I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Petter - En Räddare I Nöden

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-04-07 12:46

Petter - En Räddare I Nöden

En Räddare I Nöden har väll släppts idag? Har inte vart så mycket snack om den tycker jag.. Någon som har den eller har hört något av den?
Har inte kommit upp på Spotify än heller..

Redaktionschef

2010-04-07 12:57
Recension kommer upp på Whoa i dagarna :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2010-04-07 13:10
Finns snippets uppe på iTunes, låter dock väldigt tråkigt produktionsmässigt. Tror det här blir Petters första riktiga snedsteg, tyvärr.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-07 13:49
det tror jag inte alls det blir. precis en sån här platta petter behöver släppa för att fortfarande vara relevant.

2010-04-07 18:10
grym platta, håller med bewman p24,

helt rätt steg samt skönt att någon utvecklar hiphopen ännu mer på sitt eget vis...... och inte bara följer maskinen eller tensta för att göra det enkelt för sig!

2010-04-07 19:36
Tar tillbaka det jag sa, skivan låter riktigt fet vid första lyssningen. Tycker fortfarande att produktionen blir liiiite enformig dock. Maggio-låten är helt lysande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-07 20:32
Äntligen en hiphop-skiva för vuxna människor att relatera till, och som skiter fullständigt i att soul-samplingar inte är det hetaste heta just nu. Efter första genomlyssningarna tycker jag detta är en skiva som kan spelas från början till slut och det är väldigt ovanligt numera att jag känner så med ny musik.

www.plaingold.com

2010-04-07 21:28
vill höra den : o
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DJ

2010-04-07 23:00
Låten med Timbuk är så innihelvete bra.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2010-04-08 16:23
Lyssnade igenom hela skivan inatt. Låg i sängen med hörlurar och verkligen analyserade varje låt. Det jag kom fram till är att det är en riktigt jävla bra platta. Inte mästerverket som jag fortfarande väntar på från Petter, men en helt lysande skiva. Det enda den faller på är, enligt mig, produktionen som lyckas bli lite enformig under skivans gång. Bästa spåren är enligt mig "Vem e stor?" (Stor lägger en dödande vers), "Vad vi tänker på" (galen produktion) och sist men inte minst "Längesen" där man till och med får höra en pitchad Maggio.

4/5 blir betyget!

2010-04-08 16:52
jag har lyssnat igenom den en gång nu och tycker den verkar rätt trist. berör mig nästan inte alls. men kanske växer, får se.

2010-04-08 19:42
Alltså ser verkligen inte vad vissa ser i Petter, mycket nödrim och han försöker låta som om han var 18 år.. Tycker om några låtar med Petter men tror det mest är för beatsen för han är inte en duktig rappare.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Groupie

2010-04-08 23:40
Jag diggar verkligen den här plattan stenhårt, tycker bara att Petter blir bättre och bättre för varje skiva. Jag håller med "Rubio" en hiphop-platta för vuxna människor. Den här kommer pumpas länge!

isen: Det är väl just det han inte försöker göra? Att rappa om att man är trebarnsfarsa känns inte som något en 18-åring skulle göra.

2010-04-09 02:10
Brukar inte gilla Petter men jag tycker han e på rätt spår
Redaktionschef

2010-04-11 13:13
Läs vad Pontus och Viktor från Whoa-redaktionen tycker: http://blog.whoa.nu/2010/04/11/whoa-recenserar-petter-en-raddare-i-noden/
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2010-04-11 16:45
Helt ok skiva, gillade låten Sthlm Brinner Inte Igen mest. Får ge skivan lite mer tid men förväntade mig en bättre skiva och fler låtar. Kul hur som helst att Petter fortfarande håller på.

2010-04-13 02:11
Ganska tråkig platta :/ kommer inte nära Mitt sjätte sinne....
"Everybody's a thug now even Nick got a Cannon" - Jin the emcee

2010-04-15 02:39
Jag tycker den växer som alla hans skivor. Finns ett par riktigt starka låtar, och ett par jag bara trycker förbi. Alltid nostalgiska minnen när Petter släpper en skiva och han kommer alltid vara svenk hiphop för mig. Mina favoriter på denna är U&Me, Vad vi tänker på och Vem e stor.

2010-04-15 03:01
Jag lyssnade första gången nu, snabblyssningen är positiv, Vem är stor och låten med timbuk verkar vara bäst. men ligger inne på mp3n nu så lyssnar igenom den imorgon..