I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Evolution släppt!!!

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-09-23 01:06

2010-09-23 01:10
FETT besviken. vad är grejen med att ha massa låtar som redan släppts för en ganska lång tid sen på en ny platta?
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET

2010-09-23 01:23
essge:
Eh jag vet inte när du är född men det är så kallade "singlar" man hör hört, alltså låtar som släpps från en skiva för att man ska bli sugen på att köpa hela skivan
Promotor

2010-09-23 01:52
eftersom man kan beställa på bengans äré inte mer än logiskt att man kan köpa i markbutiken också eller?

2010-09-23 12:04
jaojao_ jag vet inte när du är född heller, vad nu det har med saken att göra.
gatan upp och jag vet vad som e fel är låtar som släppts för typ 1 år sedan, det är dom jag har koll på. det finns säkert fler låtar på plattan som släppts på annat håll också, och då snackar jag inte singlar.
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
Producent

2010-09-23 13:58
sju artister jag gillar, not worth it.
Rappare

2010-09-23 16:14
sju artister jag gillar, not worth it.

2010-09-23 17:21
Fick hem den igår, blev faktiskt lite besviken - men fanns visa som presterade riktigt bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-23 20:04
Kommer den komma upp på spotify?
 kartell martell programrebell

2010-09-23 21:45
Vill inte vara bitterfitta men var är Chords? Var är Looptroop? Vart är Afasi? Shazaam?
Tycker det saknas bra artister på skivan.
Men jag ska nog köpa den för Zacke, Allyawan, Org12, Max P, Trainspotters, Pato, Henok och Prop D är tunga somfan!
"Visst är det vackert.."

2010-09-23 21:57
Skippat Mange också.
"Visst är det vackert.."

2010-09-23 22:17
Att förvänta sig en blandskiva med ens personliga favoriter är nog lite egotrippat ;)

Konstigt & limp - Värt att klaga i den här tråden också?
Listan över de medverkande har varit känd länge,

corephaze - Du glömde nämna Petter.
Syftet med plattan var inte att ta med de som redan varit kända i tio år, utan några av de som dykt upp i mellantiden.
Shazaam var väl inte med för att:
1) han blev inte tillfrågad
eller
2) han ville inte vara med
eller
3) fanns inte tid

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-09-23 22:21
Det har du rätt i!

Hur som helst, jag köpte Zacke's låt och oj vad bra den var! Blir nog att köpa fler om inte hela albumet! Bra jobbat alla medverkande (utan mange). ;)
"Visst är det vackert.."

2010-09-24 01:31
varför kan man inte hooka den digitalt?
blir fett sne när den inte finns på itunes
But they don't give a fuck, cuz they're street struck!

2010-09-24 09:06
den finns väl visst på itunes? såg den på releasedagen i itunes
rapperted.se

2010-09-24 17:12
 kartell martell programrebell

2010-09-24 18:32
länken funka inte, och hitta den inte på spotify?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-24 18:35
Det är för premium atm verkar det som.
"Visst är det vackert.."

2010-09-24 18:47
fan..

2010-09-26 18:19
Tycker det ändå är en lyckad skiva. Visst, dom som Corephase tog upp har definitivt blivit mer och mer kända under de senaste 10 åren, men som Mabande sa är det inte heller syftet att endast lyfta upp sådana. Dom flesta på skivan har ändå varit med ett tag men kanske inte varit "kända" så jättelänge. Och samtidigt har man behövt ha en variation också, för den ska ju representera hiphopen som helhet. Inom vissa subgenrer finns det kanske inte så många aktörer ännu, och då får man väl ta det man kan hittar.

Sen kan man självklart diskutera huruvida vissa förtjänar en plats mer än andra. Tycker ärligt talat Maskinen förtjänade en plats här, men när låten man har med fanns med på deras debutalbum och ärligt talat inte representerar electrorap som subgenre särskilt bra tycker jag det känns lite tvivelaktigt. Bränner, Dansa med vapen eller Segertåget tycker jag låter typiskt Maskinen/klubb/electrorap, så om man skulle tagit något tidigare släppt kunde man tagit något sådant tycker jag.

Men som sagt, overall lyckad skiva. Och oavsett hur bra den kartlagt svensk hiphop finns det mycket bra musik på den.

2010-09-27 23:50
Alltså, jag har inte fått skivan än? :O :S VILL HA NU! :(
Moderator

2010-09-28 00:06
Jag hittar den inte på spotify och jag har premium. Ska man söka på någonting annat än Evolution?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-09-28 00:33
Jävlar vilken besvikelse. Överhypad till max, 1-2 max 3 lyssningsvärda låtar resten papperskorgsmaterial rakt av.

2010-09-29 17:33
Kaptenkrok:
Leta dig in på en av skivans deltagande artister och leta upp den på så sätt.
Länk:
http://open.spotify.com/album/22r32tk5aFnlrpfz83iywY
För övrigt har videon till Zackes låt "Konsten att släppa taget" kommit:

2010-09-30 08:19
Sångare

2010-09-30 20:36
corephase
"Vill inte vara bitterfitta men var är Chords? Var är Looptroop? Vart är Afasi? Shazaam?
Tycker det saknas bra artister på skivan"

Vadå var är? Dessa artister är inte med på skivan? Varför undrar du var dessa är? Tror du att detta är nån slags "all star"-samling eller vad är det frågan om? Hade kunnat byta ut samtliga artister på skivan mot bättre svenska rappare.

Förutom Highwon som levererar årets låt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Moderator

2010-10-04 13:23
Hittat skivan på spotify nu och jag är väldigt positivt överraskad. Tycker att de flesta låtar är riktigt feta faktiskt. Nice shit!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick