I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pappa är död....

Övrigt - Blandat

   

2010-12-16 14:36

Pappa är död....

Min far har haft det väldit jobbigt väldigt länge.
Han var farligt överviktig med mycket problem och han var mycket på sjukhuset.
Efter en gastric-bypass operation(operation där dom minskar magsäcken) så blev det mer problem, under operationen kollapsade hans lungor och han dog nästan, läkarna lyckades rädda honom.
Pga att lungorna kollapsade fick han lite syrebrist i hjärnan som satte sig på balansen.
Han Började göra balansövningar och tränade för att gå ner i vikt, vägde alla sina måltider för att inte äta för mkt fast han fuskade ibland.
Natten till igår, eller ja, morgonen, ramlade han 2 gånger med ungefär 5 timmar mellan och lyckades inte komma upp, brandmän kom och hjälpte han upp, vi orkade inte för han är så tung, hans kropp var jättesvullen och fylld med vätska, han fick vätskedrivande som gav han magproblem så han fick lov att ha blöja.
Han väntade på tid på sjukhuset för att läggas in och tas om hand ordentligt.

Igår kväll vid kanske 20-tiden gick jag in i vardagsrummet där han brukar sitta och tänkte kolla hur han mådde och om han ville jag skulle hämta mat åt han.
Då satt han livlös i soffan, jag fick ner han på golvet, hjärt och lungräddning, ringa ambulans, dom kom, försökte i 25 minuter men han klarade sig inte.

Kan inte sluta gråta, han var coolast i världen. Allt skulle ju bli bättre, han skulle gå ner i vikt och kunna göra saker igen..

Idag är det min födelsedag

Vila i frid kära pappa, älskar dig

19631116-200101215

- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.