|
|
|
|
|
Maskinen logga, totalt rippat?
Jag är inte så insatt i den här gruppen, uppriktigt sagt. Jag var nog den sista personen i min umgängeskrets som hörde "alla som inte dansar är våldtäcktsmän" och whatever, men nu nyligen fick jag reda på att dem skall ha en spelning här i Jönköping i oktober och jag tänkte kan potentiellt bli ngt kul att kolla upp. Sen tänkte jag inget mer med det.
Idag så gick jag till skolan för att göra det man brukar göra i skolan då jag i hörnan av mitt öga såg ngt som fyllde mig med enorm glädje. Det jag såg var (trodde jag) en upp och ner vänd wu-tang logga. Jag som är ett enormt wu-tang fan reagerade direkt och tänkte, "hey, har jag lyckats missa att wu-tang kommer till lilla Jönköping?!"... Dum var jag för det eftersom den risken skulle vara mindre än minimal. För när jag kom närmare så såg jag någonting som fick mig att spy. Det var maskinen som helt rippat loggan utan ngn som helst skam i kroppen.
Här finns bilder på maskinen
här är en liten bild på wu-tang loggon
Ser bara jag liknelsen? Överreagerar jag eller är det ingen annan som finner det absurt hur dem skamlöst rippat den?
Diskutera~
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Jag jag fattar att upp och ner vänt W blir M som i Maskinen och ni som tänker göra er lustiga över att "dagen har ju bara precis börjat hur kan du redan gått till skolan skolko", snälla lämna det åt ngn annan situation.
"Paying homage" by all means, men Maskinen gör ju halvtechno hip-pop... Det är respektlöst...
Aja ska sluta babbla
|
|
|
Shit! Om du inte hade uppmärksammat detta hade nog den där Maskinen kommit undan med det där! Jag ringer RZA direkt för detta är ju fullkomligt oacceptabelt!!
Västkust Rockerz
|
Producent
2008-09-24 00:42
|
Eller hur, vilka töntar de är. + att Method Man brukar W:et upp & nedvänt som M.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
|
|
|
jag ser inte likheten
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Fattar inte heller. Vart skulle dom vara lika menar du? 
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
|
|
|
för dom e ju såå seriösa. jag gillar inte heller dom. men dom tyckte väl det va en kul grej. förstår int varför det e så skamligt
|
|
|
Det gamla skejtmärket G-Spot gjorde samma sak på 90-talet. Men då gjordes W om till G. Det är ju bara en rolig grej liksom, man ser ju att det är Wu-loggan och det är nog det som är meningen också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
hahahahha bästa tråden på länge
Detta är min forumsignatur
|
|
|
åååå..
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
|
|
|
|
|
|
att Method Man brukar W:et upp & nedvänt som M. Det gamla skejtmärket G-Spot gjorde samma sak på 90-talet. Men då gjordes W om till G. Det är ju bara en rolig grej liksom, man ser ju att det är Wu-loggan och det är nog det som är meningen också. Så de två för oss hittills kända, omgjorda Wu-loggorna blev omgjorda av Wu-Tang själva innan andra klåfingriga typer gjorde det. GZA hade som bekant Wu-loggan omgjord till ett G :)
Redline!
|
|
|
|
|
|
veckans spaning
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
|
Redaktionschef
2008-09-24 08:13
|
Hela grejen med - vad man har hört med Maskinen så här långt - är ju att de är en provocerande och allmänt flippad grupp som gör det dom känner för. På så sätt tycker jag att deras logga är klockren. Och då växt jag ändå upp med Wu-Tangs musik.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP | Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
|
|
|
Maskinens logga är ju överfet! rockar själv en sån tröja
Högt liv
|
|
|
Oh no, det är ju totalt rippat! Hahaha bästa tråden!
|
|
|
Att folk ens orkar bry sig som" DEM FÅR FAN INTE HA DEN, DE ÄR WU´s LOGGA O DEM E INTE ACCEPTABLA I HIP HOP" softa ner för helv*te.. de är en kul grej bah?
o just de.. du är jävligt äcklig också.
|
|
|
Håller med.. känns som att dom som är med i maskinen gör vanlig hiphop annars? "halvtechno hip-pop..." haha och att maskinen är en kul grej bara för att provocera.. och tydligen så lyckas dom ju ganska bra med tanke på den här tråden :P
Lången P18: HAHAHA!! :P
vissa är ju ganska roliga
|
|
|
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
|
|
|
jaaaaaa, nu när ni nämner det så ser jag faktiskt en liten likhet :)
|
|
|
hahaha, dagens tråd! p17 på whoa är lätt nya p12
Tråd dödadar!
|
|
|
well e ju inte så jäkla svårt att sno en logotyp om det nu ska vara imponerande provocerande, men jag tror att det här lätt kan gå riktigt illa om det uppmärksammas av "rätt" personer.
Är jäkligt vågat i alla fall, och blir intressant att se om bolaget deras vågar trycka logotypen på cd'n deras.
|
|
|
Ungefär lika roligt som när folk blir chockade för att Dilated Peoples och Ludacris har använt samma sampling.
|
|
|
De är väldigt lika.
Men något som är ännu med lika är Looptroop - Jag sköt palme och Non Phixion - I shoot Reagan
|
|
|
Jeppzo P20 Syftar du delvis på min kommentar vill jag att du ska besöka denna länken...Du kanske syftar endast på TCM, men man vet aldrig ;)
|
|
|
helvete! den ena snubben har ju bajtat sitt ansikte från el-p också. fyfan vad lågt 
skvätt skvätt
|
|
|
så rätt...att folk ens orka grina över en sån grej haha skämmigt
|
|
|
jag står och väger mellan att skriva :D eller ;(...mycket kan man säga om mänsklig idioti, men den upphör aldrig att förvåna!
|
|
|
|
|
|
Dom ligger på samma bolag som Wu-tang. Thats why.. Ta det inte så galet seriöst.
Skrivandet är känslornas vädringsprocess. Hjärnan mot hjärtat i ett tävlingsmoment
|
|
|
Daggen_
varför ska man inte ta varumärkesintrång seriöst?
|
|
|
To Ro Ro: Hahaha.
Beat the odds like an abusive freak show owner
|
|
|
hahaha måste bara flabba lite åt To Ro Ro, hahaha
-pack you'r bags man, you are a tourist!
|
|
|
haahah maskinen e sån skit att ja inte bryr mej om dom öht men deras tröjjer e ju faktiskt råsköna.. p17 från jkpg kan inte va lätt
|
|
|
yessir, dem ligger på samma bolag som sagt. De mailade deras manager och frågade om det var okej. Wu-tang bryr sig inte.....
Skrivandet är känslornas vädringsprocess. Hjärnan mot hjärtat i ett tävlingsmoment
|
|
|
maskinen fam aint nothing to fuck whit
|
|
|
TCM: Du är ett geni! Tror inte någon hade tänkt på det.
|
|
|
http://www.myspace.com/electroboogiebeats
|
|
|
hahahahah! Pac man... jag har också tänkt på likheten
http://www.myspace.com/choysmusic
|
Producent
2008-09-26 15:37
|
Jag med.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
|
|
|
|
|
|
vilka är med i maskinen? verkar bara va ja som inte har en aning. kan bero på att ja inte gillar de.. whatever
-pack you'r bags man, you are a tourist!
|
|
|
Quiroga
Khilen (från Snook), Afasi & Filthy, Frej Larsson (från Slagsmålsklubben)
|
|
|
Alla som gråter om logos är våldtäktsmän!
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
|
|
vilken jävla tråd. massa barn som skrattar åt något dom inte förstår, så jäkla knäppt.
|
|
|
Asså han som startat den här tråden måste skämtat! Det är ju uppenbart att det är en parodi på wu-tangs logga och dem har den ju bara för att provocera och för att folk ska snacka om det. Hela maskinen är ju bara ett kommersiellt pr-trick och därför gör dem sånna grejer...
|
|
|
Åh, Würth.. <3
Göteborg på låtsas.
|
|
|
Tjyvis
vart köper man en sån?
hejja
|
|
|
PrinsMio P22
Borde ju fortfarande vara otillåtet som sagt. Varumärkes symbol eller brott mot copyright lagar. Som jag sa, jag tvivlar starkt på att Maskinen vågar köra logotypen på sin skiva :)
|
|
|
OT: Grattis på födelsedagen TCM :-)
Beat the odds like an abusive freak show owner
|