I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pappa är död....

Övrigt - Blandat

2010-12-16 14:36

Pappa är död....

Min far har haft det väldit jobbigt väldigt länge.
Han var farligt överviktig med mycket problem och han var mycket på sjukhuset.
Efter en gastric-bypass operation(operation där dom minskar magsäcken) så blev det mer problem, under operationen kollapsade hans lungor och han dog nästan, läkarna lyckades rädda honom.
Pga att lungorna kollapsade fick han lite syrebrist i hjärnan som satte sig på balansen.
Han Började göra balansövningar och tränade för att gå ner i vikt, vägde alla sina måltider för att inte äta för mkt fast han fuskade ibland.
Natten till igår, eller ja, morgonen, ramlade han 2 gånger med ungefär 5 timmar mellan och lyckades inte komma upp, brandmän kom och hjälpte han upp, vi orkade inte för han är så tung, hans kropp var jättesvullen och fylld med vätska, han fick vätskedrivande som gav han magproblem så han fick lov att ha blöja.
Han väntade på tid på sjukhuset för att läggas in och tas om hand ordentligt.

Igår kväll vid kanske 20-tiden gick jag in i vardagsrummet där han brukar sitta och tänkte kolla hur han mådde och om han ville jag skulle hämta mat åt han.
Då satt han livlös i soffan, jag fick ner han på golvet, hjärt och lungräddning, ringa ambulans, dom kom, försökte i 25 minuter men han klarade sig inte.

Kan inte sluta gråta, han var coolast i världen. Allt skulle ju bli bättre, han skulle gå ner i vikt och kunna göra saker igen..

Idag är det min födelsedag

Vila i frid kära pappa, älskar dig

19631116-200101215

- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-12-16 14:40
shit va tragiskt! beklagar verkligen sorgen:( ta hand om dig!
 Haters gon' hate...

2010-12-16 14:57
Fruktansvärt sorgligt. Fick tårar i ögonen. Beklagar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-16 15:39
Damn. Beklagar sorgen. Jag kan inte ens tänka mig hur det känns.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-12-16 16:01
jag vet hur det känns....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-12-16 16:22
Beklagar verkligen Bex, du vet att jag finns här. För dig och Em, kram och kärlek!<3
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2010-12-16 16:31
beklagar sorgen, kan inte sätta mig in i hur det känns..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-12-16 17:00
RIP :(
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-12-16 17:03
Usch, fint skrivet om vad som verkar varit en fin person.

RIP

2010-12-16 17:11
Tack alla, det värmer.

Han var en underbar människa som lärt mig enormt mycket.
Han visade mig alltid bra gammal musik, oftast glad och skämtsam.
<3
- Det släcks.

2010-12-16 17:33
Beklagar sorgen! :( Vet inte vad jag kan säga, förutom att ändra lite på en klyscha: Tiden läker inte alla sår, men gör dom lättare att leva med.
RIP
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Manager

2010-12-16 17:51
Vila i frid, ta hand om dig och låt det inte knäcka dig. Kan inte föreställa mig hur det känns :(
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2010-12-16 18:12
I feel ya man. Vi ska alla den vägen vandra, vila i frid.

mhm

2010-12-16 18:14
rip :/
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-12-16 19:07
usch fy fan :( hoppas du klarar att repa dig, för jävligt :(
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-12-16 20:27
Du skriver så fint om Pappa. Vi kommer ta oss igenom det här så länge vi håller ihop och fortsätter att vara en nära familj! Bra att du får skriva av dig lite :)

Vila i frid älskade Pappa <3<3
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2010-12-16 22:46
som sagt vila i frid! beklagar som fan! han va en mycket skön man! tackar honom för dom stunder jag fick vara med och dela! Du e stark Bex och du klarar allt, och jag står brevid så du kan luta dig när det behövs! Och såklart du med Michelle!
All Kärlek!!
Bara kärlek!!

2010-12-17 08:58
rip

galet hur allt bara kan slå om på så kort tid.
blev jävligt ledsam när jag läste detta

vila i frid!
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Rappare

2010-12-17 09:36
Fan vilka ödmjuka användare det finns här.

Kan fan inte tänka mig hur det känns att mista en förälder.
Fridens!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Poet

2010-12-17 10:19
Beklagar att höra om din förlust. Jag hoppas du och din familj mår bra, trots omständigheterna.
At the gates of Eternity...

2010-12-17 10:30
Beklagar så hemskt mycket :(
Look with your own eyes - See with your own mind
Skivsamlare

2010-12-17 10:44
Usch vad hemskt. Beklagar, och vet precis hur tungt det känns själv då min pappa gick bort förra året.

Vila i frid.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-12-17 10:52
Jag är verkligen ledsen pjäxan. Sånt här är så jävla tråkigt. Har haft turen och inte förlorat en familjemedlem. Dock min närmsta polare och det sög hårt. Grät nog non stop i 14 dagar. Tog det riktigt hårt och hade det varit en familjemedlem så vet jag inte hur jag tagit det. Träffa din farsa några gånger under tiden jag var uppe hos er och han var en skön farsa. Vet inte riktigt vad jag ska skriva för tyvärr finns det inget. Va inte själv för då går man in i tankarna för mycket.

2010-12-17 11:44
ja, idag var jag och sa farväl av min underbara svärfar (d-becks pappa).
Det var tungt och förjävligt, magen knyter sig och jag mår illa bara av tanken.
Jag saknar honom så jävla mycket, det är så jävla orättvist! :(

Vila i frid!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Toastare

2010-12-17 12:04
Beklagar sorgen.. verkligen tragiskt.
Jag skyller allt på Emma!

2010-12-17 12:32
Beklagar mannen. hör av dig om det är nått !
vi är överallt!
Producent

2010-12-17 18:27
verkligen skit tråkigt, vet hur du känner. förlorade själv min mor i somras. det är ingen situation jag ens vill att min värsta fiende ska hamna i. hoppas du klarar dig, se till att inte vara själv för mycket. tankarna tar lätt över då (även om det faktiskt kan hjälpa också) bara att skriva pm om du vill prata ut.

beklagar sorgen mannen! stå på dig.

2010-12-17 19:27

2010-12-17 19:45
Fy fasiken vad hemskt:( Kan inte ens tänka mig in i situationen, men det är en av få grejer som är min största skräck.
Jag hoppas och tror att ni kommer klara er genom detta. Beklagar sorgen bex.
Sköt om dig.

Massa löv till dig och din familj.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2010-12-17 22:14
Jag beklagar verkligen :( Sitter här med tårar längst kinderna.
Många kramar
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2010-12-17 22:29
Beklagar verkligen sorgen!
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Rappare

2010-12-18 00:42
Beklagar sorgen, från hjärtat.
www.twitter.com/addthissss

www.addthismusic.com

2010-12-19 17:05
been there.. rip.

2010-12-21 00:13
Beklagar sorgen.
Vad än man gör o hur mycket man än tänker på det så går det inte o ändra på det nu. En bra person som fick gå igenom så mycket lidande. Gud ville inte låta honom lida fast att din pappa hade valt all smärta i världen bara han inte lämnar er. Men saken är att: Det är bara den konkreta personen som är borta men din pappa finns alltid där hos dig/er. Tro mig, du kommer känna av honom.

Vila i frid!
Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang

2010-12-21 12:49
men hjälp. så nära jul och din födelsedag.. jag kan bara beklaga sorgen.. ta hand om dig.
kul att de körs

2010-12-21 13:01
hemskt synd. jag gillade er pappa. är väldigt glad att jag iaf hann träffa honom ett par gånger och snacka skit och böcker med honom.

tänker på hela familjen.

2010-12-21 22:53
tack allihopa <3

junkgirl
han gillade dig med, han pratade mycket bra om dig, han sa att du var cool.
- Det släcks.

2010-12-22 02:36
Döden suger.. Beklagar din förlust, hoppas du har massa fina minnen att dela med dig av när du kanske får egna barn en dag.

2010-12-22 17:43
Beklagar sorgen. Jag förlorade min mamma för några år sedan, om du vill prata med någon utomstående så kan du skriva till mig. Om du vill! Jag kan inte säga att jag vet hur det känns för en sorg är extremt personlig..

2010-12-24 21:58
själv ska jag göra en GB operation och är glad över det.. Men jag är vääääääldigt ledsen för det med din pappa och jag beklagar verkligen sorgen alltså.. det är det värsta som kan hända.. att hitta någon man verkligen älskar livlös.. det är det sista jag hade velat..... Jag beklagar ännu en gång man...... im sorry for your lost <3
www.myspace.com/bigsir1

www.myspace.com/rapsyndrome

2010-12-25 16:50
Beklagar sorgen Bex.. :(

2010-12-25 21:58
tack alla!

Det börjar sjunka in tror jag, drömde om han inatt, jag satt breve han när han låg ner och han berättade att han kanske kommer dö och att jag måste acceptera det.

Gråter iaf inte hela tiden nu, har dock varit hemifrån några dagar också och inte tänkt så mycket, varit distraherad med mycket annat kring jul och så.

Spelar iaf fortfarande bara musiken han visa mig och den jag visade han som han tyckte om.
- Det släcks.

2010-12-25 22:10
beklagar som fan, vet hur det är att förlora någon riktigt nära. men att förlora någon du vuxit upp med hela ditt liv måste vara riktigt jobbigt! r.i.p, ta hand om dig

2010-12-26 04:51
Jag kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt det måste vara, beklagar verkligen.
- men nog om dig nu.

2011-01-06 04:17
Det är så underbart att denna tråd fått sån nice respons.
Våran pappa ( D-becks och min) var en underbar man! Önskar av hela mitt hjärta att vi fick ha honom längre. Vi pratar mycket om honom i familjen och det hjälper.
Fint med så mycket människor som kan känna med oss.

Junkgirl Vill bara säga att han verkligen gillade dig och tyckte du var hur skön som helst och han älskade att du gilla samma lag som han :):)
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2011-01-06 05:22
beklagar sorgen

2011-01-06 13:13
d-beck och Michelle

det värmer som fan att höra. det var ömsesidigt. han var en jäkligt skön person och det suger att jag inte kommer att få snacka mer med honom.

2011-01-06 15:15
Skulle visst inte ätit så mycket hamburgare och godis? Det kan gå illa!

2011-01-06 15:44

Beklagar sorgen. Vet hur det känns (min farsa dog på min födelsedag i april)
Tråkigt när det händer, och den uppgivenhet du känner blandat med ilskan och skulden är för jävlig.

Tänk inte på om. Om är en fantasi, en önskan, eskapism som bäst och värst. Jag hoppas att det inte gjorde ont för honom i hans sista stund och att han nu är befriad livets bojor. Mina tankar går ut till dig och din familj.

"The wandering wind blowing down the mountain slopes sweeps away the dream, and then tears begin to flow at the clamor of the falls"
Konsertbesökare

2011-01-06 18:20
sjukt tragiskt... började gråta. You need to keep your head up and be strong!

Rest in peace!

2011-01-06 18:26
Tack alla för dom värmande orden igen, det här gör verkligen ont i mig hela tiden.

Ja problem med maten hade han, tyvärr fick han bukt på det på tok för sent.

Denna helgen ska det möbleras om lite mer, så man slipper se han liggande på golvet när man kommer in i vardagsrummet. Ska bli skönt.
En av morsan och farsans gamla kompisar ska spendera helgen här med, det är skoj, för dom hängde vi mycket med som små så det finns ett gäng glada minnen där! :)

Pratar mycket gamla och nya fina minnen, vilket hjälper en del, har dock börjat gråta en hel del igen och har väldigt svårt att sova om nätterna..
Men sen är det också skönt att gråta, få ur sig lite känslor.
- Det släcks.