|
|
|
|
|
Beef mellan Afasi och DJ Large
... Eller beef och beef.
Första singeln från norska Nasty Kutt är med Lars Vaular och Maskinen. Där lägger Afasi en vers om just Large.
http://www.kingsize.no/News.aspx?ArtNo=15366
Spännande. Frågan är vilka konsekvenser det blir.
Afasi skrev på sin Twitter 31 mars:
Är så trött på den där skitsnackande kuksugaren @djlargevegas. Jobba hårt istället för att snacka skit #detgicktydligeningetbraförhonomhaha Vad tror vi? Hur kommer detta bli?
http://www.sdbluffen.se
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
När jag läste tweetsen mellan Afasi och Dj large trodde jag först att de bara skämtade med varandra, jag trodde tydligen fel.
Man får väl se vad som händer, men det känns som detta kan bli en rätt stor grej med tanke på hur mycket gemensamma vänner de har.
thesaladdays.nu | http://cloudthing.se
|
|
|
Angående låten... Afasi är en bra rappare men Maskinen gör inte bra musik i mina öron pluss att Frej låter som han håller på att skita på sig...
Gör man en disslåt över tecno med autotune och "beefar på twitter" nu? Jag tycker det är "kul" med lite dissar och så men vafan...
Ärlig, "hatar" inte vilket är viktigt att poängtera här
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
Kul, hoppas det händer mer!
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
|
|
|
Jag trodde som killen att de bara skämtade med varandra, dyker nog upp något nytt angående Afasi och Dj Large så småningom, det kan nog bli en stor grej utav det hela.
|
|
|
|
|
|
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Stort det här.. "beefs" har väl aldrig varit speciellt spännande men jag kan verkligen inte fatta varför folk skjuter satsen i brallan efter en syrlig kommentar på twitter.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "
|
|
|
"men jag kan verkligen inte fatta varför folk skjuter satsen i brallan efter en syrlig kommentar på twitter. "
|
|
|
Jag trodde också att de skämtade först. Hmm fan detta är inte bra
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
|
|
|
Vart kan man höra låten? Funkar inte att trycka play på kingsize. Pallar inte köpa den
|
|
|
Haha vad säger han i låten? Funkar inte att spela upp skiiten
|
|
|
Kan någon skriva lite vad som hänt och sagts? missat allting..
|
|
|
Texten är: "Va fan Larran, vi är liksom gamla boys, det var hos dig jag spelade in första gången, och så håller du på att snacka massa skit och skriver massa skit på internet och hatar. Va fan? Känns jävligt flummigt att behöva göra en sådan här grej. Men det är helt klart dags.
Jag tog med dig på en show, gav dig ett jobb för att Filthy var borta, ingen musikerlön, du fick halva mitt gage för att du tjata dig till det. Det var väll lugnt att dela med en broder, tänkte att han gör väll samma sak för mig. Men vi får se vad som händer i historien vem som är sann och vem som är fake. Fick ett mess på min lur, Hultsfredsfestivalen 2008.
Skulle just gå på scen, när jag läste det. Det var Dj Large som fått reda på mitt gage och han var sur. Och jag tänkte bara varför? Vad jag tar i gage har väll inte du med att göra. Han hade fått motorstopp i karriären och kunde inte bara tuta och köra. Så då lägger han sig i min business. Med en slipad retorik. Och han skriver på Twitter att Boys II Men och Maskinen är pretto-skit.
Han dissar mig och min bandmedlem, det är på gränsen att jag tror det är ett skämt. Skriver om rattfylla och samhällstjänst, känns bara mest som ett rop på hjälp. Fick ett mess på min lur när jag snurra med bilen med Frej inne i centrum i Malmö. Det var en snubbe som ville boka mig till en klubb för att spela lite plattor. Så han skrev vad dem hade för budget, jag skrev tillbaka vad jag tar för ett klubbset, och sen ringde han Large och allt då stog allt på nätet på 18 sekunder. Tjänar lika mycket som din månadlön på ett DJ gig, och tänka är ju inte ens en dj thihihi. Men efter det här du kanske kan göra likadant och sluta över noja över andras pengar Mr. Dj Large." Det är alltså Afasis vers. Reserverar mig mot eventuella felstavningar och felhörningar.
http://www.sdbluffen.se
|
|
|
Kan nån lyssna på låten på hemsidan? Vill höra.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
|
|
|
Det går i Norge iaf
|
|
|
Det går inte att lyssna på låten online?
http://www.myspace.com/murderdem
|
|
|
släng upp på youtube ngn?
|
|
|
|
|
|
Jomen man får ju inte höra hans vers eller frejs... det är lite synd
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
|
|
|
DJ Large kommer skicka sina niggas på Afasi och vice versa. Sen kommer det fortsätta så tills båda är mulade.
|
|
|
|
|
|
Twitter snacket:
DJ Large: @afasi tar tydligen 15000 för ett dj set. Helt klart värt pengarna tycker jag! 12:27 PM Mar 31st via dabr
DJ Large: Mvh/Den Ironiska Generationen 12:29 PM Mar 31st via dabr
afasi får damp
DJ Large: hahaha! Men lille Herbert då.RT @Afasi: Är så trött på den skitsnackande kuksugaren @djlargevegas. Jobba hårt istället för att snacka skit 1:57 PM Mar 31st via dabr
Dj Large: Den nya generationen har ingen som helst självdistans. Det är därför det är så fruktansvärt kul att driva med patrasket 3:09 PM Mar 31st via dabr
Large är real
|
|
|
Ja vad hade Afasi varit utan Dj Large? Han och Organismen tog ju honom under sina vingar och gav honom shine. Föga förvånande att Afasi får hybris dock. Han har väl alltid varit en jävla fjant.
all 'bout the bluntrap
|
|
|
Afasi kan suga.. Han vet exakt vilket bullshit han körde på Ung 08 festivalen så folk fick stressa ner Timbuktus telefon och både Timbuktu och Claes skämmdes för deras bullshit så där har ni lite inside scoop om hiphopscenen i sverige med en riktig pajas.
Organismen gjorde han till det han är inget annat.. Sist jag kollade var det fan han som lärde honom rappa...
Jag dör fortfarande över deras överdrivna gage för Ung 08 jämfört med alla andra...
|
|
|
skitfet vers av afasi ju!
www.mofetajerre.se
|
|
|
Fet vers av Afasi, synd på kontexten. Herbert hade inte vart ett skit utan Organismen/DJ Large. Vad var grejen med med Ung 08 och Timbuktu DalastDon?
Herbert verkar vara lite narcissistisk. Var detta verkligen ett smart drag att göra på toppen av sin karriär?
...och det är det som är så fint med whoa!
|
|
|
Ber en stilla bön för att Large och Organism gör en låt som svar. Vore kul att höra, både den gamle räven Organism på en disslåt och även Large på en disslåt. Händer ju inte varje dag.
|
|
|
Ser att många skriver "Hoppas Organismen och Large svarar på detta"
Är ni helt jävla efterblivna? Vad fan har Ågren med det här att göra? Detta är mellan Large och Herbert, hade bara varit pinsamt om Ågren blandat i sig.
Fet vers btw.
|
|
|
LamberT
Är du efterbliven? Man är bara lite sugen på att höra Organismen i dissartagen, själv tycker jag att det blir mer pinsamt för Large om han svarar själv. Large vs Afasi liksom
|
|
|
Det behövs mera beefs inom svensk hip-hop. Lite mer råa disslåtar som skakar om!
|
|
|
Ågren & Dj Large vs Motorisk Afasi hade varit tyngsta sedan Fronda vs Öris
|
|
|
Öris twittrade om att några andra rappare la sig i, någon som vet vilka?
|
Moderator
2010-05-03 15:22
|
Man kan ju inte annat än älska internetgenerationen. Tjafsa över Twitter, kom igen! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
|
Skivsamlare
2010-05-03 15:38
|
|
|
|
Åsikt från Pst/Q: På pränt: att göra en disslåt mot någon man känner och kan ringa till istället är jävligt vekt. http://twitter.com/pstq
|
|
|
Det fetaste vore ju om DJ Large och Organismen gjorde en diss tillbaka, Afasi och Frej svarar, hade varit såååååå fett.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
Trodde absolut att det var ett skämt från början. Tycker det är synd som fan, orolig för vilka konsekvenser det kommer få på de inblandade. Men enligt mig känns det som att Afasis lackande är helt obefogat. Fast vad vet jag, kanske är det mer än några twitter-inlägg som ligger till grund för bråket.
My life's like kinda what my wife's like - fucked up after I beat her fucking ass every night.
|
|
|
rappen talar för sig själv. afasi kan sänka dom flesta i hiphop sverige. mad flow, digga stilen eller inte, går inte att neka!
-pack you'r bags man, you are a tourist!
|
|
|
Fan vad jag vill se org12 och large slakta dom!
|
|
|
Dock var det väll dock large som pratade skit om maskinen och sa att deras musik sög som gjorde att afasi lackade? =) och anledningen till att han lackade var väll också för att han skrev det på twitter och skit.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
quiroga
Det handlar inte enbart om flow om du vill sänka nån. Att dissa en Dj oooh va grymt, ska vi jaga blinda barn över vägen nu?
Det är karaktären som säger allt, alltså personen inte bara flowet eller rimstrukturen.
Jag tycker att det är skönt med lite konflikt i hiphop Sverige, eftersom alla älskar varandra så mycket face 2 face behövs lite vädring av åsikter.
http://www.myspace.com/murderdem
|
Moderator
2010-05-04 00:10
|
Jag tycker att det är skönt med lite konflikt i hiphop Sverige, eftersom alla älskar varandra så mycket face 2 face behövs lite vädring av åsikter.
Men att "vädra sina åsikter" på Twitter? Nja, jag vet inte...
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
|
|
|
Ere så att large e avis för att afasi gör mer pengar än han, känns lite så.. Dom får väl sätta sig o reda ut det här som dom vuxna män dom är.
|
|
|
Mantish
Ja, det vore kul! Sen kan dom twittra om vad dom kommit fram till.
Jag säger fortfarande att det här måste lösas genom utbyte av arga låtar.
|
|
|
töntigt av dj large, jag gillar inte ens maskinen, men jag förstår varför afasi lackar.
det är upp till var och en vad dom tar för gage, du tjänar ändå inga pengar på skivor och är folk villiga att betala en viss summa för att se dig spela ska folk inte hata på dig. speciellt inte gamla kompisar
stinker avund. och sist jag kollade spelade afasi in ett par låtar med organismen när han va 14-15, är det verkligen att skapa en artist? han har jobbat hårt och det är därför han gör mer pengar än dj large som fortfarande spelar för bärs på studentklubbar.
Kompisar borde vara glada för varandras framgång istället för "driva med patrasket"
|
|
|
large kanske skulle spendera mer tid på att finslipa sina beats ist för att bry sig om hur mycket cash afasi drar in...
|
|
|
Kan iförsig förstå Larges avund.. Han har väl barn och jycke om jag inte minns fel, samt åker kors och tvärs genom landet och dricker kalla med organismen, det lär ju gå en del pengar, klart karln blir bitter när afasi gör pengar och lever livet!
|
|
|
han har jobbat hårt och det är därför han gör mer pengar än dj large som fortfarande spelar för bärs på studentklubbar. haha sen håller vill jag ord:a Kompisar borde vara glada för varandras framgång istället för "driva med patrasket"
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
|
|
|
Tjänar lika mycket som din månadlön på ett DJ gig, och tänka är ju inte ens en dj thihihi. haha.. humor
NY LÅT: (Ålltzen - Jag slog en sexa med en tärning) http://www.youtube.com/watch?v=EodvdomQNWE Lyssna gärna!
|