I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lurad på pengar

Övrigt - Köp & Sälj

2005-06-13 10:53

Lurad på pengar

Tjena.
Jag köpte en mobil av rootsnatty79 runt den 20e Maj.
Vi bestämde som så att jag betalar in halva summan och sedan skickas varan till mig och resterande summar sätts in.
Han verkade jävligt tro värdig och jag satte in pengarna och väntade på ett paket.

Såklart så fick jag inget paket, killens mobilnr funkade inte och han har inte varit inloggad här på whoa sedan dess.

Övervägde att polisanmäla saken, men har inte haft någon ork..

Någon som har varit med om något liknande här på whoa?

Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2005-06-13 10:56
hur mycket handlar det om?

sen bör du inte lite på en whoia nisse pengar mot vara så är det sök upp killen och sparka in tänderna på han!
Kärlek och respekt...
Skivsamlare

2005-06-13 12:05
snacka med ägaren till whoa så kan den personen titta på ip-numret och se ifall killen har fler användare.. om inte så kan du få ip-numret och polisanmäla
Lig wakker in mijn bed, Mijn hoofd vol met gedachten, slapeloze nachten

2005-06-13 12:18
precis, snacka med stuck eller howser
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2005-06-13 12:20
Har du inte kvar kontonr?
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2005-06-13 12:35
kontonummer har jag, men vad kan man göra med det egentligen?

har snackat med admin, det verkar vara polisanmälan som gäller...inte så mkt annat dom kan hjälpa till med
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2005-06-13 12:40
Har du hans namn och adress?

2005-06-13 12:46
adress nej
kontot sa han tillhörde hans tjej, så det tjejens namn har jag

2005-06-13 12:49
Hätsa henne då.
Skivsamlare

2005-06-13 12:51
ajdå:/ hur mkt pengar rörde det sig om?
har själv blivit lurad här en gnång:(
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2005-06-13 13:01
rör sig om circus 1000kr, jag kan alltså leva med det
men känns jävligt trist och ja det hade varit gött att få tag i idioten och säga han ett par väl valda ord

2005-06-13 13:05
hitta.se

2005-06-13 13:12
Jag beklagar, men det är tyvärr sånt som händer ibland, det finns inget vi kan göra för att förhindra det egentligen men vi gör vårat bästa för att hålla forumet så rent och snyggt som möjligt för att se till att affärerna är seriösa.
vadå? jag dyster?

2005-06-13 13:20
förhinder tror jag ej, då det snart gått 4 veckor

sen kanske han hittade på tjejens namn, man har ju ingen aning, snubben verkar vara en riktig jävla skojjare

2005-06-13 13:24
Skrev du inte tjejens namn när du satte in pengarna?

2005-06-13 13:47
jo det gjorde jag

2005-06-13 13:51
gå till polisen med kontonumret och polisanmäl den lilla skiten.
dom kan ju spåra kontonumret och få hans brud att lämna tillbaka pengarna.hon är ju medskyldig,om hon låter honom sätta in pengar på hennes konto.

2005-06-13 13:55
o polisanmäler du ger ju även whoa ut ip:t....
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu

2005-06-13 14:24
kirtan> hur skall jag gå till väga för att få tillbaka dom?

2005-06-13 14:47
men svårt att gå till polisen eller? dom kan vara nyttiga ibland :)

2005-06-13 14:59
nej svårt är det inte, men jag tror inte att det är så enkelt som att man gå till polisen och sen får man tillbaka 1000kr

2005-06-13 15:10
tjena rasta pappan, jag tycker inte synd om någon....som synes sades

tror jag ska pröva med banken som smith säger

2005-06-13 16:12
tycker iaf su ska polisanmäla som redan många sagt, annars kommer juh bara fortsätta att blåsa folk
"three can keep a secret if two are dead"

2005-06-13 16:15
ska gå till bankkontoret imornr och höra med dom

2005-06-13 16:19
Har man konto nr så är det ju bara gå och snacka med banken.
Follow the dao, right about....NOW!

2005-06-13 17:06
taofistisk P0
snälla rara, du får gärna låta bli att berätta hur man på bästa och billigaste sätt torterar folk!
vadå? jag dyster?

2005-06-13 17:12
men and-one du måste hålla oss underrättade om hur det går!
ska själv sätta in pengar på en killes konto snart och sedan få ett paket skickat till mig...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2005-06-13 17:14
känns som det e kört med det där me ip numret iaf.. antagligen så kan han lite och sitter på internetcafé och firrar dealen...
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2005-06-13 18:49
fan va dålig stil..hur fattig kan han vara
Tack & Hej!

2005-06-13 19:19
Här e sanningen..
rootsnatty e väldigt bra snubbe tyvärr så har de blivit så att han åkte in så kunde inte fullfölja ditt affär
Hoppas han minns dej när han kommer ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-13 19:33
... ja bra snubbar brukar ju sitta i fängelse ..
Hoppas du få tillbaka dina cash ..
---------------------------------------- --- ------------
Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)

2005-06-13 19:37
ryss - sen när åker en "väldigt bra snubbe" in? om han nu är en så bra snubbe så se till att han då skickar tillbaka stålarna!
"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"

2005-06-13 19:39
Men gå till banken och säg att det var en feltransaktion som många här inne sagt.
Sitter han på kåken nu och inte kunde fullfölja affären så är det juh inte mer än rätt, då får du tillbaka dina pengar och han har juh kvar varan.
End of problem.

Redaktionen

2005-06-13 20:02
en väldigt br snubbe.. hehe... jo man tackar..

2005-06-13 21:41
ryss> haha hoppas du skojjar
med tanke på att personen i fråga sagt att han skickat varan, så det beror nog inte på att han åkt in eller liknande. helt enkelt har han ej skickat denna vara

2005-06-13 23:04
HAHAHAHA,,,,,Din dumma jävel.....du får fan skylla dig själv....Lita på folk på den här sidan....shit asså.....Kompiz de e 2005 va tror du egentligen!???

Polisanmälan va e de för skit, ta hand om det själv istället!!!

2005-06-13 23:26
duckbutt. du är fanimej en ankröv..
Redaktionen

2005-06-14 01:09
word.. ankröv..

2005-06-14 01:22
and_one:
det här är ingen diss mot rootsnatty79, men efter att ha kollat hans presentation så känns det inte som att jag skulle ha skickat en lax till honom utan säkerhet.
hoppas d får dina grejer, men tänk lite nästa gång...
Redaktionen

2005-06-14 01:34
CladiaRee F36

"Sen när vart det ballt att inte lita på folk?"

Då man började förlora cash..

2005-06-14 02:09
hehehe. ^^

jag har själv sålt å köpt mycket på whoa. det har alltid funkat kanon. tråkigt när vissa inte kan sköta det. jag lider med and-one. jävligt tråkigt.

2005-06-14 08:48
yes ska höra med banken idag, så får vi se vad som händer
skickade ett sms till tjejens mobil nummer (fick tag i numret på hitta.se), men inte fått något svar

2005-06-14 10:01
ja usch vad synd det är om han,, shit han borde va glad att han har 1000 kr att köpa saker för ,,
och "*Marcus* P19" om man sitter på kåken så är man vadå? mycket värdelös?

2005-06-14 11:13
det kan vara ett påhittat konto som inte finns, då borde väl inte pengarna kunna föras över

2005-06-14 14:08
Va fan är ni för jävla fjortisar, nä visst, alla som sitter inne är hemska och dåliga människor. Är ni kristna fundamentalister?
Om personen ifråga (roots-whatever) kan jag inte yttra mig om.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2005-06-14 14:37
jävla fan då...._theaerocrew...du slog på samma tangenter som jag tänkte slå på :(

2005-07-27 01:36
Anmäl han, ganska solklart fall...

Jag köpte en grej för under hundra spänn av en kille för nått årsen som jag fortfarande inte fått,

Sen en annan gång skickade en kille en mobil utan att slå in den riktigt så displayen pajade han hr inte riktigt kompesnserat mig för det än...
Har gjort as mkt äffärer över whoa å bortsett från som skit sakerna har det gått bra!
Fast folk är inte alltid så ärliga med skicket på sakerna å så...
Sen en annan grej som häntmig flera gånger e att folk "skickar det sen" efter att dom fått pengarna dvs dom säljer en video kamera me 5 kasseter osv men ska ge mig 2 kasseter + bärremen senare eller så å helt plöstligt slutar svara i luren å så...

Blev blåst på ca00 spänn av en kille i verkligheten, orkar inte dra den historien nu dock =P

Men du har ju bevis knalla ner till polisstationen det är det minsta du kan gö för få han att svetas lite i sommar!
Klaga inte på stavningen!

http://trulle.mine.nu/trevligt/hot.asp?pundare=Dav id416

2005-07-27 13:50
Löste det här sig eller?
Man created booze, God created grass /Terror (Vimoa)

what?!

2005-07-27 19:22
jag blev blåst av användaren KarlXII eller LSF som var hanns andra användare. Han kallade sig Jonas Marcusson så om nånb ska göra affärer med någon som kallar sig så bör de tänka om..

2005-07-28 10:08
jag har nite skickat ett skit
jag har satt in pengar

2005-07-28 10:45
Du har alltså fortfarande inte fått pengarna and-one ? För RootsNatty är ju tillbaka på Whoa...
Man created booze, God created grass /Terror (Vimoa)

what?!