|
|
|
|
|
[Facebook] - farmville - addict?
Jag har aldrig varit mycket för facebook, på senare tid har jag dock spenderat mer och mer tid där. Boven i dramat är som ni kanske redan förstått Farmville. Spelet i sig är ju inte direkt kul men det är bara det att jag känner att jag MÅSTE gå upp i lvl, jag började med det igår så jag är bara lvl 8 men ändå så känner jag ett starkt beroende. Är det någon annan som fastnat i denna hemska fälla eller tycker ni som jag gjorde för några dagar sedan att det är sjukt töntigt och att man undrar hur vuxna människor tänker när de spelar ett sådant "barnsligt" spel?
(Inlägget ändrat av Louder 2009-09-12 17:59:50)
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
vad är de för ngt? har vänner på facebook somn verkar vara hooked. vad går de ut på?
"God, give us the serenity to accept what cannot be changed,the courage to change what should be changed, and the wisdom to distinguish one from the other."
|
Konsertbesökare
2009-09-12 17:09
|
välkommen! Hatar farmville lika mycket som jag älskar det
So there you have it...
|
|
|
vad är de för ngt? har vänner på facebook somn verkar vara hooked. vad går de ut på? Det är som ett litet rollspel, det går ut på att gå upp i level och tjäna pengar. Detta gör man genom att i första hand plantera olika saker. Jordgubbar, pumpor, ris, hallon etc.. Det är ett waiting game eftersom det tar ca 4 timmar att odla en ruta jordgubbar medan det tar 12 timmar att odla ris, andra saker kan ta upp till 4 dagar att odla. Sen kan man skaffa djur och tex mjölka kossorna etc. Man kan även hjälpa sina grannar att kratta löv för en extra peng.. Väldigt svårt att förklara, det måste upplevas :). det ar bara trakiga aldre damer som spelar det.. Ja, jag antar att jag får ta dig på kuken för jag tänker fan inte ta dig på allvar. No homo.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
|
|
|
haha!! jag började spela för 3 dagar sen och är helt besatt. en aning ohälsosamt men måste.farma.mer. måste farma. måste
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Hahaha farmville lobotomerad. Vilken level är du ?
|
|
|
9 =( men för 3 dagar är det väl ok?! jag har värsta missbrukarbeteendet kring det, bara en level till så jag kan odla detta, måste bara få ihop sedlar till att expandera osv hahaha!! MÅSTE FARMA
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Haha asså att läsa det du skriver gör mig sjukt glad för jag skrattar så sjukt mycket, känner igen det. För 3dagar e det bra, det tog mig 1 och en halv att bli lvl 8 så det är ju typ samma :). Haha jag har aldrig fattat hur man får sina sedlar? de bara poppar upp lite när och var. Ifall du vill ha gifts så kan jag bidra med det, jag skickar gifts till alla som spelar på min lista varje dag :'>
|
|
|
LÄTT att jag vill ha gifts!! nej jag hade samma undran men min lika beroende vän carro påstod att man får det när man går upp i level eller om man fyller på med riktiga pengar, det kommer ju dock aldrig ske.
|
|
|
jag var tvungen att sluta på lv 28. det höll på att förstöra mitt liv. jag började med det igår så jag är bara lvl 8
fy fan när jag började tog det lätt 5 dagar innan man nådde 8. dt var bättre förr
Mabuhay!
|
|
|
hahaha!!! det kommer aldrig förstöra mitt liv. det är mitt liv. min farm älskar mig. jag vet det.
|
|
|
jag gick in på farmville-gruppens sida, där kan man be folk som spelar adda en som vän för att senare adds som neighbours för fler gifts etc. jag hade över hundra grannar
sedlarna kan man för övreigt bara få genom att betala riktiga pengar
Mabuhay!
|
|
|
Snara sök hjälp innan det är försent, beroendet blir ditt liv och du kommer försumma familj vänner etc
Mabuhay!
|
|
|
men jag har ju 13 sedlar nu typ oh har aldrig betalt nå pengar?
|
|
|
vadå familj? mina digitala kor och får är min familj.
|
|
|
Snara F20 Jahaaa! okej. Ah det där med att fylla på genom paypal går ju helt klart bort. Du får väl skriva vad du heter på fb i pm eller nått :). fy fan när jag började tog det lätt 5 dagar innan man nådde 8. dt var bättre förr Det är ju skillnad på folk och folk haha. Kan tillägga att jag just skördade 21 rutor pumpor :)!
|
|
|
sjukt tråkigt efter 4-5 dagar, la ner det
|
|
|
monkeywriter
tro mig, förr gick det inte... jag la ner min själ i det, men efter superberries och andra nymodigheter så blev det ett annat utgångsläge... jag optimerade min förtjänst med lönsamhetskalkyler mm. men kunde ändå inte nå lvl 8 på ett dygn
Mabuhay!
|
|
|
Kan tillägga att jag just skördade 21 rutor pumpor :)! ha ha kom tillbaka när du ska skörda 350 rutor solroser och din farm laggar som fan... då är det inte lika kul längre
Mabuhay!
|
|
|
Okej :'o. Då kan jag skatta mig lycklig att jag kom in i detta så sent som jag faktiskt gjorde då. Så att jag slipper sitte uppe och skriva diagram om hur jag kan tjäna mest på kortast möjliga tid. Vill att det ska komma superberries igen, jag missade dem!!!
|
|
|
jag har hört rykten om dessa superberries, när får man syn på de egentligen?
|
|
|
ha ha kom tillbaka när du ska skörda 350 rutor solroser och din farm laggar som fan... då är det inte lika kul längre Haha det var inte kul nu heller, men givande :)
|
|
|
Det är väl som events? Bären alltså, som kommer upp då och då?
|
|
|
Jag är sjukt sugen på ett äppelträd, måste tigga av någon, för då får jag ett ribbon 8D!
|
|
|
bli min grannde nu då så ger jag dig ett!
|
|
|
Hahahaha,hade enbart stött på 2st farmville-addicts,men ni verkar vara en hel sekt. Kan inte klandar er Maffiawars-addic
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
|
|
|
om ni undrar varför det är tyst i tråden så farmar jag och sara som djur!
|
|
|
jag är oxå addict ligger på level 14 med lite cash på fickan & 17 sedlar. har precis köpt traktor att Harvesta med, ska köpa en SeedTraktor efter skörden på bomull som är om 3 dagar :)
jag har fått sedlarna, inte köpt dom , men jag vill ha mer sedlar, nån som vet hur man får förutom att köpa dom med Riktiga Cash ??
Usa:s tuffaste fängelse. Med över 9000 fångar är Maricopa ett av de största fängelsesystemen i Usa. De har också den tuffaste scheriffen, Joe Arpaio som för att förhindra klädstölder i fängelset tvingar fångarna att bära rosa kalsonger.
|
|
|
jag har fått sedlarna, inte köpt dom , men jag vill ha mer sedlar, nån som vet hur man får förutom att köpa dom med Riktiga Cash ?? fortsätta i samma anda :'). wanna be friends on facebook so we can exchange gifts xd?
|
|
|
monkeywriter
sure no problem
Usa:s tuffaste fängelse. Med över 9000 fångar är Maricopa ett av de största fängelsesystemen i Usa. De har också den tuffaste scheriffen, Joe Arpaio som för att förhindra klädstölder i fängelset tvingar fångarna att bära rosa kalsonger.
|
|
|
är bara 26 då jag hade ett litet uppehåll ett tag då jag verkligen inte orkade trycka hela jävla tiden på allt.. men skaffade senare autoklicker så det inte blev lika jobbigt för armen :)
|
|
|
jag slutade spela det när all mark var täckt med grödor. då tog jag bort allting och odlade ett stort pumphakkors istället
Awaiting Beheadment and Mutilation
|
Moderator
2009-09-12 19:35
|
körde till 14 innan jag upptäckte vilket jävla tråkigt o meningslöst spel det va
//TW
|
|
|
hahaha ja har ine tid att skriva på whoa måste farma!!
|
|
|
Jag försöker komma på hur man kan bygga ut sin farm...
http://www.herrbitter.blogg.se/
|
|
|
Åhh! TACK för den här tråden!
Jag fick kommentaren "du börjar låta som mig" av en inbiten WoW-spelare och började då bli orolig över mitt beroende.
Nu känns det mycket bättre när det finns en tråd jag kan ventilera i och kommer med gott samvete att fortsätta vara en cyberspace-bonde.
|
|
|
Fellow: läste någonstans att man man bara kan få sedlar när man levlar upp och vid vissa achievements. :/
|
|
|
ja det står längre upp i tråden, man expanderar genom att gå in på market och sen fliken exand farm..
|
|
|
världens fattigaste spel. allvar
|
|
|
Åhh! TACK för den här tråden!
Jag fick kommentaren "du börjar låta som mig" av en inbiten WoW-spelare och började då bli orolig över mitt beroende. Hahaha, visst börjar man bli orolig då? Tical P20 Finns många spel som är betydligt sämre.
|
Moderator
2009-09-12 23:24
|
Njae , det var kul dom första 20 levlarna , sen insåg jag hur meningslöst det verkligen är!
time isn't wasted when you're getting wasted .
|
|
|
Fattar mig inte på det där spelet, spelade till Lv3 och inget mer .. usch jävla reklamspel
bla.
|
|
|
Ett tips är att rama in sin gubbe med ett staket. Då rör han sig inte och springer efter och gör allt typ.
aja de går mkt fortare varsegod Pz
Some say they expect Illuminati take my body to sleep
|
|
|
man kan få sedlerna varje gång man går upp en level. mina har dock helt godtyckligt försvunnit när jag handlat för stora summor,samma sak har hänt min mamma, ngn som kan svara på varför?
vidare undrar jag vad det är för slant som singlar ner ibland när man är extra flitig?
jag är på level 21! och ja, lätt beroende.
|
|
|
hoppas 22x22 & 24x24 kommer snart :)
|
|
|
Jag älskar min farm mer än min familj, är level 18 och grät av lycka när jag insåg att jag kunde odla vattenmeloner. Har även min fina rosa traktor (som jag älskar också) och en ful blå maskin plus en allé av plommonträd, en fruktträdgård, ett schackbräde av svarta och vita får och en mur av höbalar.
Behöver fler Farmvillegrannar, så hojta så blir vi vänner.
Btw: Vem vill adoptera en anka som kommit bort? Dom är ju råfula.. Skäms över att jag har en.
My heart lives in my vagina.
|
|
|
Behöver fler Farmvillegrannar, så hojta så blir vi vänner. As do I, would you like to be neighbors so I can come and clear out those awful weeds you seem to be stacking up?
|
|
|
Det är så jobbigt när man är hög level, då det inte hjälper att besöka kompisar för att få XP, man måste bygga hus och grejer hela tiden istället. Dingade nyss lvl 29, måste köra MINST tills jag kan odla sparris, favvogrönsaken!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
|
|
|
lvl 29, crazy
|
|
|
att stänga in gubben funkar ju bara temporärt, sen när man är färdig och spelar nästa dag står gubben likväl mitt i potatisdjungeln och man måste stänga in henne igen. jobbigt ju.
|
|
|
känns ju ändå betryggande att veta att så många andra är i skiten också, jag trodde detta var det ultimata tecknet på att jag inte har något liv.
|