För alla Dogge-hatare

Svensk Hiphop - Allmänt

För alla Dogge-hatare

Under det senaste åren har många, inklusive ett par journalister hatat på Dogge för hans cross-over. Här är en ny artikel som som stänger era munnar. Blev bara tvungen haha.

Länk till http://magasinetnovell.se/2010/02/10/vad-hander-len/

http://www.houman.nu
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Det där förklarar mycket alltså...Jag har aldrig tyckt att Dogge varit Sellout så men detta fick en verkligen att förstå..
Dogge verkar va en riktigt skön snubbe, props till han som fortfarande kämpar efter allt han varit med om. Men som han en gång sa;
cred och respekt betalar inte mitt barns blöjor
CIRKEN ÄR SLUTEN VOL.1 SLÄPPT!
Riktigt riktigt bra!
Dogge är en skön snubbe alltså

Jävligt intressant!
Suburban Who?
Jävligt bra intervju, eller typ reportage
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Inget nytt. Jag har alltid sett ner på personer som kastar ur sig all möjlig skit om Dogge, en kille dom inte ens känner. En kille som plågats och straffats mer än någon människa någonsin förtjänar.. Han är en riktigt bra förebild och har visat att han går stark och rakryggad ur all skit som hänt och varit. Han är drogfri, ger inte upp och tar hand om sin familj. Folk kan seriöst köra upp sitt jävla "äkta" snack i röven.

//Paz
Så jäffla bra artikel! Props som fan för denna
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Producent

2010-02-12 19:37
nu kommer alla komma som hatat på dogge och ändrar sig osv.

själv har jag alltid diggat hans musik, men aldrig honom på något sätt. Latin kings är något av det bästa som hänt hiphop sverige. no doubt.
Fan, Dogge och Latin Kings har för mig har betytt väldigt mkt, jag växte upp i Botkyrka i Tumba som ligger granne med Alby. De var våra lokalhjältar mer eller mindre. Det var först lite senare som den stora hypen kom i resten av Sverige. Håller med Konstigt om att Latin Kings betytt mkt för hiphopen i Sverige.
Skivsamlare

2010-02-12 20:29
Har alltid gillat dogge!

Jag förstår varför han gjorde den där reklamnen nu, men jag har aldrig sett ner på honom.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Mycket intressant.

Han verkar faktiskt vara en jävligt hygglig och genuin kille. Tragiska saker han fick gå igenom med frun och barnet å allt var det var. Personligen har jag aldrig förstått varför det är så hemskt att göra reklam för pengar? Personer från förorten rappar och snackar om hur bedrövligt allt är utan pengar, men hatar på den som lyckas skaffa det genom att klä på sig cykelbyxor? Varför skulle han bli mindre trovärdig/äkta för att han skojade i en reklam? Jag urinerar på allt sånt snack.

Däremot, har jag alltid, och kommer förmodligen alltid tycka att Dogge är Sveriges sämsta rappare.

J
http://www.johnlemon.se - varje dag
Någon som vet om tidningen säljs i butik, typ pressbyrån? Eller måste man beställa från hemsidan?
Fan, det var ju bara kul att Dogge lade cykelreklamen jag tyckte det passade honom.. bra reportage för övrigt, Dogge är for real sedan dag ett !
Konsumtionskulturen är ett fördärv.
Skivsamlare

2010-02-13 20:22
På tal om dogge..... Kolla in melodifestivalen i detta nu. Jag har nog aldrig skämts så mycket för svensk "hiphop", om jag får tillåtelse att låta lite bitter..
Hans bidrag i melodifestivalen var fet!
Ladda ner ALL IN 1 MIXTAPE:
www.leontinproductions.se
Jag tyckte Dogges låt var den bästa, förutom honom var det bara Pauline som sjöng från hjärtat (och folkmusiknissarna), men hennes låt var rätt dålig.

Ska man skämmas för nåt är det väl Kartellen, Petter, Lorentz och Zakarias och Mange Schmit...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Pauline = Duffy? Dogges låt var verkligen värdelös.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Latin kings är kungar.

Fast gillar inte alla salsa grejer :P
Jo, men det är väl ganska stor skillnad på Välkommen till förorten och den här skiten? Finns det förresten någon som sitter på den spanska versionen av Välkommen till förorten?
Pauline = Duffy = INTE SANT.

Hon gjorde väll låten Runnin Out Of Gas... för många år sedan dvs.
i got the spanish version

Jag har alltid tyckt att Dogge är en skön person. Hade knappt någon aning om att folk hatade på honom. Jag visste att Dogge var en änkling men visste inte att han hade gått igenom så mycket, jag är glad att han har kommit ut på andra sidan och verkar vara glad och ödmjuk.
Men det är inte mycket av The Latin Kings musik som jag gillar. Men nu när jag lyssnar på det så låter det bättre än mycket av ny svensk hiphop musik.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
jag växte också upp i Tumba nära Alby, man är rentav stolt över dessa grabbar. har aldrig hatat på dogge. Han verkar va en skön snubbe

Feet intervju! Dogge verkar vara en riktigt vettig personen. Dock tycker jag fortfarande att han är en av de sämsta rapparna efter mange schmidt
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
Tycker dogge förtjänar all respekt, men kommer alltid tycka han e en keff rappare! Han hade aldrig kommit nånstans utan Salazar bröderna. Men verkar va en jävligt skön kille
omg, såg ni skrev att han bidrog i melodifestivalen o va tvungen att youtube:a såklart.

alltså, jag ser honom som ett litet barn som suger så enormt tydligt, men man kan ju inte va dum mot honom så man låtsas att de är okej.

fyfan alltså. ska han göra sånt så ut från hiphop.. ger fan de ett dåligt namn.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Rappare

2010-02-14 17:17
Tycker dogge förtjänar all respekt, men kommer alltid tycka han e en keff rappare! Han hade aldrig kommit nånstans utan Salazar bröderna. Men verkar va en jävligt skön kille

word på det ...
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/717029/1.aspx
lägg en kommentar om du ser denna kommentaren . hej
riktigt bra artikel!
Käft
Rappare

2010-02-14 18:45
snut_as - det är bara vad jag tycker, han är inte sämst men han är inte speciellt bra heller...
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/717029/1.aspx
lägg en kommentar om du ser denna kommentaren . hej
Oj vilken oerhört intressant intervju. Mycket bra skrivet, like a book.
Och som det sägs, glöm inte bort att dogge verkligen har byggt upp det vi har idag.
Ja om det inte var han så skulle någon annan gjort det, visst. Men nu var det inte så.

/db
www.myspace.com/danielbylund

Big up dogge! Det är en lyx för små slynglar från ordentliga hem att kunna kalla sig äkta när de inte behöver oroa sig för världen utanför eller se pundar familjen i huset mittemot.

Big up Kim Veerabuthroo Nordberg, fett bra reportage!

Och när man snackar om dogges flow eller rap eller vad så är skillnaden mellan hans flow och alla andra emcees (nämner bara dom, lämnar rappare utanför) att hans flow har utvecklats från den absoluta första rappen till skillnad från nya mc's som fått skjuts från redan utvecklade tekniker,
hans flow e street, inte alltid så sofistikerat men alltid street och dët är det inte många i sverige som är idag!
man behöver inte alltid va en tekniskt duktig rappare eller ha värsta flowet för att vara den bästa.
dogge har känslan och rösten....
folk kan känna av de i sitt hjärta eftersom att han spottar rap me hjärtat o de hans teknik........
de kärlek hela vägen.

medans rappare som organism som också e duktig eller resterande hiphop sverige har sin stil...

de väldigt få som bär på den här kärleken när de gäller hiphop i rösten.o som mistah blah blah,dogge är väldigt mkt street.

de gata över de! finns många som pratar om de men man kan inte känna den kärleken i rösten... så ja menar... försök sätta din favorit rappare i dogges teknik o se hur duktig han kommer bli?
ja menar vem fan vill höra dogge flowa lika snabbt som adam tensta eler max peezay... då hade han ju inte varit den dogge han e!!!

alla e inte bäst på allt. så ser ja de!
de finns rappare som e mer tekniska o de finns rappare me den varmaste rösten i världen som får en att digga de oavsett om de inte tekniskt perfekt utfört
intressant och bra läsning. Otroligt tragiskt att läsa om de han gick igenom.
L-fresh
bra sagt dogge är dogge och kommer alltid vara det även om det är lite synd det han gör i melodifestivalen och liknande.

Kan inte annat än respektera dogge. Han är en bra förebild, han verkar vettig. Jag har aldrig sett ner på honom, för varken elgiganten reklamen eller hans stundtals keffa rimm. Även om dogges rim inte har varit tekniskt bra, så har beatsen och kännslan i Tlk`s låtar alltid fört någon sorts charm i mina öron.

"Cred och respekt betalar inte mitt barns blöjor"
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Kul läsning!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Johannes_3:16

Jag har för mig att i princip hela det spanska albumet ligger uppe på youtube.
Sök typ på Los reyes latinos - Bienvenido a mi barrio

Tror den hette så
I'm Just A Human
Dogge och Lating Kings Kungar!.. går absolut inte att inte älska dem. Ifall de gjort en ny platta hade jag lätt köpt 3 ex !

*host*
cZ
illmatic_, en sån lista kan man göra rätt lång, timbuktu med tomas di leva, promoe i skvallerprogrammet vakna med the voice, organismen i aftonbladet nöjes "freestyleskola" när 8 mile kom, maskinen i kvinnokläder och techno osv

dogge kommer alltid vara lika grym!
organismen i aftonbladet nöjes "freestyleskola" när 8 mile kom,

vad är detta för nåt? Skulle vara kul att se
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
Dogge är kung , kolla bara när och fjärran när han drar till sitt hemland :P helt underbart.

Han borde läsa in böcker på band skönare röst får man leta efter

Tjaffsa inte med botkyrka stylissssshhhh

This is some Cody Vernon shit
Sen äre kul att Boastin blev kickad för att han va sellout...
hiccory, läs intervjun så förstår du lite bättre

easyskanking P23

Jag har läst intervjun, den var bra.
Sen kanske det inte va Dogge utan bröderna som ville kicka Boastin för att va sellout, då är ju dubbelmoralen obefintlig. Sen har väl alla sina orsaker att "sälja ut".

Jag hatar inte på Dogge, i efterhand tycker jag att elgiganten grejen är det enda raka att göra för en sån svikar-publik som svenska hiphopare som tror att artister som inte gör selloutmusik kan försörja sig enbart på spelningar.

Dock hatar jag verkligen på hur Dogges "penga- intresse" blir utnyttjat av medier, man ser riktigt hur dom tänker, ska vi inte trycka in förortskarikatyren och hoppa i bollhavet och ropa "Mc donalds har fetaste milkshaken jao".

Det värsta var ändå när svt skulle ha med honom i debatt på försvars-sidan angående Cubaregimen. Dogges intryck av Cuba va fint väder och dansande brudar och han skulle debattera mot upprörda exilkubaner, minns jag inte fel visades Dogges video i programmet också..?!

Vart är alla hatarna nu?

Dogge är en veteran inom svensk hiphop och sådana personer måste respekteras annars faller kulturen samman. Hade det varit bättre om han avslutat sin karriär som Leila K's? NEJ! Ett jobb är ett jobb, isåfall är vi alla sell outs.... varför jobbar du på ICA när du inte trivs i kassan?

Dogge är hur skön som helst, hur kan man inte gilla snubben... han ger kärlek till alla, och idioter hugger honom i ryggen för en reklam kampanj. Jag kan förstå till viss del av folk snear att han överdriver som blatte i reklamen etc, hade det varit bättre om han lekt kriminell mafioso med iskall blick? NEJ! det är inte dogge... det var en överdriven "dogge" i reklam filmen men fortfarande samma softa snubbe.

Det är smaksak om inte gillar han som rappare. Jag tycker han är fet, väldigt jordnära rapp med mycket känsla och så gillar jag hans flow. Men Dogge är fan Sveriges bästa MC i live sammanhang, fyfan vilken karisma och ös=)

Crime Pays, ask the Rothschilds!