Dina erfarenheter av Whoas Köp & Sälj?

Övrigt - Köp & Sälj

Producent

2005-01-02 02:37

Dina erfarenheter av Whoas Köp & Sälj?

ja det kan ju vara lite kul och bra att få veta vilka köpare/säljare som är rekommenderade att göra affärer med.

vilka som lurar folk.

så vem har du köpt av/sålt till och hur gick den affären?
blev det bra för båda, vad var bra, vad var dåligt?
och vad var det som såldes/köptes och för hur mkt pengar?

jag har gjort en affär här på whoa.

det var med sonique, gällandes ett par levis twisted för 550kr.

jag hade inte riktigt pengar då, skulle få om 2-3 veckor.

så sonique var grymt schysst och höll kvar dom tills jag fick pengar.
först skulle vi köra postförskott eftersom jag inte vill sätta in pengar först å få varan sen.. men då hade hon inget postgiro så hon skickade varan och skrev senare i ett meddelande att varan var skickad och att jag skulle sätta in pengar på hennes konto så fort jag fått byxorna.

fick hem byxorna i brevlådan redan dagen efter dom skickades, testade dom och direkt efteråt satte jag in pengarna på hennes konto via internet.

så det var en riktigt lyckad affär!

så jag rekommenderar att handla med sonique, man får varan snabbt och det är som det ska med varan.. byxorna var i perfekt nyskick!

eran tur att berätta om era erfarenheter!

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
sålt en telefon till NollFem4 och det gick utmärkt förutom att jag blev lite för billig pga att jag ville ha snabba pengar :D

men NollFem4 ;) DU ÄR EN GODKÄND KÖPARE! :D
så kloka ord så man sätter sig ned,
tar ett andetag och lyssnar på fortsättningen
Producent

2005-01-02 02:41
och eftersom detta är mer som en info-tråd för att veta vilka som är pålitliga så bör tråden vara i köp & sälj, eftersom det är här man köper och säljer.

ifall nån skulle få för sig att tråden passar bättre i ett annat forum.
Nine.D
Multifaceted Creativity
är det här ett subtilt raggningsförsök på sonique ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
cliche P19 blev lite avis på dina twisted nu..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har sålt ett par snowboard brillor till Hörstedt, gick bra, snabb betalning.
Köpt skivor av massa olika och alla köp har gått bra. har både fått saker skickat och bestämmt möte. Bara positiva affärer!
http://www.iamthereasonwhy.com/
Kan väl rekommendera nåra av de som regelbundet säljer grejer här, typ mrsalesman, något-kul, backs och lifeforms.

Snabba afffärer, varan innan betalning (kanske är för att jag som admin är pålitlig, vet inte), gratis frakt för det mesta osv osv. Minns även att något-kul skickade en dvdbox + en till film igen efter att posten strulat å skiten försvunnit, sånt uppskattas alltid.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se
Producent

2005-01-02 02:55
hasseone: vilka köpte du med?

lifeforms: nä, ville bara veta vilka man kan köpa av i framtiden som är helt ärliga.. :)

regret: dom är skiiitgrymma :D

scouser: ingen aning, inte sett bild

Nine.D
Multifaceted Creativity
jag har sålt mycket grejer här. har alltid skickat prylarna först och köparen sätter över pengar när de fått post. aldrig haft några problem. iochförsig så säljer jag bara till folk som verkar seriösa.
Jag har funderat på en sån här tråd också, den borde bli sticky i köp & sälj så man kan kolla upp folk om man är tveksam.

Jag köpte ett par Mecca twisted och en tröja av mytomanapa och det funkade perfekt.
"Promoe var fett bra, han med skägget var bäst!" <br>
jag har köpt o sålt en hel del här, det har alltid gått bra för mig iaf :)
Har även jag sålt en del och köpt lite .
Vill alltid ha pengar innan jag skickar varorna, litar tyvärr inte nog på folk men ja dom som har köpt från mig kan jag nu tänkas skicka och vänta med betalningen.
Nackdel på mig själv är att det har hänt att frakten har dröjt men jag har alltid skickat det som bestämts.

Användaren Slisket var besvärlig, han ville ha ett antal skivor men vi kom inte överens om priset, när vi till slut gjorde och skulle mötas hade han inte pengar så att det räckte, skulle bli 300:- för en lp och två tolvor men jag fick 220:- för lp:n och ena tolvan för det var vad han hade.
Blabla
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Kadr är en bra försäljare
Jag har både sålt & köpt mycket här på whoa & det mesta har gått bra, men med några problem genom åren, blev lurad på pengar en gång vilket gör att man litar inte på nån längre tyvärr, köpte 2 konungens återkomst av mrsalesman som posten slarva bort utan ersättning :(

danne: då blev du ju inte lurad, det var postens fel och inte mitt, jag kan inte ge dig ersättning när posten inte sköter sitt, alla andra (säkert 30 pers) som handlat av mig har aldrig haft något problem. Jag tyckte också det var kefft jag vill att alla ska få sina saker men om jag har hållit min del av dealen så kan jag inte göra mer.

eyegasm: reglerna med varan innan betalning gäller bara dig o din polare, andra får betala innan eftersom jag varken känner eller litar på dom.

annars när jag köpt ngt spel nångång så har det inte vart några problem. minns dock inte av vem det var...
MRsalesman P60
jag skrev inte att jag blev lurad av dig men det var en affär som inte var lyckad pga posten, det med att jag blev lurad på pengar & din affär är helt olika historier, dom var inte meningen att läsas ihop i en. ber om ursäkt om det uppfattades som en historia.

jag har nog köpt skivor på whoa för över 5000 iallafall. runt 7 tror jag.
"I don’t like the sexistic way you talk to these bitches” <br> <br>
Moderator

2005-01-02 13:17
Jag köpte en massa graffititidningar av Rugge och det gick helt felfritt, jag är mycket nöjd.
har även köpt av lifeforms även det gick helt felfritt...det är vad jag kommer ihåg på sistone... köpte Area 08:2 av eyegasm och det gick såklart bra.
Lär handla mer av eyegasm och antagligen nånting av MrSalesman i framtiden.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
det värsta är dom 14-15åriga looptroop-samlarna som bjuder vilt och ber en hålla saker och håller på att tjaffsar som fan...sen kommer på att dom redan spenderat månadens månadspeng.. (polka... och kommer inte ihåg namnen på dom andra... men det finns fler)
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
Henkeee är en pålitlig säljare
Be the change you want to see in the world.
Måste faktiskt ge en bigup till Henkeee jag med.
Han förmedlade mellan mig och en köpare så jag fick sålt mitt ps2.
Köparen fanns inte på whoa.
En sådan här tråd är väldigt positiv, eftersom man själv säljer och har sålt. Det finns säkerligen en hel del med folk som har lagt negativa trådar till andra försäljare och det skapar ingen trygghet direkt, brukar ju rubba för den som säljer något här.

Cliche: nej nej, du gör helt rätt i att posta din tråd här och ingen annanstans :)
Vad jag försöker säga är att: finns det några skojare. Tycker jag alla bör veta om det och möjligen banna dessa också.
Tall_Tree
Vi blir oftast kontaktade direkt av folk som blivit blåsta, sen ger vi bondfångaren en sista chans att reda ut affären innan vi tar i med hårdhandskarna. Möjligheten att banna finns såklart, vill man ta det ett steg längre går det bra att polisanmäla personen i fråga. Vi hjälper då till med att förmedla personens ip-adress till polisen(dock först då polisanmälan gjorts, vi lämnar inte ut IP hur som helst).
www.eyegasm.se
har sålt massa saker här och det funakr oftast bra.

dock är det väldigt mkt oseriösa köpare här som drar sig ur innan man är klar med affrerna. det gillas aldrig
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
har köpt en tee av -Deja vu-, gick bra. betalade och fick varan inom några dagar.
one spliff a day keep the evil away!
Skivsamlare

2005-01-02 16:09
har både sållt och köpt mängder av saker här av massa olika personer, har alltid funkat helt ok. någon gång har skivan varit i lite dåligt skick, men sånt får man ta.

kan tyvärr inte komma på något namn på de jag köpt av, men det är oftast av de namnen man känner igen
Qviding FIF slogs inte samman med ÖIS, härliga nyheter.
KÅLLTORP, sedan 1982
Dagens låt (alla dagar): BK Qviding - Qviding De' E' Laget
Kan bara hålla med slowmo om det med oseriösa köpare.

Det är drygt att hålla på kläder eller skivor, och sen drar sig köparen ur i sista sekund, men det är juh inte whoa's fel direkt.

Bra Köpare: Spaahder, aaaaaa
Bra Säljare: Spaahder, Slusken
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
Producent

2005-01-02 16:19
härligt att se att det är såpass mycket positivt iallafall!

big up till alla pålitliga!
Nine.D
Multifaceted Creativity
hehe fast säljarna lär ju vara bättre än köparna. För jag kan faktist tänka mig att de flesta osm säljer saker här inte har intentionen att lura någon utan endast vill bli av med varan dom säljer. Folk som köper saker är däremot helt förjävliga, asså ibland kan man sitta o messa 4-5 dagar om nån jävla skitsak för 200kr sen drar dom sig ur för att dom först får pengar om 17 dagar och undrar om man kan hålla varan. Klart som fan att varan inte hålls åt nån sådan idiot!

jag tycker att det borde bli whoa-lag på att man endast bjuder och skickar mess till folk som säljer saker om man har pengar så att man kan backa upp det man skriver. Det blir ju så jävla mycket problem för den som säljer när han tror att en person ska köpa en sak så säger man nej till 3 andra som faktist hade pengar men inte var först. För jag brukar iaf köra kösystemet så länge ingen bjuder över, först in köper.
Har bra minnen från affärer på Whoas forum. Sålde senast igår ett playstation 2 till Queff, och han är nöjd och jag är nöjd!
Tidigare har jag sålt en del stickers. Har inte stött på några oseriösa lirare ännu! Dock skickar jag inte, kör bara på affärer i sthlm.
Sålde mitt Compact Flash 128 mb till maskrosbarn och det gick finfint, först så fick jag pengarna på kontot och dagen därpå åkte kortet iväg till Göteborg
btw så ska tråden bli sticky
chackade ett par brallor och en tröja av MytomanApa inga problem alls. billigt och bra.
http://www.freewebs.com/mustasch/
Producent

2005-01-02 18:05
en sak till.

om ni ser folk i trådar som inte verkar riktigt veta ifall personen som vill köpa/sälja är smidig att göra deals med så kommentera gärna det.

"jag gjorde en deal med ... för ... sen, köpte ... för .. och det gick snabbt å smidigt, var precis som .. sa attt det skulle vara"

så att man backar upp den som ska köpa/sälja..

och samma sak gäller förstås om det är nån som luras.. att man säger det till dom intresserade.. så dom inte går på en nit.

en lyckad deal gör ju bara att man märker att "åhfan, det går ju faktiskt att sätta in pengarna först.. så kommer varan hem nästa dag i perfekt skick.. inget lurendrejeri detta inte"

min åsikt iallafall, för att få ett tryggare köp och sälj!

Nine.D
Multifaceted Creativity
Jag har själv köpt och sålt en del jag med hehe..
Sålde bla annat en del skivor till olika användare. (lessen jag har glömt era namn :P) Men det gick alltid bra.

Har nog bara köpt av en snubbe här och det är janone och det gick lysande.

Sedan tycker jag att det är självklart att man skickar pengarna först och får varan senare.
"Sedan tycker jag att det är självklart att man skickar pengarna först och får varan senare."

PREACH!!!
Producent

2005-01-02 18:28
jag gillar postförskott, :)

men det var riktigt nice att få hem varan å sen betala..

gillades starkt att någon litade tillräckligt mkt på en för det :)
Nine.D
Multifaceted Creativity
nomic stuck har lyckats tappa bort stickyfunktionen. den kommer förhoppningsvis tillbaka snart! =)

annars tycker jag det är många som säger att dom ska köpa, för att sedan inte ha cash och komma med massa bortförklaringar. iofs har jag bara sålt saker här ett fåtal gånger. =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
CrazySwayze
Jag kan inte minnas att jag har bytt grejer med dig. Däremot kan jag ha förmedlat ett byte och isåfall var det polaren som segade. Minns att det har bytts t-shirts mot dvdfilmer och den affären var jag inte alls inblandad i annat än att jag förmedlade kontakten. Jag brukar vara rätt snabb i svängarna serru.
www.eyegasm.se
cliche
Grejen med postförskott är att det är så jävla drygt för den som säljer. Jag skaffade sånt konto förr när jag sålde area08 2 men nu för tiden pallar jag inte med sånt. Vill inte folk betala i förskott så gör jag inga affärer. Blåser man nån här så kommer det upp en tråd om det direkt och att bli smutskastad här för 200 spänn är rätt ovärt så jag tror folk tycker det är värt att chansa:)
www.eyegasm.se
Producent

2005-01-02 21:00
eyegasm: sant iofs!
Nine.D
Multifaceted Creativity
skulle sälja en tröja till en användare som jag inte minns namnet på, sa att han skulle ha tröjan och undrade om jag kunde hålla den i 3 dagar så jag fick säga att den var såld till iaf 3-4 pers, sen när dagen kom då han skulle sätta in cash så hörde han aldrig av sig...fick inte kontakt med honom överhuvudtaget så det var jävligt irriterande..hatar när folk som inte har cash som säger att dom ska köpa det och det!
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Moderator

2005-01-02 22:09
Jag köpte en tavla av dNAa för några veckor sedan. Det gick finfint. Jag satte in pengar på hans konto, och fick tavlan dagen efter :)

Tyvärr var jag lite seg med att betala in, pga. att mitt internet är fucked up, men han var tålmodig och väntade några dagar. Och som sagt, jag fick varan dagen efter att jag hade satt in pengarna.

Slutsats: dNAa är en säljare man kan lita på! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Glömde nämna att Aje är pålitlig som säljare också. Av samma anledning som de andra jag nämnde.
www.eyegasm.se
Skulle köpa en demo av någon snubbe som jag inte minns vem det var. Han hade 1 ex kvar av den så jag skickade pengarna i ett kuvert och när han fick pengarna krängde han demon till någon annan.. Sedan fick jag tjata och tjata skitlänge innan typen skickade tillbaka pengarna.

Däremot så kan jag säga att det är skitlung att köpa kasetter från typ Enigmatical.
vad är det här? inget onödigt tjafs. man blir ju varm i hjärtat =)
du vill ligga med mig men det går inte
bara bra erfarenheter...
-"Shit, I lost him in the Sun!"<br> <br> - Whoa PixelCrew 2004!
CrazySwayze
Ah den affären var jag minsann inblandad i. Sorrry! Jo jag ville testa kortet och eftersom mina hårdvarukunskaper inte sträcker sig så långt så var jag tvungeen att få lite hjälp med det. Därför tog det lite tid.
www.eyegasm.se
Skivsamlare

2005-01-03 13:34
ok, har inte läst tråden men så här ungefär:

eyegasm , fungerar skitbra, man får grejjerna snabbt.
mrsalesman , fungerar skitbra där också, snabb leverans.
fantastic , skivmannen:) fungerar jättebra! man får grejjerna snabbt där också:)
mytomanapa , köpte en tröjja av honom, fick den snabbt..

sen har jag blivit blåst av OP-7, fast han är väll bannad nu?
och även crackhoe, fast han är också bannad..

men dom jag nämnde där uppe är verkligen pålitliga!:D