I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mitt liv är skit

Övrigt - Vardagsfilosofi

Graffare

2007-03-04 04:01

Mitt liv är skit

Hej!
Jag måste få skriva av mig lite, och det är då Vardagsfilosofi kommer till användning.

Jag har kommit på att mitt liv är skit, slut med tjejen för 4månader sedan, vi var dock kompisar och hade en sexuell relation fram till jul ungefär. Hon blev helt konstig och vi blev osams. Nu, efter en plåga för att försöka glömma henne, har vi sagt upp vänskapen, och jag har ingen att dela mitt liv med. Jag sitter vid datorn över 12 timmar om dagen. Jag har absolut inget att leva för.

Jag bor inte i nån större stad så det finns inte nån som har samma intressen som mig, och jag har inte råd eller lust att flytta.

Men va kan man göra?

Skaffa en hobby? säger dem jag frågar.
Jag har hobbies, men ingen att dela dem med.

Hitta en tjej?
Sjukt tråkigt å gå på krogen/fest själv. Så den går bort, så länge ingen har tips på andra ställen man kan hitta flickor. (Internet är gränsfall på lagligt)

Träna/sköta skolan/körkortet?
Det kommer jag inte göra, jag känner mig själv, så den går fetbort

Ta mig till andra städer och träffa nya människor?
Sure, jag kan det, men närmaste stad kostar det typ 30spänn att åka till, jag är pank så det räcker.

Den som har ett tips på vad man kan göra är guld värd.

2007-03-04 04:08
Ups and downs smiles and cries thats life
Hasta La Victoria Siempre!
Graffare

2007-03-04 04:20
Tack för att du tog dig tid att läsa allt. =)

2007-03-04 04:49
Finns det fler alternativ än dom du just radade upp? typ.... flytta till en större stad?

Du verkar ju inte precis försöka, allting verkar så hopplöst.
Tror du nya polare/tjerer kommer att komma och knacka på dörren hemma eller?
 Nattråden himself.
------------------------------------------
Graffare

2007-03-04 05:11
Jag radade faktiskt upp staden också :)

Jag vet att de inte kommer nån å knackar på dörren, men va ska jag göra, jag är helt lost, hela mitt ungdomsliv har jag haft tjej och klasskompisar man kunde hänga med. Jag har inget gemensamt med dem så de finns lixom inte kvar.

Hur träffar man nya kompisar nu för tiden, sen internet och tevespel slog igenom är ju folk inte utomhus längre. Ska jag satsa på å hitta vänner på internet och träffa de irl sen eller? Funkar det så, eller tror folk att man är en psykopat. :(

Jag behöver vänner :/

2007-03-04 06:34
Du säger att dra på krogen är ett alternativ men du väljer bort det för det är tråkigt att dra dit själv, sedan menar du att du inte har råd att åka till en annan stad som det kostar 30kr att åka till? Räkna att du dricker en 6-7 öl på en krogrunda och du har under 30 kr, så måste din lokala krog vara den bästa i världen.

Nej man. Du är antingen en tönt utan handlingskraft som leker G och söker tröst, eller så är du deprimerad och borde söka upp hjälp. Skynda dig och lycka till.

2007-03-04 07:25
Känns ju som att du är emot allt som man kan göra ändå. Du försöker hitta små ursäkter för att inte göra saker. Hitta en hobby kan man mycket väl göra själv. Såvida du inte bor i ett samhälle med 30 pers så kan du nog hitta någon med samma intressen med, och hitta en tjej.

Det finns liksom inte så många saker att göra. Ingen på whoa kommer att komma upp med nån toppensak, särskilt inte då du redan räknat bort allt man kan göra i livet, i stort sett.

Det man kan göra är väl att umgås med vänner, göra saker man trivs med och sova en del.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-03-04 10:48
Ta tag i dig själv o skapa dig ett liv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-04 11:29
Ja, du har det jävligt svårt.

2007-03-04 12:52
the future is made of play-dough, the past is made of stone... det är bara du som kan förändra läget. visst, ibland känns det jävligt tungt och som att världen är emot en etc men du får fan ta tag i det om du nu vill förändra det, det är upp til dig och ingen annan, faktiskt. i've been there men det löste sig efter ett tag när jag började gå ut så ofta som möjligt och träffa massa folk

2007-03-04 13:12
Som tur är går det över. När du träffar en ny tjej så kommer du tycka att det var tur att det tog slut för den nya tjejen är perfekt i dina ögon. Du har alltid minnena kvar och det kan ingen ta ifrån dig.

Graffare

2007-03-04 14:08
xavante P12 Man kan dra på krogen utan att dricka där, men det är fett tråkigt, har du varit på krogen själv, där du inte känner en jävel?
Ja, jag är deprimerad och söker hjälp just nu.

candide P24 Jag har sömnproblem så sova är inte heller ett alternativ. :/

Trofast P9 Jag är 18, jag har tränat ett tag, men som med krogen så är det sjukt tråkigt att gå dit själv, jag är rätt blyg så jag vågar lixom inte. :/

Lynguistic P21 Jag försöker ;)

psk Jävligt svårt har jag det inte, jag överlever, men jag har det sjukt tråkigt.

Alternativ P17 Bekanta har jag, men inte nån som jag känner så bra så jag kan dra dit säga hej, och bara softa lixom.

Du har rätt med det där med vintern, det är nog tråkigare (i alla fall här) att vara ute då.

Ide stavas utan ´ ;)

halsont  Klart det löser sig, men jag vill bara påskynda processen.

mellanöl P21 Antagligen så gör det det, säger samma som jag sa till halsont till dig.

Tack för att ni överhuvudtaget orkade läsa och svara.

Graffare

2007-03-04 14:23
8 timmar om dagen var ju inget, jag har suttit hela lovet, sovit fem timmar och satt mig vid datorn igen. :/
Ja jag hoppas fan på det. Annars får jag väll tvinga nån att vara kompis med mig :D

2007-03-04 14:56
VeCn 

Inte för jag tror det hjälper, men det finns alltid de som har det värre än en själv. Jag tyckte min ångest var jävligt jobbig tex. Sen såg jag outsiders i måndags med den lille killen som hade "Ediota" i huvudet som skulle skada honom och hans familj om han gjorde vissa saker. Då helt plötsligt kändes inte mitt så jävla hopplöst längre.

Tänker inte säga "krya på dig" för det är nått utav det värsta man kan säga till någon som mår dåligt psykiskt. Jag hatar verkligen den typen av folk

Graffare

2007-03-04 15:02
JO jag vet att jag inte mår sämst, det underlättar rätt mkt.

2007-03-04 15:47
Och när han ändå redan är igång kan han gå med i Hans Scheikes sekt och bli piskad på rumpan med ris.

2007-03-04 15:55
JAG FÖRLÅTER SCHEIKE! OCH DIG SIQ1! JAG SVÄÄR.

2007-03-04 16:00
VeCn

Sjukt att ingen sagt det, men börja jobba?! :S Där kan du träffa människor, du komemr ut i vardagen och tjänar deg så att du eventuellt kan flytta eller göra nåt annat för pengarna. Häng dock inte upp dig på pengarna, inte det jag menar, lyckan comes from within

2007-03-04 16:04
Herr Scheikes sekt är väl religonbaserad? Eller blandar jag ihop det med en annan sekt nu?

Graffare

2007-03-04 16:16
Olorun Nu skäms jag lite, jag har inte ens tänkt tanken. Ska kolla med mitt gamla sommarjobb om de har tid över till mig :)
Tack :)

2007-03-04 16:51

det verkar på dig som du inte ens har ork att göra förändringar i ditt liv så jag fattar inte hur du tror att det ska bli bättre,
det du behöver är en bättre inställning och desperation att ändra ditt liv totalt.(eftersom ditt intresse verkar inte vara starkare än att skapa en tråd på whoa på sin topp)

Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2007-03-04 18:27
SiQ1 P27

Ja, tacka vet jag scientologi. Nog den enda religonen som bygger på fakta och inget annat.

Graffare

2007-03-04 19:42
Hörrni, jag skiter i eran religionsshit ;)

2007-03-04 21:48
Amen on that one! Hatar det jävla moderkaksoffret mer än någon annan.

2007-03-04 22:43
Gå ut o kolla på tjejer eller nått på dagen? det kan vara rätt kul.
Du måste väl ha en kompis där du bor? umgås
Jag vet själv hur det är att vara uttråkad och fattig. Jag brukar ringa en vän och umgås.Det funkar för mig. Testa ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-04 23:02
VeCn  Lets be friends!
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'

2007-03-04 23:17
om du har pengar så kan du väll åka och resa i något trevligt land, som ... tja... thailand?

2007-03-05 09:21
jag röstar på att du skaffar kneg, tränar fram 6 packet, sparar cash och sen drar till thailand för ett liv i solen =)
Producent

2007-03-05 14:16
vecn! detta är ingen lösning pa ditt problem. men jag kan ge dig ett tips som nästan alla tjejer vet om!

när du känner dig nere, sa ta hand om din kropp. gör en makeover och hitta pa alla metrosexuella pafund du kan tänka dig! det far dig att känna dig nyttig och snyggare och därmed far det dig att känna dig lite bättre för stunden.

skaffa dig ett busskort!

sök efter folk pa internet som bor i den närmsta stora staden. internet är inte sa daligt som man tror, när man vill skaffa vänner. är säker pa att du till och med kan hitta nagon fran whoa att vara kompis med :)

du kanske kan hitta nagot chysst kollektiv att krasha i ett tag, om du pallar med att vara runt folk länge. det kostar inte sa värst mycket att bo i kollektiv! eller beror väl pa, men oftast inte.

äh, jag kommer med tips som ungefär alla i traden har sagt. men det är vettiga rad.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-03-05 15:06
sa du upp vänskapen med alla dina polare när du skaffade bruden lr?..  låter precis som att hon stack med hela din existens..  är det inte lite overkill att lägga precis hela sitt liv på en människa
mama said knock you out
Graffare

2007-03-05 15:18
fyra F23 Det ska jag komma ihåg :) Jag bor inte i nån stad direkt så kompisar på whoa är inte att tala om, men iofs busskort var en ide :)

DegenereraD P26
Vänner gled väll snarare bort från mig när jag slutade med diverse skit. :/

Tack för att ni får mig att må lite bättre :)

Graffare

2007-03-05 15:25
Alternativ P17 Han är pluggar ju i uppsala, hinner ju knappt träffa han, men jag har tänkt på han :)

Graffare

2007-03-05 15:36
Alternativ P17 Jäj betyder det att jag just fått en kompis :D :D

2007-03-05 18:12
Ser du livet suger inte.
Graffare

2007-03-05 18:14
Vad skulle man göra utan whoa?

2007-03-05 18:19
skaffa ett jobb

Graffare

2007-03-05 19:04
Ja verklgen :)

Graffare

2007-03-05 21:10
cheeses, du målar ju graff.....bara att börja hooka med olika målare...
They called me Mr. Glass
Graffare

2007-03-05 21:12
Känner ingen som har samma livsstil som mig :(

Graffare

2007-03-05 21:30
Haha, men om du läser va han skrev så va det om graffiti ;D

2007-03-05 21:50
Bara ut å bomba du kanske träffar någon som har samma intressen som dej när du är ute.
Graffare

2007-03-05 21:53
Haha, jag bor på landet ffs ;D (eller nästan iaf)

2007-03-05 21:54
ja men det borde väl finnas nån där som målar?

2007-03-05 22:15
ditt svin alqaida... hoppas du dör you sick fuck!
Graffare

2007-03-05 22:35
Alqaida F76 Som alternativ sa så gjorde en kompis det förra veckan, och det blev ingen hitt.

2007-03-06 00:01
lär dig att trivas med att vara ensam. hitta på saker, och njut av att du själv bestämmer exakt vad du ska göra. Jätteskönt att känna sig självständig.

Sitt inte bara framför datorn, det skapar bara större känsla av meningslöshet. Hitta på projekt.

Gör om ditt rum och leta efter den där perfekta byrån att måla om, vinylerna att rama in på väggen etc, plugga in dig på speedseduction, väldigt intressant och kul,
måla tavlor, gå och simma och spana in en het brud, som fyra sa spara ihop pengar och gör dig real fresh genom klippning, ny het tröja och fixa med en bekant ut på krogen,
läs en intressant bok på ett kafé, säkert någon som undrar vad du läser,
utmana dig själv med småsaker som att prata med ett antal främlingar på en dag ("oh den boken är bra","vilken cool väska!"etc) gör dig mer självsäker :)

Miljöombyte brukar hjälpa bra för ett tag. spara ihop pengar och gör en trip till dublin, köpenhamn, london, prag, behöver inte vara dyrt.
räcker att se en annan stad eller kafeer och barer du itne brukar vara på, vad som helst annat än att bara se ditt hem och datorskärm varenda dag.

Och nej, man är verkligen inte galen för att man letar/hittar polare på internet.
Fried little fishies
Graffare

2007-03-06 00:12
Areskoug F19 Shit, du är min idol.

Graffare

2007-03-06 09:09
men lol, gå kontakt med någon över internet...dra dit och måla..snacka shiet.
They called me Mr. Glass
Graffare

2007-03-06 10:03
Det är skillnad på kompisar, och folk som man umgås med, och har kul med på fritiden. Men den kille va väll mer en gamal kompis, från när jag var mindre.

2007-03-06 12:13

Tja!

Hmm, det där lät ju väldigt jobbigt.  
Jag tror inte du måste sätta igång att göra massa saker, fixa nya brudar, olika hobbeys!?! jag tror du måste ta det lugnt och bara göra saker som du känner att du får enegi av.

Om du tycker en sak är jobbig som fan så skiter du i den, för när man mår dåligt måste man ju ta det lugnt.
Sen så tror jag att det mesta kommer komma av sig själv.
Du kommer känna vad du har lust att göra.

Så jag antar att mitt tips är:  Gör saker som du får enegi av, gör inte saker för att du käner att du måste.

faan, det är ju possitivt iaf!?
Graffare

2007-03-06 12:34
Lät också ganska vettigt, kombinera lite av åda kanske.