I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-04-14 17:25
Eksem - Jag antar att det där var riktat till mig. Om du läser Pushermans föregående svar så ser du att han säger att han inte skrev en specifik sak. Jag svarar då med ett citat för att förklara varför jag fick det intryck jag fick, samt ställer en fråga orsakad av hans vidare kommentarer i nämnda svar.

Vad vill du veta mer om? Alkemi eller vetenskap? Fyrkanter kanske?

Fyrkanter i naturen (del två): Smält tenn som stelnar i temperaturer under tretton grader Celsius bildar kubiska kristaller. Tenn som stelnar över 13 grader bildar pyramidformade kristaller.
Om pyramidkristallint tenn förvaras under 13 grader omvandlas det till kubkristallint, något som märks som gråa raspiga fläckar på ytan, s.k. tennpest.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-04-15 15:19
om det är skapat av maskiner, räknas det då?
Blood on my dick or shit on my knife

2008-04-16 17:11
Apropå symmetri: Det kan vara jag som är konstigt funtad, men jag tycker mig se symmetri vart jag än vänder mig. Varje gång jag försöker skapa ett icke symmetriskt mönster med hjälp av t.ex. prickar på ett papper (jag gör sånt ganska ofta) så tycks det ändå få någon form av symmetri som går en bit över huvudet på mig. Någon som upplever samma sak?
Ja jilar tjåka katter!

2008-04-16 18:17
Skont att Doktor Oktagon for krig mot Tetragonerna...

Fan va star trek det later!
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-04-17 13:53
Att kemin på sätt och vis växt ut ur alkemin gör inte alkemin särskilt intressant, på samma sätt som kriminologins ursprung inte gör antropometriska studier av brottslingar intressanta. Historien är full av idiotier. Vissa av dem, som alkemin, har vi lämnat bakom oss, och det tycker de flesta är skönt.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Manager

2008-04-17 16:23
Endeavour2: Hehe, du kom på min hemliga plan.
Redline!

2008-04-17 16:46

Den mest energisnåla formen är sfären och därmed den mest "naturliga".

Helvete.

Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2008-04-19 22:37
på tillräckligt långt avstånd finns det bara prickar. kanske ett och annat streck, men då har de kommit för nära.

2008-04-20 10:45
Antikrist - Är det symmetri eller mönster du ser?

Mönster beror av att hjärnan försöker skapa dem, så även om det bara är helt slumpade och mönsterlösa prickar så kommer din hjärna grupera dem efter hur nära de ligger varandra och hur lika de är.

10-4, over...

2008-04-20 11:49
Det är symmetri. Någon form av asymmetrisk symmetri, hur fan det nu går ihop. Det känns som om det går alldeles över huvudet på en, som texten till Teflonminne. Man vet vad orden betyder, men man förstår inte hur de kan bilda en text.
Ja jilar tjåka katter!

2008-04-20 11:50
If you catch my drift förlåtförmittdubbelpostandedetblirextraspäkningikväll.
Ja jilar tjåka katter!

2008-04-20 18:38
Antikrist - Assymetrisk symmetri? Låter mer som att det blir nån form av flytande mönster :)

Doc Ock - En till sak i naturen som är (hyfsat) fyrkantig: växtcellen.
Bilden “http://www.edu.fi/svenska/distansgymnasiet/ny_laroplan/biologi/biologi2/kuvat/bi2_1_002.png” kan inte visas, då den innehåller fel.
Just för att rätblocksformen ger en bättre stapelmöjlighet och därmed bättre stadga :)

10-4, over...

2008-04-29 17:50
Närmare perfekta kvadrater i naturen kanske hummerögat är.

"The eye of a lobster (and some other 10-legged crustaceans1 including shrimps and prawns) shows a remarkable geometry not found elsewhere in nature—it has tiny facets that are perfectly
square, so it ‘looks like perfect graph paper'."
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25