I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svar på ställda frågor

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2009-02-03 12:37

Svar på ställda frågor

Hej mina vänner.

Tack för alla vänliga kommentarer i olika trådar, det värmer ett fruset och sönderarbetat hjärta.

Ibland är det läge att spela hemlig, vilket har varit min naturliga hållning under flera år, men jag vill gärna besvara ställda och ej ställda frågor eftersom Whoa-användarna är en av pelarna på vilken alla svenska urban-artister vilar.

Ang Snook:

Jag och Danne är grannar och bruschor och har alltid varandras ryggar. Vi har tackat nej till ALLT under snart 2 års tid, från gig till Stjärnor På Is (hahaha! fan va fult det hade varit förresten!) eftersom vi lyder under principen allt eller inget.

Under det närmsta året har jag svårt att se att något nytt material kommer att spelas in, då Daniel har fullt upp med Lagom och Berghs-studier (lugn med nya kollektionen!) och jag med livet som låtskrivare/producent och även snart soloartist. Men Snook är, törs jag påstå, en rörelse och vi har inte splittrats, bara tagit vara på tillfället att utvecklas individuellt. Kanske för att återförenas starkare, kanske inte.

Ang Maskinen:

Jag lämnade Maskinen eftersom jag inte hade tid att fokusera på den så mycket som jag hade velat. Inga konstigheter. Vi hann, med mig som medlem, spela in ett gäng låtar på fyllan samt uppträda i Oslo och Brooklyn, vilket var mycket givande. Sen dess har grabbarna burit fanan föredömligt tycker jag! Medlemmar kommer och går, men..ja ni fattar resten. Första Maskinen-singeln gick precis guld i Danmark. Bladao!

Ang Maggio:

Jag skrev, spelade och producerade samtliga spår på "Och Vinnaren Är..." under 2007. Texterna skrev jag och Veronica ihop. Vi är inte längre ett par, men skivan exploderar i hela Norden och har precis sålt guld vilket jag är mycket stolt över i tider som dessa. Jag är dock lite besviken över att den inte fick mer uppmärksamhet här, men jag har väl mig själv att skylla som aldrig marknadsför mina projekt...jag borde gjort en RHM!

Ang Kihlen/Oskar Linnros:

Jag arbetar dygnet runt med en soloskiva sedan minst ett halvår tillbaka. Det är det svåraste men mest spännande jag har gjort hittils i min karriär. Jag vill varken avslöja titel, skivbolag eller releasedatum (inte för att spela smart utan för att jag inte bestämt mig). Men jag har över 100 skisser eftersom min passion för albumformatet bara vuxit med tiden. Jag släpper den när åtminstone JAG tycker att den är fantastisk...alltså 2019, hehe.

På producentsidan jobbar jag mot DefJam i NYC just nu, samt skriver tillsammans med bla Sophia Somajo och Chris från Fibes Oh! Fibes på diverse prylar. KarpeDiem (Norge), Magnus Carlsson (Weeping Willows) och många andra väntar på beats.



Jag surfar enbart på mobilen (förutom nu - 7Eleven är guds gåva till ungkarlarna), vilket gör att jag besöker Whoa alladeles för sällan.

Därför jag nås enklast på mailen om någon undrar något mer (eller via P.O.P.E.+ Universal Publ.).

Tack för ordet!

MVH

Oskar

internet schminternet