I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skivsamlare

2011-04-17 15:43

Kalmar??

Jo det är så att jag sökt en utbildning i Kalmar, men är lite orolig för att staden ska suga, haha. Vad finns det att göra? Finns det några schyssta uteställen? Några som spelar hiphop / brukar anordna liveframträdanden? Finns där mycket affärer (skivor,kläder etc, inte mat..)? Mycket kriminalitet? Ni fattar, upplys mig!

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Toastare

2011-04-17 16:00
Mycket kriminalitet..hahaha...hahahaha..hhaaha.. bara skoja.

Kalmar är trevligt på sommaren, dör på vintern. En småstad, men fin sådan. Kan inte så mycket om det mer än att min pappa är därifrån så jag har varit där en del. Gissar att Byttan finns kvar, där hängde jag en del som kid eftersom min pappa var alkoholist då.

Tror inte att det finns för mycket renodlade hiphopklubbar. Utan mer "hits", det är ju som sagt en småstad.
Jag skyller allt på Emma!
Skivsamlare

2011-04-17 16:03
Haha, jamen vafan vet jag. Kan ju vara någon liten thugstad. Som sagt har jag ingen aning alls då jag aldrig varit där eller känner någon som bor där.

Aight tack för infon :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Poet

2011-04-17 20:20
Roligaste inlägget från Bounty haha. Så random info från ingenstans hahaha! :D
At the gates of Eternity...

2011-04-17 20:23
Ahh nu börjar jag förstå varför du beter dig som du gör bounty, tack de gjorde min dag iallafall.
B
Groupie

2011-04-17 23:34
I Kalmar så grillar man grodlår
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-04-18 14:01
Jag är från Öland. Hängde i kalmar jämt innan jag flyttade till London. Kalmar är en helt vanlig stad.
Själv är jag jävligt trött på Kalmar. Men du kommer säkert hitta något att sysselsätta dig med.

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2011-04-18 15:20
Har några polare som pluggar där, har alltid haft en bild av att den stan är helt körd vad gäller student liv, men de verkar uppleva motsatsen och trivs riktigt bra där.

Toastare

2011-04-18 15:25
elajt, hej hobbypsykologen. Ledsen att göra dig besviken, men jag skyller/urskuldar tyvärr inte mitt beteende på att min pappa är nykter alkoholist. It's all me tyvärr.

Lacroix kompletterade min recension väldigt bra!

Kalmar är en helt vanlig stad.
Själv är jag jävligt trött på Kalmar. Men du kommer säkert hitta något att sysselsätta dig med.

Förresten, här är Byttan om du vill gå dit. http://www.byttan.nu/

Jag var på en jävligt bra konsert med Toots Thielemans i Stadsparken nån gång i mitten av 80-talet. Så Kalmariterna har ju koll på musik!

Toots

Och i vintras dog ju en kvinna efter att ha blivit "kvarglömd" på Kalmars slotts borggård. Hon var på permis av nått slag. Förs ihjäl. Det tragiska i det hela är att det fanns den dörr ut, som hon inte hittade.

Kalmar, the place to be!

2011-04-19 00:36
BountyBoo

Ja det där med kvinnan fattade inte jag. Om hon vart på permis så måste dom ju undrat vart fasen hon tagit vägen:S
Dessutom känns det som att man borde ha märkt tanten. Är ju inte överdrivet stort.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Toastare

2011-04-21 15:49
Misstänker att hon var på "frigång" dvs. permis utan någon assistent/övervakare.. ändå jättemärkligt.

2011-04-22 10:55
Som onvanstående har sagt så finns det inte jättemycket att göra i Kalmar och utelivet är inte bra.

Men om du ska plugga så ska du ju definitivt gå ner och plugga vid vallgraven vid slottet när det är fint väder, på den tiden jag bodde i Kalmar så var det riktigt trevligt o hänga där, och plastpåsen med kall öl som du kyler i havet är ju obligatoriskt.

Sen kan ja tipsa om Röda kors föreningen där, låter ju inte så glammigt men det är ju trevligt och hjälpa människor och så är det ett bra sätt att träffa människor, jag jobbade frivilligt med flyktingar, och tyckte det gav mycket.

Nu vet ja inte vart i stan du ska plugga, men du kanske ska undvika och bo i Norrliden, Det är väldigt långt ifrån stan. Fast om det är inga problem och bo långt ifrån centrum så bo där eftersom det är de mest mångkulturella området med schyssta nyrenoverade lägenheter med balkonger och uteplatser för billig penning.
true love is so rare, but don`t u worry i`m going no were//MRS MONDAY