I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tjejer som rappar

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-06-02 11:46
Har ingen nämnt MC Hansa? Så... Jävla... Bra!

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-06-02 12:19
Mc Hansa HAHAHAHAHAHAHAH! LORD!

2010-06-02 14:15
Soulpat

Hehe, jag håller med dig, men det är ju verkligen en smaksak.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2010-06-02 14:16
Jag har inget problem med tjejer som rappar, men har inte hört många bra svenska tjejer tyvärr! Deras rösterna tilltalar mig inte, men kommer man utanför sverige så finns det ju sjukt många bra tjejer! :)
Tycker de flesta svenska tjejer jag hört har sjukt jobbiga röster och det låter sjukt ansträngt...

Men kör på och lycka till, låt inte hatarna ta dig! :)
om du är dålig nu, så lär du bli bra sen!
Övning ger färdighet!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Rappare

2010-06-02 14:26
Dr.Octagon - Jag lägger ut låtar just för att få konstruktiv kritik men att hålla på och påstå att tjejer inte kan bli något inom rappen är ju lite överdrift. Jag vet att jag inte är bra, men jag kan iallafall erkänna det

sincedayone - Tack jag vet (Y)

_NoVA_ - Tack, jag ska träna mer,
tar gärna emot kritik bara det inte är destruktivt, sånt är bara onödigt och man kan om man vill även om inte andra tror att man kommer längre
Jag sa hiphop inte kåtbock!

2010-06-02 15:02
Finns väl säkert nån tjej som kan, men personligen tycker jag 99% av alla brudrappare är skit.

Kul att du kör
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-06-02 15:59
Här får ni en brud som kan spotta på riktigt

www.myspace.com/jmellow08

2010-06-02 16:35
Jag vet att jag inte är bra, men jag kan iallafall erkänna det

Asså jag är ledsen... men har du talang? Kan du bli bra genom träning?
Annars kan du lika gärna lägga ner och börja med nått som du faktiskt är bra på.
Du plågar bara dig själv, och andra genom att fortsätta om du inte har talang och faktiskt kan bli grym på det.

2010-06-02 16:41
conspicuous F22
Gud vilket skitsnack.
Det är inte så att väldigt många har någon extrem "talang" för någonting, och är jätte bra redan från början.
Man blir bättre ju mer man gör det, en sån där inställning är så sjukligt negativ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2010-06-02 17:29
MizzyD: Konstruktiv kritik är sällsynt inom hiphop, speciellt från andra utövare. Och de säger bara så för att trycka ner dig, alla sätt att trycka ner är tillåtna. Lev med det bara för det kommer inte ändras.
Redline!
Rappare

2010-06-02 17:34
conspicuous - som jag skrivit tidigare som du säkert ett flertal gånger ignorerat så tränar jag fortfarande, desstuom tycker jag om att göra det jag gör, det är inte precis så att jag tvingar mig. Jag försöker inte vara en i mängden, skiter i sånt. Jag gör min egen grej och accpeterar folk inte vad jag står för så får dom hålla det för sig själva, och dethär med att jag kan erkänna att jag inte är så bra för tillfället är väl ingen big deal? ska jag istället snacka skit och påstå att jag äger allt och alla? det är bara omoget bullshit, inte min grej att hålla på med såna fånerier

Lynguistic - Jag håller med dig, tränar man på något, så kan man lära sig nästan vadsomhelst, bara viljan att lära sig finns där, och den finns för mig

2010-06-02 17:35
Lynguistic

Klart man blir bättre ju mer man tränar, men jag skulle till exempel aldrig bli så pass grym på att sjunga att folk kan njuta av att höra det, oavsett hur mycket jag tränade.
Jag kan öva upp så jag blir okej, men jag kan inte bli grym.
Det finns en viss skillnad, och jag tycker det känns dumt att slösa tid, energi och pengar på något när man kan göra mer värdefulla saker.

Det kanske är lite överdrivet av mig, men jag gör inte saker som jag helt enkelt inte kan bli supergrym på, att vara average är inte nått för mig.

Rappare

2010-06-02 17:37
Dr.Octagon - Det kanske är sällsynt, men sådana saker har aldrig hindrat mig, speciellt inte om jag har viljan att lära mig

2010-06-02 17:41
MizzyD

Du, jag pallade inte läsa allt.
Har du talang? Kör hårt!
Om inte, lägg ner o börja rita eller nått istället.

Bollen är rund, vad som helst kan hända, men alla är inte Zlatan på "sin grej".

2010-06-02 17:48
Både Rapsody och Eternia är några av mina favoriter just nu, båda otroligt bra.

Även om Eternia ligger på gränsen till att hoppa över till "Gör bara inte en låt om att du är tuff för att du är en tjej som rappar, det temat är uttjatat." som sas förut
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-02 17:51
Oj var det ett skämt? Glömde skratta, försöker du säga något får du vara mer utförlig

hörru mr brud. din tråd är skrämmande lik "fråga en bisexuell vad du vill". fråga mig inte varför. jag får dålig feeling bara.
Alltså killarna påstår att man inte kan bli något om man är en tjej, vad är det för bullshit?!

är det nåt som nån har sagt dig på battleforumet? för det är ju trams med ord och inget annat. ta inte åt dig så jävla mycket..
fantastiskt

2010-06-02 18:11
conspicuous F22 : men hur vet du innan om du är/ kan bli bra på något om du inte försöker? då handlar det väl inte om talang utan snarare om inställningen för om man inte tror på sig själv kommer man ju aldrig lyckas ändå, oavsett om man har talang eller inte.

2010-06-02 19:02
MizzyD F17
Exakt. En del av den "talang" eller vad man kan hitta hos folk som är duktiga, det är viljan att lägga ner extremt mågna timmar på att göra en o samma sak. Inte att dom är duktiga från början.

conspicuous F22
Det bror kanske på att du inte vill sjunga o inte tycker det är så himla skoj?
Jag kan lova dig att om du lägger ner ofantligt många timmar på att sjunga, så kommer du bli bra på det.

"Det kanske är lite överdrivet av mig, men jag gör inte saker som jag helt enkelt inte kan bli supergrym på, att vara average är inte nått för mig."
Att vara "grym" är sjukligt relativt. Det finns inte en stor skala av grymhet.
Det kan helt enkelt vara så att dom sakerna som du blir "grym" på inte uppskattas av andra till en början. Men sedan när folk fattar grymheten i det du gör så tycker dom att du är väldigt grym, och då blir du en grymhetstrendsättare. Och då kommer du bli grym.
Dvs det finns inte en enda skala på hur duktig man kan vara.

2010-06-02 19:02
Det kanske är lite överdrivet av mig, men jag gör inte saker som jag helt enkelt inte kan bli supergrym på, att vara average är inte nått för mig.

Att göra saker för att man tycker är kul och inte för att man ämnar bli supergrym på det är inte något för dig heller?
Du går aldrig ut och tex bowlar med kamrater för att det är kul, utan att ha en sekundär agenda?

2010-06-02 19:09
psalm one is the mahfakkin shit!¨

Fucks your life up crew
Tjabo!

2010-06-02 19:17

2010-06-02 19:18
Asså du är ju inte en bra rappare, det kanske är därför du får så mycket skit.

Vill inte skriva det på något trevligare sätt men du är inte bra på att rappa, det säger jag efter att ha kikat in på din profil och lyssnat på dina låtar där. Du rappar inte ens, du pratar typ.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2010-06-02 19:44
Fy fan vad dålig du var!
Varför håller du på?

2010-06-02 19:51

här är ju också en gammal goding.
Rappare

2010-06-02 20:23
är det nåt som nån har sagt dig på battleforumet? för det är ju trams med ord och inget annat. ta inte åt dig så jävla mycket..

Nej, det är inte i battle forumet, det var i ett forum där jag hade lagt upp en utav mina låtar

wipzy - även din idol har varit nybörjare, ge upp
Producent

2010-06-02 21:19
Tjejer e sämre än killar på att rappa så kommer det alltid att vara...enligt mig själv iaf. Varför sitter du här o gnäller om du nu skiter i vad andra tycker?? Låt folk tycka va dom vill...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Rappare

2010-06-02 21:23
Fumez - detta är ett forum, då diskuterar man, kanske du inte förstått meningen med forum överhuvudtaget?

2010-06-02 21:40
älskart att alla seriösa inlägg som gång på gång överbevisar med tom ljudklipp ignoreras.

2010-06-02 22:10
fumez: och det är för att de är tjejer dom är dåliga på att rappa? det betyder alltså att du vet att en tjej kommer vara dålig på att rappa innan du ens hört henne? där snackar vi talang.

2010-06-02 22:23
medoria

Det är helt sant. Men nu har tjejen provat, och av kommentarerna att döma så har hon ju ingen talang. Visst ska man följa sina drömmar, om hon verkligen vill göra det här helhjärtat, men hon förstår inte varför hon får kritik, trots att hon ändå säger att hon vet hon inte är bra?

Priyan

Det där var ju ett dåligt exempel.
Jag brinner inte för bowling, vill inte att folk ska se mig bowla, och vill inte få kritik för det jag gör.
Tjejn här brinner för att rappa, vill få kritik och vill bli hörd, det är ju skillnad på ambitionsnivån...

Klart tjejen ska rappa om hon nu känner för det, men då också lära sig vara ödmjuk och ta kritik, istället för att säga fuck you, jag gör som jag vill och inga fånerier ...

2010-06-02 23:24
conspicuous F22
Kritik o kritik. Det e mer en massa dryga troll som spyr ut sig kommentarer, som troligtvis inte kan nått själva heller. Vettig kritik är den konstruktiva kritiken. Forumtrolls dryga kommentarer bör man inte bry sig om.

2010-06-02 23:41
Tjejer är som homosexuella (Checka bi tråden) Dom måste skrika ut HÄR ÄR JAG, KOLLA PÅ MIG, JAG GÖR VAD JAG VILL FÖR ATT JAG KAN. INGEN BRYR SIG, INGEN BRYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYR SIIIIIIIIG
B
Moderator

2010-06-02 23:43
Äntligen någon som droppade Lady Sovereign, nog en av de få jag kunnat lyssna på ett längre tag! :)

Och är det trådarna du lagt ut i audioforumet du snackar om? För där har du ändå (om man jämför med många andra nybörjare eller som är på din nivå) fått jävla bra och mogna kommentarer. Sen får man finna sig att folk säger att man är kass, så är det för alla. Men sett dina trådar förut och du har fått snälla kommentarer om man jämför med andra.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-06-03 00:52
Kvinnans hjärna skiljer sig från mannens. Mannens storhjärna är 8-10% större än kvinnans. Mannen har 4% fler hjärnceller än kvinnor och 100 gram mer hjärnvävnad.

Män har superhjärnor och är supersmarta, medans ... moahahhah..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinna
fantastiskt

2010-06-03 01:05
alltsa HA HA HA. blir helt javla forbryllad att somliga har mage att pasta att tjejer ar samre pa att rapa an man.
mojligt att de ar farre darfor att det ar mansdominerat.
men inte fan samre nagonstans.

(ok, dutchrap, men hon ar fet..)

Rappare

2010-06-03 01:15
men hon förstår inte varför hon får kritik, trots att hon ändå säger att hon vet hon inte är bra?

Lynguistic said it;
Vettig kritik är den konstruktiva kritiken

2010-06-03 01:35
conspicuous F22

du kommer att få det jobbigt i framtiden med jobb osv, om du måste vara supergrym på allt du gör.

Och supergrym enligt vem? dig själv?

MizzyD kan vara hur jävla kass som helst för andra, men gillar hon det hon själv gör och tycker att hon själv är grym så varför inte?

jag kan GARANTERA att många av alla dagens rappstjärnor sög när de började rappa och skriva egna låtar.

Det är även skillnad på kritik och att skriva nedsättande kommentarer i stil med "lägg ner, buu, bää, du måste låta som eminem direkt, buu"

2010-06-03 09:58
Hängt på whoa i längre än de flesta, men aldrig skapat en användare. Men nu fick jag göra det.

Låt oss säga så här, du är inte bra, inte ens lite bra. Men det är för att jag är ärlig och inte för att du är tjej. Om jag hör en tjej som är bra, då är jag den första som kommer att erkänna det, men tyvärr jag har hört väldigt få tjejer som är bra, eller ja som jag tycker är bra. För det handlar ju om musik och tyckte samt smak har en enorm faktor i de flesta fallen.

MEN, oavsett vem som säger att du är dålig, inklusive jag. Så skit i det, om du älskar det du gör, ska du aldrig sluta oavsett. Livet är för kort för att rätta sig efter vad andra tycker. Sen som nån sa, chansen att lyckas är liten. Lyckas är en definitionsfråga, lyckas kan också att få möjlighet att göra man brinner för också.

Du är också väldigt ny och ung, vilket gör att under det första året så förbättras man mycket. Du är väll ingen supertalang direkt, men det går nog att öva upp till en viss nivå, för vissa saker är rent tekniska som kommer med tiden tror jag.

För att vara konstruktiv, personligen så värderar jag flow och text mycket. Det ska vara bra metaforer och det ska helst gå snabbt. En annan sak, som många andra har varit inne på, många tjejer har en överansträngd röst för att likna mer en kille. Det är också så att det kan ha att göra med att du måste bli mer naturlig i ditt rappande, det låter som du läser ifrån ett papper och att texten inte är så schysst mot dig att den låter dig göra mer naturliga övergångar mellan raderna.

Skippa attityden och räddslan för att misslyckas, men behåll drömmen, visionen och kärleken till musiken. Resten kommer förhoppningsvis på vägen. Jag håller tummarna för dig iallafall.
Rappare

2010-06-03 11:01
Palleman87 - Tack för kommentaren! Jag ska träna träna träna :)

2010-06-03 11:23
svanspelle

Varför kommer jag få det jobbigt med jobb i framtiden? Och vad innebär osv i det här fallet, vad kommer jag mer att få det jobbigt med?

2010-06-03 11:51
ja eftersom du vill vara SUPERGRYM på allt du försöker dig på, annars lägger du ner. Finns ingen logik i det.

2010-06-03 12:01
Tjejer är sämre än män på det mesta. Så är de bara. Förstår inte varför folk ska hålla på o gnälla. Genetik bryr sig faktiskt inte om jämställdhet.

2010-06-03 12:06
Mizzy D: Perfekt, så ska det låta! Posta fler låtar senare så jag får höra om det går framåt och om inte så ska försöka coacha ännu en gång. :D

Nu till en mer allmän sak här på whoa. Som jag tänkte inkludera i föregående inlägg, men pallade inte. Joo nämligen att folk lägger upp sina låtar och sen får riktigt hård och otrevlig kritik och då är det naturligt att man vill försvara sig oavsett hur dåligt skiten var. De försöker iaf bidra till scenen och förtjänar iallafall lite respekt, inte minst till självförsvar. Visst ska man tåla kritik, men det ska la också dem som postar kritik också? Om artisten i fråga måste stå ut med er kritik så måste ni också tåla att de kanske inte håller med om kritiken.

Det har blivit vanligt att artisterna på whoa inte vågar försvara sig och bara sväljer som en nerdrogad hora.

Mizzy D hade kunnat säga till mig, "eyy Palleman din jävla pajas, håller inte med ett dugg, jag äger som en häst." Det hade inte varit fel av henne, utan kanske bara visade lite brist på självinsikt.. Men hade ändå haft respekt för hennes motkritik. Agree to disagree dvs.

2010-06-03 12:10
svanspelle

Finns visst då en logik i det.
Hade jag inte varit grym på mitt arbete, hade jag inte fått jobba kvar här.
Mina ansträngningar och ambitionsnivå betalar sig i form av mycket uppskattning från chef, ansvar och en schysst lön.

Vilken arbetsgivare vill ha en medelmåttig anställd som inte gör sitt yttersta?

2010-06-03 13:02
Kom inte och säg att det inte finns grymma rappare med fitta mellan bena!

här får du lite kärlek

2010-06-03 13:07
Tjejer är sämre än män på det mesta. Så är de bara. Förstår inte varför folk ska hålla på o gnälla. Genetik bryr sig faktiskt inte om jämställdhet.

This is just in: rapp-talang är genetiskt.

Kan stämma, har hört att Method Man's farfars far slängde ihop galna rhymes 1893, det är därifrån the Meth har ärvt talangen. (???????)

Tycker f.ö att när det kommer till kreativa yrken så kan folk lika gärna följa conspicous tips. Har ni inte talangen även efter att verkligen ha tränat och försökt så move on och gör nåt annat eller fortsätt med det som en hobby på fritiden om du tycker det är kul, men börja inte lipa om folk påpekar att du är dålig.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-06-03 14:11
Kepish

Vilka i helvete är Cleo, Centralskolan och Fröken b? och varför lägger du upp deras klipp i denna tråden? Den handlar väl ändå om brudar som kan rappa?

2010-06-03 15:07
Soulpat
att du inte gillar betyder inte att dom inte kan rappa, känns som en ganska stor skillnad där.

Och varför inte göra något bara för man inte är skitgrym direkt? Tycker man att det man gör 'är kul är det ju värt att kämpa för att bli bra.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-06-03 15:34
MC Lyte is the shiet!

2010-06-03 15:56
Word på d-beck. Fan, vilka är ni till att avgöra vem som ska rappa och inte?

Och MizzyD, fortsätt med din grej bara. Se på Sofijah, hon har hållit på ett jävla tag, suger fortfarande och har tjockt med trogna fans (tjejer i åldrarna 10-13). Men fans är fans.
Fuck karma, I don't need karma!