TLK splittrades?
heey! vet någon varför The Latin Kings splittrades? har för mig att medlemmarna e ovänner... någon som vet nånting?
Antar att bröderna Salazar insåg att det var bättre att prodda rappare som faktiskt kan rappa
http://www.myspace.com/kpeemusic Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART! FET SKIT!
då hade de inte jobbat med dogge i 10år
för att dom hållt så på länge tillsammans och ville göra andra grejer? folk växer isär ibland
jo det förstår jag men har de beef?
Ärligt talat, vem fan bryr sig om TLK? Riktigt skitmusik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ursäkta men är du helt svängd? Gillar man inte TLK gillar man inte hiphop, cold facts.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag gillar inte TLK men jag gillar hiphop. Ditt uttal är något av det underligaste jag läst på whoa i år.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Om jag minns rätt var det du som startade en tråd där du undrade vad som var grejen med Biggie. Speaks for it self... Men jag kan omformulera mig. Gillar man inte Latin Kings respekterar man inte hiphop. The facts are getting colder.
Varför ska ha man respekt för TLK? Bara för att de släppte en hiphopskiva 94 när hiphop var en subkultur i Sverige, betyder ju inte att de är bra. Framförallt när Dogge är en riktig sellout.
gillar man inte dogge e man knäpp. asball snubbe
Ja, det är ju asballt att gör reklamer bara för ens plattor är så dåliga och säljer inte...
gör reklamer bara för ens plattor är så dåliga och säljer inte... Törs nog påstå att Latin Kings har sålt mer plattor än dina svenska rap-idoler. Sen handlar inte det här om Dogge som solo, det handlar om latin kings som grupp. Dom släppte dessutom mer plattor än den 1994, men det hoppas jag du vet. Men jag kan omformulera mig en gång till bara för dig. Om du inte respekterar hiphop på så sätt att du inte kan erkänna Latin Kings som originators så förstår du inte hiphop. The facts are freezing.
FreddeE Har du ens lyssnat på någonting förutom typ Snubben eller TLK? Ta en titt på låtar som Borta I Tankar, Blend Dom, Mecka (jag tycker den är rolig ;))), Kompisar Från Förr, De E Knas eller Cashen Dom Tas... Där har du feta grejer. Men visst är inte rimtekniken alltid på topp när Dogge rappar, men visst fan gör han det med känsla.
Blunted in stockholm
Narkimic: Debutplattan var 94, det var de jag mena. Och nej, jag anser inte TLK som "originators". Pst/Q, Organism 12, Afasi & Filthy och Looptroop hoppas jag verkligen har sålt mera på sina plattor än TLK. För de är mina favoriter, och de är flera nivåer bättre än TLK. Gussti: Känsla visst, men det är ju egentligen riktigt tråkiga låtar.
The latin kings e sveriges bästa hiphop grupp och kommer alltid vara det. mycket bättre än era jävla idoler öris och dom, de riktig skit musik. och du kallar dogge sellout m.m , han försörjer sig dotter, du e fan helt blåst i huvudet. riktiga färskingar på den här sidan ni tror ni e hiphopare men sitter och snackar skit om TLK.
Med tanke på din svenska, så bor du förmodligen i förorten. Visst, du kanske känner dig träffad av deras musik, men jag gör verkligen inte de. Sen att du påstår att de är de bästa i Sverige någonsin, är egentligen bara skrattretande. Vad gör dem till de bästa i Sverige? Med tanke på deras julgrötsrim är de verkligen inte bäst i Sverige.
Med tanke på din svenska, så bor du förmodligen i förorten. tagga ner med sånt mannen...
Känsla visst, men det är ju egentligen riktigt tråkiga låtar. nej, det är feta låtar.
mycket bättre än era jävla idoler öris och dom, de riktig skit musik. nej det är det inte..
Vad gör dem till de bästa i Sverige? Med tanke på deras julgrötsrim är de verkligen inte bäst i Sverige. word up.
Summa summarum:
TLK har varit bra en gång i tiden, och då var dom verkligen bra... Salazar Brothers är Svea Rikes fetaste proddare. Men de är ändå verkligen inte bäst i Sverige.
Blunted in stockholm
ja jag e från botkyrka, och me tanke på din svenska e du nog från norrland eller? tönt. TLK e riktgi hiphop du behöver bara lyssna på deras musik. rim hit och dit vadå om han rimmar på konstiga ord som ingen fattar gör de honnom bra, rappa om värdelös skit som ingen bryr sig om? ne bor man i norrland känner man sig nog inte träffad eller förstå musiken, tycker synd om dig.
haha "me tanke på din svenska e du från FÖRORTEN" mannen de va de roligaste ja läst ahahahahah
haha "me tanke på din svenska e du från FÖRORTEN" mannen de va de roligaste ja läst ahahahahah Små barn roar sig lätt.
ja jag e från botkyrka, och me tanke på din svenska e du nog från norrland eller? tönt. TLK e riktgi hiphop du behöver bara lyssna på deras musik. rim hit och dit vadå om han rimmar på konstiga ord som ingen fattar gör de honnom bra, rappa om värdelös skit som ingen bryr sig om? ne bor man i norrland känner man sig nog inte träffad eller förstå musiken, tycker synd om dig. Jag bor i Malmö, så nu kan vi lägga ner tjafset om att jag är från Norrland (även om du tyckte själv att du var riktigt rolig när du kom på de). Ja, det är väl bättre att rimma på svåra ord, än att rimma på cykel och nyckel, och sen framstå som en amatör?
fredde om inte du kunde svara på min fråga så behövde du inte skriva så SUG MIN KUK för att du förstör hela greyen..idiot
Haha, du fick ju svar innan jag skrev i tråden? Nej, de hade inte beef... Nöjd?
aa bra där de jag ville ha svar på inte om de e keffa eller inte..
FreddeE Ta bort Looptroop från listan så tror jag nog Latin Kings har sålt ungefär lika mycket som dina idoler sammanlagt. Men det hör inte hit, försäljningssiffror don't mean shit. Men DU fattar inte hiphop på grund av att du segregerar den och väljer att ta avstånd från sånt du är rädd för. Det är INTE hiphop. Come out of your box little man. Det är ni kids som delar in hiphop musik i "amatör-rimstil" och ordrunkande student-rap. Sluta med det! Ni är en skam för hela scenen. Som sagt, gillar du inte Latin Kings gillar du inte hiphop även om du tror det. Nuff said.
Ärligt talat vad säger du? Så om du inte gillar 2Pac så hatar man all form av hiphop? Nu gillar jag 2Pac, men det du säger är rent BS.
FreddeE Nej inte hatar all form av hiphop. Men gillar du just i det här exemplet inte 2pac så förstår du inte hans kamp och förstår du inte hans kamp så förstår du inte heller hiphop. Så är det. Latin Kings är mer än "de släppte en skiva 94". Det fanns fler som gjorde. Latin Kings är vad förortssverige var då/är nu, de gav en känsla till människor som kämpar dagligen. Inte bara med ord utan även med helt otroliga beats. Det ÄR hiphop. Alltså, gillar du hiphop gillar du Latin Kings. Real talk.
word narkimic men idioten fattar inte hur mycket du än försöker. och JA lilla fredde gillar man inte 2pac så gillar man inte hiphop, för 2pac ÄR hiphop.
Narkimic: Det har väl förändrats en hel del i förortssverige, från nu och då? Mohammed Ali, Stor, Labyrint och Advance Patrol gör ungefär likadan musik som TLK, men flera gånger bättre. Då borde man dem också legendförklaras, eftersom du gör samma sak med TLK.
FreddeE Vad har förändrats? Mohammed Ali, Stor, Labyrint och Advance Patrol gör samma musik fast uppdaterad. Latin Kings storhetstid var för tio år sen. Så givetvis låter inte musiken likadan idag, det säger sig själv. Alla dom du räknade upp är ju genier och om dom inte redan klassas som legender i förväg ska dom göra det. Vart ville du komma med det?
fredde har ju inte alla renar i skjulet verkar det som. klart tlk var grymma för sin tid. jag lyssnar fortfarande på dom och diggar. hellre dom än mycket annat i svensk hiphop. men man måste ta det för vad det var. på den tiden rimmade man inte på sjutton stavelser, ingen hade börjat med det. när profilen började med det och mbma hängde på var det fortfarande ovanligt. man lyssnade inte efter sånt. hiphop handlade om andra saer då
Narkimic: Att bara för man släpper sina skivor i tidigt stadie, gör att man får en legend status trots att det låter skit. Det vart vad jag ville komma med i mitt förra svar. Jag är inte från någon förort, så vad kan jag relatera med dem? Det hade kanske varit lättare för en kille från förorten att relatera till trots att det låter skit. Sen låtar som handlar om röka grönt, kan jag lika gärna lyssna på Org 12 och Öris för dem kan jag relatera till i deras andra låtar istället.
FreddeE Att bara för man släpper sina skivor i tidigt stadie, gör att man får en legend status trots att det låter skit. EERR!! Fel. Det var mycket skit som släpptes mellan 89-97 i sverige, Latin Kings var bäst i sin genre och de flesta av deras klassiker håller än idag måttet. Tråkigt att du inte kan relatera, du borde se över din syn på hiphop. Det skulle hjälpa dig på traven att förstå dina medmänniskor.
Va? Jag skrev ju inte att de var de första i Sverige att släppa hiphop plattor. Men som TS sa, att vi verkligen har kommit OT nu. Jag kan tyvärr inte relatera till de eller tycka de är bra, medans du tycker att det är den bästa svenska hiphop gruppen någonsin. Så, alla nöjda och glada?
gitta från verkligheten borta i mina tankar blend dom cashen dom tas PUHHHH fetaste, gitta från verkligheten är RIKTIGT FET
haha freddee är typiskt insnöad hiphophead. allting måste vara äkta och är det inte det så är det sellout. dogge är fett ball, skön snubbe med självdistans. dogge appreciation post!
Producent
2009-09-02 15:09
småbarn börjar tjafsa lätt.
FreddeE bara för man släpper sina skivor i tidigt stadie, gör att man får en legend status trots att det låter skit. Så skrev du och jag svarade med att det inte stämmer, Latin Kings råkade dock vara bäst. Dom förtjänade sin fame. Jag har aldrig sagt att Latin Kings är bäst, men jag säger att folk borde inte öppna munnen om hiphop när dom uppenbarligen inte vet ett skit. Säger man att Latin Kings är skräp vet man inte ett skit. Word me up scotty
I word you up scotty, throw it in the air like pippen! Respect real shit!
TLK är den viktigaste gruppen inom svensk hiphop.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Utan TLK, inget Ison & Fille, Stor, Mohammed Ali o.s.v...
Blunted in stockholm
Alltså, gillar du hiphop gillar du Latin Kings jag gillar verkligen hiphop. ända jag lyssnar på, men inte fan tycker jag TLK är bra.
Producent
2009-09-02 18:05
det är oftast folk som inte lyssnat på hiphop så länge som säger att tlk inte är bra och så vidare..
Konstigt: Har lyssnat på hiphop sen 96...
FreddeE är riktigt pinsam, Latin Kings ÄR svensk musikhistoria.
Jag tycker inte om TLK som helhet, men kan ändå inte förneka deras ursprung samt att dom gjort ett par riiiiktigt grymma låtar.. och det borde vem som helst som uppskattar hiphop kunna inse.
Producent
2009-09-02 18:46
Konstigt: Har lyssnat på hiphop sen 96... jaha?... jag skrev "folk, oftast" inte FreddeE.
florless: Ska en 16-åring påpeka det till mig? Jösses... Att TLK är upphovsmän och en del av den svenska hiphopen är ju helt klart rätt, jag har ju själv Välkommen till Förorten i skivhyllan. Men det är ju inte bra. Det är skitdåligt.
Konstigt: Missuppfattning, sorry!
jag gillar verkligen hiphop. ända jag lyssnar på, men inte fan tycker jag TLK är bra. word up!
Jag är inte heller från nån förort så kan inte relatera, jag är på Freddes sida