I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[video] kartellen ft jacco - prOGramrebeller

Svensk Hiphop - Audio & Video

Producent

2009-01-15 00:18
sorry för vadå?

tror du jag är intresserad av dina svar ens?
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2009-01-15 00:57
Ok . jag lägger ned den här debatten smaken e som baken;)
Och förresten change jag respekterar din åsikt.
Jacco e tung på denna!

one.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-15 01:07
Kartellen - Hatarna hatar oss.mp3
Och alla har en åsikt om kartellen,dom gnäller-
Men bara bakom skärmen,för dom vet vad som gäller-
Vi tar det när vi ser er,då vet ni att det smäller-
Kartellen här för att stanna,vi riktiga rebeller-

Tror dom ej bryr sig vad alla sitter å skriver bakom en skärm så tycker det är så onödigt att bara sitta o klämma ut sig massa negativt,dom gör sin musik för dom vill repressentera gatu hiphop.
Gillar man inte,behöver man inte ens lyssna eller se på , finns ju en knapp som heter stop då slutar videon och så slipper ni se allt som ni kritiserar!
Man behöver ju inte ta sig tid för att hata det är bara negativt och alla har ju olika åsikter och olika stilar varför bara inte stödja svensk hiphop !!!

W E S T - C O A ST - F A M I L Y

2009-01-15 08:48
habit är väl från lidingö eller nåt liknande villaområde så han kanske inte vet hur det kan se ut i sverige idag.
Jag hatar när folk tror att deras hiphop som dom gillar är det enda som gäller.
Shit bror om du inte kan relatera ,lyssna inte,det finns nåt för alla,Det e det som e nice med den här kulturen och musiken vi alla älskar..
Om du diggar organism 12 o allt vad dom heter är det upp till dig.
Kartellen är en frisk fläkt och dom representerar en verklighet som är väldigt vanlig för många,dom kanske inte är värsta rimproffsen men dom får ut det dom vill ha sagt iallafall.
Du underskattar ungdomarna ii betongen när du får det att låta som att folk e så jävla efterblivna att dom går o rånar transporter för att dom hört kartellen,haha snälla bre.. folk begår brott av andra anledningar än nån fucking musik.
yalla McHAbitdolorestucker lyssna inte bara . uppmuntra barnen i lidingö och förändra världen!!

2009-01-15 10:17
1000 spänn på att deras vapen är attrapper!

\o/
Blunted in stockholm

2009-01-15 11:46
Gussti

det är klart som fan att dom är pluggade
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET

2009-01-15 13:19
Jacco, cuuz! Lika tung som vanligt, tycker du lägger det riktigt thight som vanligt. Hojta på mig sen så fixar vi vårann låt mayn!

Stay blessed
/ Wizdom
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2009-01-15 14:54
Change p24 jag är också intresserad av vad för stöd kartellen ger till ungdomar i förorten. du har ingen vettig förklaring utgår jag ifrån eftersom du inte skriver.
http://www.goteborg.se

2009-01-15 15:23
change vet nog inte alls vad det är han snackar om misstänker jag...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-15 15:47
ganska fet låt,helt okej video,reffen va bäst...va fan äre med alla är som tjafsar å shit fan lyssna på musiken om ni inte gillar den så lyssna inte svårare än så är de inte...peace

2009-01-15 16:54
Diggar varken beatet eller verserna - men Jaccos reffräng, hahaha den är SJUKT fet
mok vurban

2009-01-15 18:34
wööörd change...

fet musik detta... bigup

// vigge // kingsize...

2009-01-15 18:49
videon e riktigt feeeeeet.......damn vilken utveckling i rappen......jacco lägger de fett med som vanligt
"Fullt med snitches överallt,alltid lugn i sinnet för jag röker hasch"

2009-01-15 21:08
"Det låter skitbra! Jag är ingen tekniknörd - säkert kan vissa låtar "förbättras ljusmässigt" men vad fan. För min del tycker jag om att inte allt är "perfekt" när det gäller musik och så länge ni har så sköna rappare - skit på er alla småsinta jävla hatare på divere siter - hur fan kan man sjunka så lågt som ni gör med ert skitsnack om kartellen och deras rappare? De har gjort en jävla RESA från ett underläge som ni hatare aldrig kommer fatta ett skit av och de har lyckats skriva och rappa sig ur sin egen situation på mindre än 1 år (!) och fått bl.a. stockolmssnuten nova och rikskrim att reagera med patetiska aktioner mot ett musikkollektiv och deras anhöriga! Hur fan tror ni det är att jobba under sådana förhållanden ni småskitar?! Alla ni besserwissare på alla dessa fega siter som skriver sin skit på bästa lågvattenmärke! Ni borde fan ta mig skämmas!!!
Fortsätt rappa och väck alla sovande moderater och rädda sossar som inte begriper vad som sker med människor som låses in utan en vettig vård, som inte ger vilsna ungar i orten ett framtidshopp. Vad fan väntar dom sig!? Lyssna på Programpoesi! Och nu vill Ask införa ännu fler poliser i nån sorts svensk FBI! Varför lägger man inte pengarna där de behövs så man kan ge de vilsna ungarna lite framtid?! Och ser till att de som muckar från kåken har ett värdigt liv att komma ut till! Tror man att längre straff och flera poliser hjälper så fattar man ingenting! DET ENDA politiska parti som INTE kör denna idiotstil i kriminalvårsdebatten är vänsterpartiet. Heder till dom för det.
Rösta för fan bort moderatsvinen!!! " skrev Roger Ibsen på deras blogg.

2009-01-15 21:50
Bara för man har ett bra budskap så betyder det inte automatiskt att man gör bra musik.
Man är heller ingen hatare för att man påpekar det. Till er som hatar "hatarna": Gör inte en höna av en fjäder.

2009-01-15 22:00
töntig video. vaarför gör ni så? ni framställs bara som små killar.

2009-01-15 22:04
Fast iof..vissa hatar. Kom med konstruktiv kritik, för fan.

2009-01-15 23:13
soundbwoy;

"Kartellen ger kidsen i orten helt rätt stöd enligt mig"

Javisst, våld och negativt tänkande är precis vad som behövs...

...

tror du kartellen kommer göra dom till banditer nu eller? våld och negativt tänkande är redan vardag

2009-01-16 01:15
Det är så jävla FETT! bigg öpps!
va?
Producent

2009-01-16 03:25
enda bra med detta var det med ken :) hehe
Producent

2009-01-16 03:27
fast jag ångrar mig. han flyter faktiskt snyggt, beatet är nice som fan.

2009-01-16 13:13
riktigt bra

2009-01-16 17:00
jävligt fett tycker jag.. ge mig albumet!!!
wemcrewclickclackgang!
Lyricist

2009-01-16 21:43
Vill ha albumet nu redan lyssnat sönder tapet
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2009-01-16 22:13
Kul att Jacco är med, hoppas även att han syns mer i framtiden.
Hasta La Victoria Siempre!

2009-01-17 03:45
jag har inte diggat så många av låtarna på myspace, men denna måste ja säga va rå tung. videon va nice me

2009-01-17 09:18
Det är bra att denna musiken finns.. Det får whoa folk att böla och det glädjer mig..

Kartellen finns för att det livet de har finns och är en verklighet i sverige..

Länge leve gangsterrappen... Ner med alla här som försöker blunda för det och inte tror att det finns även i sverige.

2009-01-17 12:51
Gangsterrap är kul om det är bra gangsterrap. Kartellen är inte bra, på något plan.
Sedan verkar de vara sjukligt defensiva.

2009-01-17 12:52
Men det är som sagt kul att dom finns, rör om i grytan lite..

2009-01-17 13:27
gangsterrap på svenska? det är ju inte ens i närheten av john bomb. Länk till http://myspace.com/morelimjohnbomb

DET är bra gangsterrap på svenska.
få tyst på ungen kvinna!

http://myspace.com/the1manboyband

2009-01-17 13:28
Jacco var i alla fall skön
hold your hands in the ayer!

2009-01-17 13:49
(...)har man haft råd att köpa en mer exklusiv skjorta med en ordentlig krage vill man kanske visa det och inte vara tvungen att vika ned sin H&M-krage för att dölja sitt budgetköp?

Liksom, va? Vadå, är det mer acceptabelt att ha kragen så för att det är en exklusiv skjorta? Du måste verkligen skoja med mig... Haha, tvungen att vika ned sin H&M-krage, niggah please...
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-01-17 22:41
detta ska jag kolla in direkt, Jaccos "Vår Betong" är enligt mig en utav de fetaste svenska reggaesläppen någonsin.
Västkust Rockerz

2009-01-17 22:45
Kartellen mördar allt shit vad feta. fuck er som snacka om att de är dåligt för kidsen de här är hiphop.
Geni

2009-01-17 23:00
jag svär respektera denna, detta är svaret på amerikas NWA, "we started this gangsta shit, and look this is the motherfuckin' thanks we get"
shit, ni idioter kommenterar nu, sen ni kommer jubbla för de tog hiphopen ett steg upp i svensk hiphopkultur..
representing GBG hiphop! Gangsta rap! Fuck the law and it's system.
And all you dry mind's..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2009-01-18 22:47
tyngsta gangser rappen (och den enda) i sverige.

jag e helt för kartellen, det dom gör det dom säger o bla bla bla allt, cokh tung video, älskar beatet och rappen.

tycker inte sebbe bryter det minsta. kille rappar med smärta i rösten då låter d så. för er som inte vet vad smärt är, för er som inte vet hur det r att bära på hundratusenkiloton frustration hat o ångest, drömma mardrömmar varje fucking natt, kroppen skakar i fruistration o hat, tillslut sätter det sig i halsen, för skiten står än upp i halsen o man börjar låta konstigt nr man snackar för o inte flippa över. för d e lätt att lätta på trycket men då börjar man skrika o de ena leder till det andra sen e d becksvart för ögonen o man kör i 300 o skiter i allt... vad jag hör är en stockholms dialket med hur mycket undertryck ilska som fan.... sen om den är tillgjord eller inte d vet ja inte d vet bara sebbe själv... men någon jävla brytning hör jag inte... tycker tvärtom att han snackar ren svenska för att ha bott i programet hela sitt liv....

big up kartellen...

sen kan ja hålla med om att detta inte är något bra för folk i tånåren att lyssna på, men då är det inte för att de dom säger e skitsnack, utan för att d e så sanningen ser ut, ungdommar hittar en idientiet i musiken och sen skiter i framtiden och tror det e kört... hoppet försvinner... den biten kanske inte e den bästa. men vadå ska dom lyssna på snook eller petter det går bra nu o leva lögnen att dom har samma chans som alla andra?

ungdomars liv i programmen börjar när dom e barn deras chanser är inte samma, inbilla er inte det.... jag har märkt att "normala" folk från normala områden deras liv börjar efter skolan typ runt 20 årsåldern... i programmen dör många MÅNGA innan dom ens når 20, hoppet e dött, chanserna små, omgivningen förstörd, negativ och deprimerande...

kartellen säger dom lägger ner när sveriges regering fixar segregationen, vilket dom ALDRIG kommer göra så varfr i helvete skulle kartellen vara tysta? som jag ser det dom ger bara tillbaka smärtan och hatet dom själva blivit matade med av staten....

jag vill se kartellen på TV höra dom I RADIO på internet jag vill ha dom överallt... mata dessa jävla lever-lögnen människor med sanningen tills dom bryter ihop o ligger o grinar,.... ta skottlossningarna från programmen utkämpa krigen i villamorden tills staten blir tviingade att agera o lyfta samhället..

vet ni inte? DET MÅSTE BLI VÄRRE INNNAN DET BLIR bättre... sverige har inte nått botten än... många individer har, men inte landet o jag e säker på att oavsett om det e soccar eller moderater som regerar s¨å kommer dom köra sverige i botten... jag hoppas dom KÖR SIN GREJ tills dom döööva hör vad dom säger, o dom blinda ser vad som händer...

KNULLLA STATEN KNULLA POLISEN KNULLA REGERINGEN....

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2009-01-18 23:02
alltså hela ditt inlägg var relativt godkännt tills dina sista korkade ord. "KNULLLA STATEN KNULLA POLISEN KNULLA REGERINGEN...."

hoppas att du går på någonting. hur fan hade ett samhälle sett ut om alla tänkte som dig? lite korkat uttalande eftersom att ansvaret över bättrandet ligger på staten och regeringens axlar. lär bli svårt utan dem.
http://www.goteborg.se

2009-01-18 23:15
hmr-

shit skrev nästan en A4 och du väljer att kommentera min personliga inställning till samhället...

när du gått en mil i mina skor. eller levt mitt liv. då kan du komma och ge mig synpunkter på vad jag ska tycka och tänka om staten...

tror du seriöst att de va e d 349 människorna eller 149 minns inte riktigt, men iaf troru seriöst dom bryr sig om att fixa samhllet? dom har lurat dig min vän, dom e där sitter o tjaffsar i 4 års tid, avgår med en fet FEET pansion, d e va dom e ute efter ordna livet för sig själkva.... vill vi ha ändring så bör vi knappast lita på att regeringen ska fixa det åt oss... vi får resa oss göra något själva.. lägga en röstlapp i en låda och fortsätta drömma om demokrati och att våra "folkvalda" skulle ha vårat bästa i intresse e bara ignorant, jag kan ite ens skilja på rött o blått längre förräns jag ser vilken färg dom har på blodet... d e upp till oss FOLKET att ta tag i skiten o ändra på det här... men i sverige e alla fett bekväma. man ligger på soffan, dricker lite alkohål, käkar potatis o snackar lite om alla "problem" när man e lullig, sen somnar dom och vaknar dagen efter o fortsätter bli rövknullade o tänker "äh så länge ja kan bajsa ordentöigt så e d lugnt"....

programmen har fått nog, kartellen har fått nog JAG HAR FÅTT NOG...

tomma löften o helkriminella figurer i politiken. jag har mer förtroende för att dom lokala gängledarna fixar samhället än att regeringen gör det...

går på nånting? nej mannen slutade med allt sånt för att kunna tänka o känna ordentligt... d e enkelt att bedöva sig med narkotika o glömma bort... när ja e påverkad skiter ja bara i staten orkar nte ens bry mig om att skriva knulla dom...

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2009-01-18 23:16
igen fett tung video. ursäkta jag gick oftopic.

2009-01-18 23:54
hmr-

nej nej nej nejj tyvärr ja kan inte släppa att du ska yttra dig om hur jag ska känna tycka o tänka om staten... vem fan e du o kommentera hur ja tycke ro tänker o yttalar mig...

som jag hade du gått i mina skor...

vad vet du om o hata staten för att dom kidnappa o deporterade din biologiska farsa innan du ens va ett år, vet du hur det är o växa upp ensam med en gråtande mamma ute i programmen, vet du hur det känns, vet du hur det knäcker ens själ när mamma skickar iväg en till fosterfamilj vid 4 års ålder för hon pallar intye trycket ensam, sjukskriven, med en liten jobbig unge utan farsa utan cash helt ensam i programen, vet du hur det är o få en farsa med annan natinalitet och två syskon på det, man har ingen fucking identit, du får veta av ärdre brottslingar att din biologiska farsa va kriminell därför han blev utvisad, vet du hur det smärtar, vet du vilket hat man sår för sin pappa då? vet du hur det är att vilja döda din pappa för han av kriminell o inte tog hand om sin familj, o sen se andra horungar till "män" i ditt hem slå din mamma, vet du hur det kännas att vid 4 årsålder greppa en kniv o vilja försvara din mamma men man e så jävla liten så en örfil räckte för o flyga i väggen o däcka, vet du hur det känns att veta att staten dom horuerna sket i att min farsa hade en son en svergie, dom bajjja snett på mamas brev....

vet du hur det är att vara mobbad i skolan för du inte e som alla andra, vet du hur det är att höra sin styvfarsa skcika ut än när 4 år äldre killar mobbar än spottar i ens kläder när man e 7 år, slår än man vill ha pappas stöd men nej nej han vänder på ryggen o skickar ut för att få mer stryk.... vet du hur det är att gå runt med att för allt o alla runt dig...

2009-01-18 23:55
vet du hur det kännas att hela jävla samhället ser på dig som sludder, vet du hur det känns när man handlar kläder på klädkällan för d finns inga fucking cash vet du hur det är o höra mamma gråta för det finns inte ens cash att gå på ZOO o sån skiit... vaa va fan vet du lom det, minnerna sitter inprentade i mitt huvud..... du e berädd o göra allt för o fixa cash så du satsar på brott för skolan va ändå ett jävla skitställe... va vet du om o städnigt bli sviken... va vet du om att föröska bygga något, o lyckas o sen bli inlåst, o du lämar över till dina närmaste o medan du e borta dom sliter skiten i stcyken o fukkar ditt namn, va vet du om hur d känns när vänner dör framför ögonen på en, hela jävla livet bara suger tillslut du pallar inte mer, va vet du om o bli förråtd av dina egna dom pallar inte trycket så dom visar fiender dina bröders dörrar, vad vet du om att ständigt gå fattig för du ger allt till dina vänner, för dom har familj o allt dy vill inte dom ska behöva begå brott, så du ger dom ditt o sen när man själv står mitt i skiten alla vänder ryggen o sätnger sina dörrar aså du får sova i trappuppgångar io soc dom skrattar åt dig, behöva tigga som en hund för att få pengar till boplats o mat, vet du hur det kännas att av hela din kropp vilja döda någon men du gör det inte på grund av att du har bara några få principer som gör dig mänsklig, o du har svurrit att alldrig gå ot dina egna oavsett va dom gör mot dig, va vet du om dens märtan,

2009-01-18 23:55
vet du hur det kännas att se din styvfarsa lämna dina syskon och din mamma ensama utan cash, historien återupprepas så vid 13 år ålder förösker du försörja familjen, du hör mamma gråta jämt, det går igenom själen, det dödar blicken, va vet du om att ständigt känna hat frustration o ångest över livet, va vet du om att hata din farsa för att han avkriminell o sen växa upp o bli precis som han? haaah, vet du dne smätran kan du känna det hatet, det självföraktet, va vet du om att ständigt föörska hjälpa andra o skita i sig själv för att du känner dig ändå förlorad.... FÖRSTÖRD FRÅN FÖDSEL..... vet du känslan av att bränna allt du jobbat o slitet o get blod tårar och svett, förlora vikt, börja punda för o palla med all jävla skit.... va vet du om att vara en snäll kille i en värld där alla utntyttjar snällhet, vet du hatet man får för en gris vid första batongslaget i piketbussen, vet du hatet som föds första gången dom kommer hem o til din familj bojjar dig o slänger dig i en celll bakom lås o dom som ett jävla djur? vet du den här smäärtan? ...

vet du hur det känns o älska sina närmaste vänner på riktigt o sen se dom åka in på livstid, eller dö helt jävla meningslösa dödar på gatan i hopp om att en dag lyckas.... en dag kunna adas o äta gott, vet du hur det kännas ?? känner du den här frustrationen... vet du hur det är att leva i en värld där det inte e "tillåtet" att gråta, du bara stänger in allt för grabbarna rutn dig säger en man gråter inte....

vet du hur det känns att leva i ständig stress, för du pallar inte ligga på en soffa o bara se ditt liv glida förbi.... och vet du hur det kännas att söka jobb utan bild, du har svenskt namn och efternman du får intevjue men när du kommer dom tror det är ett skämt för man ser ut som en jävla taliban.... vet du hur det kännas att vara helt jävla rotlös? grabbarna blir din familj för du vill nte bo hemma gör o skapa knas för familjen... vet du hur det kännas att bli utslängd av sin egen morsa för hon pallar inte med än längre???

vet du hur det känns när du blir tvungen att greppa vapen mot andra människor du känner ibland växte upp med för ni hamnat på olika "sidor".... vet du hur det kännas att höra vänner dödar vänner.... o allt för att den här jävla staten inte gör ett skit dom äter gott som skrattar... jävla fucking horstat jag har inte skrattat på riktgit på 12 fucking år vad vet du om att hata sig själv sen 4 års ålder.... enda gången jag ens rör mitt fuckin ansiktee e när jag e BÄNG... vet du hur det kännas ett behöva droger för att kunna skratta???....

vet du hur det känns att bli så jävla instabil så inte ens dina vänner dina "bröder" vågar vara runt dig för du e en tickande bomb, du kan inte snacka med nån, prästen du föröskte snacka med, för han e den enda som har total tystnads plikt pallade inte trycket o försvann...

vet du hur det kännas att hela tiden börja om från början, för folk e så jävla opålitliga o bara snackar,.... du hatar gäng, för gäng knulla dina vänner, men ändå alla du känner e medlemmar så tillslut insåg du att vafan... det e enda chansen...

vad vet du om att göra bort dig, punda ner dig hamna på avgiftning bland riktiga pundare hoprsare o sånt`??? känna att du sjunkigt så lågt, kommit så långt fbort från ditt mål, o sen behöva bigga igen o sen se så jävla lallare fucka allt på nytt medan du e borta...

jga hatar det här fuckin världen, jag hatar systemet jag hatar allt och alla!!!

först när du gått i andra männsikors skor känt deras smärta sett livet ur deras perspektiv då kan du säga hur dom ska tycka o känna innan dess stäng din mun...

JAG ÄLSKAR KARTELLEN OCH ALLT DOM STÅR FÖR, ATT ÄNTLIGEN NÅN SÄGER SANNINGEN.

2009-01-18 23:59
Visst kan man gilla musiken det gör jag själv men när man tar det till att "de ger kidsen vad de behöver" så går man över gränsen, Haninge har nog med skit som det är. Säger inte att det får ungarna att bli kriminella men inte fan ger det dem nåt positivt i någon annan bemärkelse än rent musikaliskt. Att man kritiserar moderaterna och de som ligger bakom segregationen är dock något positivit men då ska man väl fan inte ta in ungmoderater som sitter och försvarar Blondinbellas svinerier i sin blogg, likt han Mofo eller vad han heter gör.
 DIF!

2009-01-19 00:29
brorsan!!
hmr- vet du ens vad du skriver?
du vet säkert inte att Illuminati är äkta?
du tror allt du sett på tv, inte är hjärntvättning.
du verkar smälta in allt, och tror att aliens och andar o spöken och gangstas inte finns på riktigt, bara för så många hollywood filmer görs, de där är bara hjärntvättning, de gjorde filmerna för vi ska VÄNJA OSS, och tro det inte finns på riktigt, men aja en konspirations teori från mig dock. Men du snacka inte skit, jag säger också FUCK REGERINGEN FUCK POLISEN, och nu sitter det säkert en polis här inne beställd av FRA sen 50 år tillbaka o låtsas vara någon av er, och ser mina ord, FUCK ER också. jag skiter också i, fuck livet, detta inspirera mig inte, KARTELLEN visar bara en verklighet de flesta av oss som inte är blinda känner till och ser, fuck er.

Ni är hjärntvättade, KARTELLEN är på riktigt, och de leker inte!
tro mig, även TIMON, fattar och hänger med i detta.
ni kan stå där och låtsas ni inte fattar, hjärntvättade skitungar!
och även ni som är 5 år äldre än mig och säger emot mina ord, ni är skitungar, efterblivna inte hängt med alls, GITTA!

prOGramrebeller!
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2009-01-19 00:31
och detta är bara BRA för kidsen, så de ser sanningen, förstår, och ser, var segregeringen och regeringen skapat, byggt upp för skit. Skit som sedan gjort sig om till elit, skaffa cash in!

2009-01-19 00:39
"aliens och andar o spöken" va babblar du om?
 DIF!

2009-01-19 03:22
store bror ser dig
 Din mamma på pizza

2009-01-19 08:06
Kartellen är fett skumma asså, iaf den där "sebbe".
misstänker att hela jävla showen styrs från insidan, och att musikerna endast är frontfigurer för allting.. kollade nån intervju med Kartellen på nätet, och man hör jävligt tydligt hur "sebbe" börjar prata normal sthlm svenska fram och tillbaka samtidigt som han försöker bryta ur det och snacka "förorts-svenska".. hela grejjen är jävligt skum i vilket fall som helst. sen att att "sebbe" var med i film som liten gör ju inte saken bättre, det är bra jävla möjligt att han bara "skådespelar" en jävla roll. han kanske rent av tjänar pengar på att spela en gangsterrappare medans showen egentligen styrs inifrån. säkert nån jävla livstidare som har börjat skriva texter men låter andra rappa shitten åt han..
det är något lurt med hela grejjen, vad fan det är frågan om är en annan femma dock.
musiken är tung dock, sen vad fan dom håller på med pallar jag inte bry mig om egentligen..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-01-19 12:34
Pusherman: Kinesen som sitter livstid i suomi har skrivit ett gäng texter iaf som kartellen rabblar upp, som alla redan vet förmodar jag

2009-01-19 12:57
jacco är tung, kartellen borde öva.
www.discotheque.se