Svar på ställda frågor
Hej mina vänner. Tack för alla vänliga kommentarer i olika trådar, det värmer ett fruset och sönderarbetat hjärta. Ibland är det läge att spela hemlig, vilket har varit min naturliga hållning under flera år, men jag vill gärna besvara ställda och ej ställda frågor eftersom Whoa-användarna är en av pelarna på vilken alla svenska urban-artister vilar. Ang Snook: Jag och Danne är grannar och bruschor och har alltid varandras ryggar. Vi har tackat nej till ALLT under snart 2 års tid, från gig till Stjärnor På Is (hahaha! fan va fult det hade varit förresten!) eftersom vi lyder under principen allt eller inget. Under det närmsta året har jag svårt att se att något nytt material kommer att spelas in, då Daniel har fullt upp med Lagom och Berghs-studier (lugn med nya kollektionen!) och jag med livet som låtskrivare/producent och även snart soloartist. Men Snook är, törs jag påstå, en rörelse och vi har inte splittrats, bara tagit vara på tillfället att utvecklas individuellt. Kanske för att återförenas starkare, kanske inte. Ang Maskinen: Jag lämnade Maskinen eftersom jag inte hade tid att fokusera på den så mycket som jag hade velat. Inga konstigheter. Vi hann, med mig som medlem, spela in ett gäng låtar på fyllan samt uppträda i Oslo och Brooklyn, vilket var mycket givande. Sen dess har grabbarna burit fanan föredömligt tycker jag! Medlemmar kommer och går, men..ja ni fattar resten. Första Maskinen-singeln gick precis guld i Danmark. Bladao! Ang Maggio: Jag skrev, spelade och producerade samtliga spår på "Och Vinnaren Är..." under 2007. Texterna skrev jag och Veronica ihop. Vi är inte längre ett par, men skivan exploderar i hela Norden och har precis sålt guld vilket jag är mycket stolt över i tider som dessa. Jag är dock lite besviken över att den inte fick mer uppmärksamhet här, men jag har väl mig själv att skylla som aldrig marknadsför mina projekt...jag borde gjort en RHM! Ang Kihlen/Oskar Linnros: Jag arbetar dygnet runt med en soloskiva sedan minst ett halvår tillbaka. Det är det svåraste men mest spännande jag har gjort hittils i min karriär. Jag vill varken avslöja titel, skivbolag eller releasedatum (inte för att spela smart utan för att jag inte bestämt mig). Men jag har över 100 skisser eftersom min passion för albumformatet bara vuxit med tiden. Jag släpper den när åtminstone JAG tycker att den är fantastisk...alltså 2019, hehe. På producentsidan jobbar jag mot DefJam i NYC just nu, samt skriver tillsammans med bla Sophia Somajo och Chris från Fibes Oh! Fibes på diverse prylar. KarpeDiem (Norge), Magnus Carlsson (Weeping Willows) och många andra väntar på beats. Jag surfar enbart på mobilen (förutom nu - 7Eleven är guds gåva till ungkarlarna), vilket gör att jag besöker Whoa alladeles för sällan. Därför jag nås enklast på mailen om någon undrar något mer (eller via P.O.P.E.+ Universal Publ.). Tack för ordet! MVH Oskar
internet schminternet
Varför gör inte fler artister såhär? Jävligt bra initiativ att svara på frågor och reda ut saker måste jag säga. När du väl släpper skit lär det bli fett, du kan väl åtminstone teasa oss på myspace lite?
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Trevligt att fa svar pa fragor, bra intitiv. Ser fram imot din skiva som fan, kommer bli bomben. Kul att man ser Veronica banner till hoger--------> Lycka till!
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Kul att du reder ut ett och annat... Uppskattas. Längtar tills solo-skivan, kommer bli hett.. det är jag säker på.
Kul! :) Vi är många som väntar på solo skivan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aja maggios skiva var fet iaf! Synd att du tappa henne på vägen..fast har den fått så lite uppmärksamhet? tycker jag hört måndagsbarn lite här o där men kanske inte så mkt mer än så...hon blev väl grammisnominerad o sånt också?
Kihlen - Kul att du langar en update, klart uppskattat och kul att du har grejer på gång :)
På producentsidan jobbar jag mot DefJam i NYC just nu Nackdelen är ju att du kommer bli anklagad för att vara
Illuminati / NWO -snubbe ;D
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Känns roligt att kunna ta del av vad en av ens största idoler både textmässigt och rapmässigt har att säga på ett forum såhär, haha! Grymt initiativ att reda ut saker. Även om jag verkligen hoppas att Snook gör ännu ett album då jag spelat sönder både första och andra skivan så ser jag lika mycket fram emot soloskivan. Fortsätt göra underbar musik!
gryyyyyyymmmm skiva du och Maggio fick ihop iaf, min favorit sångerska lätt!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Redaktionschef
2009-02-03 23:24
Jag gillar verkligen "Och Vinnaren Är" .. den förtjänar verkligen sin plats i skivhyllan. Kul att du gav svar på de frågor som garanterat många funderat på. Ser fram emot plattan!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Tror att skivan kommer bli överaskande fast på ett bra sådant sätt ..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Suveränt initiativ! Nu slipper folk spekulera.
Du glömde verserna du skrivit till Petter:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
T2dafuckin: säger man a får man fan säga b ! :D
Tack för svar diverse, bra iniativ att gå hit och svara på frågor, grymt:) borde ju uppmana alla artister att göra detta
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
ämde: Det är rätt uppenbart att Kihlen spökskrivit åt Petter om du lyssnar på God Damnit-skivan. Lite av en svensk P Diddy - Press Play (Monch spökskrev där).
jasså där hör man, har lyssnat lite på plattan men inte tänkt på det (god damnit alltså). vilka låtar rör det sig om, nån som vet? har detta diskuterats mkt ? aldrig hört talas om det nämligen..
och vips! så blev det spekulerande i tråden iaf
Bra intiativ! kul att veta vad som är pågång! och vinnaren är.. är en grym skiva! är mycket som inte får den proppsen dem förtjänar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kul med en artist som faktiskt svarar på folkets frågor för en gångs skull. Jag diggade "Är" skitmycket och skulle tycka de va kul med en till Snook skiva, men samtidigt så ska ju sånt aldrig pressas fram. Undrade också vad som hände med Maskinen och varför du hoppade av precis när dom verkade dra iväg på riktigt, men det är väl samma sak där, dumt att vara med om man inte kan göra det helhjärtat. Ser fram emot nytt material, oavsett vad det innebär!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Haha, jag bara flippade.. Skulle bara kolla om jag va den enda som trodde så:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Haha, jag bara flippade.. Skulle bara kolla om jag va den enda som trodde så:) du är inte ensam. ta Min Click exempelvis, ofta petter har skrivit sin vers.. ;)
Riktigt uppskattat att du gav svar på dessa frågor :) Tack
Inge illat menat Khilen, men MAGGIO ÄR SINGEL! Då mår jag alltid lite bättre i hjärtat, ska inte jag få henne ska ingen! Nej men seriöst, soft intiativ.
Can't break necks in boxes
whosa haha errbody was thinking it :)
Fett nice att du tar dig tid och svarar så folk slipper skriver rykten och spekulera. Lycka till med fortsatta karriären och skivan, ska bli riktigt spännande att se hur den blir! Haha, Tänkte på det när jag hörde Petters nyare låtare också. Har Petter börjat använda sig av rimstruktur och flerstaviga rim helt plötsligt... Men njae... Möjligt att Khilen varit där :)
svårt att rimma flerstavigt liksom
Det har inte så mycket med just flerstavighet att göra, utan snarare med att petters verser på min click är i kihlen-stuk
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Petter har ju UPPENBARLIGEN svårt att rimma flerstavigt om du lyssnar på hans första plattor.
Härligt initiativ, jävligt kul att någon gör så här. Har suttit och funderat endel över Snook, ber till gudarna att ni släpper något nytt - inom sin tid. Ser fram emot plattan!
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration
prinsmio, hur många var det som rimmade flerstavigt i sverige på den tiden då? profilen och mbma typ. app, må så vara, har knappt hört låten i fråga. så du har kanske rätt