I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa recenserar: Ismen - Välkommen till planet regn

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Admin

2012-05-28 09:48

Whoa recenserar: Ismen - Välkommen till planet regn



Saxat från Whoa-bloggen:

Viktor:

Här skulle jag kunna leda dig in i recensionen med några härliga ord om Johan Alanders solosläpp som kom förra året, men det finns tyvärr betydligt tråkigare saker att att adressera i nuläget, så nu skiter jag i det och flyger raka vägen till planeten Regn utan att passera moln.

Inledningsspåret på Välkommen till planet regn är något av det underligaste jag upplevt. Där rappar ena halvan av Ismen på spanska och med sig har de Kalle Gracias som berättar om Norrland, varför? Ingen aning. Att spåret heter just Välkommen och man gång på gång upprepar ”Därför heter plattan Välkommen till planet regn” gör det inte mindre underligt. Jag har nämligen ingen som helst aning om vad det är jag blivit inbjuden till och efter mer en halva skivan lunkar jag fortfarande runt handlöst och letar efter livstecken.


För att läsa resten av Viktors recension och se vilket betyg han ger skivan, samt för att läsa Matias recension, gå in på Whoa-bloggen.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.