Dom mest underskattade svenska släppen?
Jag sitter och lyssnar på AFC´s "Varje dag är löning" nu och blir fan förbannad över hur lite uppmärksamhet den plattan har fått. "Medlemskort" blev ju en ZTV-hit, men när väl skivan kom så hörde man inte mycket om den, och det är verkligen en skitbra skiva. Nästan så att jag vill säga att det är en av mina svenska favoritskivor, någonsin. Varenda låt känns som en hit, men pga. dålig promotion så missade många skivan. Har ni någon skiva som ni tycker förtjänar mer uppmärksamhet? Droppa!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det känns väl som att ungefär alla svenska släpp förtjänar mer shine. Förutom allt Fronda droppar dårå.
Blunted in stockholm
Keffat liv - pass på hall !
Survival of the fitest only the strong survive.
T.R - Plattan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
pst/q - natt kl 12 på dagen
Mexiflexi, ruggigt bra skiva. Faktiskt den enda svenska plattan som snurrar hos mig rätt ofta.
T.R - Plattan Helt rätt. Mer underskattad platta finns inte i hiphopsverige. Tror inte äns hiphoparna sjävla vet att den finns.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Word på plattan.
you know i spell girl with a B
PH3s platta har alldeles för många missat
GUBB - OKUTTAT MIXTAPET
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Eye N I - Radiorevolution Pstq - Natt Klockan 12 på Dagen The Narcs - Planet Euthanasia Peshi - The Work of Art,The Art of Work alla Red Astaire aka Freddie Cruger plattor i princip Hearin Aid och ADL grejjer har alltid blivit fett underskattade
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
osvensktiger: ärligt talat ditt smaklösa fanskap...det borde verkligen vara nackskott på den som ens tar namnet Eye N I i sin mun i positiv benämning. Seriöst han platta är så sjukt dålig han är riktigt dålig rappare, textförfattare o allt annat som det krävs för att vara en bra rappare....FY FAN!!!!!!!!!! han duger som programledare på mtvbeat faktist...
MRsalesman Ärligt talat ditt världelösa boskap, alla får ha sina åsikter. Det är inget fel på Eye-N-I's platta. Den är bra enlig mig och många andra, gillar du inte skiten så komm med något vettigare själv. Den plattan är underskattad självklart. Jag slår vad om att du aldrig lyssnat på den ens förutom låtarna Hardkår & Höger Vänster.
osvensktiger: ärligt talat ditt smaklösa fanskap...det borde verkligen vara nackskott på den som ens tar namnet Eye N I i sin mun i positiv benämning. Seriöst han platta är så sjukt dålig han är riktigt dålig rappare, textförfattare o allt annat som det krävs för att vara en bra rappare....FY FAN!!!!!!!!!! han duger som programledare på mtvbeat faktist... don´t drink & write
WWW.COULISSE.SE
låt det brinna fråns eyens platta måste va bland det tyngsta i svensk hiphop. håller med om det är en underskattad platta, men såå bra är den inte tycker jag. håller med om red astaire också
chords - things we do for things, bör oppmärksammas mer.
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Nä Chords - Garden around the mansion borde uppskattas mer. Lätt ett av dom bästa engelsk språkiga svenska släppen om man utesluter Obnoxius - Channel x vill säga..
hela hiphop sverige är min diskografi
Moderator
2008-12-09 14:46
Professor P - Patience Sjukt bra platta som tar det tillbaka.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Uphygh - The Venus Album Nu har den iof fått mycket uppskattning från kritiker och hip hop gurus som Questlove (The Roots) men känns ändå som ett grymt underskattat släpp t ex här på whoa. Snyggaste produktionen sveriges scen bjudit på och sjuka gäster som Little Brother och Planet Asia och sveriges bästa rappare ADL (som man sällan får höra nuförtiden) ju är med..
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Latin Kings - I skuggan av betongen som inte sålde bra men som jag räknar som en utav sveriges bästa släpp.
Säg Whalla!?
Nej du blev precis fråntagen din rätt att ha åsikter iom att du nämne eye-n-i's skitskiva som en underskattad sådan. Ärligt talat grabbar, den är ju vidrig, tycker ni att hans texter är bra, tycker ni att hans flow är bra, tycker ni att beatsen är bra? Jag minns att det fanns ett beat jag gillade rätt mkt men det var ändå ingen fet rap på det så det spelade inte så stor roll. O ärligt talat tvivlar jag på att det är särskilt många som håller med dig iom att den aldrig var hypad, han var aldrig hypad, han turnerade ju för fan knappt med den själv, jag har iaf aldrig sett hans namn på några posters o jag är såpass gammal att jag vart med under alla dom åren...avslutningsvis bör det även nämnas att den sålde pinsamt lite vilket och säger ngt om den! Varför tror ni aldrig att Eye-n-i gästar folks plattor, varför har han aldrig haft egna låtar på samlingsskivor osv...för att han är en F-L-O-P-P inom svensk hip hop!
Spakler. Defenitionsfråga, jag tycker att "things.." är bättre, damnit!
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Loose Cannons - Gimme The Mic EP 2002 Mics Of Fury - MOF BLEND 2003?
För att tillföra ngt till tråden då: Chords-Garden around the mansion
Absolut Chords garden.. Den är tööng.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Garden around the mansion, absolut. Inte things dock, för den hade typ 2 bra låtar!
Blunted in stockholm
Nej du blev precis fråntagen din rätt att ha åsikter iom att du nämne eye-n-i's skitskiva som en underskattad sådan. Ärligt talat grabbar, den är ju vidrig, tycker ni att hans texter är bra, tycker ni att hans flow är bra, tycker ni att beatsen är bra? Jag minns att det fanns ett beat jag gillade rätt mkt men det var ändå ingen fet rap på det så det spelade inte så stor roll. O ärligt talat tvivlar jag på att det är särskilt många som håller med dig iom att den aldrig var hypad, han var aldrig hypad, han turnerade ju för fan knappt med den själv, jag har iaf aldrig sett hans namn på några posters o jag är såpass gammal att jag vart med under alla dom åren...avslutningsvis bör det även nämnas att den sålde pinsamt lite vilket och säger ngt om den! Varför tror ni aldrig att Eye-n-i gästar folks plattor, varför har han aldrig haft egna låtar på samlingsskivor osv...för att han är en F-L-O-P-P inom svensk hip hop! Buhah! Jag blev officiellt fuckad ner ifrån stolen.
WWW.COULISSE.SE
Producent
2008-12-09 21:05
Hearin' Aid - The Boom Lucy Up Hygh - The Venus Album PH3 - På Väg Till Planet PH3
Afasi - Helt Utan Budskap
Jo, va fan! Det är sant!
Loose cannons - Gimmie the mic ep
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Afasi - Hotell Stress Pstq - Natt klockan 12 på dagen Professor P - Patience
Professor P - Patience Nästa bästa svenska hiphopplattan efter Looptroops The Struggle Continues
Jockish @ B-vik
Både Loose cannon och mics of fury eller för den delen chords har knappast varit underskattade i hiphopsverige?! Men vad vet jag, kanske är från en annnan generation. Nu känns det mest som folk droppar namn bara för att.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Kanske inte underskattade (talar väl om chords då) men dom har inte hörts av så många människor som borde ha hört dom...borde fått mer uppmärksamhet dvs...
Chords är ju inte direkt okänd, men skivan är underskattad.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.