I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cykelhjälm = töntigt?

Övrigt - Blandat

2013-04-03 22:50

Cykelhjälm = töntigt?

Vad tycker ni om vuxna människor som använder cykelhjälm? Själv kan jag inte hjälpa att tycka att det ser så jävla töntigt ut. Visst finns det en risk (jävligt liten iofs) att man ramlar och slår huvudet men jag tycker verkligen inte det är värt töntstämpeln. Och nej, jag är inte 12 år gammal. Diskutera!

OBS! Gäller inte BMX:are osv. utan vanliga människor som cyklar på gatan/cykelvägen i vanlig fart.

Hangaround

2013-04-03 23:03
Samma här, har väldigt svårt att se mig själv bära hjälm, gjorde aldrig som liten.

Det ser töntigt ut.
Producent

2013-04-03 23:50
haha ser fan g*y ut ^^ men man kan ju bli en grönsak fo lajjft så kan ju va värt det :P men jag cyklar då utan hjälm iaf...
https://soundcloud.com/donkydrunkbeats///https://www.youtube.com/user/DonkyDrunk
Moderator

2013-04-04 00:09
Hjälmar är för töntar!! Spräcka skallen i en lyktstolpe, yolo!

fast ne.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Producent

2013-04-04 00:17
asså yolo måste va de äckligaste ordet på denna jävla jord......................
https://soundcloud.com/donkydrunkbeats///https://www.youtube.com/user/DonkyDrunk
Producent

2013-04-04 00:17
trixig-person: glider du runt me en potta på skallen? ( skämt)
Moderator

2013-04-04 00:20
Håller med om ordet Yolo, hatar det så jävla hårt.

Jag cyklar inte, jag kan inte cykla.

2013-04-04 00:33
En till fråga!

Har ni förutfattade meningar om folk som använder cykelhjälm? Själv har jag svårt att se mig själv komma bra överens med en cykelhjälmsbärare, och då är jag egentligen rätt open-minded.. känns som om folk som använder hjälm är riktigt jävla bajsnödiga när det kommer till andra grejer också som t.ex. cigarettrökning (dåligt exempel, röker inte ens själv men ni fattar vad jag menar). Men jag kan ju såklart ha fel, vad tror ni?

Hangaround

2013-04-04 00:35
Har nog också fördommar mot såna, känns som dom garanterat kollar melodifestivalen..
Moderator

2013-04-04 00:36

2013-04-04 00:41
jag brukar ställa mig varje kväll med min cykelhjälm på huvudet framför spegeln i mitt badrum och sakta, med väldigt svag röst säga; "yooooooooooloooooooo". sen pekar jag på mig själv i spegeln och nickar. blinkar med ena ögat och ger mig ett par örfilar.

sen brukar jag känna mig stark!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Moderator

2013-04-04 00:44
Blweria, haha det där hamnar fan på min profil!

Jag har inga fördomar mot folk som använder hjälm.. det är bra.

2013-04-04 00:52
salongkalsong skrev:
haha ser fan g*y ut ^^ men man kan ju bli en grönsak fo lajjft så kan ju va värt det :P men jag cyklar då utan hjälm iaf...

Man kan t.om. dö, men det är lätt ändå inte värt det!

Tech skrev:
Har nog också fördommar mot såna, känns som dom garanterat kollar melodifestivalen..

Tror jag med! Och klagar på grannarna för minsta lilla oväsen!

2013-04-04 07:40
jag har slängt min hjälm nu

2013-04-04 08:38
Har man barn så känns det okej med cykelhjälm, för då ska man föregå med gott exempel. Annars är det tyvärr töntigt. Synd egentligen. Man borde införa lag på det, precis som säkerhetsbälte. Då hade alla haft det och ingen hade behövt känna sig som fröken över-duktig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2013-04-04 09:24
Jag tycker vuxna människor med cykelhjälm är ganska häftiga. De sänder ut "I don't give a fuck"-signaler över hela cykelvägen när de kommer glidandes i hundrafemton i nerförsbackarna där en annan krampaktigt trycker in bromsen.

Cykelhjälmsbärare är revolutionärer som spottar på samhällets normalitet och hånskrattar när vi vanliga dödliga ligger i diket och förblöder.

Nu ska jag ut och cykla - utan hjälm.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Producent

2013-04-04 09:29
Det är en osmickrande bluff, vilka är de här cykelnollorna som slår i huvudet hela tiden. Jag har ramlat med cykeln, voltat med cykeln, kört in i väggar, stolpar, bilar, människor och djur, men aldrig har jag slagit mig i huvudet.
Give my regards to King Tut, asshole
Producent

2013-04-04 10:00
Jag erkänner jag är en cykelhjälmsbärare.
Var ovant som fan förut. Jag cyklar runt 2 mil om dagen och skaffade mig en liten häftigare cykel, cyklar man så mycket som jag gör och så fort så ser man att det nästan varje dag så ser man att det nästan inträffar en olycka (rätt vad det är så smäller det). Så därför skaffade jag cykelhjälm.
Det är inte för att jag inte kan cykla eller inte kan trafikregler utan för att det finns många andra cyklister som inte kan cykla och framförallt taxi och polisbilar som kör/parkerar på cykelbanor och kör mot trafiken.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Moderator

2013-04-04 10:27
De som cyklar med hjälm är vuxna och mogna nog att skita i vad som ser töntigt ut eller ej och prioriterar säkerhet, det är häftigt. Ungefär som att ha praktiska skor eller så.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-04-04 10:39
KaptenKrok skrev:
De som cyklar med hjälm är vuxna och mogna nog att skita i vad som ser töntigt ut eller ej och prioriterar säkerhet, det är häftigt. Ungefär som att ha praktiska skor eller så.

Tönt *host* *host* ;)

Den stora frågan tycker jag är:

Är det hiphop att ha cykelhjälm???
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2013-04-04 11:03
Jag har aldrig cyklat med cykelhjälm. Aldrig.

Däremot hockeyhjälm. White trash beautiful....

Redline!
Producent

2013-04-04 11:12
Jag vill gärna framhäva att jag inte tittar på melodifestivalen eller är emot att folk röker cigaretter. Jag är precis som någon av er, enda skillnaden är att jag skyddar mitt huvud med en hjälm när jag cyklar. När jag kliver av cykeln och tar av min hjälm så är jag en likadan person som någon utav er.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Manager

2013-04-04 11:16
Dopeness: Pff, du är inte likadan nånstans. Hört talas om hjälmhår? ;P
Redline!

2013-04-04 11:18
Dopeness skrev:
Jag vill gärna framhäva att jag inte tittar på melodifestivalen eller är emot att folk röker cigaretter. Jag är precis som någon av er, enda skillnaden är att jag skyddar mitt huvud med en hjälm när jag cyklar. När jag kliver av cykeln och tar av min hjälm så är jag en likadan person som någon utav er.

Du är sååå hiphop! I mean it!

Jag vill göra en hiphop-video där alla har på sig cykelhjälmar och säger att det är swag.

2013-04-04 11:24

ingen hjälm - inte hiphop! :p

-Mark Twain

2013-04-04 11:26
Dogge har swag!
Producent

2013-04-04 11:37
Nej, jag har aldrig hört talas om hjälmhår. Jag kan ocskå påpeka att jag bor i STOCKHOLM, där det är mycket trafik. Jag både arbetar och studerar i city.
Jag ska ändra Ruff Ryder slogan från "Ryde or die" till "Ride or get a little injured"

2013-04-04 11:51
Snoop har swag.

2013-04-04 14:09

Hur kan det vara töntigt att vilja känna sig trygg när man cyklar runt bland trafik, en människa är ganska sårbar. Tänkte lite som er förr men när en ung vän blev på körd av en buss och dog så tänker man om ganska snabbt.

Så om man dömer någon för att denna har cykelhjälm så är det väl ändå en själv som är dum i huvudet?

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2013-04-04 14:31
hjälm är ju rätt bra att ha på skallen. och viktigt också att ha den på på rätt sätt.

har sett alltför många gummor som har hjälmen på som små barn kan ha ibland. typ uppdragen som om pannan är för varm... DET är mer än töntigt!

men att skydda sitt liv är inte töntigt. att se på någon med hjälm och applicera andra fördomar endast utifrån att en person bär hjälm känns ju lite mello-glam-populistisk (JA, jag gör en en fördomsfull person till mello-tittare!!! VAD!?)

men jag använder inte hjälm själv. inte för att jag inte är rädd om mitt liv utan för att jag inte cyklar där andra cyklar eller åker bil. mina vägar kan på sin höjd blockeras av ett mindre gäng kor. och jag har sett på nära håll hur mjukt det skulle vara att ramla på en ko-mage. inte bara en överviktig mage att landa på utan FYRA!!!!!!!!!!!!
skogen air-bag, om man så vill :)

-Mark Twain

2013-04-04 16:17
Denna tråd är ju helt underbar :D!

Hade ni frågat mig för tio år sedan, hade jag skrattat och vägrat hjälm. Fan vad töntigt det var. Men idag? Well, hade jag cyklat långt, hade jag nog haft det. Men... Vette fan. Får ordentligt med hjälmhår varje gång, sjukt irriterande. Får ta ställning till det när en cykel införskaffas!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2013-04-04 17:32
jag hatar folk som har cykelhjälm, man ser på dom att dom tycker dom är bättre än alla andra..

om jag skulle susa ner i en backe i 60 km/h och bara ha på mig cykelbyxor skulle jag snarare noja över att skrapa av allt kött från kroppen om jag vurpade.

Ridå

2013-04-04 17:46
den dagen någon sätter på mig cykelbyxor tar jag livet av mig...

-Mark Twain
Hangaround

2013-04-04 17:55
ta byxorna av dig istället^^

2013-04-04 18:01
men helt ärligt, armbågskydden åker nog på innan hjälmen. jag har dock varit fruktansvärt nära att bli överkörd till fots, så man kanske ska börja med promenadhjälm istället
Ridå

2013-04-04 18:08
ta byxorna av dig istället^^

jag ser hotet från sadeln så jag vet inte om jag skulle våga :p

promenadhjälm lät sjukt nice! jag vill ha en som är lite formad som ett plommonstop

-Mark Twain
Hangaround

2013-04-04 18:28
Töntnörden är nånting på spåret!, ramlar man från cykeln är det väl troligast att man tar emot sig, PÅ MED HANDLEDSKYDDEN!

2013-04-04 18:44
hade jag cyklat hade jag totally använt hjälm, jag är way för olycksbenägen för att skippa det, plus att jag är såpass awesome att jag är dödscool även i cykelhjälm...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-04-04 19:11
Tech skrev:
Töntnörden är nånting på spåret!, ramlar man från cykeln är det väl troligast att man tar emot sig, PÅ MED HANDLEDSKYDDEN!

Jag är för hela kitet. Armbåg, knäskydd och hjälm. Det bästa är även om man alltid har solglasögon. Det kan gå riktigt illa om man får en fluga i ögat. Det har hänt mig ett par gånger!
Hangaround

2013-04-04 20:00
Misery_chick borde väl rimligtvis ha hjälm när du skatear också då?
Hangaround

2013-04-04 20:02
SB

Gasmask!, inga flugor i varken ögon, näsa eller mun + tar bort luftföroreningar.

2013-04-04 20:02
Tech P28

kan ju trycka det men det hade jag inte, att krascha med den känns dock inte lika livsfarligt som med cykel, mest bara slagit upp armbågar/knän åt helvete på rullbrädan...

men jag blev ju av med den så det är ju inte aktuellt ändå :(
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Hangaround

2013-04-04 20:04
ja och jag TRYCKER fan det:D:D
har väl en poäng i att det inte blir samma slags fall som från en cykel.

ja just ja, soft att jag tog upp det igen så såret revs upp då!:)

2013-04-04 20:29
Misery_chick skrev:
hade jag cyklat hade jag totally använt hjälm, jag är way för olycksbenägen för att skippa det, plus att jag är såpass awesome att jag är dödscool även i cykelhjälm...

Tror stenhårt på att du är en av få som är såpass cool att du kan "pull that off" ^_^
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Moderator

2013-04-04 22:23
Jag fattar inte att det här faktiskt blev en diskussion... Jag hade haft hjälm om jag kunnat, jag har förfan reflex-väst på kvällar. Klå den ni!

2013-04-05 05:37
Jag cyklar på landet, på landet finns det ingen trafik och inga människor. Sen ligger vi där, jag och Blweria, på varsin ko ute på varsin landsbygd. Jävla kor, den här tråden borde handla om kor som hinder för cyklister i glesbygden.
Producent

2013-04-05 13:26
MC skinnställ när de skall cyklas grabbar! sen mc hjälm om man vill va ett badass, en sån där potta som dom har sen ett 3 dm grått skägg :D
Moderator

2013-04-05 14:47
Var ni såna där som satte hockeykort vid bakdäcket för att det skulle låta "coolt"?

2013-04-05 15:26
funkade att pilla in glasspinnar för att få ett skönt ljud....slet nåt jävulskt på däcken dock...och det blev väl lite jobbigare motstånd fast det var inget jag märkte av. det lät ju fett!

-Mark Twain
Moderator

2013-04-05 16:33
Trixig-person3 skrev:
Var ni såna där som satte hockeykort vid bakdäcket för att det skulle låta "coolt"?

Eh, JA! Var du inte en sån?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-04-05 17:33
Jag använder hjälm när jag cyklar, dock så cyklar jag ca 1 mil om dagen under cykelsäsongen.
I got an idea so smart my head would explode if I even began to know what I was talking about" -Peter Griffin