din anledning för mord?
jag fick ett sånt där riktigt obehagligt telefonsamtal idag , vissa kanske kan relatera... två av mina barndomsvänner hade bråkat o blivit ordentligt ovänner, den ene lever idag , inte den andre.. det är egentligen oviktigt, startar inte tråden pga v det utan..... ingen vet vad exakt de rörde sig om men jag kan inte skaka bort den där tanken om varför... när har man "anledning" o viljan att mörda?
jag kan hela dig , bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....
det är klassikt , gamla "öga för öga",,,, tror det är inpräntat i alla människor... men jag undrar mer om såna som får mord i sinnet pga tv spel o sånt... dåliga förlorare , folk som höjer handen när dom förlorar arment... hah, som polisen, dom mördar ju varje dag överallt i hela världen, drivna avingetannat än tro på sitt jobb o lite rädsla ... vad är skillnaden där egentligen?
Kommer säkert få en massa påhopp nu.. skulle inte förvåna mig.. men jag skulle kunna tänka mig att mörda i ett ganska egoistiskt syfte. Nämligen för att se om jag som person klarade av att göra det. Och jag har en liten dröm om att ta livet av någon med gift :) Jag tror inte jag skulle klara det. Jag skulle banga, men ändå. Man undrar ju...
"I varje virrig flicka bor en håmåsäxuäll muminpåjke" - Måns
om nån skadar lr dödar nån man verkligen bryr sej om lr gör ens liv till ett helvete
en död moderat är en bra moderat
så dicecard, då dödar man i självförsvar då? lr vad e skillnaden?
killedbynature,, vållande till annans död, mord och dråp ses olika på inför rätten. Men i alla fallen så dör en person.
xela , ja , men nu undrade jag om skillnaden mellan att döda o mörda..... inte många som sitter pga död lixom...
killedbynature,, jo men alltså, döda - då kan det ju vara vilket som helst av dom 3 jag nämde ovan... mörda.. du kan inte bli dömd för mord (man ska aldrig säga inte dock) för att någon hoppat framför din bil eller för att du tappat en tegelsten i huvvet på någon... men du har fortfarande dödat personen även om det bara räknas som vållande till annans död.
fast ska man nämna bin ladin så kan man sänka ribban lite o finna en hel drös med svin som borde mördas på fläcken.... sen i sammahand som dom som för krigen , så e folk så dumma så dom går i krig för cash...o mördar för det som jobb..hmmmmmm jobba som mördare , det är en bra framtid enligt deras egna utbildningar.... ou, bra fråga, hur mycket är liv värda?
xela....de e oviktigt lr hur?
killedbynature , njae... du råkar ju inte köra på någon som hämnd liksom o.O men jag fattar hur du tänker.. men döda låter lite mer som man gör det för den personens skull.. Typ som med djuren, köttätare ser det som att man dödar djuren, veganer som att man mördar dom...(NEJ inte alla) det är alltså inte riktigt samma sak i huvudet på många liksom även om det kanske är det rent tekniskt.
Diecards lista passar ganska bra in på mej med..
^ Smart sagt.
lek med ord som en ordlek...sammma sak...
hähehaha, hmd... känner igen den där från parkförvaltningsjobbet... så fort man har en motorsåg i handen så flimrar motorsågsmassakern förbi ögonen
skulle mörda för pengar. så vill ni se någon död, vet ni var jag finns. 100k per mord om det inte är t.ex. Reinfeldt, det blir lite dyrare och svårare att sätta dit allmänt kända människor.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
teambanan det e klart, e det reinfeldt då kan man ju pressa på nån mille... håller helt med dig, 10 pers=miljonär... oftast torskar folk för att dom antingen är i så svår psykisk obalans så det enda dom ser är rött o dom tänker inte på va dom gör o att dom ens ska städa efter sig, eller att dom bara är dumma i huvet, klantiga eller får panik o springer i väg...e man bara lugn, vet vad man håller på med och städar efter sig bra så e det inga problem...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tror att jag skulle kunna mörda någon om det handlade om min familj. det är nog det enda som skulle kunna pusha mig över den gränsen. jag vill såklart inte döda någon, men om någon t e x skulle döda min lillebror så skulle det defintivit slå slint.
våldtäkt... får jag tag i en våldtäktsman så kommer jag att mörda snubben
Jag Är RapparKalja
Jag fantiserar ofta om att nuffa ner min expojkväns nya tjejer för ett berg. Så, bara ett tips; gå inte på promenad upp till berget med mig.
My heart lives in my vagina.
det är väl fall till fall egentligen. rent spontant vill man ju tänka öga för öga osv, men när man väl står öga MOT öga på den man ska sänka för gott vet jag inte hur man reagerar. jag tror inte jag skulle mördat, snarare bara slagit och sparkat personen, mest för att få ut mina aggressioner och veta att i framtiden har han det lika fysiskt svårt som jag har det psykiskt över det han gjort. det känns ju också lite bättre att göra nåt sånt än att släcka en person för gott. kommer det senare upp att han var oskyldig även om man för stunden _visste_ att han var skyldig just då så kommer ju skulden att ha mördat nån för ingenting vara helt enorm. bättre med baseballträ än pistol.
Självförsvar. eller jag såg någon bli våldtagen eller liknande så skulle jag nog inte kunna sluta slå.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Jag skulle kunna döda för en bärs!
efter som jag tror på statistiken så skulle jag troligtvis kunna mörda en familjemedlem eller granne i ett bråk (av valfri typ) som eskalerar. antagligen är jag full och ringer sedan själv polisen.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
känns som man startat en obehaglig grej här... de flesta tror sig endå besitta sig möjligheten, andra tvekar på att den är sann... samtidigt så tänker jag på parallelen av mord i krig o strategi... den mördande staten lixom, hur kommer det sig att den ena sidan har en lysande framtid inom sitt yrke som agent , militär,forskare,bödel etc etc , och den andre straffas med döden? de e väl ett annat topic antar jag....
Hoppas att Gud läser den här tråden. You all go to hell.
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen
jag har lyckats..:)
Jag hade nog kunnat mörda i blindt raseri, t.ex om någon torterade och dödade någon jag älskar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ganska intressant att de här ligger under "vardagsfilosofi"oxå...
När nån tar min flickvän ifrån mej eller om nån dödar henne, eller ännu värre, om någon våldtar henne!
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!
enda anledningen att jag skulle mörda nån är i rent självförsvar
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Om någon skulle hota någon i min familj(tortera/döda etc)
Meep meep
men dicecard, du snacka ju om skillnaden mellan att mörda o döda, inte skillnaden mellan , mord ,vållande o dråp... jag vet skillnaden, tänkte bara driva med grejen av att du sa fel tidigare.... döda är det oavsett hur du gjorde det... avsiktligt lr oavsiktligt.... skillnaden mellan att döda o mörda/ Dicecard : -Vet inte om du fick svar på frågan med skillnad mellan döda och mörda. Mörda är när man dödar någon med uppsåt. så skillnaden är att man mördar när man dödar? men dödar man inte när man mördar då? lr dråp osv?
hat?
Kärlek och respekt...
Det beror ju liksom på vilket tillstånd man befinner sig i just då. Folk har mördat för en brödbit. Kan inte säga av vilken orsak som jag skulle kunna mörda eftersom jag inte känner till mitt eventuella sinnestillstånd vid eventuellt mordtillfälle. Har man kastat i sig en karta rohypnol och sköljt ner dem med en explorer lingon, ja då vette fan om jag tom skulle kunna mörda för att någon har samma skor som jag har. Framtiden får utvisa eventuella mord och motiv kan vi säga. Jag lovar att återkomma
FREE Ayatolla.
om nån skulle ge sig på någon i min familj skulle jag nästan garanterat gge mig på personen som gjorde det,
http://www.herrbitter.blogg.se/
mord är bara att förkorta den ondes lidande och förlänga offrets... d blir ju en själv som får leva med samma ilska o samma känslor i ett förevigat ögonblick efter att man mördat någon... skulle fyllt en lista me orsaker här för ett år sen men idag e d som dem säger " ett öga för ett öga o hela världen skulle bli blind"
skulle kunna döda nån om jag kände för det
Det senaste året kanske har jag faktiskt insett att jag har kapacitet att döda. Alltså inte bara den rent fysiska förmågan utan också den mentala kapaciteten. Som tur är handlar det inte om iskallhet, men likväl tillgång till ett oändligt raseri, och förmågan att fokusera det mot någon. Vilket skrämmer mig ungefär mer än någonting annat någonsin gjort, och att det skrämmer mig är det enda som gör att jag inte hänger mig på direkten.
This is how we do in the XR2 myspace.com/birchstreetproject
för att någon har fula öron räcker väl fint för mig...
Söker kunder, mixning & mastring!
Breakare
2007-04-23 11:47
om nån försökte döda mig och jag överlevde, då jävlar om nån skadade/mördade nån familjmedlem om nån mördade bruden/vänner vid bråk, om jag e fett pissed off så kan det la gå om jag har nåt tillhygge och beroende på aggressivitetet jag har då :P
HERB, bust a cap in yo ass
Har jag fel nu ? Mord = När du planerat mordet och sedan utför det Dråp = När du inte planerat det, utan det bara händer.. du får typ ett "raseri-anfall" och dödar den personen du tjafsar med för tillfället Vållande till annans död = Om du typ tappar en tio-krona från Empire State Building och sedan träffar den någon i huvudet och denna person dör? :) var det räätt ellä?
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
Vållande till annans död = om man t.ex mobbar en person så att denne begår självmord, eller liknande JEJE, det där med kronan är dråp :P
För familjemedlem eller för min bästa vän.
...
Beror på, om någon dödar någon, med mening, så borde ju den personen också mördas, enligt mig. Men om jag verkligen hatar någon så skulle jag föredra att den personen lider jävligt mycket, istället för att döda personen.
Would I shit you? You're my favourite turd.
Pistol grip, pump If a nigga step on my white Air, Ones
Graffare
2007-04-25 23:38
Som dem flesta tycker, om någon skadar någon man älskar högt
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Många skriver anledningar till att mörda men vilka har bollarna till? För mig är nog svaret familj och vänner. Men kommer aldrig mörda någon =)
Jag skulle dödat om någon krökt ett hår på någon av min systrar. Hade personen gjort något riktigt allvarligt hade jag däremot hållt han inlåst i källaren och spöat skiten ur han varje dag.
facebook.com/idiomatisk - fan page