Tjejer som rappar
Tja, jag har ju inte rappat alls länge (ca 2 månader) och man börjar redan få crap på grund av att man är en tjej och rappar. Vissa tycker det är grymt häftigt medans andra spottar en rakt i ansiktet. Borde det inte finnas någon sorts jämdställdhet här?! Alltså killarna påstår att man inte kan bli något om man är en tjej, vad är det för bullshit?! Jag orkar inte med såna killar, dom lär inte få nån flickvän om dom inte kan acceptera att tjejen rappar. (om man vill att tjejen ska gilla hiphop då) Om detta inte funkar, då får dom hålla sig till fjortisarna och deras små könssjukdomar tycker jag. Det finns inte många tjejer som gillar hiphop, aldrig funderat på varför? Capishe? (Inlägget ändrat av Squirtle 2010-06-01 20:44:11) (Inlägget ändrat av Oracle 2010-06-03 19:05:40)
Jag sa hiphop inte kåtbock!
Du kanske får crap för att du inte är särskilt bra?
9-1
Du kanske får crap för att du inte är särskilt bra? I vilket fall som helst så visste dom att jag var nybörjare och klassade ner tjejer i allmänhet, inte bara mig
Välkommen till hiphop. Gör bara inte en låt om att du är tuff för att du är en tjej som rappar, det temat är uttjatat.
Redline!
Tjej, 17 bast, älskar hiphop/rap!<3 Sysslar med allt möjligt, rap/hiphop, streetdance och graffiti Skissar lite graffiti, men håller inte på med seriösa målningar på väggar och sådant :)Hiphop-snubbar är bäst ;D I luv u *Katching* ;D have a great life
Dr.Octagon - Tack, jag har gjort en diss men har aldrig haft funderingar på att göra någon låt som beskriver att jag är tuff, så det är lugnt :PlacS - Jag fattar inte vart du försöker komma?
Langa fram den här till dessa små trångsynta tonåringar, det kommer få tyst på dom.
Det är förvisso inte hiphop, men dom rappar.
Lounder - Fan schysst! Lär ta tid innan man blir så bra dock.Guys should b more like u *thumbs up*
Tvärr så är det väl som samhället i övrigt. Finns många killar med en medeltida syn på jämställdhet. =( men men, det är inget att bry sig om, det är bara att köra vidare o bli bäst, o sen kan du ge dom fingret. =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lynguistic - Tack för stödet! Jag ska verkligen ge gärnet! Få se vem som får sista ordet då :)
Nämn en tjej som rappar som du själv tycker är bra? Peshi är den enda jag kan komma på
Är en större andel av dom kvinnliga rapparna som är bra än av dom manliga... så varför inte?
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
ZzzZzz. Fast din frånvaro i två månader har verkligen märkts.
fantastiskt
Nämn en tjej som rappar som du själv tycker är bra? Peshi är den enda jag kan komma på Om vi kommer utanför skithålet sverige finns det lite mer!'
Bahamadia, Jean Grae!
http://www.earforcefm.blogspot.com
Skit i vad andra tycker. Suger du nu säger folk du suger och det e la bara bra. whatever... ta till dig kritik istället o försök o bli bra o om du väl blir bra så lär väl killarna o folket säga det. orka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
MizzyD F17 NP. =) Bara att kämpa vidare.
Gillar attityden, finns alltid folk som är för och emot saker... det är väl lite det som hiphop handlar om? The struggle continues...!
Nämn en tjej som rappar som du själv tycker är bra? Peshi är den enda jag kan komma på Jag lyssnar på 3 olika språk, Svenska, Finska och Engelska
Fast finns så få tjejrappare och det är ju inte undra på för folket klassar ner på tjejer
Vet en finsk tjej mycket väl
Mariska
M.I.A, kanske inget tufft men jag diggar iaf
och man får ju inte glömma AMC! Hon är grym
ZzzZzz. Fast din frånvaro i två månader har verkligen märkts. Oj var det ett skämt? Glömde skratta, försöker du säga något får du vara mer utförlig
Finns ju ändå en del duktiga femcees, ex: Apani B Queen Latifah Salt-n-Pepa Lauryn Hill <- world's greatest ever Jean Grae Stahhr Lady Of Rage Rah Digga Missy Elliot Mc Lyte Lil Kim Foxy Brown + de jag glömt bort för stunden. Gemene person kanske inte gillar deras musik i alla fall, men de har ändå nått en ganska hög nivå, det tror jag de flesta kan enas om. Btw, M.I.A. (& Pri) world wide SRI LANKA REPRESENTING!! ;)
Bränn bhn!
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Glöm inte bort fröken b!
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Hip hop och rock är för manliga genrer. Det är väl inget skumt med det? Jag vet 1 duktig tjej. Och då menar jag duktig på riktigt, inte som några av dem som är postade här över. Hon heter Envy och är brittisk. Bortsett från henne finns det nog inga duktiga kvinnliga rappare. Alls. Tycker iofs att Heli har lagt några sköna rader vid något tillfälle, men hon är ju väldigt manlig å andra sidan. Nej, som sagt: hip hop och rock är för manligt. Det finns inga feminister eller andra jämställdhetsfascister som kan ändra på det.
I love me a hiphop gal, keep fighting, vi får alla skit när vi börjar rappa, sen när man är bra nog att sätta folk på plats så är det en annan femma, jag hejar på dig. Ps. Lär dig freestyla ordentligt, alltid ett roligt sätt att visa upp sig och få folk att hålla käften ang. ens skillz :P
Follow the dao, right about....NOW!
sonnysupreme: Dude du missar ju sjukt mycket, Apani B är KUNG, och det finns så många fler som är så jävla bra men inte får en chans just pga. att dom är tjejer, fuck that. SALT N PEPPA!!
Fuzz - Great! Ty!!
No problem :)
Anledningen till att folk dissar brudar som rappar är för att det rent allmänt blir tjatigt, jämfört med om snubbar gör det. Vad det beror på vet jag inte, men brudar som rappar känns ofta ute på tunn is.. För mig är det så iaf...
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Lepra: dummaste jag har hört någonsin, älskar man hiphop så förstår man att det är till för alla, inte en massa dryga snubbar som hatar på bitches. Peace love and having fun - Zulu Nations motto eller något, stop hating.
ja alla ska få utrymme, skills ligger liksom inte i könet, sjukt att vissa är kvar i stenåldersmentalitet.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Är inte rap överlag jävligt tråkigt nuförtiden oavsett kön? Oavsett kön, känns som att det är rätt dött efter 90talet. Sorry dudes, you ain't gonna be nutin. Men som sagt, bahamadia, lady of rage och monie love. Där har vi lite BRA SKIT!!
Vita tjejer kan inte rappa. Tyvärr så e de bara. Är du mörk så finns det en ändå en chans, men den är inte stor. Några tunga namn har redan blivit droppade. Dont forget...
Men vita brudar? naah... No way
Fuzz P22 Snacka inte med mig om vad hiphop är för något grabben. Jag kan väl ha åsikten att jag tycker brudrapp rent allmänt har låg standard. Självklart finns det bra också, men jämfört med snubbar så tycker jag att andelen brudar, relativt sett, fortfarande är sämre, tjatigare och rent pissigt.. Besserwisser hit och dit?
Brudars röster attraherar mig helt enkelt inte..... låter så överspänt och så mycket wannabe över det..
Soulpat Så sa man väl om vita män tidigare också?
Producent
2010-06-02 01:24
Jag kan lyssna på en tjej som rappar, hudfärg spelar inge roll för mig, dock så spelar rösten roll på både killar och tjejer.
En tjej som rappar på spanska till exempel
Hon har en skön röst;) "
Pipiga röster bör sluta direkt "
Skit i vad andra tycker, visa att du kan!
http://soundcloud.com/orlandog https://www.facebook.com/OrlandogPsy https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy
Jag diskriminerar i alla fall inte. Tjej som kille, 12 som 35, jag tycker 95% av alla whoarappare är underhållande dåliga och tar ofta sig själva på alldeles för stort allvar.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
det är bara sopor till killar som håller på så...sånna som jag antar själva vet att dom inte är speciellt bra, kommer det då en tjej och kanske blir bättre vore det skandal. vi har peshi och Heli. två riktigt duktiga rappare...lyssna lite på dom och försök ta in lite teknik och hur man kan bygga upp ett rimschema... kör på..d kommer !
vi är överallt!
Håll glöden vid liv bara. Sen måste man våga misslyckas och samtidigt kunna ta kritik!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Dojan21 Hon var sjukt lik Nelly Furtado
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Finns ju haters överallt lixom...
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
Ok, skämt åsido. Du är inte speciellt bra (lyssnade på en av dina låtar) så du kommer bli dissad. Det spelar ingen roll att du är nybörjare, kickar du rader så kommer du få respons. Om du inte kan ta kritiken så kanske du borde träna mer hemma innan du får för dig att kicka framför folk. Vi har konstaterat att du kommer bli dissad. Majoriteten av de som sysslar med hiphop är killar. Varför det är så vet jag inte men det är bara så så ditt kön kommer vara i underläge. Allt som är i underläge kommer användas i dissar. Du kommer alltså att bli dissad för att du är tjej, men i själva verket blir du dissad för att du är kef. Hade du varit bra hade du inte blivit dissad, och om du mot all förmodan hade blivit det så hade du käkat upp de som dissade dig för att du är bra. Koncentrera dig på att bli bra och skit i det andra. Det är en nackdel att vara kef på rappa och tjej men det är en enorm fördel att vara tjej och bra på rappa. Tro mig, alla kvinnliga rappare jag känner som är bra får mycket förmåner pga sitt kön. Men förbered dig på att många ändå kommer säga "Hon är bra för att vara tjej". Det är avundsjukan.
Redline!
två namn att hålla koll på tiye phoenix dama nilz (grym på freestyle och Din nya favoritrappare)
We call them winerbrods.
två namn att hålla koll på tiye phoenix dama nilz (grym på freestyle och Din nya favoritrappare)
We call them winerbrods.
Skulle länka bahamadia-3 the hard way, men var redan gjort. Hursomhaver idkar dom älskog med hela tråden!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Men det är klart dom dissar dig för att du är tjej. Du är en uppenbar minoritet, och dessutom inte särskilt skillad. Det finns extremt mycket sånt, den tråkiga attityden mot just tjejer är inte unik. Man får vara lite realistisk också, chanserna att du kommer bli något inom musiken ÄR låg, men det betyder ju inte att du inte kan lyckas. Sen är det som Dr.O säger också, du kommer vinna lika mycket på att vara tjej när du får lite mer kött på benen. Gör du en klockren sak kommer du kunna misslyckas tio gånger i rad. Det kan jag tycka är lika trist och kvinnoförnedrande, men för någon som behöver uppmuntran är det kanske trevligt.
ASUL P22Så sa man väl om vita män tidigare också? tidigare också? jag säger det även nu... Med väldigt få undantag. Grejjen med vita rappare, oavsett kille eller tjej(för mig) är rösten.