktigt i munnen som hon förvarar i sovrummet.

Ja.. Jag vågar inte då inte masturbera framför han längre :P
prinsen i hundkostym.
Producent

2010-01-30 19:34
Ja.. Jag vågar inte då inte masturbera framför han längre :P

dude...? wtf

2010-01-30 19:48
hehe ^^
prinsen i hundkostym.

2010-01-30 23:13
hahahahaha
*snaark*

2010-01-31 14:40
ganska bäng historia

jag var i London å besökte lite gamla polare å gick på något möte i östra Ldn.
efter mötet gick vi ner på puben å tog några öl. en ganska random gammal oldmans pub i lonodn bara.
drar vidare efter några rundor å några dagar senare e jag hemma igen i göteborg.

väl hemma går jag på en stammispub där jag blir stoppad av en snubbe.
han frågar på engelska om inte han serverade mig häromveckan i london, å minns även vilken öl jag drack.

efter att ha pratat en stund visar det sig inte bara att vi båda e svenska göteborgare utan även graffitimålare och mkt väl kände till repsektives crews.

riktigt skrokkigt.
www.code26.com grafik och konst.

2010-01-31 17:39
Code
Haha, shit vad random. Riktig film grej, sjukt häftigt fan :P
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!
Producent

2010-01-31 17:53
Jag träffade en kväll en kille som jag hade pluggat med som jag inte hade sett på 5 år. Vi tog varandras nr. Nästa dag åkte jag till Oslo. När jag kommer ut ur taxin och ska in till nattklubben så träffar jag samma kille utanför clubben. Altså exakt ett dygn senare i en annan huvudstad springer vi på varann igen. Han har aldrig varit i Oslo tidigare och jag hade inte varit där på över 10 år.Hur sjukt är inte det?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-01-31 19:26
samzon

jo menar la de ! jag å min gaube va ju helt ställda resten av kvällen å försökte återberätta historien så gott vi kunde för alla!
han bartendern verkade inte fullt så paff, det va lite antiklimax.
www.code26.com grafik och konst.

2010-01-31 19:39
haha!

Swajlin!
prinsen i hundkostym.

2010-01-31 20:05
Var i Spanien 2003 och en kväll träffa jag o min kompis på en tjej från norrköping som vi snacka mkt med, året efter var vi i Bulgarien, och träffar samma tjej.
Hade inte haft någon kontakt alls efter vi åkt hem, och ett halvår efter de träffar vi på henne i Egypten.

Det kändes rätt sjukt.