I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför tappar jag så mycket hår?:(

Övrigt - Blandat

2010-03-19 14:07

Varför tappar jag så mycket hår?:(

Det kanske låter lite konstigt, men det senaste har jag tappat jättemycket hår:S

Varje gång jag duschar så kommer det med jättemycket hår, borstar jag håret eller drar handen genom håret så följer det med jättemycket.
Det känns som att håret blivit tunnare eller så är det psykiskt för att jag tänker på det så himla mycket.

Har ni varit med om samma sak? Vad gjorde ni då och har det blivit bättre?
Vill ju fan inte bli flintis:D

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2010-03-19 14:09
Man kan ju tappa mycket hår om man är stressad för ofta, har inte hänt mig men en kompis mamma tappade hår för hon va för stressad. Hon gick typ till någon form utan frisör eller vad man ska säga och fick något medel för de, och ja det blev bättre

2010-03-19 14:13
Okej, kanske ska gå till nån frisör och kolla. Har iofs färgat håret 2 gånger på ganska kort tid. Så det kan ju ha med det att göra. Men har gjort så tidigare och inte varit några problem. :S

Producent

2010-03-19 14:17
finns så många olika anledningar till varför man kan tappa hår. vitaminbrist (bantar du?), stress, sjukdom eller bara allmänt tappar håret. finns säkert 203024 andra anledningar, men är dom jag vet! har också hört att vitamin b ska hjälpa mot tunt hår. fast jag vet inte om det är båg.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2010-03-19 14:19
det var en jävla massa hårtrådar hit och dit!

har inget vettigt att tillägga
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2010-03-19 14:22
wtfc

2010-03-19 14:26
Dustydress

Såg inte att fyra hade gjort en tråd om hår klockan 05.40 eller vad det nu var.
Men börjar faktiskt få panik.
Säger du samma sak om alla jävla drog/polis-relaterade trådar?:)

2010-03-19 14:44
hehe nej jag menade bara att det ligger 3 hårrelaterade trådar på första sidan vilket jag tyckte såg lite ovanligt ut. menade inget illa alls :)
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2010-03-19 15:07
å du äter inte sån där cancer medicin som man bli skallig av?

Fyra: det stämmer att b vitamin blir till naglar och hår, så vitt jag minns, och därför ska man dricka mycket öl när man odlar skägg, för det innehåller just mycket b-vitamin :)

instämmer för övrigt med dustydress, å jag var precis på väg att skapa en till men ångrade mig...

//Yde - raka av bara ;)
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Rappare

2010-03-19 15:16
Bjäär P21: Du gav mig just en underbar anledning till att dricka öl ikväll, då jag inte ens fått något skägg än!
Wurrup?

2010-03-19 15:26
Inte för gå OT eller så, men skägg är fan meningen med livet
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-03-19 15:29
haha inte för att jag heller vill va ot eller så men: word

//Yde - xD>
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Producent

2010-03-19 15:54
men i vilket fall, tappar håret fästet vid roten eller knäcks det bara av? om det bara knäcks av, så finns det stärkande schampon!
ps, jag har inget liv. tänkte på denna tråden när jag var ute och promenerade, och var tvungen att tipsa, om nu så är fallet.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2010-03-19 16:34
Haha fyra, skönt att någon kommer med vettiga kommentarer:D

Men det släpper vid roten. Var ute med bror min nu och gick till frisören. Hon sa att det kan vara stressrelaterat då jag jobbar väldigt mycket. Men har jobbat mycket jämt och inte vart något konstigt.
Har dock färgat håret 2 gånger på väldigt kort tid från ljust till rött. Kan ju vara det.
Men shit vad det är läskigt att tappa hår. Har aldrig haft problem med det förut.
Producent

2010-03-19 16:39
varför skulle det låta konstigt?
Producent

2010-03-19 16:47
you got cancer...sorry
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-03-19 16:52
Fumez

Man tappar ju inte hår av själva cancern dummer:P

2010-03-19 16:55
Lacroix
...så går det när man lägger an på andra kvinnors män;)
Nej men skämt å sido, jag tror på stress, och b-vitaminbrist. Du kanske äter ensidig kost och tappar viktiga näringsämnen därigenom. Sover man dåligt ska man visst också ha taskig b-vitaminhalt har jag läst nånstans. Testa att köpa hem lite Silica Forte+ B-vitamin och se om det händer ngt. och tänk mindre!
Lycka till girl!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-19 16:56
Jo om man inte har skägg!

2010-03-19 17:05
NC

Ja Gud straffar somliga direkt;)

Jag käkade silica förut, funkade faktiskt bra. Ska nog köra med det igen.

2010-03-20 00:20
du kanske är gravid?

Eller gör som vi dudes göra, raka!=)

2010-03-20 11:56
comviq frilla nästa!
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-03-20 13:48
jag tappade jättemycket hår en period då jag var oerhört stressad. har man håret uppsatt mycket så tappar man ju lika mycket hår men det märks bara när man tvättar och borstar det och då verkar det ju som mer än vanligt. men det bästa du kan göra är väl att försöka att stressa ner och ta det lugnare. det hjälpte mot mitt håravfall iaf.

ochja, jag åt dåligt under den perioden också, men mest var det stressen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-20 13:53
förresten, det är mest vid för lång blekning som håret går av av färgning och då går det av mitt på hårstråt. fick jag erfara rätt nyligen då jag bleker håret ungefär en timme varje gång jag bleker det och var smart nog att göra det 2 ggr på 2 veckor istället för min vanliga en gång i månaden.
så jag tror stenhårt på stress. och det behöver inte spela någon roll om du alltid stressat. kroppen kan ha bestämt att det får räcka nu och säger ifrån nu helt enkelt.

2010-03-20 15:05
käkar du några p-piller? har du konstrat med hormonerna på ngt sätt på sistone?

jag hade exakt samma problem under hela vintern, visst stressar jag en del men inte mer än vanligt.. var min frisör som skällde ut mig för jag hade bytt p-piller i september.. eller minipiller kallar vissa dom, cerazette.. slutade för en månad sen, mår bättre på många fler sätt än bara i håret.. :)