Hjälp mig i dagens program!
Jag vill ha med Er i dagens program! I Stämman kommer vi att diskutera olika flows och därför vill jag höra era svar till följande frågeställningar:- Vad är viktigt i ett flow? - Vem har Sveriges bästa flow? Kaanquest , som är praktikant här på SR Metropol, kommer ha koll på tråden och rapportera vad ni tycker live under programmet idag. Lyssna mellan 15-17 genom att klicka på bannern här på Sv. Hiphop-forumet på whoa.nuMer info om dagens program!
Ametist - http://www.ametistazordegan.com
- Vem har Sveriges bästa flow? Lorentz! lorentz är vår tids seron
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
Lorentz är lika mycket vår tids Seron som att Obama är vår tids Jesus.
Redline!
- Vem har Sveriges bästa flow? Lorentz! lorentz är vår tids seron Håller med till 100%
hade Lorentz & M.sakarias ersatt Leo & Seron i Mbma så hade de inte varit så stor skillnad!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
" Håller med till 100% hade Lorentz & M.sakarias ersatt Leo & Seron i Mbma så hade de inte varit så stor skillnad!" hahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaa hahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaa hahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaa hahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaa hahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahahahahAHAHAhaahaahohooho Nämen seriöst nu, Organism 12 har ju ett rätt så udda flow, väldigt grymt. Eye'N'I i "Håll Käften" flowar ju störtskönt, gillar det dära chillflowet som fan Utomlands så skulle jag därmed kanske vilja säga typ... Snoop Dogg, lite mainstreamt kanske menvafan, han kan sin sak!
Blunted in stockholm
Det är kul att ni kommenterar, gott folk. Tack, det uppskattas! Försök gärna ge fler raka svar och/eller namn på frågeställningarna så ni underlättar en generellare slutsats. Frank Words.
Lazee har Sveriges bästa flyt enligt mig, var får ni lorentz ifrån? Visst att han flyter snabbt men någon mening med texter får det väl la också vara? Vem som helst kan "lllliggedy lighta" som Lorentz enligt mig. Hatar inte på honom, tycker det är bra att han kör sin grej precis som alla andra. Fast sveriges bästa flyt har han inte. Det är många faktorer som är viktigt i flyt, beroende på vilken stil man kör. Det är en väldigt bred fråga men viktigaste av allt är väl artikulationen gentemot flytet om man kör den snabba stilen.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
jag tänkte också på lazee först när det kommer till grymt flow! Sen vad som är viktigt med ett flow tycker jag att komma ihåg att rap faktiskt är musik och inte högläsning på lågstadiet som en del verkar tro...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mofeta är faktiskt en ganska stark kandidat till bästa flowet enligt mig, han kan hantera det mesta.. Både laidback, lite snabbare, och han har ett jämt flow enligt mig..
Jag ser det mer som om Mofeta har bäst helhet i Sverige. Han balanserar allting väldigt bra.
Yes, fortsätt droppa fler namn, åsikter och argument för en fylligare rapportering! Frank Words.
Viktigt att du kommer med underrubriker för att få igång det tror jag. Fast nu måste jag iväg, lycka till!
Fortsätt helt enkelt att nämna vilka karaktärsdrag ni tycker är viktigast när det gäller hur man flowar. Rytmik? Rimstruktur? Flyt? Snabbhet? Tydlighet? Röstläge? Karakteristiska saker? och att motivera era svar på vem som har bäst flow i Sverige.
Sam-E behärskar och dödar oavsett vilket flow han kör med,laidback eller speedat Lyssna på valfri låt med honom, helt sinnessjukt, Helno är också bland de tyngsta i Sverige. o Shazaam också.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Rytmik? Rimstruktur? Flyt? Snabbhet? Tydlighet? Röstläge? Karakteristiska saker? Enligt mig tillhör Sam-E de allra främsta om inte den främsta när det gäller allt du räknade upp där. Shazaam faller väl på att han har jävligt grova talfel. (Förlåt för dubbelpost)
ingen som nämner Eboi? peeys
Pleassure Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//
Snackar vi utländska också, eller hur var det?
För isåfall är ju Slug vääääääääääärd att nämna
Rytmik?
Rimstruktur?
Flyt?
Tydlighet?
Röstläge?
Karakteristiska saker?
allt det har han så jävla underbart...............
Blunted in stockholm
PrimusC P21, sant, Sam-E är jävligt brutal, också en ruskigt starkt kandidat.. Sen finns ju även Tay tay med på listan, också en som kan hantera det mesta när det kommer till flow..
- Vad är viktigt i ett flow? Att ett ekvilibrium skapas mellan röst och musik. Den perfekta balansen uppnås.
- Vem har Sveriges bästa flow? Pitz , från
Sidewalk .
so fuckin' lackadaisical I procrastinated my birth...
nadasdi och prosperous borde fan nämnas ... impulsivt galet flow på båda ... texterna måste vara innovativa för att kunna väcka nått hos mig ... min åsikt
Eftersom frågan löd: vem har SVERIGES bästa flow, så kan man ju anta att dom inte eftersöker utländska artister.
Nu är programmet slut och inget om summan av denna tråd nämndes. Skoj.
so fuckin' lackadaisical I procrastinated my birth...
förstör inte min fredag genom att säga "lorentz" framför afasi. blir utom mig. kan acceptera att folk har olika smak men vad fan?
http://www.goteborg.se
broodlum P25: Missade du någonting eller? Lyssna igen på Metropols hemsida.
Mackan kan variera sitt flow, o låter inte så där just D corny som är på tapeten just nu... Ken Ring har kanske inte världens bästa flow men med hans inlevelse o delivery så behövs det inte... Rappa snabbt är inte lika med "bäst flow"... Känns liksom som att smak är en faktor man inte kan bortse ifrån, annars skulle väl en fdator kunna bestämma "bäst flow" liksom
liksom liksom
Tjenare!
vilka sköna inlägg och kommentarer! vi försökte sammanfatta det hela i slutet av snacket.
Du som har missat kan lyssna igen imorgon lördag klockan 17, bara att logga in här på Whoa och klicka på bannern.
Men! fortsätt skriva häri tråden, jag kommer att sammanfatta det som sagts här på programmets hemsida så kommer allas åsikter fram.
och ännu en gång, tack för medverkan! och du som missat programmet bör VERKLIGEN lyssna in. Killarna rappar live i studion, analyserar alla möjliga rappares flow, och identifierar olika typer av flow... tidernas sämsta och bästa snackas det också om.
Här är två länkar till direktradion:
Del 1 Del 2
tcker att ett schysst flow ska låta naturligt. typ madlib när han "prat"-rappar men sen så finns det ju alla olika sorter. det snabba det långsamma mm
afasi är väl självskriven som kung på att flowa snyggt på svenska. likaså tycker jag promoe har ett rätt långt försprång till närmsta konkurrent när det gäller engelska flowet bygger på timing tycker jag
svårt å säga finns för många
Kaanquest Förlåt om jag missat nåt, men är inte flyt och flow samma sak? Man flyter på beatet eller flowat på beatet liksom.. Förklara gärna skillnaden om någon kan =)
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!
medecin: Jag menade att i ett Flow så finns det många ingredienser som gör en rappares flow säreget (t.ex de jag listade). Det var bara ett par exempel för er liksom. Det jag menade med 'flyt' var just ex. på om det var själva flytet (staccato, multisyllable, on/off-beat) som var det viktigaste i ett flow eller något annat (t.ex rytmiken i flowet or whatever) Ber om ursäkt om jag var otydlig. Fortsätt lista och yttra era åsikter!
Tjena tjena!
nu kan ni kolla in bilder osv från snacket genom
att klicka här Klick på....
Stämman:
Flow
- det finns en sammanfattning av tråden där!
Fokusgäst:
Henok Achido
The MC:
AJ da Griot
Finns många med bra flow som kan rappa på vad som helst. Men de som verkligen sticker ut är de som har något att säga, som kan kombinera ett bra flow med vettig text. Ett praktexempel är Black Thought (Roots). Han verkar aldrig staka sig, söka nödrim och han känns så sansad även när han blir engagerad. Till och med hans freestyles knäcker de flesta andra rappares skrivna flows.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Max Peezay?
-Briljans! Jag bryter ner dig atom för atom! Jag får din pappa att önska att han använt kondom!
Briljans sa det! :) Kaanquest P20 Nej, du var inte otydlig, det var jag som missförstod bara! :) Tack för förklaringen.
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!
Alltså jag tycker nog, om vi pratar om bra flow rakt av så Afasi, han är sjuk på det där... Men om vi ska räkna in Rytmik? Rimstruktur? Flyt? Snabbhet? Tydlighet? Röstläge? Karakteristiska saker? Så säger jag nog fan Chords.. Han levererar alltid en sån sjuk känsla med ett bra flyt rakt igenom, alltid stensäker rytm, man hör allt han vill få fram och han varierar sig.. Både i flow och ton-röstläge.. Dessutom är han grym på att träffa toner rätt! But hey, thats just me!
Vik din egen krona, bli din egen kung
www.aforism.net
medecin: Anytime! Keep 'em comin'!
Tyvärr dålig ljudkvalité men första versen kan vara bland det fetaste i Sverige!
I got more kicks than Jackie Chan.
Jag håller med någon ovanstående i att Afasi är troligen snubben som ska tronen i denna tråden. Men jag är jävligt förvånad att ingen sagt AKI! Den snubben kan flowa jag säger er.
Can't break necks in boxes
Jag har inte varit med länge, men är inte dethär fet flow?
jäh.com
Håller med whosa, Aki flyter helt galet. Öris har också ett soft laidback flow. Henok har grymt flow. Men den som håller tronen måste nog vara Sam-E eller Timbuk. Amerikanska flowgudar: Sean Price, Pharoahe Monch, MF Doom, Prodigy, Termanology, AZ, Nas och Big Pun b. la. så här på rak arm.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Självklart Eminem också.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Nimo Cheebs & Max Peezay iaf på svenska
(men det finns många tunga)
Nimo mördar både långsamma o snabba beats,har ni inte hans mixtape så ladda ner:
Länk till http://www.nimocheebs.com/ ska ni bara höra några låtar så ta:
Lila linjen
Gör den så
Lagt kort ligger
men ta alla, finns mycket guld där
MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen www.myspace.com/blastoffcaliste