I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mitt liv är skit

Övrigt - Vardagsfilosofi

Rappare

2007-03-09 03:29
Jag har inte läst alla inlägg i tråden så ursäkta ifall jag upprepar något.

Det här med att komma över en tjej är dock väsentlig viktigt för hela ens persona. Sorligt att säga så ju tidigare desto bättre skulle jag nästan våga säga. Vi blir 15 år och det våras för den första kärleken, vi skaffar en partner och PANG det tar slut, de tar slut, det gör det. Jag vet om en enda familj där föräldrarna hängt sen dom var 14. Föreställ er nu att det skulle brista mellan dessa två i 50 års åldern, vad fan skulle de göra då? De har ingen koll alls på hur man bearbetar sånt här, de skulle vara så djupt inpräglade i det här med att "detta är min stora sanna kärlek" att de skulle aldrig komma någonstans.

Det är ungefär som en spruta, man får den och sen är man immun. När man tagit sig över sin första brud har man vetskapen om att detta kommer funka på alla andra som kommer också. Dock är det en rätt långrandig process då det tog upp till 12 månader för min egen del.

Men det finns saker man kan göra under tiden. jag själv finner oerhörd tillfredställelse av att sätta ut ett mål i framtiden. Ett mål som kräver oerhört engagemang och som vem som helst inte klarar av. T.ex. så sprang jag ett marathon som resultat av min bristande relation. Detta gjorde mig oerhört stolt över mig själv och det är sånt som folk märker och då får man nytt folk i sitt liv. Förutsatt att man är någorlunda tillgänglig och inte bara håller sig för sig själv, då skiter alla i din marathon medalj.

Nåväl inte sagt att du måste springa ett marathon för att kunna hantera din situation. Folk finns överallt, det finns en brud i varje hus så man behöver inte tro att man har mist den enda för en, för det tramset finns inte.

Du säger att ingen delar dina intressen därav kan du inte vara vän med dem, det var bara nonsens i mina ögon eftersom en vänskap verkligen inte behöver vara baserad på att man har något att göra tillsammans. Snacka kan alla, och det klassas inte som en hobby. Lika lite som se film eller spela poker, sånt gör folk tillsammans så du borde hoppa på det tåget i sånna fall.

Nått annat som hjälper är att motionera, det fyller en med endorfiner och jag lovar att du inte sitter och  tycker synd om dig själv efter ett ordentligt träningspass, då är man bara stolt.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-03-09 03:48

ät kebab, det löser allt! Skitgott!
Jag rekomenderar att ha mild sås på.
Men det måste ändå vara rätt mild sås på, för annars blir det lika med bläääääääääääääääääääääääääää

lycka till!

Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2007-03-09 04:04
Det finns alltid nån som har det värre. Var glad för det du har.
Yeah!

2007-03-09 09:28
HÅLL KÄFTEN din gnälliga bortskämda skitunge. Ta livet av dig, världen e bättre utan såna som du. Barn svälter och dör av aids och du klágar på ditt liv i sverige för du inte har en flickvän.
...

2007-03-09 11:48
Du måste lära dig att kunna leva ensam.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-09 13:48
beat yo dick like it ows you money
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2007-03-09 15:37
Rainmaker Vettiga ord där, säger bara tack till dig.

komplex P2 Det är bland de enda sakerna jag lever på.

BigBadWolf P16 Det är jag medveten om, men vad säger det att jag är bortskämd, vad i texten står det om hur jag har haft det, och att jag är bortskämd?
Att du säger att jag ska ta livet av mig är att sjunka så lågt man kan, en bekant tog livet av sig för en vecka sedan ungefär, så just den fronten är lite känslig.

EmCi_Emm F18 Jag vet :(

2007-03-09 15:43
nej men fyfan, nu får ni ger er. Uppskatta de ni har. Ni kan äta er mätta varje dag ni har en säng att krypa ner i. Att du ens säger att du inte har något att leva för är ju ett tecken på att du är bortskämd  och ignorerar den faktan att just det att du har ett hem, lever svensson-liv till fullo antagligen. Men du vill ge ditt liv för ditt ex? Klaga inte på mig att jag säger att du bör ta livet av dig när din text börjar med '' Jag har absolut inget att leva för.'' Säger att den fronten är känslig men du börjar med att skriva de?

Sen Chuc-Chirac så förstår jag inte vad du grundar det på? jag sitter här som en jävla livsnjutare och säger att man inte ska tycka synd om sig och va tacksam för de man har. Jag vet inte, men de verkar inte som jag lider och sitter i mitt rum med självmordstankar?
...

2007-03-09 15:45
JOIN THE CLUB!

Graffare

2007-03-09 15:48
Va vet du om hur jag lever?

2007-03-09 15:50
haha, satte jag dit dig nu? Spelar ingen roll hur du lever. Du har mat,vatten och husrum. De räcker för att du inte ska klaga
...

2007-03-09 15:51
välkommen till klubben..livet suger 90 % av tiden get used to it..o brudar e fan experter på o få en o må skit de e en sak som e säker
en död moderat är en bra moderat

2007-03-09 15:56
stick till helgon alla ni gnällspikar...
...
Graffare

2007-03-09 16:02
Bigbad: Satte dit mig för vad?
Skulle jag leva som barnen som svälter å shit skulle jag skjuta mig i huvudet utan tvekan, men eftersom vi har det så pass som vi har så behöver jag inte det.

2007-03-09 17:09
vecn... jag satte dit dig med mitt respons på din kommentar om vad jag sa angående självmord... om de nu är så viktigt...
Skulle du vekligen skjuta dig i huvudet?
...

2007-03-09 18:03
om ja så har du ju verkligen problem... Några motgångar ska inte stoppa en... Man ska ju resa sig ännu starkare från dom
...

2007-03-09 18:37
BigBadWolf P16 vilken vagn tappades du bakom?

som Danne i Snook säger:
man byter bara problem när man har välfärd och pengar.

2007-03-09 19:14
whipper sikken fjant. Men du kan ju gå och lyssna på de allvetande profeten snook hela dit liv och se om du finner någon lycka. Jag har inte pratat om välfärd och pengar. Jag har nämnt de som människan är beroende av, mat, vatten och ett ställe att vila ut. Så antingen tappades jag bakom en vagn och fick väl en reality check och fattade att du kommer ingen vart med att gnälla och tycka synd om sig själv. Jag vet inte men du kanske borde be din mamma att kasta dig framför en lastbil eller något så du uppskattar livet och allt de har att bjuda på lite mera. Och inte haka upp på småsaker och sitta framför din data och förvänta sig att allt helt plötsligt efter de.
...

2007-03-09 21:01
BigBadWolf P16  Bra skriver där!, nu slog det mig, tack!
Ärligt talat!, du borde bli psykolog. Du har grundförutsättningarna i ditt tänk.

btw, snook kan inte vara en profet. För snook består av två personer. I så fall blir det profeter (även om det bara är en av dem som säger just det jag citerade).

Puss på dig din stygga varg.

2007-03-09 21:06
BigBadWolf P16 btw 2, Du skriver som en jävla kratta, mycket aggretioner som snurrar runt i ditt huvud undertiden du skriver inläggen? har någon dött? puss (igen)

2007-03-09 22:29
bigbadwolf

aggressioner*

Det var det mest uppenbara felet du gjorde, orkar inte bry mig om de mindre. MEn säg fan inte att han skriver som en kratta, när du inte kan skriva ett piss bättre själv din jävla nolla.
  Du mår tydligen så jävla bra av att trycka ner andra, du och din toffelhora Alqaida, kan inte ni två slänga er framför en lastbil istället för att sprida hat runt omkring er. Förfan, du kan inte ens förstå att man kan ha andra problem än svält, törst och tak över huvudet.

2007-03-09 23:44
haha vafan det är ju jag, ord för ord!!!

2007-03-10 03:42
BigBadWolf P16

mat, husrum, ställe att vila ut på är några av de saker en människa behöver för att må bra. har man allt men ingen att dela det med har man ingenting.
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.

2007-03-10 15:19
äh hata på och klaga på min stavning. Jag trodde inte det gick ut på vem som stavade bäst. Jag fick fram de jag ville säga eller hur?

Sen rostad så är det ju inte så att han är ensam kvar på jorden. Bara för en person inte vill dela hans ''tak över huvudet'' betyder det ju inte att ingen vill göra de. Så om hans liv tar slut pga en person så är det ju jättetragiskt. Man måste bredda sina vyer.

olurun... Var den där riktad mot mig?

whipper Herregud...
...

2007-03-10 16:53
HATA PÅ GRABBAR! död åt allt, SVIN!

2007-03-10 21:01
buuuhuuuuu vem har det lätt här i livet? dina problem låter som väldigt milda problem mot vad andra har så gnnnnnip
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound
Manager

2007-03-10 23:40
Varför måste du vara så aggressiv bigbadwolf? Mår du bättre av att trycka ner folk som inte är lika duktiga på att levla lika bra som dig?
Säger inte att du har fel(!).......Men om du är en "livsnjutare" som du säger att du är så har du ingen som helst anledning till att låta så onödigt otrevlig som du gör..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-03-10 23:41
Men ja, trådskaparen måste verkligen rycka upp sig, sluta gråta och försöka göra någonting - annars är det meningslöst.

/ Deedz.
Graffare

2007-03-11 02:24
-ALI- var? :)

2007-03-11 05:20
haha smedjebacken är det bara inavel
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound

2007-03-11 12:50
"Men va kan man göra?

Skaffa en hobby? säger dem jag frågar.
Jag har hobbies, men ingen att dela dem med.

Hitta en tjej?
Sjukt tråkigt å gå på krogen/fest själv. Så den går bort, så länge ingen har tips på andra ställen man kan hitta flickor. (Internet är gränsfall på lagligt)

Träna/sköta skolan/körkortet?
Det kommer jag inte göra, jag känner mig själv, så den går fetbort

Ta mig till andra städer och träffa nya människor?
Sure, jag kan det, men närmaste stad kostar det typ 30spänn att åka till, jag är pank så det räcker."

om du är så negativ till ett par helt normala förslag får du ju nästan skylla dej själv. no offense men...
Manager

2007-03-11 12:52
Var inte rädd att prata med främmande folk, dom kommer troligtvis inte tycka att du gör bort dig. Om dom nu skulle göra det, så vet du att du säkertligen aldrig kommer se dem mer i ditt liv ändå.

Du bor iofs i en liten stad, men ja you get the point

/ Deedz.

2007-03-11 14:02
skaffa ett jobb och sluta tyck synd om dig själv

2007-03-11 14:41
När jag känner att allt går åt helvete brukar jag tänka att: "äh vafan, jag kan ju inte lägga mig ner och dö iaf, så det är lika bra att göra det bästa av situationen."

Hmm.. vet inte om det hjälper dig så mkt, men det är så jag brukar försöka tänka iaf. Om man inte själv tar tag i sitt liv så händer ju ingenting, för inte fan kommer någon annan göra det åt en?
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2007-03-11 14:52
 Yun_DI P17 Jag är väl ''aggressiv'' pga att det finns ingenting mer jag stör mig på än människor som tycker synd om sig själv för bullshitreasons. Speciellt när man går ut med de på nätet för att få lite uppmärksamhet och få höra dom små orden ''stackars dig'' från någon helt random. Jag känner inte att jag trycker ner folk. Jag försöker bara få dom att ta sig i kragen och inse att deras liv är inte så hemskt som de tror
...
Graffare

2007-03-11 15:15
-ALI- Avesta, inavel 2000

2007-03-11 19:08
Börja bomba hämningslöst.

?
the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination!
MELANIE IS DEMENTED

2007-03-11 19:35

Jag har följt den här tråden med intresse och vill förkunna ytterligare en dräpande poäng med hjälp utav en quote:

Chino Moreno on Jon Davis: "I had a rough childhood as well, but i don't have to be a bitch about it."

Väx upp för fan.

the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination!
MELANIE IS DEMENTED

2007-03-11 22:25
men den attittyden lär man ju inte komma så långt. nopes

2007-03-12 04:32
BigBadWolf P16 du borde äta kebab oftare

2007-03-12 08:20
antagligen...
...