I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa läggs ner - dela med er av era minnen!

Övrigt - Blandat

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2013-12-03 09:23
ja, jag vet...men nåt hände med huvet i natt :(
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-12-03 10:05
Åh, mitt älskade whoa <3
Promotor

2013-12-03 12:21
Sorgligt! kommer sakna det som fan!

2013-12-04 15:42
jag minns kranedapain som härjade för fullt i forumen och trollade sönder.
minns även att många blev bannade för att dom blev utpekade för att vara "kranedapain". riktigt roligt.
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen

2013-12-04 20:21
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Moderator

2013-12-04 22:07
HAHAH älskar att länken hos Länk-fén inte funkar!
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Moderator

2013-12-04 22:15
Also, http://www.whoa.nu/forum/whoa-community/allmant-om-whoa/732301/1.aspx in och länka lite info nu så alla kontakter inte rinner ut i sanden! Påminner dock om att denna tråd kommer ligga kvar efter Whoa's stängning så tänk er för innan ni postar om ni vill ha eran mejl/facebook/skype osv ute på nätet, eller om ni kanske istället drar iväg ett PM till varandra.

2013-12-05 22:00
Oj, WHOA!

Alla mina gamla användare som Pirog snokade upp och bannade. Reggade denna -03 och har lyckats slippa span ever since! Graffitiforumet och allt jidder där för tio år sen, haha. Var inte direkt aktiv i övriga forum, men brukade titta in och läsa lite i Blandat, Politik och Vardagsfilosofi.

Faktum är att det här inlägget blir mitt första på väldigt många år. Ett tillfälle så gott som något.

Tack för allt Whoa, häller en klunk öl på marken för Dig!

Peace!
undertiden
Toastare

2013-12-26 13:14
Bävern, tråkigt.. men det är du nog inte länge till! Var du på K25 för några veckor sen och åt sushi med en tjej? Jag skulle beställa och då var det nån som jag tyckte jag kände igen som jag sen kom på kanske var du.

Niobe, jag har alltid varit snygg ...och elak ;(
Jag skyller allt på Emma!

2013-12-26 13:40

...och elak ;(

...och feg.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-12-28 12:28
EPF F4
jasså spanar du in mitt hår utan å hälsa :( hur skall de då bli en whoa romans :P

Misery_chick

haha Carmen kanske gör debut på ågon halloween fest :P

...................................

jag kommer sakna att jag aldrig tog chansen på alla dessa vackra tjejer jag fick chansen å charmera med min väl utvalda ord
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2013-12-30 15:01
Bara någon dag kvar nu... Ta hand om er alla och tack för dessa ljuva år! <3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-12-30 16:24
Lägg ned att lägga ned och fortsätt fortsätta!
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Poet

2013-12-30 17:24
Vänta, vänta? NÄR exakt läggs Whoa ner?
At the gates of Eternity...

2013-12-30 18:18
det enda minne jag har, var att jag delade med mig av min hemsida,
som var helt ritad i paint, med bla en siodscroller som inte gick att scrolla med (den var ritad).
nån verkade bli ruggigt avis, och kalla min sida för fejk, och hur jag
förstörde för folk som verkligen gjorde sådant.
ungefär som om jag tagit på mig en stil för att verka cool eller nå.
Battlerappare

2013-12-30 18:59
Du borde få pris för att göra hemsidor i paint.

2013-12-30 19:35
tackar.
såhär såg den ut

2013-12-30 20:06
Oh noo!

Jag sitter i chock, trodde aldrig att whoa skulle gå i graven. :(
/Saian <br> Hon springer som vinden <br>
Battlerappare

2013-12-31 02:38
Underbart

2013-12-31 19:38
är idag sista dagen?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-12-31 21:42
När exakt kommer detta ske?

Med största sannolikhet nån gång 1-10 Januari 2014.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Skivsamlare

2014-01-01 08:55
Minns back in the days 02-03 när det fortfarande var tillåtet med stads-trådar i graffiti forumet. Mycket kul läsning för en ung parvel som satte sig på hojen direkt för att åka o plåta till dampgraff sidan efter att någon skrivit att det var en ny målning på norra kyrkogården etc.

Köp och sälj forumet där man krängde iväg många splitternya north face och haglöfs jackor för att kunna lansera all färg som skulle inköpas..

Och alla tips på feta spelningar man fått nys om tack vare whoa!

Tack whoa och sov gott!

2014-01-01 14:34
Ja whoa, här har man hängt i många år. Har varit medlem sen runt 2001-2002 och varit inne nästan varje dag sen dess.

Dock har jag (och många andra?) slutat logga in eftersom whoa fixade så man kunde läsa i trådar utan att logga in. Det har gjort så jag inte kommenterat i trådar jag förmodligen skulle kommenterat i om jag varit inloggad.

Tråkigt att det lägger ner, whoa har varit ändå varit en stor del av min ungdom. Jag lyssnade nästan enbart på musik från Audioforumet när jag var 14-16. Beefen mellan Fleppo2 och Paraplu, var stört underhållande. Alla whoamästerskap var sjukt kul o lyssna på. En del audioforumsrappare har det ju gått rätt bra för, nu är dom typ kända :)

Jag skrev många deppiga texter under namnet gränsland i lyricism. Älskade förövrigt lyricism när det var levande och typ Kammel o Djureri härjade. Nattkrig skrev många astunga grejer. Sen en massa andra jag har glömt namnet på.

2014-01-01 19:16
En annan kul sak är att jag länge trodde det var en person här på whoa som kallade sig Borttagen.... Såg denne person skriva i många trådar

DJ

2014-01-01 20:52
Det känns sorgligt att Whoa läggs ner, även om jag inte varit inloggad här ofta de senaste åren. Nedläggningen är väl naturlig.

Igår kom minnet till mig av nyårsafton för 10 år sedan, dvs 2003. Det var sista året som jag bodde hemma hos mina föräldrar och av olika anledningar hade jag ingen att fira nyår med. Jag valde därför att inte fira och tillbringade istället kvällen och natten framför datorn och inloggad på Whoa. Det var inget unikt för denna nyårskväll, för inloggad på Whoa var jag ju nästan konstant på den tiden. Moderator, admin och moderator igen. Många timmar har det blivit under åren. På senare år allt mer sporadiskt dock.

RIP Whoa

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2014-01-01 23:02
Hej då whoa.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.
Moderator

2014-01-02 00:38
http://www.whoa.nu/forum/whoa-community/allmant-om-whoa/732301/1.aspx

Påminner ytterligare en gång om den tråden. Men som sagt: tänk efter om ni vill ha er mail/facebook/skype/whatever uppe på nätet tills whoa försvinner helt.

2014-01-02 09:27
På tiden att nätmobbningens största forum stängs ner. Talar för mer än en person när jag säger detta. Många mer.
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Poet

2014-01-02 12:01
Men helvetes vilket jävla gnäll det är att Whoa skulle vara ett mobbar-forum. Är ni helt nykomna till internet eller? HELA internet är mobbarnas fristad. När vissa individer tror att de är skyddade bakom en skärm så skrivs det vad som helst. Så har det alltid varit. Bara ta en titt på random Youtube-video så ska ni se hur "mobbnings-fritt" det är.

Sen har vi den andra kategorin av "offer" som vräker ur sig kränkande, förolämpande och rent sagt vidriga kommentar och när de får svar på tal så anser de att är offer för någon sorts mobbningskampanj. Uh, nej. Säger man dumma saker, så får man dum respons. Svårare än så är det inte. Detta är ett diskussionforum. Visst ska det hållas god ton. Men när en användare vräker ur sig vidrigheter, så har hen ingen rätt längre att börja snacka om "mobbning". Tvärtom, då får man det man förtjänar.

Väntar nu på att någon ska börja böla om att min kommentar är en "mobbar-kommentar" *suck*
Battlerappare

2014-01-02 12:19
Haha skeva människor "nätmobbingens största forum"

2014-01-02 15:00
Säger bara att det finns en anledning till varför whoa tvingas stänga ner.
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Moderator

2014-01-02 15:10
markulinen skrev:
Säger bara att det finns en anledning till varför whoa tvingas stänga ner.

Om du läser VARFÖR whoa stängs ner så ser du att det finns anledning och att det inte är den.

Also, bra sagt BC99!
Manager

2014-01-02 15:10
Tvingar?
Redline!

2014-01-02 15:39
Adios whoa. Du har varit en grym kompis under många år, en av de bästa under perioden 2002-2006 ungefär men även om vi har glidit isär en aning de senaste åren så är det oftast som vanligt när vi väl träffas. Kanske lite färre samtalsämnen och inte lika höga toppar men när jag vill diskutera musik och få upp ögonen för nya artister/låtar så är du min go to guy.

Förr kanske vi skrattade mer, gjorde ändlöst många meningslösa listor, vi gjorde tom musik ihop (förmodligen bra att det fick ett stopp), skrev texter, spelade spel, hade nattsamtal, köpte och sålde saker (utan dig hade jag inte haft tre fantastiska tavlor på Biggie, Big L & Lauryn Hill samt ett antal skivor hade förblivit oupptäckta), du lärde mig om graffiti, om fotboll, om konspirationsteorier, om religion, om när mina husgudar skulle spela och var och du lärde mig om nätbaserad gemenskap. Tack för det.

Ett stort tack riktas till Stuck och Howser som introducerade mig till min vän whoa. Därtill vill jag tacka folket här med några specialla utnämningar: mfs, ÄgerDig, TekOne, Alexxxela, Bounty, SSII, BC99, Pryian, Fumez, Mabande, Fimp, Fried-Chicken, claaa7, Karma, vem det nu var som tipsade mig om Finsta Bundy, DerHundt och alla andra som gett mig tips, snackat skit med eller bara gjort whoa lite bättre.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR
Poet

2014-01-02 17:35
Bagheera: Tack själv, mannen! :)

Markulinen: En endaste anledning till att Whoa måste läggas ner? Om vi bara hade vetat för 10 år sedan... Berätta gärna mer eftersom du och många mer (dina ord, inte mina) verkar vara bittra av någon okänd anledning. Vad är det du upplevt som mobbning? Släppte du en låt i audioforumet som blev sågad längs fotknölarna? Skrev du en "Jag fyller år idag :)"-tråd här i blandat och ingen ville gratta dig? Trodde du på riktigt att världens skulle gå under 2012 och skrev en orolig tråd om det? Eller brukade du särskriva mycket och blev "mobbad" för det?

Missförstå mig inte, jag har varit låååååångt ifrån en duvunge här på Whoa (och jag har fått min beskärda kritik för det också, trust me) så jag försöker inte peka på någon "överkänslighet" hos dig eller försöker ge mig själv tolkningsföreträde. Beroende på vem du frågar här på Whoa (och riktiga livet) så har jag varit en mobbare eller den blivit mobbad. Allt handlar om perspektiv. Men att beskriva Whoa som "nätmobbarningens största forum" (dina ord, inte mina) är inget annat än en vanföreställning. Ni som hittills bölat "mobbing" här på Whoa, varför är ni kvar för? Det här är ingen skola, det är ingen som tvingar er hit. Det är ingen arbetsplats man måste vara kvar på för att kunna betala hyran. Vad gör ni på en plats som ni själva anser behandla er dåligt?

Varje gång det "bölas" mobbing så har jag märkt att det handlar oftast om...

1. Något korkat som sagts som man senare inte kan bemöta/svara på och sedan upplever att man är "mobbad" utav alla.

2. Säger något förolämpande och sen tror att man någonstans inte förtjänar den kritiken som medföljer och därmed känner sig mobbad.

3. Man är en skitfattig "artist" som aldrig får den respons den tror att man ska få. Och varje nytt släpp på Whoa resulterar bara i mer "mobbing".

Så jag frågar just dig, eftersom du tog initativet att tala för mer än bara en person (dina ord, inte mina), då du kanske genuint har blivit mobbad här på Whoa? Vad vet jag? Berätta gärna varför just Whoa förtjänar den epitet du givit det, då du uppenbarligen inte verkar bekant med sidor som tex Flashback, kommentarsfältet på Youtube, kommentarsfältet på random nättidning eller ens Facebook?

I'm all ears...
Battlerappare

2014-01-02 23:48
markulinen är Bayo

2014-01-03 00:14
Att få höra Uncle Sam rimma lite i Slotten, det var en fint minne det! Och alla fina jag har träffat via Whoa som jag också kan fortsätta skapa minnen med. Men främst av allt, kommer jag minnas alla Eminemtrådar och min övergång från Stan till en sk. "Hater". Och rävtråden, fan vad den är rolig :D

Tack Whoa! Kommer sakna dig som fan. Tänker gå och gråta lite blod nu.
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Poet

2014-01-03 11:01
Blev ingen tråd om Walking Dead season 4 heller :( Antar att det inte lönt i och med att halva säsongen redan gått och andra halvan kommer gå när Whoa redan är borta.