I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ni som åker taxi på helgerna!

Övrigt - Blandat

2010-07-04 03:55

Ni som åker taxi på helgerna!

Jag är den där snubben som tar era samtal när ni ringer, fulla som as och vill ha en storbil för att åka en skitsträcka på 300 meter, trots att det är 20 grader varmt ute... Jag är snubben som får ta era svordommar när ni tvingas vänta 10 oändligt långa minuter innan bilen kommer och hämtar er. Och ni som är ute på vischan, hur resonerar ni när ni tycker det är konstigt att det tar 20 minuter för oss att köra till er lilla håla?

Jag är han som får höra hur jävla lång tid ni väntat i telefonkö, klockan 1 på natten mellan Lördag och Söndag när tusentals människor åker taxi för att ta sig till sina favorit-köttmarknader och bli ännu fullare och om möjligt, försämra sina chanser till ligg ännu mer. Jag är killen som får samtal innifrån högljudda klubbar där det inte går att höra ett ord ni säger, men ändå fattar ni inte att det kanske är klokt att gå ut och ringa. Men mest av allt, är jag killen som inte får vara med. Tänkt på det när ni är ute och svirar.

Det var allt jag ville säga ;) Godnatt mina fulla vänner!

http://www.myspace.com/dirtydonline

2010-07-04 08:12
Jag är killen som spelar på världens minsta fiol.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-04 09:41
Antecknat och ignorerat.

2010-07-04 10:57
haahhahah byt jobb

2010-07-04 11:01
Boo fucking hoo!

2010-07-04 11:19
hehe det var inte speciellt seriöst menat heller om någon nu fick för sig det.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Moderator

2010-07-04 11:57
Är det nu meningen att vi ska känna sympati och börja prata vänligt i telefonen med den som sitter i växeln till taxin?.....hmm HEEEELL NOOO.

Man väljer det jobbet och man väljer själv att stanna där, tro mig, ni har det bra mycket bättre på jobbet än många andra.
//TW
Poet

2010-07-04 12:36
Come on guys, cut him some slack! Visst kan han byta om han ogillar det, men samtidigt påpekar han ju bara vilka rövhål medelsvensson är med sin "festkultur".

Dirty, I feel for you bro!
At the gates of Eternity...
Producent

2010-07-04 12:57
dirty_d - whoa 1-0

Moderator

2010-07-04 13:21
Japp, de flesta samhällsklasserna blir mer eller mindre rövhål på fyllan tyvärr, thats just how it is.
Om man inte tål fyllon alls så är ett taxijobb bland de sämsta jobben man kan ha.
Men sen så finns det ett flertal scenarion där vi berusade som inte för tillfället betér oss som idioter blir behandlade som idioter, då bland annat av taxi, polis osv.
//TW
Redaktionen

2010-07-04 14:46
Jag hade nog ändå tyckt att det kunde vara smått underhållande om jag var i din sits..!

Då jämför jag det med att sitta 1 år på kundservice för comhem, där jag till största delen förklarade fakturor för folk. Ofta höga fakturor. Som gäller tjänster som oftast inte fungerar som de ska..
namaste

2010-07-04 17:57
du är killen jag brukar ringa på helgen som låter självmordsbenägen till följd av sin omfattande bitterhet när du svarar i luren.

Moderator

2010-07-04 20:30
Philip P25 Haha bättre beskrivning har jag aldrig hört ;D haha, PRECIS så låter ju vissa i växeln.
//TW

2010-07-04 20:36
Alla som har råd med taxi har för mycket pengar. Smuts.
spliff macht frei

2010-07-04 20:53
vem har inte råd att åka taxi på helgerna? om man ska ut, vad gör en hundring mer eller mindre.

2010-07-04 21:03
shitmannen:

Är det nu meningen att vi ska känna sympati och börja prata vänligt i telefonen med den som sitter i växeln till taxin?.....hmm HEEEELL NOOO.

Man väljer det jobbet och man väljer själv att stanna där, tro mig, ni har det bra mycket bättre på jobbet än många andra.

Att han har valt jobbet själv är väl ingen anledning att bete sig som nån jävla idiot?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-07-04 21:10
Alla som har råd med taxi har för mycket pengar. Smuts.

Word! Om man inte räknar springtaxi!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-07-04 21:16
Som Philip sa, om man har råd att ta en krogrunda, hur kan 1-2 hundringar spela stor roll då? Ofta delar man taxi med fler också
//TW

2010-07-04 22:05
ModernDrunkard P25

haha väx upp eller skaffa dig ett jobb

2010-07-04 22:26
shyffert jag jobbar arslet av mig, gör du?

2010-07-04 22:27
så länge man inte blir fistfuckad i bagageluckan i nån skogsdunge så kan det vara ganska trevligt med taxi
vi är överallt!

2010-07-04 23:14
shyffert jag jobbar arslet av mig, gör du?

då borde du väl ha råd att inte ta springtaxi?

2010-07-04 23:44
Jag tror också det skulle vara lite roligt ett tag, jobbade också på com hem i barca som jag såg att du gjorde ålderpåle och jag var en pain in the ass för folk när dom var otrevliga mot mig.
Driv tillbaka, säg till dom att du"råkats" boka taxin till fel adress och fråga hur mycket dom kan betala extra för att du ska boka om den.
Köp ett anonymt kontant kort och när tjejer ringer, så tar du bara numret hon ringde från och börja trakassera henne, på så sätt kan du förstöra hennes kväll!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2010-07-04 23:49
.... Vissa gillar sånt .. Du vet .. Det där med att få verbala bitchslapar o sånt;)

2010-07-04 23:54
Som Philip sa, om man har råd att ta en krogrunda, hur kan 1-2 hundringar spela stor roll då? Ofta delar man taxi med fler också

För dom hundralapparna har du en krogrunda till. Taxi är för smutsiga människor.
spliff macht frei

2010-07-04 23:57
jag förstår faktiskt trådskaparen... jag hatar fan folk som har NOLL respekt för en i jobbet. helt plötsligt är det OK att bli otrevlig utav helvete för att man råkar sitta som butiksbiträde, kundtjänstmedarbetare eller i ditt fall ta emot samtal från fullisar osv. bara klagar, klagar och klagar. det är inte bara när folk är fulla, folk har en tendens att bete sig så överhuvudtaget. jobbade på tele2s kundtjänst ett tag och jävlar vad mycket skit man fick ta emot bara för att det inte passade kunden. personangrepp och jag vette fan.

2010-07-05 00:05
Jag är killen som ringer er och är fett hövlig oavsett tillstånd men likväl kommer ALDRIG er bil i tid. Sluta vara så jävla optimistiska, om det tar 10 min så säg det, jag pallar inte stå ute i 5 min för att ni "trodde ngt".

2010-07-05 00:09
haha underbart att vissa faktiskt tar åt sig :)
Bitches Ain't Shit

2010-07-05 00:16
klart sitter här o kokar fan lide bull stil

2010-07-05 00:35
sexysoul: Ja veet, därav kan :)

2010-07-05 01:56
Foerplay

Jobbade du med en brud som såg ut som Stifflers morsa?

2010-07-05 03:20
Jag är snubben som får ta era svordommar när ni tvingas vänta 10 oändligt långa minuter innan bilen kommer och hämtar er

ok, nu ska ja inte försvara alla som gör de, men jag e också en sån som lackar när ni "garanterar" en taxi till en vis tid punkt o den inte kommer.. säg ingen tid då, så lackar ja inte heller..nu kan jag bara prata från mitt perspektiv men aa så ere.
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!

2010-07-05 03:21
och 10min e att ta i för min del, de e när ja får vänta en 40-60min.. o de händer ofta

2010-07-05 04:23
shyffert
stifflers morsa vette fan, men var någon äldre som började samtidigt som mig.
Juni 08 - nov 08 jobba jag där.
Poet

2010-07-05 11:29
Fan vad alla spela ut sina aggressioner i den här tråden haha
At the gates of Eternity...

2010-07-05 11:30
Samzon bor du ute i skogen eller?

2010-07-05 12:34
snälla MR Salesman:

beroende på vilket system man i växeln har, kan man i olika grad se var bilen befinner sig. vissa bolag kan öht inte se det, andra kan ge en exakt tidsangivelse. Vanligast är att man inte vet, och man ger då en ungefärlig tid som grundar sig på ett uträknat genomsnitt, vilket kan vara allt från 30 sek till sju minuter ( dvs fem minuter). Det är till följd av att man inte vet var bilen som kommer ta beställningen befinner sig, samt inte har full kontroll över den rådande trafiksituationen svårt att säga hur lång tid det kommer ta för föraren att köra fram till den aktuella adressen. Det är inte den bil som är NÄRMAST dig som kund som tar körningen, kösystemet vad gäller bilar följer en annan logik. Vill du ha en exakt tidsangivelse, så förbeställ bilen till en specifik tid istället för då kommer bilen med 99,99 procents sannolikhet stå på din adress den tid du ville ha den. Självklart kan det hända att det blir fel. I och med att vi arbetar med datorer finns det vissa buggar som gör att det blir fel på beställningar, och det är nog, om jag fick gissa, därför du fått stå och vänta onödigt länge på din bil. Det är självklart olyckligt, men jag förmodar att du förstår och inser att vi inte jävlas med dig med flit.

2010-07-05 12:41
Du jag har snackat med dom, dom kan fan mitt namn o vet vart dom ska när jag ringer då, jag förväntar mig som stamkund att få mitt skit i tid men det händer helt enkelt inte. Jag har sagt till dom 1000ggr att inte uppskatta tiderna så jävla dåligt nu hade jag iofs inte brytt mig alls, det e fett varmt o nice ute men när det var kallt på vintern så var det fan inte ok. O dom vet visst vart bilarna befinner sig för dom ringer upp bilen o kollar. Man kan inte säga att något är OLYCKLIGT om det upprepas 200ggr. Det är DÅLIG service o det kan du inte annat än att hålla med om. Jag menar kommer jag 5-7 min för sent så har taxin åkt, jag har gjort det med mening för att befästa min ståndpunkt men jag måste ringa dom för att dom ska vända tillbaka. Så varför ska jag som betalande kund ta det men inte dom? är deras tid värd mer än min?

2010-07-05 13:04
Samzon bor du ute i skogen eller?

haha knappast

2010-07-05 13:19
men hur fan kan en taxi komma 40 min för sent då? det är ju helt sjukt.

2010-07-05 13:47
mr salesman: då byter man bolag.

2010-07-05 16:14
nej tack jag gillar billig taxi inte nån jävla skånetaxi som tar typ 100kr mer till malmö o 30 kr mer på en vanlig stadsresa...fuck that! sånn baller är jag inte

o både 046-121212/202020/979797 gör samma sak så det spelar ingen roll

2010-07-05 18:50
mr salesman: om du nu åker så mkt som du vill låta påskina är det ju väldigt konstigt att du inte är prioriterad kund, och är du det och dom ändå fuckar med dig förstår jag inte varför du står ut. man får det man betalar för och så länge du är kvar hos dem trots att de jävlas med dig kommer dom fortsätta jävlas med dig.

2010-07-05 19:28
_-bacteria-_

Så alla som åker taxi är smutsiga? Hmm. Idiot?

Blir ofta svarttaxi för min del, det är najs. Då får man ofta höra musik som föraren diggar, allt från hiphop till arabmusik, till dansband. Ascoolt :)
be the change

2010-07-05 19:57
Du är killen som valt att jobba med det jobbet, ditt val ditt liv
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.

http://www.myspace.com/johanawesome

2010-07-05 20:43
Tänk på taxichaufförerna.
Tänk på alla dom jobbar på mcdonalds.
Tänk på dom som inte har ett jobb o håll käääften

2010-07-05 21:14
nu åker jag inte alls typ men jag åkte mycket under vintern när jag inte pallar gå någonstans o då jag p ga tristess oftast inte får köra bil så måste man taxa sig hem som ansvarig medborgare.

2010-07-05 21:28
Dirty_D

du kanske ska byta jobb? alltså, inte för att jag jobbade så himla länge men jag jobbade nästintill alltid helg och nattpass när jag jobbade i taxiväxel och fick en jävla massa idioter till kunder. antingen så gillar man läget eller så får man väl säga upp sig? det spelar ingen roll när folk är fulla, folk tappar fan allt vett och sans som någonsin funnits i kroppen. knappt att folk har vett och sans när de är nyktra iofs.

MRsalesman

alltså, for real. byt bolag. om du nu väljer det absolut billigaste taxibolaget så kanske man kan räkna ut varför dom är så billiga som dom är? drar man ner kostnader på saker och ting brukar servicen också kramas om och vridas ur tills det knappt finns en droppe kvar.

2010-07-07 01:13
MRsalesman
ja inte fan ere jag som kör iaf