I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag börjar ogilla vissa bögar

Övrigt - Blandat

2013-07-19 17:05

Jag börjar ogilla vissa bögar

Det har liksom kommit smygandes på senaste tiden. Män som gillar andra män och är feminina till sättet. Det är dessa jag börjar ogilla.

Jag har funderat väldigt mycket på vad det beror på. Det är inte det att jag tycker att deras sexuella läggning är äcklig eller fel av religiösa skäl. Jag kunde inte bry mig mindre om vem du knullar och i vilket hål. Om det inte är ett barn, djur eller under tvång så klart.

Jag tror att det beror på deras självkänsla? Dom är liksom inte nöjda med sig själv, sitt kön och sin roll i samhället? Ena sekunden har dom makt och i nästa sekund inte bättre än en tramsig kvinna inför andra machomän. Kan det vara för att vi "tävlar" om samma killar eller för att dom vill vara kvinnor?

Jag vet inte, men jag har märkt ett subtilt hat och agg mot kvinnor från främst feminina bögar. Just på facebook är det väldigt mycket status uppdateringar kring "hippiluder som inte rakar sig och skrattar högt på tunnelbanan"
På arbetsplatser och framförallt restaurang branschen så så syns det tydligt att dessa feminina män spelar båda fälten. Ena sekunden är det "jag är en av brudarna hihihihi, fniss, guuuurl, you know it, mmmm huum" och i nästa tar de öl med chefen och snackar skit "tjejer alltså, så jävla falska och skitsnackiga, mens har de hela bunten, hiahiahiahiahia"

Jag satt häromdagen och tog en kaffe på en espressobar på södermamlm och hörde hur den manliga baristan pratade om sitt yrke . " Det är liksom en stolthet i yrket, det känns bra. Samma med kockar, där är det också en stolthet....och bartenders de har också stolthet i sitt yrke" lång tystnad....utbyte av menande blickar en av dem 4 killarna med lockig snelugg som bara satt och hängde där frågade lite fnittrande om de hade fått med alla serviceyrken med stolthet varpå alla började flabba.
Det kanske var jag som tolkade blickarna och tonen fel men jag har pratat med några tjejkompisar om det och många har upplevt samma sak.
En gick så långt att hon hävdade att ALLA feminina homosexuella killar hatar tjejer innerst inne vilket hon hade fått höra ifrån en homosexuell kille i förtroende.

(Inlägget ändrat av Trixig-person3 2013-07-24 05:28:14)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-19 18:49
För mig handlar det nog mest om att det känns som att dom lägger på en fasad och går ut och in mellan flera roller. Precis som att jag märker om tex en receptionist går in i en överdrivet glad spelande roll eller om hon bara är sig själv bakom disken.

Å andra sidan så känner jag inte att de är min business hur andra väljer att vara och leva sina liv. Om någon känner sig hotad av mig eller kvinnor så är det den personens issues, inte mina.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-19 19:53
åherregud jag orkar inte, detta är bara för flippin jävla dumt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Poet

2013-07-19 19:59
Kön gör inte människan.
Samhället har såna jävla krav på hur vi alla ska vara baserade på våra kön. Vissa är fucking feminina, vissa är maskulina, vissa ingetdera. Who the fuck cares, finn harmoni i dig själv och sluta sök efter fel i folk.

Så trött på detta tjat om hur människor ska vara och inte vara... det är 2013. Come on.
What I said, yo!

2013-07-19 20:01
Min reaktion när jag ser en kommentar ifrån misery_chick i mina startade trådar

2013-07-19 20:30
Misery_chick

Är du inte väldigt dömande och nedlåtande nu?

2013-07-19 20:36
HUR är det ens möjligt att du, efter att ha ha läst TS inlägg, påstå att Misery är personen i denna tråd som är dömande och nedlåtande?

2013-07-19 20:40
phatie skrev:
HUR är det ens möjligt att du, efter att ha ha läst TS inlägg, påstå att Misery är personen i denna tråd som är dömande och nedlåtande?

Eftersom personen som startade tråden verkar uppriktig med vad hon tänker och känner och vill föra en diskussion kring det, vilket jag tycker alla människor har rätt att göra utan att bli dömda för det.

Misery_chick fällde sin kommentar enbart för att visa på hur korkad trådstartaren måste vara, och då är man inte intresserad av att föra en diskussion och därmed enbart ute efter att döma ut henne för att hon är ärlig med vad hon tänker kring något.

2013-07-19 20:53
huruvida niobe är korkad eller ej tänker jag inte ge mig in i men hennes trådstart här är ju helt grotesk, det tycker jag verkligen.

also: vad är det som ska diskuteras, så niobe stör sig på vissa bögar, vad ska man göra med den informationen?

2013-07-19 21:25
jag kan ha hittat två eller kanske tre frakturer i tråden...*hämtar kirurgen*
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Battlerappare

2013-07-19 21:59
Ja älskar dig Niobe

2013-07-19 22:08
Det är väl jätte bra att Niobe känner att hon kan dela med sig utav detta ,precis som Bayo menar. Ifall man inte blir bemött med respekt eller seriösa frågor så slutar man dela med sig av sina tankar kring saker och ting.

Sen att jag och kanske en del med mig inte delar samma uppfattning är en annan sak.

Är det något du vill att vi diskuterar eller villa du bara lätta på hjärtat?

2013-07-19 22:37
Kammar håret och går vidare..
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Producent

2013-07-19 22:50
nä fyfan jag orkar inte ens. skrev ett långt inlägg men tog bort det.

vilken sunkigt nazzestinkande tråd
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2013-07-19 22:50
p.s. Just på facebook är det väldigt mycket status uppdateringar kring "hippiluder som inte rakar sig och skrattar högt på tunnelbanan" är det verkligen väldigt många statusuppdateringar om just detta ämne (skrivna av feminina bögar) ? eller har du sett En (1) ? d.s.

this made me lol my pääntz

-Mark Twain
Producent

2013-07-19 23:00
haha ja bra att du hann nypa fast den, för det ville jag ändå få sagt/fråga.

men annars känns det lönlöst och meningslöst att öht börja diskutera ett sånt här ämne
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Admin

2013-07-20 01:45
Dom är liksom inte nöjda med sig själv, sitt kön och sin roll i samhället?

Varför skulle de inte vara nöjda över att vara män? Du verkar tänka på transpersoner, som är personer "fångade" i en kropp av fel kön. Homosexuella män vill inte vara kvinnor.

Vad har ditt sista stycke att göra med homosexuella? Var nån av dem gay eller var bara nåt du antog?

Rent allmänt finns det idioter överallt men jag är ganska säker på att deras sexualitet inte är orsaken...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Producent

2013-07-20 12:47
Jag gillar dig Niobe
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-07-20 12:47
men annars känns det lönlöst och meningslöst att öht börja diskutera ett sånt här ämne

håller verkligen med.

det är ett ämne för en nattråd typ...

-Mark Twain
Producent

2013-07-20 12:54
Jag har varit med om att homosexuella män verkar ha någonting emot mig för att jag är heterosexuell. Om det är medvetet eller omedvetet vet jag inte. Eller det kanske blir så om man är ensam hetero, eller om man är hetero på en gaybar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-07-20 13:01
du måste missmatchat några färger...

-Mark Twain
Producent

2013-07-20 13:06
Trist, jag som är så klädintresserad

2013-07-20 13:08
well, du måste se det som väckarklocka när snea blickar kommer från hemmalaget ;)

-Mark Twain
Producent

2013-07-20 13:15
Fan sant, maybe i need a queer eye for a straight guy

2013-07-20 13:54
most defently! :p

-Mark Twain
Moderator

2013-07-20 13:54
En gick så långt att hon hävdade att ALLA feminina homosexuella killar hatar tjejer innerst inne vilket hon hade fått höra ifrån en homosexuell kille i förtroende.

Var han talesman för homosexuella, eller?
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Producent

2013-07-20 13:58
Min lillebror sa en gång en dum sak när han var liten; "Det finns inga sköna bögar men det är skönt att böga"

2013-07-20 14:04
Trixig-person3 F16

det MÅSTE ju nästan vara så det ligger till, annars hade det ju varit en helt ovettig grej att ens nämna...

2013-07-20 15:13
Äh det är bara vanligt ryggdunkande och har knappast något att gör med deras sexualitet. Samma skit med alla människor men i olika nyanser och vissa döljer det bättre än andra.

Moderator

2013-07-20 17:05
Trixig-person3 skrev:

Det var typ den enda kommentaren jag kände att jag orkade ge tråden och så snodde du den. Så jävla dålig stil :(
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-07-20 17:58
analys av hög nivå det här.
Poet

2013-07-20 19:09
Niobe, SofiaBayo - Kan ni inte diskutera nyanser av skit när ni ändå håller på?

Eller vänta, vi kan diskutera ämnet "horor som bitchar om bögar".

Nu kan både det manliga och kvinnliga könet känna sig kränkt.

Dumjävlar till fascister...
Jag har ätit pannkaka!
Poet

2013-07-20 19:10
Vad säger man? Hat föder hat, va?
Jag har ätit pannkaka!

2013-07-20 19:41
MilK

nejnej du missförstår, jag har fått förklarat att det är när man påpekar vilket korkat dravel ungefär precis hela trådstarten består av som man är "dömande och nedlåtande"...

baaah
Poet

2013-07-20 19:47
Haha just det! Ja du Misery_chick, jag är ledsen, men det verkar som att du är den största skitstöveln här. Jag menar, varför ska världen vara logisk för när den kan vara ologisk?
Jag har ätit pannkaka!

2013-07-20 20:02
Det kanske var jag som tolkade blickarna och tonen fel men jag har pratat med några tjejkompisar om det och många har upplevt samma sak.

hahaha va? tolkar jag dig helt fel nu eller menar du på fullaste allvar att du tror att det verkligen är så för att du hört det från EN tjej? du måste fan vara riktigt jävla dum i huvet niobe. och att du hatar alla människor med dålig självkänsla? eller det kanske bara är om dom har dålig självkänsla OCH är män som gillar andra män?

2013-07-20 20:05
Haha just det! Ja du Misery_chick, jag är ledsen, men det verkar som att du är den största skitstöveln här.

mhm brukar ju vara så, jag kan inte hjälpa det, it's a disease really...

Jag menar, varför ska världen vara logisk för när den kan vara ologisk?

ja precis, varför vara en vettig människa när man kan gå runt och störa sig på "vissa bögar" liksom, det är ju way enklare att helt utan vettig anledning göra sexuell läggning till en faktor här alls, varför krångla till det med att faktiskt tänka lite längre än "eventuellt bög"+ "störig"= "störig pga bög".
Producent

2013-07-20 20:15
Jag som trodde att kärlek som var bögarnas grej
Poet

2013-07-20 20:39
Haha! Nej då Misery, du är OK!

Precis, och speciellt de där jävla bögarna som är feminina, they're the worst!
Jag har ätit pannkaka!

2013-07-20 21:05
Milk

Kan ni inte diskutera nyanser av skit när ni ändå håller på?

Nej, men jag diskuterar gärna olika nyanser av dömande. Som flummithuve skrev ovan så kan man fortfarande visa respekt även om man inte håller med om en persons tankar. Det är lätt att se var alla andra gör fel, men svårare att se det hos sig själv. Jag tycker det är bättre att man låter människor få säga vad de tänker och sen för en mogen dialog kring dessa tankar, men sen ska jag väl egentligen inte förvänta mig vuxna diskussioner av whoaiter. Folk här har ju inte motbevisat sig förut. My bad.
Battlerappare

2013-07-20 21:18
Du är också bäst, skulle inte säga att jag älskar dig lika mycket som niobe men du är otroligt underhållande.

(Inlägget ändrat av Trixig-person3 2013-07-20 21:24:01)

2013-07-20 21:20
Ifall man inte blir bemött med respekt eller seriösa frågor så slutar man dela med sig av sina tankar kring saker och ting.

...jag vet ärligt talat inte om jag tycker det nödvändigtvis är en dålig sak.

Man kan inte säga vad fan som helst och vänta sig lugna respektfulla reaktioner, jag tycker det är helt i sin ordning.
Sitter man inne med åsikter och tankar av det slaget som i trådstarten här så kanske det är en bra sak att man "slutar dela med sig", iallafall om man lägger fram det som ett jäkla blogginlägg till ordspya snarare än början på en diskussion.
Poet

2013-07-20 21:22
Till [email protected]:

Olika nyanser av dömande? Din öppensinnighet måste ha nått en ny nivå.

Homofobi stavas det. Stöd eller förkasta det, valet torde vara rätt lätt. Och speciellt för dig, du som är så öppensinnad.

Men det kanske är som du säger, att det är lättare att hitta fel hos andra än sig själv. Kan du, well I dunno, kanske sättas in i det facket?
Jag har ätit pannkaka!
Poet

2013-07-20 21:23
Sitter man inne med åsikter och tankar av det slaget som i trådstarten här så kanske det är en bra sak att man "slutar dela med sig", iallafall om man lägger fram det som ett jäkla blogginlägg till ordspya snarare än början på en diskussion.

And this is the reason to why I think that Misery's OK.
Jag har ätit pannkaka!

2013-07-20 21:35
Man kan inte säga vad fan som helst och vänta sig lugna respektfulla reaktioner, jag tycker det är helt i sin ordning.

Skulle du hellre vilja att folk attackerade dig och kallade dig en massa saker eftersom du ibland uttrycker dig väldigt nedlåtande? Eller skulle du hellre vilja att människor uttryckte sig odömande mot dig och diskuterade med dig och faktiskt VISADE dig hur man är när man är odömande?

Jag kan dessutom berätta en historia. Jag vet inte om det var Martin Luther King eller Nelson Mandela. Men när nån av dom var väldigt små och satt i kyrkan, så uttrycker helt plötsligt han en nedlåtande tanke om raser ( jag minns inte exakt nu ). Vad som hade kunnat hända var att han hade kunnat bli totalt attackerad för detta. Men istället så vände sig prästen till honom och var totalt odömande och bara pratade med honom om vad han hade sagt. Enligt honom så var detta en av vändpunkterna i hans liv. Han hade inte blivit den han var om det inte var för den prästen.

Så nej. Även om du anser att det är i sin ordning att vara elak mot människor som du inte anser ha perfekta tankar ( vilket jag för övrigt inte tror att du själv har i heller hela tiden ) så tycker jag inte att det är i sin ordning. Men som sagt. Det är dumt att förvänta sig högre saker om folk här inne.

2013-07-20 21:47
Olika nyanser av dömande? Din öppensinnighet måste ha nått en ny nivå.

Jag syftar på att det blir dubbelmoral om man dömer människor som dömer. Same shit liksom. Om man tycker det är fel att döma, så dömer man inte. Punkt.

Men det kanske är som du säger, att det är lättare att hitta fel hos andra än sig själv. Kan du, well I dunno, kanske sättas in i det facket?

Jag skulle vara en hycklare om jag påstod att jag aldrig dömde. I'm human dammit :P Det enda jag vet, utifrån den här situationen, är att jag hellre vill att människor bemöter mig med kärlek när jag dömer. Attacker leder bara till försvar, vilket inte ger någon öppning för en person att se på något annorlunda.

2013-07-20 21:52
Skulle du hellre vilja att folk attackerade dig och kallade dig en massa saker eftersom du ibland uttrycker dig väldigt nedlåtande? Eller skulle du hellre vilja att människor uttryckte sig odömande mot dig och diskuterade med dig och faktiskt VISADE dig hur man är när man är odömande?

Vet du vad, jag är vuxen, och fullt kapabel att själv avgöra hur jag vill uttrycka mig, väljer jag att säga saker som folk tycker är helt efterblivna så är de fria att uttrycka det, det är totally cool.
Däremot att ta på sig någon överlägsen härskarroll och försöka visa mig det "rätta" sättet att vara som om jag vore ett barn som helt enkelt inte fattat och bara behöver dig att visa mig rätt väg är enligt mig ett jävligt risigt, nedlåtande beteende som jag självklart föredrar att slippa utsättas för.

Men det är ju lustigt att du tycker det är en bra ide samtidigt som du kallar andra nedlåtande.

Även om du anser att det är i sin ordning att vara elak mot människor som du inte anser ha perfekta tankar

...och jag kommer som vanligt inte bemöta dina halmgubbar då jag, som du mycket väl vet, anser att det är en sjukt oschysst diskussionsteknik.

2013-07-20 22:03
Vilken vidrig trådstart. Flashbackvibbar.

2013-07-20 22:04

Vet du vad, jag är vuxen, och fullt kapabel att själv avgöra hur jag vill uttrycka mig, väljer jag att säga saker som folk tycker är helt efterblivna så är de fria att uttrycka det, det är totally cool.
Däremot att ta på sig någon överlägsen härskarroll och försöka visa mig det "rätta" sättet att vara som om jag vore ett barn som helt enkelt inte fattat och bara behöver dig att visa mig rätt väg är enligt mig ett jävligt risigt, nedlåtande beteende som jag självklart föredrar att slippa utsättas för.

Varför utsätter du då alla andra för exakt samma sak? Den behandlingen du ger mot andra och anser dig tycka är okej, kanske någon annan också skulle vilja slippa? Du vill gärna vara elak och nedlåtande mot folk, men du tycker det är jobbigt när andra inte behandlar dig så som du vill.

...och jag kommer som vanligt inte bemöta dina halmgubbar då jag, som du mycket väl vet, anser att det är en sjukt oschysst diskussionsteknik.

Din tolkning. Min avsikt är inte att "härska", och det har jag sagt till dig flera gånger.

2013-07-20 22:40
Dum jävla tråd, dum trådskapare, så mycket vill jag diskutera detta inlägg och så mycket respekt vill jag ge.

2013-07-20 22:49
Jag väljer att bemöta era påhopp om min karaktär och min intelligens på ett respektfullt sätt så kan jag förklara mina tankar och funderingar och ange flera exempel som ni sedan kan välja att misstolka lite mer. Ok? Ok. Here we go.

You're all really bad cocksuckers!!! :P skämt å sido

Jag har en del homovänner som jag har diskuterat det här med. Det började med att jag påpekade att det känns som att det är fler bögar nu än det var förut. Jag undrade om det berodde på att fler hade kommit ut ur garderoben. Jag har en del karaoke/schlager kompisar som hänger på gayklubbar och alltid hade minst en bög i sitt gäng men att det kändes numera som att fler bögar hängde i grupper och framförallt unga killar. Och han berättade att från hans sida och många av de han umgicks med så var det vanligt förut att de hängde med tjejer. Tjejer accepterade deras läggning bättre men att han alltid kände sig lite utanför. Mer som en accessoar i gänget. Han kunde liksom inte riktigt slappna av och snacka om sex för att han kände att det fanns en underliggande avsky som inte visades. Typ "var bög och underhållande, men inte för bögig och äcklig och snacka om backlash analsex" Han var en av tjejerna men ändå inte. Han berättade också att många i hans gäng och även han hade under en period inte vetat hur de skulle bete sig som bög. Han gillade kläder och Top Model och Beyoncé men kunde också ha "manliga" intressen som han kände inte skulle passa in med vad andra förväntade sig av honom och framför allt tjejer. En vän till honom hade sånna problem med sin identitet att han vid ett tillfälle flyttade till London, började käka efedrin och pumpa på gym. Blev skit biffig och insisterade på att kallas Rob (han heter Robert). Ett halvår senare hade han gått ner 20 kilo muskler som han hade byggt upp, opererat näsan och var super feminin, mer än innan. Ett halvår efter det flyttade han hem till Sverige igen och skulle göra en könsoperation. Numera skulle alla kalla honom Sophia. I sverige måste du gå i terapi, ta piller och hormoner i några år innan du får operationen beviljad. Det orkade inte han med utan krävde av morsan att hon skulle betala det inom 4 månader. Hon tog lån och skuldsatte sig för hans skull. Under den här perioden så skiftade han väldigt mycket. Ena sekunden älskade han kvinnor och i nästa hatade han alla kvinnor. Jag tänkte inte så mycket på det då för att han är lite smått galen. Men jag märkte att flera i hans gäng anammade en smått nedlåtande ton mot tjejer.

På arbetsplatser och i samhället så är det vanligt att sparka neråt. Är du missnöjd med något så väljer du att hata och spy galla på den samhällsgrupp som är under dig i stegen och inte på maktinnehavarna som skulle kunna ändra på strukturen och just där har jag märkt att bögar och just feminina bögar gärna och ofta klankar ner på det kvinnliga könet. Det har inte bara varit en på facebook. Det har varit flera och inte bara online, där man vet att folk oftast är lite tuffare och hårdare just för att det är bakom en skärm. Ingen kommer knacka på din dörr när du skriver något nedlåtande. Och på facebook så diskuterar du inte. Du likar eller skiter i det.

Men på senare tiden så har jag märkt mer och mer utav det. Kanske är det för att vissa anser sig vara en av tjejerna och då kan de kanske snacka skit om tjejer och dra alla över en kam/kant (whatever). Kanske är det för att de å ena sidan får en väldigt könspräglad uppväxt precis som tjejer får redan på dagis nivå som inte passar in i deras roll som homosexuell i samhället??

Att du som är manlig, vit och tillhör en övre medelklass har vissa privilegier i samhället. Men om du väljer att vara den du är och den du är råkar vara en homosexuell kille som har ett beteende som inte passar in i det könet du har och det som samhället anser är acceptabelt, hur hanterar man något sånt? Är du inte tillräckligt säker i dig själv som person att du då kan skita i vad andra tycker om dig eller kan det vara lite lockande att ena sekunden spela en viss roll för eget avancemang, exempelvis på jobbet eller inför andra människor? Typ, det är mer ok att klanka ner på fjortis brudar som gråter över Justin Bieber och mordhotar folk på Twitter.

Sen är ni inte liberala och öppna människor för att ni pratar nedlåtande och elakt om folk som inte är lika liberala och öppna som ni är. Eller har funderingar och frågor som inte alls stämmer in med era. Ni är lika smutsiga som alla alla andra. Frågan är bara om ni vill inse det och försöka tvätta bort smutsen och se saker ur andras perspektiv och kanske få en annan nyans av era så kallade perfekta åsikter eller fortsätta hata.
Som någon mjölkgubbe skrev ovan. Hat föder hat.