I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jobb som kräver noll tankeverksamhet?

Övrigt - Blandat

   

2010-08-02 18:58

Jobb som kräver noll tankeverksamhet?

Innan vi börjar med det matnyttiga kan det vara på sin plats med ett snabbt litet förtydligande: Alla väljer vi att spänna livsbågens strängar olika hårt. Jag är en av de där lite mer tillbakalutade karaktärerna som skyller på träningsverk, lägger bågen åt sidan och går och tjuvröker bakom skjulet. Andra är mer uppåtsträvande och spänner därför bågen till både byxa och stolthet har spruckit. Det är dock ett fritt val och jag lägger ingen som helst värdering i vilken generaliseringsgrupp just du har hamnat i. (Låt inte den raljerande tonen under alternativ nummer två förvirra dig.)

Med det avklarat är det dags för själva frågeställningen. Finns det fortfarande jobb som kräver noll tankeverksamhet? Jag menar de där riktigt jävliga och hjärndöda jobben som går att kategorisera under mappen "ett jobb en apa hade klarat av"? Man läser om dem, hör vandringssägner på stan, funderar och tänker efter. Va fan, alla människor jag någonsin träffat påstår att just deras jobb är intressanta, tänker man och blir arg.

Ska jag vara ärlig, (och när ska man inte vara det) är alla jobb fenomenalt meningslösa. Det är min högst pubertala åsikt, och du behöver absolut inte hålla med. Men så flyter min båt bäst och jag tänkte att det smartaste och mest ärliga måste vara att skaffa ett jobb som det verkligen inte går att ljuga om. Ett jobb utan storslagna framtidsplaner, skrytmöjligheter eller bonusar. Ett jobb som håller mina fötter på jorden så att säga.

Alla tips är välkomna och länka gärna till jobbannonser om ni hittar några som passar.