I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa läggs ner - dela med er av era minnen!

Övrigt - Blandat

2013-10-25 10:44

Whoa läggs ner - dela med er av era minnen!

Min bästa tid här var före Frida Appelgren blev stor. Jag lärde känna henne här och tillsammans med Mange, Ante och Mats så tillbringade vi ändlösa kvällar med att snacka skit på msn, skicka över låtar som vi gjorde, collaba och lägga upp på whoa för att sitta och skratta åt alla negativa kommentarer vi fick.

Good times, good times.

Kärlek!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2013-10-25 11:18
Bra minnen

MSNBNC 2004

Turkish_Raki tror jag sett henne naken men är inte säker, finns mycket att säga om den människan.

Snubben med den bästa fyllehistorien ever, kommer dock aldrig ihåg nick eller helheten. Men den var makalös och slutade med en GB gubbe.

När jag fick någon idiot att bryta ihop i konsol & PC-spel, han verkade jätteledsen :D
När jag fick någon annan idiot att vilja mötas upp så han kunde spöa mig pga något efterblivet i konsol.

King_phil´s era i konsol, grupp mobbningen
Marvingaye´s era i konsol, han var tung.

När Sober och Mickelito var fräscha och släppte låtar i audio

När Fronda kallade mig för en fucking tönt

När jag började prata med Braz (Hon är bästaste, riktig homegirl)

Alla gånger man la upp skitdåliga låtar i audioforumet och började tjafsa bara för att man kunde.

Mickmästaren vs Michael "beefen"

När Audioforumet fortfarande var bra, då man klassade Beväpnad tjockis som usel. Men se var han ligger idag och jämnför det med audioforumet.

Alla gånger man blivit bannad för random skit.

Som jag sa till Braz, jag tar med mig henne under armen så lämnar vi det här sjunkande skeppet! 2 är inte ensam och jag har tillräckligt med skit i huvudet för att kunna hålla blandat forumets kvalite dom senaste 3 åren.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-25 11:20
peaches som inte kunde vara rasist eftersom hennes sambo james var från uganda.
åh, <3 peaches
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Poet

2013-10-25 11:31
Nattråden. Ligg. Whoaträffar. Kompisar. Baskethäng. Öl. Dagens punchline från förr.
Beundrar alla oldies som försökt hålla whoa vid liv genom att försöka hålla sig aktiva. Jag försökte.

Det är som en kär vän som lämnar en, en som man lärde känna som hade gemensamma intressen men som man växt ifrån så man går skilda vägar. Whoa var som en überball familj. Och som literally gav mig en familj pga annan whoait.
Hatten av till skaparna och deras engagemang och att sidan faktiskt hållt sig äkta i alla dessa år. Classic. Jag är och förblir en whoa-supporter.

RIP whoa.
What I said, yo!
Poet

2013-10-25 11:34
Peaches. Jag minns inte vad hon var eller vad hon gjorde, men jag minns att hon var "grejen" under den tid jag hängde här. TROR att hennes grej var "att vara korkad".

Och Shoolen!

Och #alice!

Och Purple Orphans skiva och även som släpptes här som än idag är så jääävla bra.

Och dom där månaderna när mesen Fronda spöade upp tuffingen TR totalt i disslåt efter disslåt, till alla häftiga gangsterrapfans stora förfäran.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Poet

2013-10-25 11:36
Turkish_Raki, vem var det, vad var hennes grej?! Minns nu att hon också var en "grej" när jag hängde här. Vilka pusselbitar som rasar ner i ens minne av att läsa här!!!!!!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2013-10-25 11:40
raki ljög. hon skulle gifta sug med en katolsk präst, hon vägde "90kg rena muskler" och la sen upp bilder där det tydligt syntes att hon var en liten knubbis, hon skulle flytta till usa och bli militär, hon samlade på kompisar med olika etniciteter samtidigt som hon gick med nassarna i salem och lyssnade på vit makt-musik.

sist jag hörde nåt om henne skulle hon flytta utomlands och bli kamelförare.
Moderator

2013-10-25 11:40
Nattrådarna var guld förut och genom dem jag lärde känna mina bästa vänner. Jag träffade min första kärlek här (älskar dig gnaget <3) och min andra. Har haft långa bra år här och hundratals minnen. Återkommer när jag gråtrunkat klart:(
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2013-10-25 11:44
peaches var rasist, trodde att alla invandrarkillar i alla förorter ville våldta henne, bräkte ur sig sina fördomar i typ alla trådar men tyckte som sagt inte hon var rasist pga sin sambo, "james från uganda.
hon tyckte psykiskt sjuka som mördat borde avrättas, tyckte det var hemskt med tjejer som föll för mediabilden av hur en kvinna skulle se ut samtidigt som hon själv såg ut som en blonderad hårdsminkad plastbarbie.

höjdpunkten med henne för mig var hennes förklaring till varför jag som också bodde i ett invandrartätt område inte fick utstå samma dagliga trakasserier som hon, jag var helt enkelt inte snygg, så våldtäktsinvandrarna ville inte ha mig.

åh, hon var för jäkla kul.

2013-10-25 11:45
åh nattrådarna, jag har verkligen aldrig sett charmen i dem.
Manager

2013-10-25 11:47
Jag minns bara alla gånger det brunnit i mitt huvud över all idioti folk skriver.

Och alla tjejer från whoa som jag legat med. Ni är bäst ;*
Redline!
Poet

2013-10-25 11:50
Skulle möta Raki för några år sen på Salem marschen, det sket sig dock när hon ville gå i skinnbulornas tåg :D

När man började snacka med Dieallot och det visade sig att han tillhört MSNBNC utan att man tänkt på det, sen möta snubben var tungt. En bra vän som jag lätt skulle hänga med 24/7 365. Tack vare Whoa så har jag en snubbe som gav mig sjuka minnen över dom 3 åren då vi pratade dagligen och spelade tvspel ihop :)

Men mest känslan av att nånting var förvirrande eller liknande och att man då, bara för att kunde skapa en tråd på Whoa och se hur den slutade

Min Gorby tråd är ett prima exempel på en sån stund

Whoa var fint när man kunde diskutera skit mest bara för att diskutera skit, innan folk bad en googla allt möjligt.

Men nån gång växer man väl upp och blir bittrare än vad man trodde man skulle bli
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-25 11:52
Att jag alltid trorr att Lepra var en lesbisk tjej fram tills jag förstod att det var en snubbe för några månader sen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2013-10-25 11:53
Åh, whoanovellen! Och indiska-whoa-klipp var också favvisar enligt mig.
Minns att jag sammanställde whoanovellen på slutet och la upp. Var otroligt skoj det där.
What I said, yo!
Manager

2013-10-25 11:53
För övrigt, vem är Frida Appelgren och på vilket sätt är hon stor?
Redline!

2013-10-25 11:56
octagon

Hon släppte den på whoa och sen det blev en sommarhit som spelades i typ alla stora radio.

2013-10-25 11:59
hahaha, ja dooonka maj gyyyl å bleoåå
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Manager

2013-10-25 12:00
Ah, den Frida.
Redline!

2013-10-25 12:00
jag vill passa på att sammanfatta bildtrådarna i ett litet kollage (förlåt men anka jag bara måste)

2013-10-25 12:07
whoanovellen? vafan är whoanovellen?

2013-10-25 12:09
LELELELELLELELELELE
Poet

2013-10-25 12:15
mis: var en sån "skriv en mening eller två"-historia som byggdes på av massvis av whoaiter, som sen blev en sjuk jävla novell hahaha, rolig var den.
What I said, yo!

2013-10-25 12:19
ok det missade jag nog helt.

also: på tal om raki så snubblade jag just över den här:

Manager

2013-10-25 12:30
Hur kan man snubbla över något man aktivt letar efter? <--- Sån dryghet kommer jag sakna.
Redline!

2013-10-25 12:33
oc

nej jag letade efter en annan grej i en stor hög gamla bilder och div. skit, FAKTISKT. (gubbjävel)
Manager

2013-10-25 12:47
Haha, har du screenshots från whoa på din dator? (fjortis)
Redline!
Redaktionen

2013-10-25 13:05
namaste

2013-10-25 13:09
hah ja det ser inte bättre ut...
Redaktionen

2013-10-25 13:09
o alla ni som undrar vad EBSNOK stod för:

Emil
Brikha
Sitter
Ner
Och
Kissar
namaste

2013-10-25 13:10
jag vågar gissa att typ ingen undrade det, hahaha

2013-10-25 13:23
jag vågar gissa att typ ingen undrade det, hahaha

+1

men nu undrar jag (och måste veta) vad det va för nåt...varför det behövdes en genialisk förkortning
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-10-25 13:42
Nästan 11 år här på Whoa. Verkligen en epok som går i graven. Riktigt tråkigt!

Groupie

2013-10-25 13:49
Jag kanske är lite efter whoas gyllende era som ni kallar det. Men vafan visste inte att man kunde få ligg här fan också att jag missade det. haha!

2013-10-25 14:10
I snart tio år har whoa varit en lugn och trygg oas för mig. Fylld av uppmärksamhetstörstande, irrationella, bråkiga och suspekta karaktärer har sidan alltid bjudit på skratt och förundran.

Bästa minne? På den tiden jag lattjade under nicket phlegm fick jag ta emot enorma mängder skit för mina bajsnödiga trådar i blandat-delen och kommer ihåg att det fanns en fyra, fem användare som alltid stod redo att lustmörda mig med vassa formuleringar, dräpande kommentarer och elaka tillrop. Trots att jag aldrig förstod ilskan, var det ändå alltid skrivet med en smula kärlek på nått vänster (det var så jag tolkade det i alla fall) och därmed bara gulligt.

Annars kommer jag ihåg alexxxa's (eller var det alexxela?) fantastiska penna. Sjukt slipade inlägg, smarta iaktagelser och en allmänt mäktig användare helt enkelt. Dagen han blev min internetvän är något av en höjdpunkt, tillsammans med tillfället då Mabande tillslut bannade mig på grund av för hög aktivitet i forumen (ja, på den tiden var det möjligt =) )

Tack för allt whoa! Har varit en fin tid, minst sagt.
Finns tips på riktigt FETA DOKUMENTÄRER här:

http://addoepc.se

2013-10-25 14:13
åhfyfan alexxxela, hade glömt honom, största aset under alla mina år på whoa.

2013-10-25 14:16
Misery_chick

Berätta mer! Kommer inte alls ihåg honom som en elak användare, men minnet är väl selektivt och tillrättaläggande som vanligt.

2013-10-25 14:33
nä det hände i samband med en situation jag inte har lust att dra upp, när det hände var jag anonym via ett "göra tråd om en jobbig grej under hemligt namn"-konto.

han var bara sjukt elak mot mig på ett så äckligt sätt ingen annan ens varit i närheten av här.

jag har aldrig hört något annat än att alla andra tycker att han var en toppenlirare dock, så det handlar nog inte om selektivt minne från din sida.
Battlerappare

2013-10-25 14:38
Åh alla damer som föll för min oemotståndliga charm under åren och några är jag fortfarande mycket goda vänner med!
Fina fina whoa, finns mycket man kommer sakna.

Bra summering av bildtråden btw misery

2013-10-25 14:47
Misery_chick

Åh, sjukt trist att höra, men kanske ändå inte speciellt förvånande nu när jag tänker efter. Listan över antalet "idoler" som i efterhand visat sig vara kompletta rövhål blir bara längre och längre. R. Kelly, Woody Allen, Roman Polanski, Michael Rickards och nu alexxela. Fisken också!

2013-10-25 16:08
Misery_chick

Ankan och DuckDown våldtog den tråden.
pistol
Producent

2013-10-25 16:09
Haha, Phlegm! Där är du! :P

Fy fan så mycket skitnödiga ordbajsande trådar du förgyllde oss med back in the days och fy fan vad folk antingen störde livet av sig eller hyllade det, haha..
Producent

2013-10-25 16:10
CupCakeRaid skrev:
Misery_chick

Ankan och DuckDown våldtog den tråden.

Am I the only one seeing the pattern here? :B

2013-10-25 16:11
Lägga ner whoa?? What!! jag är inte redo än :'(
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2013-10-25 16:14
Alla tävlingar och beefs i audioforumet. Framför allt de Kaggen var inblandad i. Alla ändlösa nätter med keystylecyphers. Lyricsiterna man aldrig fick höra rappa, Kammel, Djureri, Stukad...

När Björn Ranelid kallade mig för bajtare

Konstigt, jeppehehe, brb2009

2013-10-25 16:14
Aww, jag funderade bara häromdagen på om jag inte skulle kolla om whoa lever, och så går det och dör... Förlåt
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Moderator

2013-10-25 16:47
a.d.d.o.e.p.c. skrev:
I snart tio år har whoa varit en lugn och trygg oas för mig. Fylld av uppmärksamhetstörstande, irrationella, bråkiga och suspekta karaktärer har sidan alltid bjudit på skratt och förundran.

Bästa minne? På den tiden jag lattjade under nicket phlegm fick jag ta emot enorma mängder skit för mina bajsnödiga trådar i blandat-delen och kommer ihåg att det fanns en fyra, fem användare som alltid stod redo att lustmörda mig med vassa formuleringar, dräpande kommentarer och elaka tillrop. Trots att jag aldrig förstod ilskan, var det ändå alltid skrivet med en smula kärlek på nått vänster (det var så jag tolkade det i alla fall) och därmed bara gulligt.

Annars kommer jag ihåg alexxxa's (eller var det alexxela?) fantastiska penna. Sjukt slipade inlägg, smarta iaktagelser och en allmänt mäktig användare helt enkelt. Dagen han blev min internetvän är något av en höjdpunkt, tillsammans med tillfället då Mabande tillslut bannade mig på grund av för hög aktivitet i forumen (ja, på den tiden var det möjligt =) )

Tack för allt whoa! Har varit en fin tid, minst sagt.

Whaaat är du phlegm? Jag älskade fan dina trådar! Minns jag rätt brukade jag även försvara din rätt att skriva en massa onödigt skit också, det kan dock ha varit i mitt huvud.

Själv minns jag med värme de kalla whoaträffarna i slutet på sommaren/början på hösten/vintern i Stockholm 2006. Jag hade precis flyttat till Stockholm, kände inte en käft och helt plötsligt hade jag en massa vänner.

Och ligg då. Jag har väl inte legat asmycket tack vare whoa men några har det ändå blivit genom åren.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-10-25 16:55
Machete

Ja, det var synnerligen en märklig och omvälvande tid! Till en början blev jag förnärmad och försökte med både näbbar och klor att få de andra användarna att faktiskt diskutera trådinnehållet, men efter ett tag märkte jag att det var lönlöst och insåg att tangetbordsgnabbandet med de upprörda mobbarna var den egentliga poängen. Att (falskt?) ödmjukt ta emot kärlek av de som vibbade med mina trådar stack givetvis i översittarnas ögon =)

2013-10-25 16:58
KaptenKrok P28

I egen hög person! Och oavsett om du explicit uttalade ditt stöd eller inte, så tackar jag för supporten. Var alltid fint med en klapp på axeln efter att fått en par verbala hinkar bajs kastat i ansiktet..

2013-10-25 16:58
Många nattrådar som man tävlade om att starta. Sen när ens egna nattråd blev IT så kände man sig rätt häftig.

Sen minns jag en tråd där asexuell-hundvalp blev kallad för asexuell hudval.

Många minnen iallafall
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2013-10-25 17:25
nattrådarna när det var typ 800+ inlägg varje natt. fyfan vad kul man hade i dessa trådar.

kommer ihåg så jävla mycket att det inte går o få fram något.

jag hoppas att något nytt forum kommer skapas och att många av användarna här kommer ha en reunion :)

tack för en as fet internet-familj alla.
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen

2013-10-25 17:48
misery: hahaha ååh! massa gamla bilder som jag hade glömt bort :D så kul! tack :D