"Nån som kan knulla mig mentalt"

Övrigt - Vardagsfilosofi

"Nån som kan knulla mig mentalt"

Många killkompisar som jag har pratat med om fenomenet "drömkvinnan", nämner alla samma sak.. "jag vill ha en intelligent tjej..det finns ett uttryck för det: someone who can challenge with my brain.." (minns inte om citatet var exakt så..men ni förstår nog)
eller "jag vill ha en tjej som kan knulla mig mentalt"

Men det här med att ha en intelligent tjej..är inte det ganska självklart? vem fan vill ha en tjej som är helt tappad? jag menar..det finns väl hur många snygga och vackra tjejer som helst som dessutom har en hjärna..? så hur kan det då vara så svårt för dessa killar att träffa en tjej som challengar dem..eller knullar dem mentalt? de som uttrycker sig så är nämligen nästan alltid killar som ALDRIG träffar nån tjej som duger..som säger att detta är vad dem letar efter..

Och vad är det dom är ute efter egentligen? en tjej som går att diskutera med? (går inte det med alla tjejer?), någon tjej som dom blir oerhört imponerade av, av någon anledning? eller vad menar killar som säger såhär egentligen?

Vore kul om nån kille som känner igen sig i detta kan besvara frågan/ge sin synpunkt.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Man vill väl ha någon man slipper förklara vad man menar hela tiden för. (Inte en pik hehe)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha.. nä men nu har du nog inte läst riktigt.. :) jag menar..smarta och snygga tjejer..kan ju inte vara så svårt att finna..finns många! Så det kan inte vara bara det dem letar efter..?

Poet

2009-09-04 12:44
Intelligens ar relevant. Beroende pa vilken niva man sjalv ar pa gallandes allmanbildning och vetande, sa vill man ha nagot liknande i sin partner. Bollplank och "brainfood" liksom, inte bara massa ytliga konversationer.

Da jag sjalv som person ar valdigt nyfiken, pratglad och vetgirig, sa ar jag glad att min partner besitter liknande egenskaper.

Och sjalvklart gar det inte att diskutera saker med alla tjejer (eller killar heller for den delen). Vi vill alla ha nagon som vi kan diskutera saker vi anser ar viktigt for oss.
www.wallyjohnson.se
BC99 P26 Sa det.
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
BC: Bra och ganska självklart svar egentligen..

Det finns en viss sorts killar, jag är en av dom, som finner det underbart med en tjej som är smartare, som är roligare som kan sätta mig på plats. En tjej som imponerar på en. (Ska jag psykoanalysera mig själv så är det nog för att jag växt upp med en ensamstående feministisk mor).

Men jag vet inte om det är det du menar iofs. Att killar i allmänhet säger att dom vill ha en smart kille är nog bara för att poängtera att dom inte är vanliga töntar som bara bryr sig om utseendet.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
först och främst - intressant uttryck! aldrig hört förut.
"i'd consider myself lucky - as long as she mentally can fuck me"

nåväl, för att bidra till sakfrågan rent spontant känns det som att grundprincipen är en tjej som inte känner att hon behöver använda yttre attribut för att charmera en?
whoa.nu - siten där snillen spekulerar...
humankind: a big russian roulette, no bullets, instead h.i.v.
"behind every beautiful thing, there's been some kind of pain"
StarNate_, håller helt och hållet med om det du skriver!

Tycker allt det där är bullshit faktiskt.. För sålänge tjejen har en någorlunda normal intelligensnivå så är det ju skitsamma liksom. Hatar när folk pratar om hur jävla smarta de själva/deras partners är, som om det är allt av betydelse liksom. Givetvis vill man inte ha någon partner som är helt jävla dum i huvudet, men de flesta människor är faktiskt relativt smarta, hur otroligt det än låter.

Visserligen kan det ju vara så att intelligensen även påverkar andra egenskaper, men om tjejen i fråga har samma humor som en själv och man trivs med varandra (kan prata om det mesta osv) så är det ju inget att bry sig om.

I slutändan handlar det ju endast om personliga värderingar och för mig så är humor väääldigt mycket intressantare/viktigare än intelligens, även om dessa möjligtvis har ett samband.
Alltså för att förtydliga min position, och den position som ni kanske pratar om: jag vill inte ha en jämlike. Man kanske kan se det som en fetisch, jag tänder, fysiskt och mentalt på starka smarta roliga kvinnor, och för att jag ska uppfatta dom så måste dom ju vara smartare än mig. Annars är det "bara" en jämlike.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Det är inte bara killar som tänker så här, det här är ett krav jag ställer på min partner också. Väldigt trött på att träffa killar som undrar om jag faktiskt läst alla böcker i min bokhylla.

Men till din fråga så handlar det enligt mig om två olika saker. Vi har å ena sidan killar som vill ha någon som kan utmana dem intellekuellt, men som då ska hålla med dem om allt och inte vara för smarta, eller så smarta att de känner sig mindrevärdiga. Det är då killarna gör slut och skyller på något annat, typ att tjejen var komplicerad eller konstig bara för att hon hade vissa starka uppfattningar om saker och ting. Dessa killar nöjer sig senare med en korkad men snygg tjej för att deras självkänsla inte pallar med en brud som är smartare än dem, även om de önskar att de kunde det.

Sen finns det killar som faktiskt tycks kunna hantera att deras partner är smartare än dem, men inte bryr sig om det, och inte är det minsta hotade av det. Dessa killar känner dock inget behov av att påpeka att de vill ha en smart tjej.
Itelligens är det sexigaste som finns.. Söt och smart slår vacker men medelmåttig alla gånger.. Jag vill ha någon att prata med då jag knullat klart..

medoria F27 Du menar dvd'er i dvd-hyllan? för tjejer har ingen bokhylla,det är helt ute enligt blondin bella.
Håller inte med om det där med "Någorlunda normal intelligens nivå" eller att "folk är relativt smarta" tycker att jag springer på folk med så snäva referensramar och så dålig allmänbildning att man fruktar för artens forlevnad..

Jag för min del hoppas att bokhyllan och det intellektuella samalet blir höstens hetaste assecoarer..

MOAH MOAH MOAH

Adjö!

tycker att jag springer på folk med så snäva referensramar och så dålig allmänbildning att man fruktar för artens forlevnad..
Word på det.
Håller inte med om det där med "Någorlunda normal intelligens nivå" eller att "folk är relativt smarta" tycker att jag springer på folk med så snäva referensramar och så dålig allmänbildning att man fruktar för artens forlevnad..

Klart att det finns gott om idioter.. Sedan har ju inte intelligens så mycket att göra med allmänbildning egentligen.

Men hur många av dina polare är antingen dumma i huvudet eller väldigt smarta? Skulle anta att de flesta är på samma nivå som dig (även om det givetvis finns undantag). Ser inte varför det skulle vara annorlunda när man hittar en partner.
StarNate_ F25 trodde att du ville ha det där haahah synd
BBKing: En efterlysning av nån som kan knulla mig mentalt? Jodå..det vill jag också :)

För mig är det en självklarhet att en kille ska vara smart..behöver ju inte vara nån som får nobelpris nästa vecka..men tycker mkt handlar om också att man är på samma nivå..men också det där med att man ska kunna prata och diskutera saker med honom och inte nån som inte går att ha ett vettigt samtal med. Men ingen kan väl tycka det är givande att vara med nån som inte går att prata med på det sättet.

Men jag kan däremot inte förstå varför det verkar vara hur svårt som helst för vissa killar att träffa en tjej som är både smart och snygg.. är ju inte så att alla snygga tjejer är osmarta.. även om det säkert förekommer :) Känns som att de iaf har ett lite högre krav på intelligens än medel.

"Smart" är precis som "snygg" väldigt subjektivt- precis som vi tycker vissa kombinationer av fysiska attribut är "snygga" så tycker vi att vissa kombinationer av mentala egenskaper är "smarta". För att göra det ännu värre så tenderar vi att blanda in saker som åsikter och preferenser i "smarthet", fast de egentligen är fristående egenskaper.

Att hitta en partner som är "smart" och "snygg" kan vara jävligt svårt, beroende på vilka egenskaper man tycker är snygga och smarta. Vill man ha en tjej som fysiskt följer 'barbie-idealet' (lång, väldigt smal men med stora bröst, långt blont hår, alltid uppklädd och stylad) men samtidigt är självständig, snabbtänkt, välutbildad och initiativrik så är urvalet kanske inte det största.
Svensk hiphop har gått åt helvette när DJs tror att "lite av det bruna" betyder "spela mer Timbuk"
Okej, jag ska faktiskt bemöda mig med ett uttömmande svar som samtidigt fungerar som en chans att få skriva av sig lite men jag tror knappast att du eller någon annan i tråden gillar vad jag kommer att säga men det skiter jag totalt i.

Varför gå och leta efter något och vara kräsen? Speciellt när det uppenbarligen inte verkar finnas? Kanske för att man är trött på alla ytliga relationer med tjejer, kanske för att man söker något mer konsekvent och äkta? Kanske man söker lite passion, romantik och saker att kunna prata om?

När jag var yngre så var jag inte direkt en svärmorsdröm på många sätt. Hängde med ett visst klientel och var på ett visst sätt, gjorde vissa saker. Såg på min omgivning som en flock får. Korkade, fula och lättmanipulerade personer. Sen bestämde jag mig för att skärpa mig och plötsligt leva som den snällaste killen ever. Alltid killen som ställde upp, var snäll, ödmjuk och körde 100% fair play. Trevligaste killen ni aldrig mött ungefär och jag överdriver inte. Och var jag med en tjej så behandlade jag henne som en prinsessa. Otrogen fanns inte ens i mitt vokabulär. Vänner fick låna pengar, behövde någon hjälp med något så ställde jag alltid upp med stor generositet, varenda gång. Efter 8 år med detta har jag sett exakt hur det fungerar runt omkring mig i det här samhället. Folk är falska, speciellt majoriteten av tjejerna. De sviker, trampar på en och hugger en i ryggen. De tar en för givet och kör över en. Falska så in i helvete.

Varför 8 år? För exakt så lång tid tog det från 19 till nu att fylla upp bägaren tills den till slut tippade över. Det handlar inte om några få händelser utan en lååång lista. Varje gång en tjej utnyttjat en eller betett sig dåligt så har man ändå hoppats på att nästa bara MÅSTE vara annorlunda. Inte som alla andra alls utan någon som kör lika ärligt och fair play som en själv. Så varför ska jag vara den snälla och schyssta killen för? Ingen verkar ju uppskatta det ändå? Allt detta hänger samman ser ni, har mött ytterst få tjejer med någorlunda stil överhuvudtaget. Folk är bara billiga, trashiga och har noll visioner och riktiga intressen. De super, knullar runt, är otrogna till höger och vänster och bryr sig inte om några empatiska aspekter alls. Som får är 90% av befolkningen som sagt. De existerar men kunde lika gärna inte gjort det. Tar bara upp plats och lever för dagen. Ser på Big Brother och åker på charter två gånger om året till valfri medelhavsö. Sitter på Internet 24/7 och lever sitt liv med sina imaginary friends och babblar om what ever.

Så skulle det vara lätt att hitta tjejer som är "smarta", "vettiga", "snälla"? Hahaha, vilket skämt..

Så tyvärr (sorry men det är inte mitt fel utan en direkt konsekvens av omgivningen som format mig) så ger jag fan i folk så länge jag bor här numera. Behandlar folk precis som de förtjänar att behandlas, speciellt tjejer. Har över ett par dagar gått från natt till dag i karaktär mer eller mindre. Eftersom jag inte kommer bo här framöver ändå så skiter jag i folk totalt. Skulle lätt kunna knulla en tjej idag för att sen ta hennes väninna bakom ryggen och senare skratta åt dem båda om de blir ledsna. Har totalt gett upp tilliten och tron på de flesta människorna här och ser ner på dem. Nära vänner och familj undantaget. Utnyttjar istället folk för egen vinning och skiter totalt i vad de eller andra tycker om det. Ser jag numera en chans att manipulera någon för något att vinna utav det så gör jag det. Nån som blir stött och ska bråka med mig ute för det? Haha.. Tidigare undvek jag alltid konflikter och hade lång stubin men idag skulle jag nog bara knocka killen direkt och spotta på honom när han ligger ner.

Kanske lite utsvävande svar till frågeställningen men den hänger samman som sagt. Det FINNS nästan INGA tjejer som är värda ändå där ute. Har mött ytterst få. Som om folk, killar eller tjejer överlag skulle vara smarta? Vara intelligenta? Vara speciella på något sätt? Haha, eller hur.. Snarare är 90% skräp.

Jag varnade för att ingen kommer att gilla detta svaret och folk får gärna skriva långa inlägg om hur iskall eller hemsk jag är men det skiter jag ju självklart också totalt i.

Och nej, jag är inte arg, cynisk eller ledsen och nej det är inte synd om mig. Har helt enkelt vaknat upp och sett sanningen. Kanske en del av er borde göra det också, vad vet jag?

Varsågoda.
gaia, jag tror absolut att du har rätt till viss del, människor är svin många gånger. däremot är jag fullt övertygad om att det sätt på vilket man bemöter människor framkallar ett särskilt beteende hos folk. nu är det ju hemskt tråkigt om ditt snälla beteende skulle locka fram folks värsta sidor men till viss del kan jag tänka mig att det gör det. du kanske betraktas som en dörrmatta som folk lätt trampar på? nu känner inte jag dig och menar inget illa men jag hoppas du förstår min poäng, nämligen att ditt generella sätt får en viss respons av folk rent generellt (även om alla är olika).

det kan säkert även vara detta som gör att vissa människor aldrig finner vad de söker. jag tror inte det handlar om att de inte stöter på rätt människor i sina liv, snarare att de inte hanterar sina möten på rätt sätt för att locka fram den tändningen som krävs för att intresse ska uppstå. antingen pga en inställning (för på eller för av t ex) eller helt enkelt för att de kanske inte gör sig själva tillgängliga och öppna nog.
vadå? jag dyster?
Hmmm.. Kändes som att någon behövde lätta sitt hjärta..? Kjaaam..

Anyways..Jag har träffat en person som uppfyllde mina önsknigar om hur en perfekt partner skulle vara..Olyckligtvis uppfyllde jag inte hennes..Snyft. känns bara som att man inte springer på sådana människor så ofta i livet.. En annan dam i min bekantskaps krets får också mitt hjärta att slå dubbelslag med sin skönhet och sitt röröiga livfulla intelekt men hon är alldeles jätte upptagen.. Dubbel snyft!!

Jag vill itne ha nån som knullar mig mentalt.

Jag vill ha en tjej som håller käften och gör som jag säger.

StarNate_ F25 om du så gärna vill det så kan du få min msn så får vi se vad det leder till hehe
:-D

...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vem var det som sa att han inte ville ha en tjej som var smartare än honom, det var på nåt teveprogram har jag för mig han var iaf känd? jävligt komiskt för genom att säga så blir ju alla tjejer per automatik intelligentare än honom. hehehe
smart och smart, alla är väl smarta på sitt sätt. det handlar väl snarare om att ha gemensamma intressen så att man kan stimulera varandra genom att diskutera saker på samma nivå. jag är fett smart inom vissa områden, fett pantad inom andra, och det gäller väl de flesta människor. men om jag träffar nån som är bright utav bara helvete inom nåt som jag tycker är ointressant så är ju den intelligensen bortkastad på mig (och vice versa). eftersom det inte alltid är lätt att hitta folk med gemensamma intressen så blir det väl lätt att få den uppfattningen att det är svårt att hitta nån som matchar en själv rent intellektuellt. när man sen ska försöka hitta den attraktiva procenten av den procenten så är ju sannolikheten rätt liten att man hittar nån på en gång
http://www.kommandot.se/wp/
Saken är den att ingen annan någonsin kan förstå och kommunicera lika bra med en annan person som denne gör med sig själv. Därför upplever sig många som mer intelligenta i förhållande till sin omvärld än vad de i själva verket är.

Jag förstår vad jag säger och menar, min partner gör det inte, alltså är jag smartare än henne.

eller i omvänd situation:

Nu förstår jag inte vad hon säger, alltså svamlar hon. Vilket pucko hon är.

Att detta tänkesätt är särskilt framträdande hos män beror på rådande könsmaktsförhållanden.

En genusskadad kvinna är i motsvarande situationer mer benägen att tänka:

Nu gör jag mig inte förstådd. Vad är det för fel på mig?

respektive:

Nu förstår jag inte vad han säger. Han talar över huvudet på mig.
Trams..! Att jag upplever en person som korkade har inget med mina inre röster att göra.. Att folk är korkade beror på tillkortakommanden hos det svenska utbildnings systemet,TV5 och Jens Lapidus och Lisa Marklunds barnböcker för vuxna.. Den här världen saknar mentalt tuggmotstånd... Inte konstigt att många har mos mellan öronen..

k-dregg

även om jag i stort håller med dig så går det inte riktigt att säga vad som är värdefull kunskap och inte. jag håller med och blir också illamående av att ingå i lunchdiskussioner om big brother och den nya svenska deckaren, men det är fortfarande inget som säger att din kunskap är mer värd. tyvärr (kanske man får säga) så verkar ju de flesta ändå vara intresserade av detta och därför också kanske lättare att hitta likasinnade partners som kan uppfostra sina barn på samma manér och så är spiralen i gång.
Groupie

2009-09-22 01:42
Orka ha en brud som bara kan resonera runt saker som rör dom själva eller den direkt nära världen omkring dom.

En tjej utan djupare tankar om saker går totalt bort för mig.

Sen handlar det inte om graden av intelligens, utan snarare förmågan att tänka utanför deras egen trångsynta världsbild, vilket många brudar faktiskt gör...... Bara lever i sin egen trånga värld och har svårt att gilla annat än idol-tv och ytliga diskussioner, för går man djupare med dom är man "för smart i pratet", som jag hört många gånger.

Suck alltså haha.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
GAIA P27

Jag varnade för att ingen kommer att gilla detta svaret och folk får gärna skriva långa inlägg om hur iskall eller hemsk jag är men det skiter jag ju självklart också totalt i.

Jag gillar ditt svar. Du är skön ju.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Undrar om medoria verkligen läst alla sina böcker...

Gaia låter väldigt pessimistisk och realistisk
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
har inte träffat varken man eller kvinna som "knullar mig mentalt" än, men jag ser fram emot det dock! intelligens finns i många former...
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Det är precis lika ytligt att tycka om intelligens som en snygg kropp.

Tror jag. Jag kommer förmodligen veta så snart jag blir kär.
Gdje ste patke mater vam jedem.
Jag träffade en snubbe för lite sen som knullade mig mentalt till tusen. Vart en aning jobbigt då jag för det mesta blev helt stumm.
Inte riktigt van vid det eftersom jag oftast har något att säga, men det gick bara inte och mina argument lät som en 12-årings.

Jag träffade min överman helt klart.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Groupie

2009-09-24 12:17
Lacroix F20

Det var mig du träffade.
Ta det inte personligt alla är underlägsna mig ;)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
todilo: alla i bokhyllan har jag läst, dem jag inte läst ligger i en hög på golvet och jag betar av dem en och en. det är cirka 40 st, läser kanske 2- 4 böcker i månaden, men många lånar jag på bibblan.
Jag har mycket svårt att tro att människor som på allvar använder ett uttryck som "knulla mig mentalt" har särskilt svårt att hitta människor som är kapabla att knulla dem mentalt. Men det är bara jag.
"it's been a tough fight worth fighting
as we all drive along
betting on another day."

bperb P27: Jag känner dock att den definition som skiljer på kunskap och intelligens är mer användbar och överensstämmande med verkligheten. Jag känner rätt briljanta människor som inte besitter några större mängder av vad som skulle kallas vettig kunskap, antingen för att de inte har något intresse av det eller för att livet kommit i vägen.

Samtidigt kan man sitta och prata med folk med höga akademiska examina som kämpat sig till kunskap, men visar sig vara riktiga stolpskott när man rör sig utanför deras område... Bland den kategorin brukar man hitta folket som myser lite smånöjt när de medvetet ordbajsar och talar över huvudet på mindre bildat folk.

Vart ville jag komma med det, vetefan riktigt. Mer än att det är skillnad på intelligens och kunskap. Intelligens är en förmåga att tänka abstrakt, att förstå komplicerade tankegångar, förstå och utveckla idéer o.s.v. o.s.v. Det ger helt klart en fördel i kunskapsinhämtandet men är i sig inte en garanti för att man skaffar sig den.

Helt klart finns det iallafall mindre och mer intelligenta människor, och jag vill nog varken ha någon som "knullar mig mentalt", och inte heller någon som är betydligt mindre intelligent. Jag tror förövrigt att kärlek handlar mer om andra saker, personlighet, attraktion, intressen m.m. och att folk borde sluta tänka så djävla mycket, go with the flow för faen.
"jag har fin hår. som en waterfall."
Jag har mycket svårt att tro att människor som på allvar använder ett uttryck som "knulla mig mentalt" har särskilt svårt att hitta människor som är kapabla att knulla dem mentalt. Men det är bara jag.

klockrent.. tänkte lite i samma banor:)
stick the fucking flag up yer god damn ass
senast på en fest så träffade jag en tjej som inte köpte att solen var en stjärna.

go figure..
mama said knock you out
Låt vilken kille som helst bli påsatt av en riktigt duktig 10-poängare och han kommer bli förälskad...

Det där med intellekt är oftast väldigt mycket bs.. Om vi nu snackar "partner", flickvän/pojkvän.. Och inte typ giftemål, skaffa barn osv...

Reagera!
soundcloud.com/brormusk/sets
alltid tänkt att "knulla mig mentalt" är samma sak som den engelska översättningen "fuck me mental", vilket inte alls är samma sak. jag får nog ta och byta flickvän... =)
senast på en fest så träffade jag en tjej som inte köpte att solen var en stjärna.

go figure..

Bildning, icke att förväxla med intelligens.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
förmåga att bilda sig = intelligens.

Hon kan ju omöjligt ALDRIG hört att solen är en stjärna, eller hur?
förmåga att bilda sig = intelligens

Jag skulle t.ex. inte säga att wikipedia är intelligent men wikipedia vet mer om stjärnor än de flesta människor...
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
de är kanske narcissister?
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
boogey

men det är ju det jag menar. man kan inhämta information från kanal 5 likaväl som information från högskola. kanal 5 matar ut lättillgänglig information rörande ämnen som av de flesta människor kan uppfattas som "oviktiga" och budskap som är lätta att snappa upp, alltså kommer många människor att hämta information därifrån och en bred kunskap om ämnena som behandlas där kommer att finnas, även om det knappast kan beskyllas för att vara djuplodande analyser eller fakta som någon människa har någon verklig nytta av. på högskolan väljer de flesta en relativt snäv inriktning, men djupare kunskap om specifika ämnen som kanske kan vara svårt för de flesta att skaffa sig ens grundläggande kunskap om eftersom det kanske kräver en del förkunskap. därför blir det lätt att en människa helt oinsatt i ämnet känner att personen pratar över huvudet på dem.

så oavsett om du kan allt om kärnfysik eller om att suga kuk på stureplan så finns det briljanta människor inom bägge lägren, ingen kunskap är viktigare än någon annan. vad nu viktigt skulle innebära... jag tror jag tappade poängen nånstans på vägen
JackFalk . FET!