Göra gjutningsformar till gips?

Övrigt - Blandat

Göra gjutningsformar till gips?

Jag vill göra avgjutningar av diverse saker (bland annat qee-figurer) och har använt mig av flytande silikon. Man ska måla på lager för lager men jag får det helt enkelt inte perfekt. Har ni nåt tips på vad man kan använda till formen?

Thats so 97
Le Life Quiet
---Input Moustache Here---
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
jag har bara gjutit med hjälp av lera och det har funkat bra då det varit lite större saker, så jag kan personligen inte ge så mycket hjälp.

men du har ju en väldans bra konstnärsbutik på söder, fiskargatan 1 eller hur det nu var...precis vid mosebacke. kck, konstnärernas centralköp (?) tror jag det hette. de vet med största sannolikhet vad du behöver.

Delam tange barat
Rachel
Jag har faktiskt lera hemma också och har gjort en form på baksidan av huvudet. Vad jag har mest varit rädd för där är att den stelnade leran ska suga åt sig av gipset?

Ska definitivt kolla upp butiken. Tack så mycket!
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
man penslar med någonting som gör att det lossnar lätt på insidan innan man häller i gipset.... kommer inte ihåg vad vi använde tyvärr.
Delam tange barat
Rachel: Menar du slicker? som man använder för att få ut gipsgjutningar ur gipsformar? annars brukar vaselin fungera bra som släppmedel. Jag vet vad det är du tänker på, men kommer fan inte på vad det heter...

Baboso P27: du ska alltså ta form av någonting för att sedan gjuta i? och vill ha tips på vad du ska använda för att få en bra form?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.