I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Era ungkarlstips.

Övrigt - Blandat

Groupie

2012-12-30 17:52

Era ungkarlstips.

Kära Whoa.

Jag hoppas ni har haft en trevlig jul.

I dessa tider, efter julmat och kaos så skulle det uppskattas med lite ungkarlstips.
Allt från hur man sparar in på sin disk. Torka utan att slösa toapapper och slippa städa.

Ungkarls kvinnor, ni får också vara med.

Doktorerar nämligen i detta och tänker skriva en bok om ämnet.
Ödmjuka hälsningar

2012-12-30 19:04
Ett toapapper har två sidor, bajs på händerna kan man alltid tvätta bort när man är färdig... En variant är också att sticka fingret genom pappret, rensa rejält med fingret, sedan dra av pappret och i samma svep torka av fingret. På det senare sätter slipper man även tvätta händerna och därmed även torka av sig på en handduk/papper, minimalt slöseri...

Maten... Långkok och fyll hela frysen med köttfärssås, komplettera med eldorado-pasta.

Disken, använd en uppsättning bestick, en tallrik per dag, direkt efter mat, varmspola hårt... Diska skiter man i, snart är det ändå dags att fylla på tallriken med det långkok man åt till kombinerad frukost/lunch.

Att runka i kondomer man sköljer ur och återanvänder är också ett klassiskt spar-tips.

Och nej jag är upptagen brudar så PMa mig inte nu när ni sett survivor-skillsen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-30 19:24
Ett toapapper har två sidor, bajs på händerna kan man alltid tvätta bort när man är färdig... En variant är också att sticka fingret genom pappret, rensa rejält med fingret, sedan dra av pappret och i samma svep torka av fingret. På det senare sätter slipper man även tvätta händerna och därmed även torka av sig på en handduk/papper, minimalt slöseri...

D:
SMÅLAND!
Hangaround

2012-12-30 19:42
Gör så mkt som möjligt på jobbet, vad det gäller toabesök och så.

Diska grejerna medans du lagar maten, så börja med stekpannan och kastrull + whatever, sätt igång maten och när den klarar sig självt så diskar du tallrik, bestick, glas..upprepa samma metod varje dag så blir det aldrig nåt diskberg.

vad det gäller städning så säger jag fuck städning, det är mer naturligt för oss att bo i grottor än hus och jag har aldrig sett nån dammsuga en grotta.
Redaktionen

2012-12-31 00:00
Tech skrev:
Gör så mkt som möjligt på jobbet, vad det gäller toabesök och så.

Diska grejerna medans du lagar maten, så börja med stekpannan och kastrull + whatever, sätt igång maten och när den klarar sig självt så diskar du tallrik, bestick, glas..upprepa samma metod varje dag så blir det aldrig nåt diskberg.

vad det gäller städning så säger jag fuck städning, det är mer naturligt för oss att bo i grottor än hus och jag har aldrig sett nån dammsuga en grotta.

word! fast sno toapappret bara vafan kom igen

du borde komma på nån gyllene formel för minimal disk och energiåtgång vid matlagning.
namaste
Producent

2012-12-31 12:11
Dryga ut maten med grönsaker; morötter, tomater, zuchini, majs o.s.v. Billigt och blir mer mat.
Städa ofta så är det inte så jobbigt och tar inte så lång tid.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2012-12-31 14:25
Ett tips till ungkarlar, se till att ha städat hemma.

2012-12-31 14:25

TACK!!!
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!
Battlerappare

2012-12-31 19:14
Ska man gå riktigt långt så kan du ju fynda en sån där nyckel för snabb-mats kedjornas toalettpappers hållare thingie sakerna å sno hela rullar med skiten.
Eller använd reklamen du får, lite färg på närvaron gör en glad har jag hört

Moderator

2012-12-31 23:08
ha en städdag. då fixar det sig hyfsat innan förfallet.
spara inte tomma spritflaskor, ingen är imponerad av att du en gång druckit en halvdyr whisky.
sk salladstonfisk är ätbart om man steker det hårt med salt, peppar, vitlök och sambalolek och blandar upp det med grönsaker. så ditt proteinbehov tillgodosett för en femma.
ha ett sparkonto, spara hälften av din löneförhöjning.
ha ett arbete.

"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Rappare

2013-01-01 13:26
Försök tajma dusch med toabesök, på så vis behöver du inget toapapper alls.
Battlerappare

2013-01-01 16:04
Nej nej nej så långt ska man fan inte behöva gå ever

Poet

2013-01-01 17:26
Småstäda hela tiden, så slipper du ångest-städ. Och bli vegetarian hehe. Jag hade varit konkurs ekonomiskt om jag fortfarande åt kött, med tanke på hur mycket jag äter och den jävla ämnesomsättning jag har.
At the gates of Eternity...
Moderator

2013-01-01 20:08
Jag hade en vän som alltid lämnade sin disk stående ett par veckor, sen var det bara att skölja av allt. Smutsen gick bort ändå.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2013-01-02 18:37
Jag antar att med ungkarl menar du leva billigt och enkelt..

Koka pasta, ägg och korv i samma kastrull, ät ur kastrullen.

...

hacka o krydda rotfrukter lägg in i ugn ät från plåt.
......

Bon appetit.

Men tror att det är vanligast att köpa färdig mat.. typ 5 för 100 kr findus,dafgård etc.
billigt ingen disk, easy fix.

(kom på att jag jobbade med en snubbe i 50 års åldern, nybliven singel. Han köpte ofta sånna färdigrätter, men han skämdes över det. Detta pga av att många på jobbet hade med sig matlåder som deras fruar hade lagat .. iguess. (gubbar i 40-50 åldern) Så han hade hällt över färdigmaten i sin matlåda och snackade alltid om att det var han som hade lagat den.. LoL. who the fuck cares bro.)
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Poet

2013-01-02 19:42
Köp inte TV-dinners.

1. De är dyra och man blir inte mätt.

2. De är onyttiga.

3. De är dyra och man blir inte mätt.

2013-01-02 23:00
Crabsticks är rätt billigt, och fisk ska ju vara nyttigt. Om du vill leva drägligt är storkok vägen att gå, jävlarns massa mat ska du laga (helst olika sorter, t ex köttfärssås, skinksås (pastasås?) och korv stroganoff. På det sättet slipper du äta samma sak varje dag.
Manager

2013-01-03 01:00
laga mat i stora lass, så det blir mat för flera dagar. spar pengar i det långa loppet om det inte är allt för fancy grejer,

toalettpapper kan du sno på offentliga toaletter haha..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Toastare

2013-01-03 02:22
BC99 skrev:
Köp inte TV-dinners.

1. De är dyra och man blir inte mätt.

2. De är onyttiga.

3. De är dyra och man blir inte mätt.

De är även onyttiga.
www.twitter.com/jimmypistol232

2013-01-03 02:58
JimmyPistol P27

Du missade inte punkt 2 va?
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!

2013-01-03 04:36
ät när du blir bjuden eller få mat av sympati
sluta röka och snusa istället, en prilla kan man ha inne i flera timmar och återanvända vid panik (eller skippa tobak)
ladda ner alla dina filmer / musik
träna hemma istället för gymmet (om man vill träna)
skippa krogen!
använd kaffefilter istället för toapapper
koppla in dig på grannens internet istället för ditt eget

de här e livet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-03 04:51
just det
var alltid snaggad
ha fest ganska ofta och hoppas att folk har med sig pantbara saker¨
sätt en liten spargris i ett hörn, alltid någon som ska vara snitsig och stoppa i pengar för dom tror den är i bruk (hehe)

set for life!

2013-01-03 16:06
Har du ett gymnasium i närheten så ta på dig ett par snickar byxor och käka i deras matsal varje dag. Gratis och god mat.

2013-01-03 16:17
var alltid snaggad
ha fest ganska ofta och hoppas att folk har med sig pantbara saker¨
sätt en liten spargris i ett hörn, alltid någon som ska vara snitsig och stoppa i pengar för dom tror den är i bruk (hehe)

set for life!

hahahaha WORD!

2013-01-03 16:24
varför "var alltid snaggad" ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-01-03 16:26
för Misery_chick man ser fresh ut för 0 dollas!

2013-01-03 17:10
Angående t-shirts kalsonger och strumpor fungerar också två-sidors regeln, går att skjuta upp tvättdagen utan att få mer tvätt
Poet

2013-01-03 17:11
Snaggad är den billigaste frisyren helt enkelt. Bara skaffa en billig trimmer och gå loss.

2013-01-03 19:13
Ungkarlsstilen handlar väl inte egentligen om att vara fattig, utan mer att ha lyxen att inte behöva utföra något hushållsarbete. Den klassiska ungkarlen har en skitstor platt-tv men låter mamma dammsuga när hon kommer på besök. Klassiska tips är att steka sin varmkorv direkt på spisplattan eller göra fiskpinnar i brödrösten för att helt undvika disk.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2013-01-03 19:50
Dundermannen

Så en ungkarl är alltså detsamma som en mamas boy?
Poet

2013-01-03 19:55
Snarare en lat jävel som gillar att få allt serverat.

2013-01-03 20:01
BC99

en lat jävel som gillar att få allt serverat= mamas boy

:)
Poet

2013-01-03 20:11
Så alla lata människor är per-automatik en mamas boy? Även om en snubbe växt upp utan mamma och fått allt serverat av tex syskon, pappa eller en partner?

2013-01-03 20:54
BC99 skrev:
Så alla lata människor är per-automatik en mamas boy? Även om en snubbe växt upp utan mamma och fått allt serverat av tex syskon, pappa eller en partner?

Nä men nu läser du in för mycket.

Dundermannen skrev "Den klassiska ungkarlen har en skitstor platt-tv men låter mamma dammsuga när hon kommer på besök."

Därav att jag frågade om en ungkarl isåfall är en mamas boy.

2013-01-03 21:02
Jag har en vän som käkade samma middag varje kväll, i princip.
Han kokade makaroner och när det var tre minuter kvar på koktiden så hällde han i färdiga köttbullar som han lät koka med resten av tiden. Sen silade han bara av allt och åt ur kastrullen för att minska på disken.
www.nativeswedes.se
Poet

2013-01-03 22:46
Sofia: Jag tror han snackade lite generellt, även om det rent statistiskt kanske är mammor som gör det.
Graffare

2013-01-04 07:28
Pissa i handfatet medan du borstar tänderna.
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah

2013-01-04 11:54
Ja alltså ett sexpack om dagen gör dig inte till alkolist, ett sexpack på magen förenklar din immage. Tidningspapper fungerar som toapapper om man inte spolar ner det, och de fungerar även som en själv ordnande dörrmatta om du undviker nejtack till reklam. Efterssom du äter allt ifrån förpackning, såvida du inte använder din enda gröttallrik, så är disk inget som finns mer än i form utav ölburkar och gamla matförpackningar. Flugor föds i dessa, och dessa är enklare att slå ihjäl om de får äta sig feta så de inte orkar fly så snabbt.

Vidare fungerar alltid ODB på högsta volym med högtalare vända nedåt om du vill få din granne att flytta.

www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.
Rappare

2013-01-04 15:38
Skit i tallrikar, pizzakartonger fyller samma funktion.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Rappare

2013-01-04 15:45
Men det fan viktigaste av allt om du nu inte har tvättmaskin i hemmet: IKEA BÄRKASSAR! Avgörande grejer!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2013-01-04 16:06
Fuck bitches, get money! Enda ungkarlstipset som är värt.

Groupie

2013-01-05 05:21
Investera i en tvättmaskin ifall det är möjligt, slippa tvättstuga + det luktar gott i lägenheten. (DET VAR DE BÄSTA JAG GJORT!)

Storhandla 1-2 gånger i månaden.
Se till att ha typ gröt, olika basvaror (jag föredrar potatis, ris och bulgur), kött (frys in i "portionspåsar") hemma hela tiden!
HANDLA FÖR FAN INTE FÄRDIGPORTIONSMAT!! Bull som fan att slänga ut pengar på skit, när man kan köpa något betydligt bättre för samma/mindre peng och laga till. (ex. pasta med tonfisk i tomatsås)
Våga experimentera i köket man kan göra mycket gott med mycket lite saker. Som Toffer kallar det "McGyvermunchies"

Spara småskrammel och pant för att ha det som "reserv"

Städa inte ifall du inte känner för de, jag personligen hatar att städa så det händer inte allt för ofta, gör det mer eller mindre enbart när någon annan en tjejen kommer och hälsar på. (Men jag gillar när det är lite småskitigt hemma, det känns hemtrevligt enligt mig)
"Modellbrudar är fan som framavlade hästar, de ser bra ut men de är dumma som skit" - Lemmy Kilmister

2013-01-05 21:51
"McGyvermunchies"

"Fredagsmys"

2013-01-05 21:52
Groupie

2013-01-06 20:51
CRIBBE

Fan vad nice med bilder!
Måste man radda upp köttbularna i ett hjärta, eller blir dom inte lika goda då?

2013-01-06 21:07
Prostatauffe

Det bevisar endast att du lagat dem med kärlek ;)
Poet

2013-01-06 21:18
Det bevisar endast att du lagat dem med kärlek ;)

:D
Poet

2013-01-07 16:25

Börja med yoga ^^ och utveckla din lugna o harmoniska sida... Jag lovar dig du kommer att träffa fler tjejer än du kan klara av... O vipps så sitter du där med en normal helt underbar tjej....
Jag är inte som alla andra men jag är mig själv...
Battlerappare

2013-01-07 17:14
som troligen är vid som en 12åring.

2013-01-08 00:47
jag ge dig ett råd: skaffa dig en diskmaskin. :)

2013-01-08 07:40
Börja med yoga ^^

+1