Ken Ring vs. Adam Tensta? Förklara biffen tack!
Kan inte påstå att jag har nån vidare koll på svensk hiphop direkt.. har missat detta helt iaf. Hade privilegiet att se Ken Ring live idag, där han, innan någon låt sa nåt i stil med: "Fuck Adam Tensta! Man har inte rosa byxor i Tensta!" Det sista var lite.. hm.. konstigt, men jag är övertygad om att han sa så :P Så kan nån förklara vad dillen är? Cheerio. (Finn tre maträtter)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Ken kanske tycker att Adam ger en för positiv och o-gangsta bild av förorten? Fast egentligen tror jag att det va typ nån missuppfattning från ken's sida som sedan reddes ut.. Bucc eller några ur RMH ska tydligen ha förstört nån konsert med en amerikansk rappare i stockholm (kommer inte ihåg vilken..) och ken lackade.. visade sig senare att snubben som gjorde det inte var en del av RMH.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Biff, Dill och Cheerios är tyvär, inga maträtter.
Yun_DI Jo emn eftersom han sa det där idag så verkar det inte va helt överblåst... Han verkade mest pissed på Buck förrut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
man har inte rosa byxor period! har iofs aldrig sett adam tensta i rosa byxor? och om han nu haft rosa byxor så borde han sluta ha rosa byxor. ;)
Och för att förklara beefen också då, Adam Tensta slår igenom i Sverige > Alla gillar honom > Ken släpper skiva under samma tidsperiod > Radion spelar Adam Tensta mer än Ken > Ken blir avundssjuk > Ken dissar Adam Tensta = Känslor tar över. Slutsatsen, både Adam Tensta och Ken suger så jävla mycket, eller Svensk hiphop överhuvudtaget. Även om Ken gjort några bra låtar, så håller det ändå inte mitt godkännande.
Ken snackar bara en massa..
whodini, svensk hiphop är brilljant när den är som bäst. sluta hata för kändisskap.
((MAAD))
davve_d P22 "If I dont like it, I dont like it, doesnt mean that I hate it"
har för mig att jag sett adam tensta och ken på samma låt? dom behöver iofs inte träffats för det, men endå, gillar man inte någon, varför ställer man upp på samma låt för?
Jag är bra - du är dålig.
whodini Det kanske inte är maträtter för dig... insdel Det har du verkligen rätt i. Man borde faktiskt dissas bara pga. det :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Har Biff blivit ett hiphopslang? haha..
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
ghostfacekillah, om så är fallet is the botten nådd.
danger_fssmfn Jag har inte hört nån låt med dom tillsammans. Du kanske blandar ihop "They Wanna Know Remix" och "Ta Det Lugnt Kändisremix". Har dom ens gjort nån spelning tillsammans?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
båda dom här snubbarna är kass
-pack you'r bags man, you are a tourist!
Var det inte beatnuts som kom, och dj rooftop äckla sig mot vare juju?? Jag var självfallet inte där. Utan läste det på någons blogg (troligen kens)
ken ring suger. han är bara gammal och sur för att han blir omkörd.
http://www.goteborg.se
Fan va glada om nån startar lite "biff" det här gruppkramandet är ju tröttsamt... När hela hiphop sverige gör en "såpbubbler" kändisremixen med Bo kaspers on the beat så äre dags att checka ut
hiccory: fast varför starta beef med sveriges ödmjukaste och positivaste person? känns rätt krystat, även om det troligtvis var ett skämt från Ken's sida det där om brallorna :) känns inte superseriöst..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Nej hehe, det lär nog inte bli nån beef heller...
Ken dissar jämt artister på spelningar. Typ när han var i Östersund så sa han att vi skulle skrika Fuck Timbuk och Fuck Petter....
Ken dissar jämt artister på spelningar. Typ när han var i Östersund så sa han att vi skulle skrika Fuck Timbuk och Fuck Petter.... Svar: HAHHAHAHAHHAHAHHAHAHHA :)
pff "beef" i sverige haha.... roligt när svenska hiphopare ska leka USA bara för att dom hört ordet "beef" och tror att dom e lika coola som alla gangstas "over there" personer som har uppmärksamhetsbehov och lever ut det genom att låtsas att dom "beefar" är min teori
Hellspawn , Förklara vad ordet "beef" betyder för dig? Detta har jag missat totalt, har Ken dissat AdamTensta? nån som har låten? eller är det bara snack?
Ny Användare : ReskOnee
är ingen beef va snackar ni om. ken dissar adam t för att han är en hipster är så jävlarätt. för att ta ett exempel. såg något electro skit på inkonst för några veckor sedan. mitt i alltihopa kommer adam tensta med, då har snubben sålt en rap till dom......killen är dr alban. (Inlägget ändrat av Oracle 2008-06-18 pga förtal 08:22:24)
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
adam kör över housebeats. åt helvete med sånt.
Vafan är en "hipster" trodde det va damunderkläder
adam tensta får göra vad fan han vill men kalla det fan itne hiphop
Hangaround
2008-06-18 13:57
såg något electro skit på inkonst för några veckor sedan. mitt i alltihopa kommer adam tensta med, då har snubben sålt en rap till dom......killen är dr alban. Timbuktu kickade med Antiloop, är han också Dr Alban?
adam tensta får göra vad fan han vill men kalla det fan itne hiphop Nej för hiphop har alltid låtit likadant, den har inte utvecklas nånting.
tech... hiphouse har funnits sedan slutet av 80-talet. fortfarande lika kefft.
Hangaround
2008-06-18 14:23
Idjot Ok, fair enough, det är inget nytt, men det jag ifrågasätter är varför det inte skulle vara hiphop. Att den skulle vara bra har jag inte sagt nånting om, är själv inget fan av Tensta mest för jag inte har brytt mig om att lyssna så mycket. Men jag menar Timbuktu gör låtar på trallpopbeats(alla vill till..) och ingen skulle få för sig att säga att det inte är hiphop..ett exempel bara.
adam tensta rappar. hans musik är inte hiphop för han rappar på house beats. hiphop som musik är långt ifrån bara rap. vad har det här med timbuktu att göra?
Tech, hiphop handlar om bla om (vettiga )budskap, det har timbuk i den låten, vad har adam tensta för budskap, om han nu har några...?
peacefagga, vad fan har hiphop med vettigt budskap o göra? haha..
Hangaround
2008-06-18 15:32
Idjot Timbuktu var ett exempel..som jag skrev, på en rappare som inte bara kickar på "hiphop"beats och ändå kallas hiphop..jag förstår inte skillnaden på honom och Tensta. Är soundet på senaste looptroop skivan hiphop?, eller Afasis skiva för den delen?
Idjot? e du 12 år? seriöst? kan du tala om för mig då vad hiphop är
tech, ingen aning. lyssnar inte på svensk hiphop... men har råkat höra adam tensta. hela indelandet till vad som är hiphop och inte är skit larvigt men när house kallas hiphop är det fel.. struntar tex i vad folk rappar om det har ingenting med hiphop att göra. peacefegga men håll käften om du inte vet idiot. vafan har vettigt budskap med någonting att göra? tex breaks, electro, gangsterrap eller bara ordflummande? budskap? gangsterrapen möjligen. vettigt? oftast inte. luffare.
Idjot: öh? om jag inte vet? om du nu vet vad hiphop är, kan du tala om för mig vad det är då? svara bara på den frågan snälla...? förövrigt är inte gangsterap hiphop för mig ialf, det är rap, men inte hiphop, det är olika saker..du kan rappa som linkin park eller va fan dom heter gör i sina låtar, men det e fan inte hiphop
jag älskar hur folk dömer adam och hela hans stil efter hans my cool singel. sätt på "banging on the system" eller "same face" och kom tillbaks och säg att det inte är rå hiphop med budskap. ärligt talat, hur orkar ni?
http://www.kalvinhiphop.com
peacefegga: du svarade fortfarande inte på vad budskapet har med något att göra?
Idjot: dig går det ju inte diskutera med..fortsätt lyssna på din adam tensta du,,de blir nog bra
Lilli: klart som fan har fån den stämpeln om man slår igenom med en sån låt..samma sak med ken..han e känd för sina texter osv men han har ju en annan sida också..
och jag som trodde rap stod för rythm and poetry... inte typ en speciell basgång och ett likadant sound på alla låtar. var glada att det finns olika sorters musik va fan!
Fooly - Bara för att någon hittar på en uttydning av ett ord betyder det inte att det är vad ordet betyder ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
öh rap betyder rap, inget annat
adam gör hiphop. radiovänlig trallig elektroflirt hiphop, jomenvisst.. fortfarande hiphop. Sen om någon fuckad snorunge här bara hört 2pac säga dear mama ett par ggr å kallar det hiphop måste man be dem lyssna lite nogrannare på föregångarna till hela jävla kulturen lät.. genren är och förbli ett jävla potpurri av attityd
mama said knock you out
vem bryr sig va fan hip hop är lyssnar ni på musik för att det är hip hop eller bra ????? hur jävla trång synta kan man bli seriöst varje gpng jag loggar in och läser något här så ser jag hru varenda idiot sitter och arrgumenterar han e äkta han e hip hop han e techno bög m,m. för bara 1 år sen satt varenda "äkta hip hop pajas" och hyllade Adam till skyarna sen vann han e grammis och plötsligt är han dum i huvet enligt alla. Folk har hatat på ken hans låtar dett är bara samma snack bla bla bla.. men sen när han släpper ett nytt album på ett större bolag åker på turne med saigon producerar åt smiff n wessun då är han frälsaren, va hände med alla 7 år i skymundad som han kämpat för sverige då, då ville ingen veta av hans skivor förutom snubbar i förorten, kåkfarare och narkomaner. ni är jävla hycklare utan egen åsikt enligt mig lyssna på dte som tilltalar er inte eran cyper super pro kompis som är 33 år och hänger på whoa och säger det är bra och det suger. våga se en framtid istället !!!!!!
Jag vet Vad ni tycker fast ni inte sagt det !!!
här ska ni få lite OM du pratar illa om andra människor handlar deofta om avensjukan som i grunden och botten är en känsla av otillräcklighet det är en förbittring mot dej själv som vänds mot andra det är den långa självkänslan som gör att det sticker i ögonen när andra människor är mer i andras ögon identifera känslan och erkänn att du är (Avensjuk)
ken sa något om adam tensta under sin konsert på hultsfred också.. nått i stil med " fuck adam tenstas skit gig, nu kör vi" eller nått... jävligt bra spelning måste jag säga!
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM
idag när Tensta va förband åt Jay Z sa han "Visst kan man ha gröna skor om man är från tensta" kan de ha något å göra med de ken sa?