Vart har Blues tagit vägen?

Svensk Hiphop - Allmänt

Vart har Blues tagit vägen?

Saknar Blues som fan. Var har han tagit vägen. Han kunde ju verkligen göra musik. T.ex. Samhällstjänst-albumet. Ett av de bästa som svenska hiphop-albumen som gjorts. Nu är frågan, vet ni om han har ngt nytt på gång? Peace out!

(Inlägget ändrat av Oracle 2010-05-24 20:27:52)

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Den va ju bra. Har själv funderat över det till och från. Han va ju grym på den tiden. Tog ju många lyriskt.

http://www.piggieculture.com
Discover the culture within you.
Rappare

2010-05-25 10:09
senaste åren har han sålt skor och grejer va jag vet... han e fortfarande lika stroppig..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe
Heavy Indo: Var det inte Sneakersnstuff han hamnade på?
Ja jilar tjåka katter!
Rappare

2010-05-25 14:36
han jobbade på nåt annat ställe i kista centrum för några år sen.. vetefan.. jag följer inte riktigt hans karriär..
stroppig.. säljer skor.. luktar stalker lång väg här asså!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-05-25 19:10
haha aaa lätt..
Manager

2010-05-26 07:32
Han gick från egen butik i Kista till anställd på Sneakersnstuff. Stalkermode.
Redline!
staaaalker!
Discover the culture within you.
hehe..
~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent
Saknar Blues som fan.

Du var ju fan 12 när hans senaste platta släpptes.
Fuck karma, I don't need karma!
Joo jag var 12 men jag har lyssnat på hiphop hela mitt liv för brorsan gjorde de.

Du var ju fan 12 när hans senaste platta släpptes.

Och ? Jag var 10 bast när jag blastade 36 Chambers med Wu Tang. Det finns ingen åldersgräns på musik.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Och ? Jag var 10 bast när jag blastade 36 Chambers med Wu Tang. Det finns ingen åldersgräns på musik.

+1.

Det blir ju klart bättre med åren, i och med att man får en djupare förståelse, men det finns inget som säger att man inte kan uppskatta bra musik som liten heller.
Ja jilar tjåka katter!
Självklart förstod jag inte allt de rappade om som 10 åring, men 12 år och digga blues, som rappade/rappar på svenska dessutom, borde ju vara skapligt lättare att förstå sig på, så hur gammal man var/är spelar ju somsagt ingen roll.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Han släpper nytt album i år!
Fanns på radio med ametist o Eye N' I o dem då han spitta två nya låtar :P
och han håller samma stil!! längtar, hoppas det blir nåt med
vitun ruotsalaiset!!!
Tack så mkt för svaren :D

Senast jag hörde något från honom så var han bortom dimhöljet, över taggtråden och hade precis korsat minfältet.

PrinsMio P24

Hahaha
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Redaktionen

2010-07-03 14:50
Kommer ihåg back in the days när jag bodde i dalarna. Då kom han och spelade i ishallen i älvdalen. Utan överdrift tror jag att jag va den enda som hade hört honom innan. Dansbandens hemort är nog inte rätt plats för blues. Men jag blev glad iaf.
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Producent

2012-06-10 01:32
Är det någon som vet vart man kan få tag på alla hans album? Skulle gärna vilja ha dom till samlingen. Verkar inte gå att få tag på någonstans. =/

2012-06-10 10:45
Beats.by.Denki: Vet att det finns på Recordnet. Annars brukar det ligga lite då och då i begagnatlådor i second hand-butiker.

Jag fyfan vilken skiva det är. Ett av sveriges bästa skivsläpp oberoende av genrer enligt min mening. Han pluggade kulturantropologi, eller nåt liknande, i samma klass som en tjejkompis för ett antal år sedan. Så nu är han väl med största sannolikhet arbetssökande.
Drumaddic fix your habit like a crack-addict.
Skivsamlare

2012-06-10 21:20
Petter har ju skapat en fbook grupp som typ heter "blues släpp sargen" och jag tror att ett nytt album är på väg. Sedan blev han ju intervjuad av duvetinte i hennes dokumentär där man fick svar...