I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tycka att man själv är snygg

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-04-07 16:32

Tycka att man själv är snygg

Det är nått jag har funderat en hel del på sistone..

Jag var med ett gäng tjejer och vi snackade ytliga saker, som vanligt. Och så sa en utav dem helt spontant att hon tyckte att hon såg bra ut. Då blev det en pinsam tystnad.. och sen fyllde en ut med att hon "haaatar" sitt utseende.. hmm.. det verkade inte riktigt tillåtet, men jag tycker att det låter jättebra om man vågar säga det. Själv så tycker jag att jag ser helt okey ut, men jag skulle aldrig få för mig att säga det inför någon annan. Man är ju rädd för att alla ska reagera jättekonstigt.. Yeah.. vad tycker ni?

2006-04-07 16:37
Men tjejer från ju fan inte säga någonting enligt dom själva. Hemmad art.

2006-04-07 16:39
Ja, fast det är väl samma problem hos killar?

2006-04-07 16:42
Hehe nej. Det är inga konstigheter om en killar säger hur sjuukt snygga dom är. Oftst med glimten i ögat då för att inte värka högmodig men endå..

Gör en tjej det så reagerar alla andra tjejer som det skett en olycka. "Waaa sa hon???"

2006-04-07 16:46
Haha njea.. jag tror inte det. För om en kille säger det med glimten i ögat så tar ingen människa det på allvar, det är som ett dåligt skämt, samma sak med tjejer.

Om en kille säger det seriöst så anses han vara en idiot och samma sak med tjejer. Jag tror det är ganska lika mellan båda könen faktiskt.

2006-04-07 16:48
Stora skillnaden är väll att killar inte snackar om sina egna utseenden över huvud taget så ofta.

2006-04-07 16:51
Tänk dig ett sinario då en kille på fullt allvar säger att han tycker att han är snygg. Hans vänner skulle inte reagera med pinsamtystnad eller något sånt, dom andra killarna skulle snarare säga något i stil med "Nej, du är skit ful!".. Sen skulle allt vara över.

2006-04-07 17:24
VIsst fan ska man ha rätt till att älska sig själv och hur man ser ut men det är juh inte alla som väljer att göra ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-07 17:36
Jag tycker att tjejer alltför ofta är tomma människor utan något att tala om, sluta bekräfta det hela tiden.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-04-07 17:41
Jag är sjukt snygg.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2006-04-07 17:42
Ja vet inte men ja är iallafall inte snygg, ja är bara jävligt bra och de kan ja säga till folk, för dom märker nog de också!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2006-04-07 18:02
ja tycker de är okey att säga, jag tycker ja själv är grymt snygg
www.erikbergstrom.se

2006-04-07 18:05
Jag tror det handlar till en viss del om självförtroende,och sen att man är rädd för att uppfattas som "dryg och väldigt självsäker" om man säger det till nån, det är "förbjudet" i Sverige eftersom vi svenskar är kända för att vara dåliga på att ge beröm till andra osv.
Själv har jag värdelöst självförtroende och det är jag född med, men jag har inte emot att nån tycker det om sej själv, det är skitbra att folk har bra självförtroende. Men det kan säkert också bli jävligt jobbigt att lyssna på..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-07 18:18

ahha ock ännu har ingen svarat på frågan. tycker du att du själv är snygg? fega jävlar!
Femme fatale

2006-04-07 18:19

hos oss är det tvärtom. jag har en kusin som ringer mig innan utgång och berättar i detalj hur snygg hon är ikväll. And I believe!

Femme fatale

2006-04-07 18:21

men som sagt, jag tror inte det handlar om att man inte tycker man själv ser bra ut utan det är allmänt roligare (osagt emn ändå) att höra hur människors hår klipptes av i en fransiskersmunks frisyr eller att de sminkade sig i sömnen och gick till skolan, nej men helt enkelt att det är roligt att klanka ner på sig själv. sadism. det handlar inte alltid om att tjejer vill ha bekräftelse. När jag säger fy helvete vad jag är ful. så menar jag FY HELVETE VAD JAG ÄR FUL. just då.
Femme fatale

2006-04-07 18:26

Jag tror det handlar till en viss del om självförtroende,och sen att man är rädd för att uppfattas som "dryg och väldigt självsäker" om man säger det till nån, det är "förbjudet" i Sverige eftersom vi svenskar är kända för att vara dåliga på att ge beröm till andra osv

hahaha herregud det var ju rätt snyggt uttryckt :) jag måste säga att svenskar faktiskt lätt blir avundsjuka på varandra. no offence Sverige är underbart på många sätt men fy helvete vad folk är avundsjuka. om någon mår dåligt finns det 6 pers runt och tröstar, går det bra för en ska man inte visa sina glädje för mycket. "vem tror hon7han att han är" "men wooow".
Allt som är till ens fördel blir skryt, även på det mest ödmjukaste vis. för ofta. det är synd. har sett prov på det massa gånger där ute och tyvärr så har de itne varit massa undantag.

Om folk slappnar av lite så skulle det inte allt vara så jävla känsligt
Femme fatale

2006-04-07 18:28

beröm är svenskar dock sjukt duktiga på tycker jag. När man provar kläder så¨ser man jämt en stackare som har provat typ en iller och kompisar som piper att dem är JÄTTESÖTA! nej förfan. om en polare provar något och det sitter fult så säger vi det, gillar kompisen ändå plagget så tittar man på det igen och försöker se det fina med plagget. Ett redan köpt plagg skulle jag dock aldrig nedvärdera. Jag HATAR när tjejergör så. Gumman bilken ful halsduk du har! typiskt ivnandrartjejer fakitskt. 2varför är ditt hår sådär kosntigt för?"

wtf ??
Femme fatale

2006-04-07 20:11
Om man tycker att man har bra utseende har man bra självförtroende och det är bra.

Har bra självförtroende, gillar dock inte mitt hår.
...

2006-04-07 20:11
Jao,förmodligen handlar det om avundsjuka också.
Ok,dom svenskar som står en nära kanske inte ljuger när dom ger en beröm. Men svenskar i största allmänhet har svårt för att ge komplimanger,spec när det gäller nån av samma kön.
Rappare

2006-04-07 20:21
Alltså, jag tycker det där varierar rätt kraftigt, då beroende på vad man är för humör. Ibland går jag förbi spegeln och undrar hur mina föräldrar kunde låta mig leva.
Andra dagar så ser jag på mig själv och känner att jag med stolthet kan lämna lägenheten, liksom.
Fast man(jag) brukar aldrig se andra på olika vis beroende på humör eller hur de ter sig just den dagen, så det är nog något som bara en själv riktigt uppfattar.

2006-04-07 21:58
Jag anser mig själv vara sjukt snygg, därav mitt nick, mina polare kan säga till mig att jag är sjukt snygg utan att någon misstänks för gay, om det skulle vara en snubbe. alla vet att om jag är snygg så måste någon säga det för att jag skall vara nöjd. "jaja du äääär snygg". call me mr vain. jag skyller på psykisk ohälsa
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-04-07 23:00
Jag tycker att jag ser bra ut, men jag tror att det är för att jag har fått höra det rätt mycket.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-04-08 00:05
I Sverige råder jantelagen och det är dödsstraff på den som bryter den!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2006-04-08 00:09
Har fått för mig att det mest är en tjejgrej. Det är ju redan konstaterat att tjejer i allmänhet hatar varandra som pesten, men samtidigt ska vara så j-vla tighta och nära... "Vi är precis som systrar!" - hur ofta har man inte hört det där snacket? Ingen får vara varken snyggare, smartare eller mer framgångsrik än någon annan eftersom hon då genast blir utstött alt. dödad och uppäten av resten av flocken. Därför är det av ren självbevarelsedrift som tjejer hela tiden nervärderar sig själva. "Jag är såååå ful i den här tröjan" är alltså ett sätt att visa att man accepterar sin plats i gruppen och inte försöker ta över någon annans position. Dylika kommentarer får i 99% av fallen svaret "Nej, gumman... du är ju skitsnygg!", vilket betyder att flocken förstått att man inte försöker avancera och godtar underkastelsen. Lyssna när tjejer sitter och snackar och du kommer garanterat få höra något av ovanstående åtminstone en gång.

Killar tenderar att vara mycket mer avslappnade när det gäller ytlighet, och kan därför helt obekymrat deklarera sig själva som "snyggast på berget" eller vad f-n som helst, utan att riskera ett dugg. Svaret blir troligen "Ja, för fan. Hade jag varit bög hade jag satt på dig utan att tveka!" och sen är det inte mer med det... no harm done. Vi skiter nämligen i hur våra polare ser ut och har heller inget behov av att hävda oss FÖRUTOM när det dyker upp en snygg tjej. Då är vi plötsligt automatiskt tillbaka till grottmansstadiet och hetsflexar allt från Idol-talanger till biceps med mindrevärdeskomplex. Så fort bruden försvunnit är dock allt lugnt och förlåtet... no harm done.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-04-08 00:26
hehe jag är på grottmannsstadiet och flexar även då jag är mol alena med min spegel

"spegel spegel på väggen där, säg mig vem som snyggast i universum är"
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-04-08 00:42
Haha, pallar inte bry mig, har man något innanför pannbenet klarar man sig gott och väl utan ett vackert plyte!

2006-04-08 00:44
Baldermor: Var personen i fråga överviktig?

2006-04-08 01:09
Brunstgnägg: Snygg är ju en definitionsfråga också. Dessutom var det ett rätt pubertalt svar det där.

2006-04-08 10:52
spetsnaz

Nej, verkligen inte! Alltså hon ser helt okey ut men alla blev nog bara förvånade..

2006-04-08 12:46
ja tycker jag ser bra ut, beroende från vilket perspektiv man ser :D
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-04-08 14:09
haha jag säger de hela tiden. Senast igår till min pojkvän. Jag va nöjd me mina kläder å frillan å grejjer. Så såg jag mig i en spegelbild.. så sa jag " fan va jag e snygg". E väl inget fel me de?
JMD, Jag Måste Dansa!

2006-04-08 14:13
haha jag säger de hela tiden. Senast igår till min pojkvän.

Shorty F20 Knappast rättvist, eller hur? Vi pojkvänner har ju inget annat val än att säga "mmm... lika snygg som alltid" och det vet ni ju om.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-04-08 14:14
alltså, om folk som är snygga vägrar erkänna att dem är snygga, vem återstår som snygg då?
jag är tacksam för att jag är frisk och inte har några missbildningar, samt att jag har den rätta kombinationen av gener. it's a fact och jag tänker inte förneka det. jag älskar att ha peppa-oss-själva-stunder med min vän när vi fixar oss för att verkligen makea sure att vi är snygga. och herregud, varje människas blick är ju total bekräftelse. om ni nu tycker att jag är ytlig eller vadsomhelst spelar ingen roll, för mitt utseende består och då är det ju lika bra att inse det.
baeng

2006-04-08 14:16
We envy and admire the Whoas because we long to regress, like them, to our animal selves; to be animals with big cocks and small reptilian brans which are no more than appendices to ther pricks.

Sitter och läser, jag tyckte att det passade ganska bra i den här tråden. Det står förstås inte Whoas i originalversionen.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-04-08 14:37
Tänk dig ett sinario då en kille på fullt allvar säger att han tycker att han är snygg. Hans vänner skulle inte reagera med pinsamtystnad eller något sånt, dom andra killarna skulle snarare säga något i stil med "Nej, du är skit ful!".. Sen skulle allt vara över.
alltså är det tjej kompisarna det är fel på eller? om en tjej skulle säga att hon tyckte att hon va snygg bland en massa killar så skulle ju dom antagligen hålla med, eller?
Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2006-04-08 14:47
"skulle aldrig få för mig att säga det"

du sa det just till hela whoa=)

2006-04-08 15:36
jantelagen.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2006-04-08 16:21
JaeLee P24 Asså han behöver ju inte säga nåt tillbaks. Sa ju bara vad jag tyckte. :)
JMD, Jag Måste Dansa!

2006-04-08 19:07
inte orkat läsa alla inlägg men jag tilläger

Tycker det är så synd att tjejer har så dåligt självförtroende..Att tillochmed den snyggaste tjejen som alla killar dregglar över sitter och typ gråter för att hon ser så ful ut..
så tragiskt.. tycker det är bra att folk ska kunna tycka dom själva e snygga..amn måste kunna tycka om sig själv.. Ger inget mer än ett bra självförtroende.. Det ska man inte trycka ner någon för..
Säg Whalla!?

2006-04-08 19:14
dom sitter inte och gråter, dom fiskar efter komplimanger och anser att falsk blygsamhet är något fint

2006-04-08 19:34
choy F0 - haha,jag visste att nån skulle störa dig. givetvis tycker väl inte att alla att jag är snygg,men det är samma sak där. det finns inget jag kan göra åt det heller,mitt utseende består.
baeng

2006-04-08 19:35
min svenska är jävligt hej kom och hjälp mig idag, ni får ursäkta. jag är blatte,ok`? haha
baeng

2006-04-09 00:33
om man trivs med sig själv är det ju underbart.... bara man inte överdriver och blir allt för självupptagen....för då blir man ganska dryg tycker jag!

2006-04-09 05:23
hehe... nu kommer folk in och är fyllesnygga ;)

nä, men jag tycker jag ser rätt bra ut, och skäms inte för det. för övrigt tycker jag JaeLees analys var rätt klockren.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-04-09 13:47
lobotomerad

jaja, på internet kanske och det var för att skapa en tråd.. men aldrig face-to-face!

2006-04-09 14:26
äääh det handlar bara om jantelagen som tjejer tar till sig lite mer än killar gör.

2006-04-09 15:26
Jag kan säga att att jag tycker att jag ser okej/bra/snygg ut.
Men det beror på i vilket sammanhang.

2006-04-10 11:41
Jaelee

under mina år på whoa så var nog ditt inlägg det mest klockrena jag någonsin har läst. kände mej tvungen o propsa dej, word!
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2006-04-10 12:25
Fattar inte hur man kan sitta och säga att man hatar sitt utseende inför någon annan. Jag tycker det e pinsammare att säga så, än att säga att man tycker man ser bra ut.

2006-04-10 12:33
Refused P25 & shunare P23

Ha ha...Det är inte bara jag då.