I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lyrikförståelsen i allmänheten?

Svensk Hiphop - Allmänt

2013-05-15 23:12

Lyrikförståelsen i allmänheten?

Ja… Ken Ring, som (tack vare sin enformiga, talanglösa simpelhet) recyclat varje rad han någonsin dragit minst 30 gånger om, klassas lite här o var som "sveriges bästa låtskrivare". Samtidigt som Lilla Namos låt 'Höj Volymen' var med i Babels topp 6 musik lyrik från 2000-talet. Osvosv, finns tusentals exempel

Bara jag som verkligen stör mig på sånt här?

Och nej jag är ingen hatare, finns en hel del Ken låtar jag verkligen gillar, men han är fan långt ifrån att vara ens nära bland de bästa låtskrivarna

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-05-15 23:32
Den är nog rätt låg men det är väl "förståelsen" i allmänhet också...

Att kalla Ken talanglös är att häda, hade nått inlägg sparat om Ken för såna här tillfällen men nu orkar jag inte leta upp det:

Tycker ofta det krävs mer för att förmedla ärliga och nakna texter, men nej det betyder inte att de är avancerade. Dock om nått låter krystat och intetsägande spelar det inga roll hur många alliterationer, in-rim metaforer ec du trycker in.

Håller nog Barabass som ett av de (om inte det) bästa släppen rent textmässigt som släppts på svenska. Jaqe kan också och väldigt många andra som aldrig får nån shine.

Men att folk fortfarande håller rimrunk och våldsironi som någon sorts indikator på att hiphopen har ett litterärt värde är beyond me.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-05-15 23:33
Det här var iofs lite skrämmande:

Samtidigt som Lilla Namos låt 'Höj Volymen' var med i Babels topp 6 musik lyrik från 2000-talet.

2013-05-16 01:55
Förstår vad du menar ang. Ken. Grejen är att Dödens Gränsland spelades in -99, då var han fräsch och hungrig, men nu nästan 15 år senare är det väldigt längesen han sade något nytt liksom. Analyserar man honom märker man att han knappt alls har någon variation i sina texter, det han sagt i alla sina låtar har han sagt flera gånger om redan. Han har inget nytt att komma med textmässigt, har inget att göra med avancerad teknik.

2013-05-16 01:58
Precis! Det var när jag hörde att den låten var med i topp 6 som jag bara blev tvungen att skapa tråden

2013-05-16 14:02
Ok, med dig... Men Ken har enligt mig en rätt varierad katalog, hans sista släpp har jag passat på i inväntan på två legneder utan penger två iofs då jag har lite svårt för hans mest avskalade känslosamma grejer, men det betyder inte att det är dåligt.

Solida släpp helt enkelt och har aldrig kompromissat med sina beatval. Urval av låtar från olika grejer:

En variation av teman med utgångspunkt i just han själv, närvaron, deliveryt och texterna med... Nummer ett helt enkelt.
Redaktionen

2013-05-17 11:53
ah tack för att nån annan reagerade på detdär med lilla namo...

foliehatten i mig skriker att de så jävla gärna ville underminera hiphopen i kulturstugorna typ. antingen det, eller så är de bara jävligt off och vill runka orten. vilket är mer troligt.

det enda man kan göra för att motverka (kidsens) degenerering är väl att utbilda. skriv bra texter. vic vem har fått bra respons på sitt nya album som jag tycker är precis vad hiphop i sverige behöver: välskrivet (välskrivet) och utan tonårsrevoltsknarkglorifierande skitsnack

...jag växte upp på tonårsrevoltsknarkglorifiering så jag vill inte bita handen som fött mig, men liksom... det är bra så, det räcker...
namaste
Rappare

2013-05-17 22:11
Problemet är egentligen att intelligent, välskriven hiphop är en nichad genre. Hiphop som _musik_ har vuxit långt över den lyricism som gör hiphop unikt. Produktion, attityd och catch phrases kommer alltid att komma längre, för det behöver inte den genomsnittliga personen reflektera över.
Det kräver engagemang att faktiskt ta till sig den typen av poesi som talangfulla rappare skriver, precis som man måste lära sig reglerna i fotboll för att gilla sport. Därför kommer rappare som till exempel Soul Khan, Aesop Rock och Sage Francis aldrig nå stjärnstatus på en global arena.
Smarta textförfattare kommer mer eller mindre alltid vara förvisade till en subkultur av inbördes beundran enbart på grund av klyftan mellan lättlyssnat trams och krävande poänger.

2013-05-18 17:13
Omen22

Nu är det ju många MCs som faktiskt skriver väldigt bra som nått en större publik också, utan att egentligen "kompromissa".

Jag har aldrig förstått storheten i de artister nu nämner(förutom Khan som battlare), och känner mer att de inte är tillräckligt intressanta rappare när det kommer till vad som pågår utanför pappret. Om du orkar ge mig regelboken för att förstå vad den största behållningen med dom är så tar jag tacksamt emot.
Rappare

2013-05-18 17:50
VRGNHNS

Absolut har bra rappare nått höga höjder, men det är inte min poäng. T ex Eminem är ju en fantastisk lyriker som en gång var en av de största i världen. Men det beror mycket på att han delvis var ganska lättillgänglig i sin lyrik, men också att han hade prods som den större publiken kunde uppskatta.

Jag kan inte ge dig någon handbok på nån av de artister jag nämner tyvärr. Som sagt, det är lite av en nichad genre då de levererar någonting närmre poesi än bara rap. Soul Khan, trots sin hesa och lågmälda röst levererar storytelling i musik som ingen annan. Sage Francis är en poet utan dess like, och skäms inte för att utnyttja det. Aesop Rock droppar låtar som funkar mer som metaforiska pussel än rena låttexter. Vill du snacka mer om detta kan vi växla lite låtar i PM så kan jag ge specifika exempel.
Producent

2013-05-18 18:59
Jag tror att grejen att rap rimmar gör att hiphop musiken inte blir tagen på allvar. Ramsor och rim har inte så hög status inom finkulturen.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-05-18 20:26
Att säga mycket till många med få ord är väl med bra lyrik.
Behöver det vara så avancerat ?

2013-05-19 10:59
Jag är helt på VRGNHNS's spår. Det handlar om närheten och ärligheten som Ken Ring lyckas förmedla på ett väldigt enkelt sätt. Att sitta och ordbajsa 43 flerstaviga rim och punchlines i en vers gör en text väldigt statisk och innehållslös. Sen tycker jag också att Kens låtar har stor variation när det kommer till vad han rappar om, låtarna från hans första år som artist handlar väl till största delen om weed, polishat och livet på gatan? Jag har inte lyssnat på alla så jag vet faktiskt inte.

Jag tycker definitivt han förtjänar titeln iaf.

2013-05-19 11:47
Ken och "variation" går inte hand i hand. Bara det faktum att han säger "nu sitter jag här" (eller dylikt) minst fem gånger i nästan varje låt har börjat störa mig haha. Fan va han sitter liksom.

Analyserar man hans texter lite mer, så märker man hur han kontinuerligt recyclar sina egna rader. Jag tycker inte att Ken är dålig, men som låtSKRIVARE är han alldeles för enformig och förutsägbar. Många av hans låtar är som om Leonardo Da Vinci hade målat Mona Lisa om o om igen och endast ändrat på hårfärg och ögon i varje ny tavla.

2013-05-19 11:50
Hur som helst var det Lilla Namo grejen jag störde mig mest på och som fick mig att göra tråden.

Ang. Sage Francis:

2013-05-19 12:36
Många av hans låtar är som om Leonardo Da Vinci hade målat Mona Lisa om o om igen och endast ändrat på hårfärg och ögon i varje ny tavla.

Nu är det ju lite så vissa konstnärer bygger sin nisch.

Jag kan förstå vad du menar, då hans lägstanivå texmässigt kan vara "blaza upp den på studsen" men om man kollar hans katalog sett till upplägg på låtar ämnesval etc är den ändå varierad.... Fraser utryck etc brukar upprepa sig hos alla artister. Känns faktiskt inte som du har nån riktig koll på hans katalog.

Dålig låtskrivare?
Rappare

2013-05-19 14:37
SofiaBayo

Att sitta och ordbajsa 43 flerstaviga rim och punchlines i en vers gör en text väldigt statisk och innehållslös.

Du hänvisar till lite av ett annat monster än vad som kan rättvist jämföras med den direkta approachen t ex Ken kör på. Det jag tror du menar med det citerade är dessutom lite av en annan genre av hiphop som är rent baserad på avancerat språkbruk och rim för sakens skull mer än att kommunicera nån poäng eller fungera som ett uttryck.

Jag tycker tvärtemot att om man hör en text med ambitionen att säga nåt, när den är framförd rent teknisk på en hög nivå, så blir intrycket att orden är nästan menade att vara sammaflätade på det sättet. Mer ristat i sten. Som en sanning som alltid funnits dold i språket sen dess uppfinning.

När texten dessutom är strösslad med metaforer kan en rappare lyckas kommunicera långt mycket mer än vad en direkt förklaring på det givna ämnet normalt sett gör. Det ger en helhetsbild av vad som sägs som kan tolkas in och betyda väldigt olika saker för de som lyssnar. Det går också lite längre in i psyket på författaren, eftersom han eller hon väljer att likna den beskrivna situationen på ett eller ett annat sätt. Som en extra nivå på vad som redan förhoppningsvis är en bra låt.

2013-05-19 15:33
Omen

Nu är ju smaken oftast beroende av den som lyssnar, men personligen så tycker jag att budskapet försvinner om målet är att få in så mycket punchlines och flerstaviga rim så möjligt. Men det är en konst i sig att kunna få med metaforer och flerstaviga rim i en text där man även vill säga något men ändå hålla kvar känslan, dock inte nödvändigt om det framförs med den närvaron och ärlighet som jag tycker Ken Ring har.
Rappare

2013-05-19 16:06
Sofia

Nu tycker jag du blandar ihop genrer litegrann igen. Det är inte särskilt vanligt att du hittar punchlines i låtar med budskap. :)
Och som du säger, om målet är att få in flerstaviga rim och punchlines så kommer ju resultatet vara vitt skiljt från ifall målet skulle vara att kommunicera en uppfattning. Rimteknik, metaforer och språkbruk är ju bara verktyg.

2013-05-19 17:01
Omen

Nej. Men pratar vi rent generellt så anser jag att en låt med ett budskap och bra delivery är mer intressant att lyssna på än en låt fylld med punchlines och flerstaviga rim. Men det är fortfarande bara min smak, andra kan ju tycka annorlunda.
Rappare

2013-05-19 17:21
Sofia

Absolut. Men du pratar fortfarande om vad som egentligen är olika genrer, och om tekniker som inte utesluter varandra. :)

2013-05-20 14:04
Innan jag ens läser nånting så måste jag säga att jag fullständigt håller med att det är ett skämt att "lilla namo" eller "lorentz och zackarias" (skiter fullständigt i hur hans bögiga namn stavas) är ens påtänkta till att nomineras till nåt sånt där ENS på en lista som ENBART skulle behandla svensk hiphop, för att inte tala om musik överlag.

Jag skulle kunna göra top10-listar med individuella artister i varje som allihopa är ljusår före sånt skräp.

Såg att säkerts låt isarna var med, den förtjänar det rätt väl.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2013-05-20 15:54
Jo Omen22 och Bayo ni förstår nog varandra egentligen. Har också full förståelse för folk som kanske hellre vill se Memento än Gudfadern också...

Jag vill också gärna ha mkt "tekniska" ingredienser, känner bara att om nakenheten och många av de grejer som fick mig att falla för just den här genren inte återfinns i en text så tappar jag intresset. Men jag kan förstå de som tycker att det intressanta ligger i att det levereras innovativt ,sett till hur det uttrycks, snarare än vad som egentligen sägs också.

Samtidigt så har jag ju svårt för ren "punchlinerap" vilket är väldigt hiphop.

App P24

Ingen idé att bli sur ens känner jag
Producent

2013-05-20 19:00
Vad jag har förstått i den här tråden så säger dom som gillar Ken att "rimmen är inte allt", "om man säger något bra istället för att rimma bra på flera stavelser så håller det ändå och till o med bättre." osv. Varför kompromissa med talang och smak? Det finns hur många artister som helst idag och vi hade kunnat plocka bort massor. Vi behöver inte kompromissa. Antingen är man bra på det mesta och är fler sidig, t.ex. man kan både skriva texter med innehåll samt rimma detta bra, och man blir godkänd av folk, eller så är man mindre bra på något av dom och får därför öva några år till och komma tillbaka.

Vi ska inte ta emot dålig skit. Om vi sitter och lyssnar på ointelligent musik som Ken så kommer vi bli ointelligenta. Men ställer vi krav på våra musiker och bryr oss mindre om att skaka rumpa så kommer vi få bättre och mer välförtjänta stjärnor och musiker, PLUS att våra hjärnor kommer utvecklas och allt går framåt för oss i en god cirkel istället. Detta gäller allt!

Ta er tid och lyssna på t.ex. Sage Francis som har bättre historier, metaforer, meningar, rim osv. Istället för att lyssna på nån som enbart drar "rätt bra historier iallafall". Det kommer garanterat vara värt det!

Jag lovar att det finns en Ken där ute som gör samma sak fast mycket bättre, utan att repetera sig i varje låt och som även kan rimma på fler än en stavelse.

2013-05-20 19:04
Om vi sitter och lyssnar på ointelligent musik som Ken så kommer vi bli ointelligenta.

Har lyssnat på Ken sen jag va 13, skriver masteruppsats i spansk litteratur... Hur går det för dig?
Producent

2013-05-20 19:09
Betyder det att du är smart?
Jag har lyssnat på Organism 12 (den gamla, kreativa versionen, inte den som bara snackar om hasch nu för tiden), Aesop Rock, Eminem och Sage Francis sen jag va 7 år. Jag är med i MENSA.

2013-05-20 19:11
MaskuLinus P20

Alltså ditt förra inlägg va något av det mest puckade jag läst här, men det är säkert Sage som fått in dig i MENSA smh

Producent

2013-05-20 19:14
Självklart inte. Men MENSA & Sage Francis har lika mycket med varann att göra som intelligens och att skriva om böcker. Ditt inlägg bevisade inget. Därför drog jag en liknande parallell för att du skulle förstå.

2013-05-20 19:18
MaskuLinus P20

Men att va puckad och lyssna på Ken går enligt dig hand i hand?

2013-05-20 19:24
Sen rappade väl Org mer om weed för några år sedan än nu...
Producent

2013-05-20 20:12
Förr (runt 99-00) så rappare han om det och överdrev. Han skojade. Bara för att jävla. t.ex. "Röker hasch och knullar dvärgar". Nu rappar han om det seriöst och försvarar det som om det vore något bra.

2013-05-21 13:16
Lite paradoxalt shit det här, kolla:

Hon säger ju först att jag ska höja volymen, och mina inre instinkter säger mig automatiskt "ja men höj volymen!" för då tillfredställer jag behovet för mitt (o hennes) första sinne: hörseln. Sen plötsligt säger hon "äru deli lo, rör inte min stereo" så jag tänker fuck it, och lutar mig tillbaka igen för att låta bli att röra den. Men sen efter ett tag börjar hon be mig höja volymen igen, tjatar på mig tre gånger om så jag svarar "JA JA JAG HÖJER VÄL VOLYMEN" men precis när jag lutar mig framåt säger hon återigen: "rör inte min stereo", och jag vill inte vara deli lo, så jag rör inte stereon. Fuck it.

Det här en väldigt svårhanterlig situation, oavsett vad jag gör blir det rätt och fel samtidigt, så det är upp till mig att försöka väga upp konsekvenserna. Men det är det som är så svårt, för jag vill väldigt gärna höja volymen, samtidigt som jag inte vill att hon ska tro att jag är dum för det är jag inte.

Sen inser jag att detta handlar egentligen inte om en stereo, det hon försöker säga åt mig (och alla andra som lyssnar) är att hon inte vill ha mig (eller er) i sin bil öht. Detta kan vara ett resultat av en paranoia hon byggt upp efter att ha blivit jagad av polisen ett bra tag nu, så hon får för sig att jag kanske hjälper polisen??

Hon har problem. Den inre kärnan av låten är inte bara material för en hitlåt, det är ett rop på hjälp. Vi whoaiter var bara för dumma för att förstå det babel såg från första början!

2013-05-21 13:24
Sen om ÅderpåleOne (eller någon annan) kan ta upp det där med orten-istället-för-förorten grejen, för jag minns inte exakt vad de sa i programmet.

2013-05-21 13:27
Maskulinus

Tror han nämner något med spliff en enda gång på sitt senaste album...? Eller syftar du på Högt till tak-släppen? Det har inte slagit dig att han faktiskt röker weed på riktigt och tycker om det? Jag tycker personligen det kan bli ännu roligare om det finns någon verklighetsförankring i det du säger än

"jag knullar 50 apor ifrån mars dom gapar efter bazz o har min dase i nåns hals, pullar anus med en hand o rullar bladet med den andra, har läst Nietzsche varje dag så jag är inte så pass svag att jag begrundar mina drag"

Jag är osäker, du kanske trollar mig och isåf gjorde du det jävligt bra.

Det finns en anledning till att personer som utrycker sig ärligt och delar med sig av sina liv i sina texter håller i längden. Tom de som har mest fokus på punchline-rap kommer med tiden att väva in sin vardag så det blir lite av igenkännings-humor. Med åldern försvinner oftast fascinationen för "D6AA-rappen" kan inte komma på en enda rappare som gjort en utveckling åt andra hållet.

2013-05-21 15:23
Haha. Känns som det var 10 år sen någon drog ett = tecken mellan mycket långa rim och bra musik.

Ni kommer växa ur er MBMA-period och kanske börja uppskatta texter som handlar om något. Kanske uppskatta ärlighet mer än att kunna rimma könsord på könsord.

2013-05-21 15:24
I övrigt +1 på vad VRGNHNS sa.

2013-05-21 16:16
Alltså, problemet som många verkar ha är ett oerhört behov av att kategorisera musiker i oerhört simplistiska fack.

De enda sorters rapartister som existerar är inte;

1, värdelös på att rimma men skriver med "känsla".
2, rimmar hundra stavelser nonsens.

VARFÖR försöker vissa av er argumentera för att det inte skulle gå att skriva bra, känsloväckande och genomarbetade texter SAMTIDIGT som man inte rimmar som nån som går på grundsär?

Ingen av er kan väl ta det argumentet på allvar?

2013-05-21 16:27
App P24

VARFÖR försöker vissa av er argumentera för att det inte skulle gå att skriva bra, känsloväckande och genomarbetade texter SAMTIDIGT som man inte rimmar som nån som går på grundsär?

Vet inte om du syftar på mig, men kan citera mig själv för sakens skull:

Jag vill också gärna ha mkt "tekniska" ingredienser, känner bara att om nakenheten och många av de grejer som fick mig att falla för just den här genren inte återfinns i en text så tappar jag intresset.

Den rappare jag "försvarar" i den här tråden är Ken och en del av låtarna jag länkat här räcker imho som bevis för att han inte rimmar som "grundsär".

Och nej, det ena utesluter inte det andra osv, det är något som jag ser som en självklarhet.

Dock krävs det skills för att leverera något simpelt och få det att låta bra.
Producent

2013-05-21 16:40
Som App säger. Varför kan man inte ställa kravet på rapparen att rimma på OCH ha mening. Jag tror inte jag hört Sage Francis köra något som ens är i närheten av vad D6AA gjort. Då har Ken varit mer lik. Sage Francis har alltid pratat om riktiga saker och han har även alltid varit duktig på avancerade flows, delivery och att rimma. Sluta dumma ner er nu för fan.

IMHO så bevisar inte låtarna du länkat att man kan få det att låta bra. För mig bevisar dom min poäng. Att Ken rimmar som ett "grundsär", dessutom är innehållet klyschigt och jag kan nämna massor av rappare som gjort samma låtar fast utan att vara varken dåliga eller klyschiga.

2013-05-21 16:53
MaskuLinus P20

Fast det som org12 gjorde i tidiga dar är ju rätt likt det som D6AA körde, right? Vilket vad det som diskussionen handlade om ifall vi zoomar in lite.

Man kan kräva att alla ska rappa på samma sätt, det är inte svårt att skriva på det sätt ni efterfrågar dock tar det längre tid, kräver själv hög rim-kvalitet när jag skriver.

Men i grund och botten handlar det om att få skiten att låta bra, för dig själv och den publik du åsyftar. Om du har ett vitt papper framför dig kan du välja att gå all out med att väva in det du vill säga i ett pussel av figurer, eller mitt emellan som de flesta rappare gör, eller som ken att vara så naken som möjligt.

Om ni inte diggar det sista så behöver ni inte, men lyssna på 2000-talet igen tex. Att du fortf tycker han är en kass textförfattare efter är helt enkelt ditt problem.

2013-05-21 16:55
Sen vill jag betona att jag inte ser Ken som en av sveriges bästa textförfattare innom hiphop. Men att säga att han är talanglös eller att man blir puckad av hans musik är bara fel.

2013-05-21 17:16
Absolut, missförstå mig rätt liksom. Jag diggar mächy som fan och tycker att han är en av dom fetaste i sverige, men jag skulle aldrig prisa honom för att vara nån sorts "lyriskt geni". Han gör sin egen pryl, det är underhållande och det är fett utan att vara överkomplicerat eller ens ha nåt budskap.

Jag köper bara inte att det på riktigt diskuteras om "lilla namo" i sammanhanget "bäst låttext från 2000-talet". Jag köper inte att det diskuteras om "lilla namo" i låttextkretsar överhuvudtaget, för hon har inget där att göra.

2013-05-21 17:32
App P24

Tror alla här håller med dig om det.
Producent

2013-05-21 17:50
Varför tjatar du om D6AA för och fastnar på Org12? Och jag har aldrig sagt att alla ska rappa lika dant. Jag har sagt att alla skall ha höga krav på sig, för annars prisas skitmusik som leder till mer skitmusik. Man kan inte kompromissa och man behöver inte kompromissa. Va bra på allt du försöker göra eller fortsätt öva och kom tillbaka sen! PUNKT!

2013-05-21 17:57
MaskuLinus P20

Jag tjatar inte om någonting jag försöker logiskt svara på det du uttrycker. Jag kanske missförstod dig men som du beskrev det tolkade jag det som du anser att Org 12 va bättre förr när han var roligare CITAT:

Jag har lyssnat på Organism 12 (den gamla, kreativa versionen, inte den som bara snackar om hasch nu för tiden)

Vad du anser är skitmusik är inte fakta, det är din åsikt. Enligt min mening är "Om gud vill..." det bästa albumet han släppt.

Bemöda dig inte med ett svar, eller du kan men jag har skrivit färdigt till dig och de som förstår de förstår.
Poet

2013-05-21 18:15
Folk blir så lacka på varandra nuförtiden

Sage francis låten var överfet så den tackar vi för :) (var enda jag ville ha sagt)
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-05-21 19:31
Doggsonlol, lyssna på Sage Francis albumet 'Lie' som låten är med i :)

2013-05-21 19:49
Fan klammerparenteserna försvann, får skriva med vanliga parenteser:

'Li(f)e' heter albumet, fast med klammerparenteser.

2013-05-22 12:32
Sen på bollen som alltid. kul läsning dock!
har själv aldrig fastnat för ken sådär, men jag har väl egentligen aldrig gett honom en ärlig chans. har äntligen hemma dock, lyssnade igenom den några gånger å fastnade mest för cuttarom för beatet är fett å han lägger fula rader å rappar cp.

tycker tekniken är sjukt viktig när det kommer till musik, men det gäller ju verkligen inte bara rim å punchlines. rim hjälper nog egentligen mest flowet fram rent-ljudmässigt om dom sitter på snygga ställen, har egentligen inte så mycket med lyriken att göra enligt mig, men helt klart till att stila i skrivandeprocessen.

vet egentligen inte va jag tycker är viktigast, tror ett riktigt taffligt genomförande kan paja rätt mycket av en text med jävligt fet vibb å uppriktighet, men det beror väl mycket på sammanhanget. diggar skitmånga rappare som rappar lite otajt, mycket för att attityden är så anspråkslös. deras otajthet blir typ en del av uppriktigheten.

hatar dock när man känner att rapparen är nochig å inte verkar tycka den behöver anstränga sig. typ "jag älskar dig/saknar du mig?/" dock finns ju klockrena exempel på folk som fått även detta å funka
Ridå

2013-05-22 12:52
Metastrof förresten

Lite paradoxalt shit det här, kolla:

Hon säger ju först att jag ska höja volymen, och mina inre instinkter säger mig automatiskt "ja men höj volymen!" för då tillfredställer jag behovet för mitt (o hennes) första sinne: hörseln. Sen plötsligt säger hon "äru deli lo, rör inte min stereo" så jag tänker fuck it, och lutar mig tillbaka igen för att låta bli att röra den. Men sen efter ett tag börjar hon be mig höja volymen igen, tjatar på mig tre gånger om så jag svarar "JA JA JAG HÖJER VÄL VOLYMEN" men precis när jag lutar mig framåt säger hon återigen: "rör inte min stereo", och jag vill inte vara deli lo, så jag rör inte stereon. Fuck it.

Fjärrkontroll?
Ridå

2013-05-22 16:45
Töntnörden

Både Ken och Ayo har lagt sjukt många "tveksamma" rader men ändå fått det att låta så sjukt fett... jag diggar fortfarande mest "Vägen tillbaka" men medveten om att det kan bero på nostalgi, tycker fortfarande vibben på hela skivan är odödlig, vem fan kan lägga "Du hade grymma lår jag hoppas du förstår att du kunde få en galning att fälla en tår" o få det att sitta så jvla klockrent, hela skivan är egentligen ett typexempel på hur man kan få det nakna med rätt inlevelse att bli mer målande än vilka stilfigurer du än vill trycka in:

De skivor jag rekommenderar är

Vägen tillbaka
Mitt hem blir ditt hem
Två legender utan pengar
Äntligen hemma